Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] Opony


berater
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mi się wydaje, że jednak lepiej zmieniać opony, zima, lato, kupiłem letnie z Firestone, po sezonie letnim stwierdzę czy było warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że jednak lepiej zmieniać opony, zima, lato, kupiłem letnie z Firestone, po sezonie letnim stwierdzę czy było warto

Temat -rzeka.Ilu użytkowników ,tyle opinii.

Przy czterech ostatnich moich autach zawsze miałem dwa komplety kół otrzymane z autem.Wiec zmieniam całe koła na sezon.

Natomiast gdybym miał tylko jeden komplet na pewno bym nie przerzucał na nich opon 2 x w roku  bo specjalnie im to nie służy i bardzo latwo je uszkodzić przy tej czynności .

Lepsza opcja ,szczególnie jeszcze kiedy auto ma 4x4 ,kontrole trakcji są dobre opony wielosezonowe ,które coraz cześciej parametrami przewyższają nawet sezonowe opony klasy premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mike12345

A która oś się zużywa bardziej? W tych Hankookach co mam, opony oznaczone jako przednie mają 5,5mm bieżnika a tylne jakieś 8mm. Rocznik opon 0216, przelotu pewnie z 40k na nich zrobione...

Przy napedzanej osi przedniej, przednie oczywiscie bardziej sie zuzywaja, mozna zamieniac przod z tylem np. co 20tys.km to rowno beda sie zuzywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

odświeżę temat, bo przymierzam się do zmiany opon. Jakie marki polecacie  z opon wielosezonowych? Chcę założyć rozmiar 215/65 R17, który ma profil wyższy o 11 mm w porównaniu z fabrycznym 215/60 R17, więc tutaj doświadczenia również mile widziane.:)

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima ubieglego roku kupilem Michelin CrossClimate SUV i jestem zadowolony, przy moim rozmiarze 225/55/R18 nie mialem wielkiego wyboru, Ty przy swoim masz nacznie wiekszy a i ceny nieco nizsze, kazda z opon klasy premium bedzie dobra

 

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/caloroczne/p=8/bridgestone,continental,goodyear,michelin,nokian,pirelli,vredestein,yokohama/r=1/215-65-r17

gdybym mial wybor podobny do ww bralbym jednak opony z bieznikiem symetrycznym lub asymetrycznym a nie kierunkowym z uwagii na latwiejsza rotacje
transakcji wolalem dokonac w miejscowej firmie (tym bardziej ze mieli swietna promocje) ze wzgledu na ew. reklamacje niz walczyc z anonimowym sklepem internetowym, na szczescie nic sie nie dzieje, opony spisuja sie swietnie

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie, chce zaopatrzyć się w nowy zestaw opony+felgi na lato, schodząc z rozmiarem felg w dół. Potrzebuje porady/potwierdzenia, iż takie zejście z rozmirem felgi to odpowiednie rozwiązanie.

X T31 (po lifcie) 2012r. 2.0dci automat.

rozważam dwie wersje 

Yokohama Geolandar A/T-S 215/70 R16

lub

Yokohama Geolandar A/T-S 215/75 R15

i tu rodzą się pytania;

- czy mogę zejść do felgi o rozmiarze 15’ (przy zachowaniu ET 40)? O ile da się ten rozmiar wstawić zależało by mi na tym zestawie najbardziej.

- jeśli zastosuje felgę 16, (zależy mi na szerszym profilu bo zdarza mi się wjeżdżać w teren) to uzasadnionym jest zmiana na węższa oponę 215/70r16 czy raczej polecali byście jednak zostać przy 225/65r16

Wszystkie powyższe rozwiązania sprawdzałem w kalkulatorze zamienników na oponeo, i pasują jako zamiennik dla 225/60r17 idealnie.

 

z góry dziękuje.

Dawid

 

Edytowane przez Dastorm
Błąd merytoryczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawidzie jeżeli mogę to odradzam Yokohama Geolandar. Ja posiadam Geolander SUV auto w zakrętach pływa strasznie miałem te opony wcześniej na Nissanie QQ+2 i było dokładnie to samo.

Ja rozważam sprzedaż moich po dwóch sezonach bo komfort jazdy jest zerowy.

A jeszcze co do felg obawiam się że mogą nie pasować z uwagi na rozmiar tarcz hamulcowych.

Edytowane przez jerzypo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

w kwestii opon ja założyłem Bridgestone Weather Control A005 215/55 R18 99V XL zgodnie z homologacją na słupku do tej pory przejechałem z 2000km nie mogę narzekać i jako opony wielosezonowe są o dziwo dość ciche a i cenę mają nie złą, nie odbierać jako reklama  ale polecam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś (w poprzednim samochodzie) opony wielosezonowe, pierwszy delikatny puszek, trochę błotka i ciężko było z parkingu osiedlowego wyjechać ;) Obecnie w nissanie mam Laufeny 1FIT - pierwszą zimę przejeździłem bez problemów, włącznie z bieszczadami w styczniu (-20 i śnieg po kolana). Warto też pamiętać o homologacji: w razie stłuczki ubezpieczyciel może się wypiąć na nas jeśli oponę będziemy mieć niewłaściwą (OWU).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam.

Chciałbym zmienić koła na bardziej terenowe i wieksze do x-triala, obecny rozmiar to 215/60 R17. Prosze o informacje jaki rozmiar maxymalnie wchodzi tak żeby nie trzeba było nic przerabiać no i oczywiscie zeby nigdzie nie ocierały. Za odpowiedzi i przykładowe zdjęcia bardzo dziekuje. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, simonc2 napisał:

Chciałbym zmienić koła na bardziej terenowe i wieksze do x-triala, obecny rozmiar to 215/60 R17. Prosze o informacje jaki rozmiar maxymalnie wchodzi tak żeby nie trzeba było nic przerabiać no i oczywiscie zeby nigdzie nie ocierały. 

co tzn. wieksze? wieksze felgi? przeczytales uwaznie caly ten watek?
przeczytaj jeszcze tutaj watek dotyczacy wielkosci kol: 

informacji o oponach terenowych poszukaj w dziale T30, tam uzywaja czesciej opon AT czy MT

i przy okazji zmien ta literowke ; ) model nazywa sie X-Trail a nie X-Trial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@simonc2 opony na każdym rozmiarze felgi w danym modelu powinny być prawie takie same. Na 18" mam 215/55, co daje ~705mm czyli prawie 28". Bez podnoszenia więcej niż 28" na pewno nie wejdzie. Ze względu na rozmiar hamulców mniejszej felgi niż 16" nie sposób włożyć. Wygląda na to, że w rozmiarze zalecanym przez Nissana 215/65 R16 można znaleźć opony AT np BFGoodrich KO2. Jeśli zwiększyć odrobinę profil do 70, to się znajdą opony dedykowane przez producentów do Wranglera.

bfgoodrich-all-terrain-t-a-ko2-13652-166438-f-f-l700-sk4.png

Edytowane przez Eloar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy jeździ ktoś z was na oponach 235/60/17 lub 225/65/17 i może wrzucić zdjęcie podglądowe?

Edytowane przez simonc2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2020 o 21:48, Krisgda napisał:

Ja mam co chcesz wiedzieć? 

Kolego możesz zrobić zdjęcie jak wygląda na dystansach? Chce do siebie założyć opony 235/65/17 AT i boje sie że będą delikatnie ocierać wiec wtedy tylko dystans mnie ratuje. Jaką grubość dystansu masz i jakie oponki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast dystansów lepiej dobrać felgę z właściwym offsetem. Mniejsze obciążenie i ogólnie będzie lżej, a mniejsza masa resorowana to lepsza praca zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...