Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T30 buczenie z przodu w trybach AUTO, LOCK


rafkarw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zauważyłem ostatnio podczas pracy w trybie AUTO dziwne buczenie z przodu (raczej, choć prowadząc ciężko na sto procent powiedzieć). Nie jest bardzo głośne, ale jednak słychać je, zwłaszcza podczas ruszania na jedynce ale też np. podczas pokonywania zakrętów przy małej prędkości. Przy wyższych prędkościach i wyższych obrotach tego nie ma, ale być może zwyczajnie nie słychać. W trybie 2WD żadnych niepokojących dźwięków. Olej w tylnym moście świeżo wymieniony i generalnie mechanik podczas ostatniego przeglądu nic nie znalazł. 

Czy ktoś ma pomysł co to może być i czy należy się obawiać? Mechanik stwierdził, że skoro 4WD działa, a działa, to nie ma co się przejmować, ale w sumie nie wiem. Wolałbym w odpowiednim momencie ingerować, nie czekając na jakąś większą usterkę. 

Pozdrawiam,

Rafał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka jest konstrukcja z przodu ale na wszelki wypadek wymień lepiej olej w skrzyni lub mechanizmie różnicowym z którego wychodzi wał do tylnego mostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdzał olej zarówno w skrzyni rozdzielczej jak i skrzyni biegów. Zarówno poziom, jak i stopień zużycia (kolor) w porządku. Wymieniać mimo to?

Swoją drogą w polskiej instrukcji do X-Traila stoi, że olej w skrzyni rozdzielczej wymieniać co 60 tys. a w wytycznych do konserwacji (załączam) jest tylko o sprawdzeniu. Jak jest faktycznie?

x-trail tech.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniać wymieniać. Tak jak instrukcja zakłada wymianę oleju w YD25 co 30tyś. km. co jest powolną śmiercią dla rozrządu. Ja oleje w mostach wymieniam co 15-20 tyś km. Nie wiem co to za mechanik który ocenia stopień zużycia oleju 80W90 po kolorze. Przecież to nie ATF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie Wszystkich!

Jestem nowym posiadaczem x-traila t30. Zakup dokonany po długim zastanowieniu co do suva, z racji utrudnionego przejazdu zimą.

Wracając do tematu, poznaję cały czas auto. Kilka problemów wyszło z zawieszeniem, jest to aktualnie naprawiane, m.in. : tuleje wahaczy przednich, gumy stabilizatora przód, łączniki stabilizatora tył, łożysko tył oraz tuleje wózka tył.

Problem z którym nie mogę sobie poradzi to dziwne buczenie podczas ruszania do przodu z 1 biegu. Tak jakbym ruszał przez chwilę na zaciągnięty ręcznym. Próbowałem z biegu 2 i tego nie słychać..

Buczenie z tego co zauważyłem jest niezależne od trybu pracy napędów..

Koledzy co to może być? Czy ktoś miał taki problem?

Druga sprawa:

Posiadałem inne auta i benzynowce i aktualnie jeszcze mam scenica ii diesel i w żadnym z aut nie miałem zgrzytów podczas przełączania z 2 na 1 bieg. W tym x-trailu niestety tak jest. Muszę całkowicie się zatrzymać i dopiero mogę wrzucić 1 bieg. Nawet jak auto delikatnie się toczy słychać zgrzyt.

Czy to wina skrzyni? Czy te auta tak mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od wymiany oleju w skrzyni. sprawdź też poduszki silnika - jednym z objawów że są zużyte to latający drążek zmiany biegów jak dodajesz i upuszczasz gazu, do tego stopnia że czasem potrafi wyrzucić z biegu na luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za odpowiedź. Aktualnie autko u lakiernika bo delikatnie przerysowane było. Jak odbiorę w przyszłym tygodniu, to przyjrzę się poduszkom i wymienię olej w skrzyni.

Jaki olej lać, a jakiego nie ?

Wymieniać w całym napędzie czy tylko skrzynia na sam początek ?

 

Wszystkie te objawy czyli zgrzyt podczas powolnego toczenia się oraz buczenie może być powodem : zgrzyt-poduszek, a buczenie - oleju ,tak ?

Nie ukrywam, że podczas jazdy i depnięcia gazu czuć nieprzyjemne uderzenie.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleje zawsze polecam motul i liqui moly. Tylko nie kupuj na alledrogo, szansa na podróbę jest jakieś 98%

 

Wymienić wszędzie na nowy i masz spokój na co najmniej 60k km.

 

Zużyte poduszki dają różne objawy, trzeba dobrego mechanika z brechą i on Ci powie czy są ok czy nie. Sprawdzanie poduszek na szarpaku w stacji diagnostycznej sobie odpuść - nic nie pokaże.

 

Pisałem też wcześniej o podporze wału - też do sprawdzenia, choć jest w połowie auta to może nieść hałas na przód lub tył.

 

Pukanie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu to też czasem krzyżaki wału, ale tu by musiał nieźle w d*pę dostać Twój T30 żeby to rozwalić, ale warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę i auto będzie u mnie.

Przy okazji podczas rozmów z mechanikami stwierdzili, że może to być też synchronizator...

Co koledzy sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadałem inne auta i benzynowce i aktualnie jeszcze mam scenica ii diesel i w żadnym z aut nie miałem zgrzytów podczas przełączania z 2 na 1 bieg. W tym x-trailu niestety tak jest. Muszę całkowicie się zatrzymać i dopiero mogę wrzucić 1 bieg. Nawet jak auto delikatnie się toczy słychać zgrzyt.

Czy to wina skrzyni? Czy te auta tak mają?

 

Ja dla odmiany jeżdżąc kilkoma samochodami zawsze spotykałem się z tym problemem. Akurat w tych samochodach nie było synchronizacji na jedynce i służyła ona tylko do ruszania. W końcu weszło to mi to tak w nawyk, ze teraz w żadnym z samochodów nie próbuję w trakcie jazdy wrzucać jedynki. O 7 lat posiadam T30 i nie jestem w stanie odpowiedzieć czy w trakcie jazdy można bieg zrzucić na jedynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę i auto będzie u mnie.

Przy okazji podczas rozmów z mechanikami stwierdzili, że może to być też synchronizator...

Co koledzy sądzicie ?

A może po prostu ten typ tak ma. Jak się toczysz to jedynka zawsze będzie ciężej wchodzić, zwłaszcza w T30 gdzie jest dość krótka. Jak będziesz pchał lewarek na chama to będzie zgrzyt, jak z wyczuciem to z lekkim oporem wejdzie.

 

Na pewno przyczyną buczenia nie jest synchronizator - nie daj się naciągać na koszty.

 

Zrób to co Ci na początku kazałem, u mnie przez zużyte poduszki w aucie buczało przy ok 2500obr. że się nie chciało jeździć, do tego silnik tak bujał że jak jechałem na 2-gim biegu to potrafił (silnik) wyjąć bieg na luz.

Zbyt niski poziom oleju w skrzyni/przekładni kątowej/ moście też będzie powodował dziwne dzwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 u mnie przez zużyte poduszki w aucie buczało przy ok 2500obr. że się nie chciało jeździć

 Chcesz powiedzieć że buczenie przy 2500 to przez poduszki? Miałem właśnie się pytać o to, bo u mnie coś takiego występuje. Gdzieś czytałem że to norma 2,2 dci. Pompa wody tak wyje czy coś w tym stylu. Odkąd mam to auto, dźwięk ten występuje. Nie nasila się ale jest denerwujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Chcesz powiedzieć że buczenie przy 2500 to przez poduszki? Miałem właśnie się pytać o to, bo u mnie coś takiego występuje. Gdzieś czytałem że to norma 2,2 dci. Pompa wody tak wyje czy coś w tym stylu. Odkąd mam to auto, dźwięk ten występuje. Nie nasila się ale jest denerwujący.

ta. buda wchodziła w rezonans. najbardziej to wkurzało jak jechałem gdzieś dalej. Na 6-tym biegu do 110km/h było ok w kabinie, wystarczyło że przyspieszyłem do 120km/h i była tragedia, ale jak znów przyspieszyłem do 130km/h to było ciszej ... dwóch mechaników poległo na diagnozie, dopiero trzeci wziął łom, kazał odpalić auto, ja trzymałem je na obrotach zbliżonych do tych przy 120km/h a on kombinował z poduszkami. I znalazł - wyglądała jak nowa po demontażu.

Tak czy inaczej wymieniłem wszystkie trzy, bo kolejna wyciągała mi biegi ze skrzyni - też mechanicy chcieli mi skrzynię naprawiać jak jeździłem się poradzić.

 

Po wymianie silnik nadal słychać bardziej po 2500obr taki urok, ale jesd zdecydowana poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie silnik nadal słychać bardziej po 2500obr taki urok, ale jesd zdecydowana poprawa.

 

Fakt, silnik do cichych nie należy. Na jałowym cichutko a wyżej :wow: . A to buczenie o którym pisałem jest też na biegu jałowym. Mam w okolicy Xsa do porównania, tylko wybrać się nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem pierwszy raz na forum choć nissanem jeżdżę od 2004r. Kupiłem Almerę 1,5 benzyna u nas w salonie i do dzisiaj nie mam z nią żadnych problemów. Ale dla rozrywki 2 lata temu kupiłem też X-trail'a z drugiej ręki 2006r benzyna poj. 2l 4x4 z przebiegiem dość dobrze udokumentowanym 115 tys. Wygląda b dobrze, szyberdach, hak, relingi z reflektorami, bez żadnych napraw blacharskich, wygodnie się wsiada i to koniec zalet. Silnik i układ napędowy wg mnie są kompletnie nieudane. Często po uruchomieniu silnika słychać jak coś obciera z prawej strony pod maską jakby o jakąś blachę, po wyłączeniu i ponownym włączeniu przestaje obcierać. Kultura pracy tego silnika bardziej przypomina fiacika126 niż auto średniej klasy.

Druga usterka pojawia sie też często chociaż nie zawsze w trakcie ruszania szczególnie na wstecznym, ale tez na I-szym biegu przy powolnym parkowaniu. Wówczas napęd wyje wydając odgłosy podobne do tramwaju ruszającego na torach. Byłem z tym w serwisie nissana ale niczego się nie doszukali, pewnie dlatego że auto było rozgrzane i faktycznie nie wykazywało wtedy tych odgłosów. Jeżdżę nim b mało, przejechałem tylko 9 tys bo ma duże spalanie -średnia w tym okresie wyszła mi 11,2 l/100km więc częściej jeżdżę almerą.  Być może ktoś z Was miał podobne problemy z X-Trailem  i znalazł rozwiązanie proszę więc o poradę jak te usterki usunąć.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę i auto będzie u mnie.

Przy okazji podczas rozmów z mechanikami stwierdzili, że może to być też synchronizator...

Co koledzy sądzicie ?

ustaliłeś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź podporę wału napędowego, krzyżaki, luzy na łożysku przekładni kątowej i w moście.

Witam. Widzę, że temat nieco się rozwinął, więc pociągnę. Zrobiłem to co zasugerował zeshky. Wyszło, że żadnych luzów. Wymienione oleje w moście, skrzyni rozdzielczej i skrzyni biegów. Mechanik znalazł lekki luz na poduszkach tylnego mostu i jak sądzę to może być to - jak ktoś napisał buda dość rezonuje. Oczywiście może być też coś innego, ale znamienne też, że chyba tylko ja to słyszę. Mechanik, dobry znajomy i dobry mechanik, trochę patrzył na mnie jak na wariata, gdy go wiozłem i kazałem słuchać owych buczeń. Nie mniej to nie jest psychoza, w trybie Auto i Lock pracuje nieco głośniej na niskich obrotach i przy skręcaniu, ale chyba jedyne sensowne wytłumaczenie to ten luz na poduszkach mostu. Na razie dramatu nie ma, bo ciągnie z czterech kopyt prawidłowo, więc będę miał pewność po wymianie poduszek. Pytanie tylko, czy zwlekanie z taką wymianą jakoś napędowi zagraża? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki luz nie będzie na tyle duży że zacznie przestawiać most to nic mu nie grozi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Kolegów za tak długi okres oczekiwania na odpowiedź, ale lakiernik się trochę spóźnił.

Co do ruszania, buczenie czy też przycieranie może lepiej w moim przypadku ustało po wymianie łożyska w tylnym kole...

Do tego jeszcze muszę wymienić tuleje tylne sanek tylnych bo są w rozpadku niestety. Przy okazji pytanie, czy trzeba zwalać całe sanki? Czy da radę jakoś wcisnąć nowe tuleje bez demontażu wszystkiego?

Co do zgrzytania podczas redukcji z 2 na 1 bieg nic nie ustaliłem, dodatkowo sprawdzałem jeszcze w takim sposób. Wsteczny i próba wbicia pierwszego biegu. Zgrzytów nie było i możliwość wbicia istnieje przy małej prędkośći. Dodam, że podczas redukcji z 2 na 1, nie czuć oporu podczas zgrzutów i bieg nie jest wbijany "na chamca". Oleje będę wymieniał może w weekend. Jak coś dalej się zmieni dam znać.

Szukam jeszcze kolegów z silnikiem 2.0 benzynowiec 140km.

Wiem, że nie w temacie co do napędów, ale nakreślę krótko. Chodzi o kata. Swieci się check, odczyt napięcia z sondy lambda za katem- tej diagnostycznej oscyluje z granicach 2,5 V. Wywala błąd P0138 - nieprawidłowy sygnał.

Czy kata już  tam nie ma? (przebieg 220tyś.) Co z tym ceramicznym wkładem. W jaki sposób on może silnik uszkodzić?? Proszę o pomoc od Kolegów.

Pytam, bo chciałbym wrzucić do niego LPG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sanki trzeba zwalać, kat wytrzyma i 2x taki przebieg, do LPG sie nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego kolego twierdzisz, że do lpg się nie nadaje ?

Wiele osób chwali ten silnik z lpg, ten sam o ile mi wiadomo w p12 występował i też śmigało.

A co do kata, co sądzisz o tym zassaniu cząsteczek ceramiki do silnika? W jaki sposób to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego kolego twierdzisz, że do lpg się nie nadaje ?  poszukaj na forum, warto odróżniać co wszyscy mówią a co jest prawdą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...