Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Alarm


DARIA

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie się znajduje przycisk do wyłączania alarmu.

Po wymianie baterii w pilocie ( dłuższa przerwa ) chcieliśmy zaprogramować pilot ( tak nam poradził mechanik). 6x przekręciliśmy kluczyk i ... nie wiadomo czemu coś podkusiło męża i nacisnął przycisk zamykania. No i tu pojawia się problem.
Migają awaryjne i nie można odpalić auta. Syrena wyłączona kluczykiem. Przeczytałam, że jest gdzieś przycisk ale nie możemy go znaleźć. Szukamy pod kierownicą i przy bezpiecznikach, ale nic.
Pomóżcie proszę.
Próbowaliśmy akumulator odłączyć, ale po załączeniu nadal miga.
Dziękuję z góry za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem. Samochód kupiliśmy 4 lata temu już z alarmem. Chyba nie fabryczny bo gdzieś wyczytaliśmy, że te modele nie mają fabrycznych alarmów. Auto jest z 2004 roku. Można jakoś sprawdzić jaki to alarm?


Typ urządzenia ST -808 montowany u autoryzowanego dealera ( wyczytałam w książeczce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób można wyłączyć fumkcje porwania - aktywną na drzwiach kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób można wyłączyć fumkcje porwania - aktywną na drzwiach kierowcy?

 

To co poszukałem, to przekazuję....

 

Zdalne sterowanie Twoim systemem
 
UZBROJENIE SYSTEMU;
ZAMKNIĘCIE DRZWI:
Nacisnąć przycisk . Jeden sygnał syreny i jeden błysk świateł potwierdzi
uzbrojenie systemu i zamknięcie drzwi. Dioda LED zacznie równomiernie
migać.
 
ROZBROJENIE SYSTEMU;
OTWARCIE DRZWI:
Nacisnąć przycisk . Dwa sygnały syreny oraz dwa błyski świateł
potwierdzą rozbrojenie systemu i otwarcie drzwi. Dioda LED przestanie
migać.
 
CICHE UZBROJENIE;
ZAMKNIĘCIE DRZWI:
Nacisnąć przycisk I, a następnie przycisk . Jeden błysk świateł potwierdzi
uzbrojenie systemu i zamknięcie drzwi. Dioda LED zacznie równomiernie
migać.
 
CICHE ROZBROJENIE;
OTWARCIE DRZWI:
Nacisnąć przycisk I, a następnie przycisk . Dwa błyski świateł potwierdzą
rozbrojenie systemu i otwarcie drzwi. Dioda LED zacznie równomiernie
migać.
 
FUNKCJA PANIC:
(uruchomienie syreny w
sytuacji zagrożenia)
Nacisnąć i przytrzymać przycisk i . Syrena włączy się na 30 sekund lub
do momentu naciśnięcia przycisku . (funkcja PANIC działa tylko gdy
system jest uzbrojony)
 
STEROWANIE ZAMKIEM
CENTALNYM BEZ
UZBRAJANIA SYSTEMU:
Nacisnąć przycisk I. Zamek centralny zamknie drzwi. Ponowne naciśnięcie
przycisku spowoduje otwarcie drzwi. (Funkcja działa tylko gdy system jest
rozbrojony)
 
STEROWANIE DODATKOWYM
KANAŁEM:
Naciśnięcie przycisku II spowoduje chwilowe podanie masy na przewód
różowy.
 
UZBROJENIE ALARMU Z
ZABLOKOWANYMI
CZUJNIKAMI:
Nacisnąć przycisk , następnie podczas świecenia świateł kierunkowskazów
nacisnąć go ponownie. Zablokowanie czujników zostanie potwierdzone
sygnałem syreny. (Funkcja ta pozwala na pozostawienie np. psa w
zamkniętym samochodzie z uzbrojonym alarmem).
 
Automatyczne ostrzeżenie o słabych bateriach w pilotach:
 Jeśli baterie w pilocie są na wyczerpaniu podczas uzbrajania systemu będzie słychać trwający przez trzy
sekundy sygnał syreny. W pilocie zastosowano jedną 12-voltową baterię MS-21, którą można wymienić u
każdego autoryzowanego dealera Clifford’a.
 
Unieruchomienie silnika:
Uzbrojenie systemu nie pozwala złodziejowi uruchomić silnika poprzez przerwanie obwodu zapłonu,
rozrusznika lub pompy paliwa.
 
Funkcje diody LED umieszczonej wewnątrz pojazdu
• miga ⇒ system uzbrojony, drzwi zamknięte
• nie miga ⇒ system rozbrojony, drzwi otwarte
• świeci na stałe ⇒ tryb awaryjny
• miga szybko ⇒ w ciągu 30 sekund nastąpi automatyczne uzbrojenie systemu (samouzbrojenie)
 
Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego (Jazda z
zablokowanymi drzwiami ) – funkcja programowana
Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, drzwi w samochodzie automatycznie zamkną się po 7 sekundach od
włączenia zapłonu. Kiedy wyłączymy zapłon drzwi natychmiast odblokują się. Instrukcja obsługi Challenger ST-800 PC.doc 3
 
Czujnik wstrząsowy, czujnik zbicia szyby oraz ultradźwiękowy
CHALLENGER ST 800 PC może być wyposażony w czujnik wstrząsowy, który wykrywa drgania karoserii
związane z włamaniem oraz w czujnik zbicia szyby, który wykrywa dźwięk związany z próbą wybicia szyby
samochodu. Natomiast opcjonalny czujnik ultradźwiękowy wykrywa ruch wewnątrz pojazdu. Wzbudzenie tych
czujników powoduje natychmiastowe wyzwolenie cyklu alarmowego.
 
Informacja o próbie włamania oraz pamięć ostatniego zdarzenia
Jeżeli podczas naszej nieobecności nastąpiła próba włamania, przy rozbrojeniu systemu będzie słychać - oprócz
normalnych 2 sygnałów syreny i 2 błysków świateł - odpowiednio dodatkową liczbę sygnałów świetlnych i
dźwiękowych przedstawionych w poniższej tabelce:
 
Przyczyna alarmu
Otwarcie drzwi, maski lub bagażnika Wzbudzenie czujników
2 sygnały syreny
1 błysk świateł
1 sygnał syreny
1 błysk świateł
 
Inteligentna samodiagnoza sytemu
Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomknięte są drzwi, maska, bagażnik lub uszkodzony jest któryś czujnik
będzie słychać normalny 1 sygnał dźwiękowy i 1 błysk świateł, a następnie 2 sygnały dźwiękowe i 2 błyski
świateł . W tej sytuacji system automatycznie pominie uszkodzony obwód, zapobiegając fałszywym alarmom.
 
Samouzbrojenie – funkcja programowana
Jeśli w ciągu 30 sekund od rozbrojenia systemu nie nastąpi otwarcie drzwi lub naciśnięcie przycisku I system
uzbroi się automatycznie oraz zamknie drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem
systemu (np. naciśnięcie przycisku pilota w kieszeni).
 
Tryb awaryjny
Tryb awaryjny pozwala wyłączyć sygnały alarmowe oraz pominąć wszystkie funkcje ochronne w sytuacji
awaryjnej gdy system nie reaguje na piloty (np. wyczerpana bateria).
 
Włączenie trybu awaryjnego:
1. Włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. Nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik do czasu wyłączenia sygnałów alarmowych ( około 10 sekund )
3. Wprowadzenie w tryb awaryjny system potwierdzi 2 sygnałami syreny i 2 błyskami świateł oraz ciągłym
świeceniem diody LED po wyłączeniu zapłoniu.
UWAGA : tryb awaryjny nie wyłącza funkcji antynapadowej !
 
Wyłączenie trybu awaryjnego:
Powrót sytemu do normalnej pracy polega na uzbrojeniu i rozbrojeniu alarmu pilotem.
 
Funkcja anty-napadowa – programowana opcja
Każdorazowo po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty-napadową poprzez
naciśnięcie ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to pojedynczym dźwiękiem miniaturowego głośniczka).
W ten sposób informujemy system, że pojazd jest prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w
dowolnej chwili zostaną otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce podczas napadu), należy ponownie rozbroić
funkcję anty-napadu.
Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ?
Jeżeli funkcja anty-napadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 45 sekund od momentu uruchomienia silnika lub/i
otwarcia drzwi, system włączy światła awaryjne (ostrzeżenie innych użytkowników drogi) oraz będzie dawać
kierowcy sygnał dźwiękowy miniaturowym głośniczkiem. Jeżeli w ciągu kolejnych 30 sekund nie zostanie
naciśnięty ukryty wyłącznik, po tym czasie system unieruchomi silnik oraz dodatkowo włączy sygnały
alarmowe syreny na 30 sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika jest nie możliwy, wyje syrena, błyskają
światła porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd. Włączenie stacyjki w pozycję zapłon i
naciśnięcie ukrytego wyłącznika przez właściciela wyłączy sygnały alarmowe i pozwoli uruchomić silnik.Instrukcja obsługi Challenger ST-800 PC.doc 4
• zgodnie z wymogami bezpieczeństwa Przemysłowego Instytutu Motoryzacji (PIMOT), po zablokowaniu
silnika przez system, można go jednokrotnie uruchomić na 10 sekund. Po tym czasie samochód zostanie
definitywnie unieruchomiony i tylko właściciel w sobie znany sposób będzie mógł go uruchomić. Funkcja
pozwala na odjechanie samochodem z niebezpiecznego miejsca (środek skrzyżowania, tory kolejowe lub
tramwajowe).
 
ODIS – Optimal Driver Identification System
Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu. Proces
identyfikacji osoby prowadzącej samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora (Personal Transmiter),
noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieży auta po zainicjowaniu funkcji antynapadowej
(otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie zapłonu), gdy system nie otrzyma sygnału z osobistego pilota, po
upływie odpowiedniego czasu nastąpi procedura zatrzymania pojazdu.
Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego zaprogramowania do systemu.
Procedura wprogramowania nie różni się niczym od wprogramowywania “zwykłych” pilotów obsługujących
system.
Po zaprogramowaniu identyfikatora do systemu nadaje on co 15 sekund sygnał radiowy rozbrajający funkcję
antynapadową (nie ma potrzeby rozbrajać jej ukrytym wyłącznikiem, choć jest taka możliwość). Zasięg
osobistego pilota wynosi około 5 metrów a minimalna żywotność baterii to około 4 miesięcy.
 
Tryb serwisowy funkcji anty-napadowej:
W przypadku, kiedy chcemy pozostawić samochód w serwisie bez ujawniania miejsca montażu ukrytego
wyłącznika lub nie chcemy korzystać z funkcji anty-napadowej należy zablokować ją trybem serwisowym.
 
Włączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej:
1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. nacisnąć ukryty wyłącznik
3. nacisnąć jednocześnie przyciski i na pilocie
Włączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej system potwierdzi 2 sygnałami syreny, ponadto będzie o
tym przypominał pojedynczym sygnałem dźwiękowym miniaturowego głośniczka po każdym włączeniu
zapłonu .
 
Wyłączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej:
1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. nacisnąć jednocześnie przyciski i na pilocie
Wyłączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej system potwierdzi 1 sygnałem syreny. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To co poszukałem, to przekazuję....

 

Zdalne sterowanie Twoim systemem
 
UZBROJENIE SYSTEMU;
ZAMKNIĘCIE DRZWI:
Nacisnąć przycisk . Jeden sygnał syreny i jeden błysk świateł potwierdzi
uzbrojenie systemu i zamknięcie drzwi. Dioda LED zacznie równomiernie
migać.
 
ROZBROJENIE SYSTEMU;
OTWARCIE DRZWI:
Nacisnąć przycisk . Dwa sygnały syreny oraz dwa błyski świateł
potwierdzą rozbrojenie systemu i otwarcie drzwi. Dioda LED przestanie
migać.
 
CICHE UZBROJENIE;
ZAMKNIĘCIE DRZWI:
Nacisnąć przycisk I, a następnie przycisk . Jeden błysk świateł potwierdzi
uzbrojenie systemu i zamknięcie drzwi. Dioda LED zacznie równomiernie
migać.
 
CICHE ROZBROJENIE;
OTWARCIE DRZWI:
Nacisnąć przycisk I, a następnie przycisk . Dwa błyski świateł potwierdzą
rozbrojenie systemu i otwarcie drzwi. Dioda LED zacznie równomiernie
migać.
 
FUNKCJA PANIC:
(uruchomienie syreny w
sytuacji zagrożenia)
Nacisnąć i przytrzymać przycisk i . Syrena włączy się na 30 sekund lub
do momentu naciśnięcia przycisku . (funkcja PANIC działa tylko gdy
system jest uzbrojony)
 
STEROWANIE ZAMKIEM
CENTALNYM BEZ
UZBRAJANIA SYSTEMU:
Nacisnąć przycisk I. Zamek centralny zamknie drzwi. Ponowne naciśnięcie
przycisku spowoduje otwarcie drzwi. (Funkcja działa tylko gdy system jest
rozbrojony)
 
STEROWANIE DODATKOWYM
KANAŁEM:
Naciśnięcie przycisku II spowoduje chwilowe podanie masy na przewód
różowy.
 
UZBROJENIE ALARMU Z
ZABLOKOWANYMI
CZUJNIKAMI:
Nacisnąć przycisk , następnie podczas świecenia świateł kierunkowskazów
nacisnąć go ponownie. Zablokowanie czujników zostanie potwierdzone
sygnałem syreny. (Funkcja ta pozwala na pozostawienie np. psa w
zamkniętym samochodzie z uzbrojonym alarmem).
 
Automatyczne ostrzeżenie o słabych bateriach w pilotach:
 Jeśli baterie w pilocie są na wyczerpaniu podczas uzbrajania systemu będzie słychać trwający przez trzy
sekundy sygnał syreny. W pilocie zastosowano jedną 12-voltową baterię MS-21, którą można wymienić u
każdego autoryzowanego dealera Clifford’a.
 
Unieruchomienie silnika:
Uzbrojenie systemu nie pozwala złodziejowi uruchomić silnika poprzez przerwanie obwodu zapłonu,
rozrusznika lub pompy paliwa.
 
Funkcje diody LED umieszczonej wewnątrz pojazdu
• miga ⇒ system uzbrojony, drzwi zamknięte
• nie miga ⇒ system rozbrojony, drzwi otwarte
• świeci na stałe ⇒ tryb awaryjny
• miga szybko ⇒ w ciągu 30 sekund nastąpi automatyczne uzbrojenie systemu (samouzbrojenie)
 
Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego (Jazda z
zablokowanymi drzwiami ) – funkcja programowana
Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, drzwi w samochodzie automatycznie zamkną się po 7 sekundach od
włączenia zapłonu. Kiedy wyłączymy zapłon drzwi natychmiast odblokują się. Instrukcja obsługi Challenger ST-800 PC.doc 3
 
Czujnik wstrząsowy, czujnik zbicia szyby oraz ultradźwiękowy
CHALLENGER ST 800 PC może być wyposażony w czujnik wstrząsowy, który wykrywa drgania karoserii
związane z włamaniem oraz w czujnik zbicia szyby, który wykrywa dźwięk związany z próbą wybicia szyby
samochodu. Natomiast opcjonalny czujnik ultradźwiękowy wykrywa ruch wewnątrz pojazdu. Wzbudzenie tych
czujników powoduje natychmiastowe wyzwolenie cyklu alarmowego.
 
Informacja o próbie włamania oraz pamięć ostatniego zdarzenia
Jeżeli podczas naszej nieobecności nastąpiła próba włamania, przy rozbrojeniu systemu będzie słychać - oprócz
normalnych 2 sygnałów syreny i 2 błysków świateł - odpowiednio dodatkową liczbę sygnałów świetlnych i
dźwiękowych przedstawionych w poniższej tabelce:
 
Przyczyna alarmu
Otwarcie drzwi, maski lub bagażnika Wzbudzenie czujników
2 sygnały syreny
1 błysk świateł
1 sygnał syreny
1 błysk świateł
 
Inteligentna samodiagnoza sytemu
Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomknięte są drzwi, maska, bagażnik lub uszkodzony jest któryś czujnik
będzie słychać normalny 1 sygnał dźwiękowy i 1 błysk świateł, a następnie 2 sygnały dźwiękowe i 2 błyski
świateł . W tej sytuacji system automatycznie pominie uszkodzony obwód, zapobiegając fałszywym alarmom.
 
Samouzbrojenie – funkcja programowana
Jeśli w ciągu 30 sekund od rozbrojenia systemu nie nastąpi otwarcie drzwi lub naciśnięcie przycisku I system
uzbroi się automatycznie oraz zamknie drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem
systemu (np. naciśnięcie przycisku pilota w kieszeni).
 
Tryb awaryjny
Tryb awaryjny pozwala wyłączyć sygnały alarmowe oraz pominąć wszystkie funkcje ochronne w sytuacji
awaryjnej gdy system nie reaguje na piloty (np. wyczerpana bateria).
 
Włączenie trybu awaryjnego:
1. Włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. Nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik do czasu wyłączenia sygnałów alarmowych ( około 10 sekund )
3. Wprowadzenie w tryb awaryjny system potwierdzi 2 sygnałami syreny i 2 błyskami świateł oraz ciągłym
świeceniem diody LED po wyłączeniu zapłoniu.
UWAGA : tryb awaryjny nie wyłącza funkcji antynapadowej !
 
Wyłączenie trybu awaryjnego:
Powrót sytemu do normalnej pracy polega na uzbrojeniu i rozbrojeniu alarmu pilotem.
 
Funkcja anty-napadowa – programowana opcja
Każdorazowo po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty-napadową poprzez
naciśnięcie ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to pojedynczym dźwiękiem miniaturowego głośniczka).
W ten sposób informujemy system, że pojazd jest prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w
dowolnej chwili zostaną otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce podczas napadu), należy ponownie rozbroić
funkcję anty-napadu.
Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ?
Jeżeli funkcja anty-napadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 45 sekund od momentu uruchomienia silnika lub/i
otwarcia drzwi, system włączy światła awaryjne (ostrzeżenie innych użytkowników drogi) oraz będzie dawać
kierowcy sygnał dźwiękowy miniaturowym głośniczkiem. Jeżeli w ciągu kolejnych 30 sekund nie zostanie
naciśnięty ukryty wyłącznik, po tym czasie system unieruchomi silnik oraz dodatkowo włączy sygnały
alarmowe syreny na 30 sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika jest nie możliwy, wyje syrena, błyskają
światła porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd. Włączenie stacyjki w pozycję zapłon i
naciśnięcie ukrytego wyłącznika przez właściciela wyłączy sygnały alarmowe i pozwoli uruchomić silnik.Instrukcja obsługi Challenger ST-800 PC.doc 4
• zgodnie z wymogami bezpieczeństwa Przemysłowego Instytutu Motoryzacji (PIMOT), po zablokowaniu
silnika przez system, można go jednokrotnie uruchomić na 10 sekund. Po tym czasie samochód zostanie
definitywnie unieruchomiony i tylko właściciel w sobie znany sposób będzie mógł go uruchomić. Funkcja
pozwala na odjechanie samochodem z niebezpiecznego miejsca (środek skrzyżowania, tory kolejowe lub
tramwajowe).
 
ODIS – Optimal Driver Identification System
Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu. Proces
identyfikacji osoby prowadzącej samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora (Personal Transmiter),
noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieży auta po zainicjowaniu funkcji antynapadowej
(otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie zapłonu), gdy system nie otrzyma sygnału z osobistego pilota, po
upływie odpowiedniego czasu nastąpi procedura zatrzymania pojazdu.
Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego zaprogramowania do systemu.
Procedura wprogramowania nie różni się niczym od wprogramowywania “zwykłych” pilotów obsługujących
system.
Po zaprogramowaniu identyfikatora do systemu nadaje on co 15 sekund sygnał radiowy rozbrajający funkcję
antynapadową (nie ma potrzeby rozbrajać jej ukrytym wyłącznikiem, choć jest taka możliwość). Zasięg
osobistego pilota wynosi około 5 metrów a minimalna żywotność baterii to około 4 miesięcy.
 
Tryb serwisowy funkcji anty-napadowej:
W przypadku, kiedy chcemy pozostawić samochód w serwisie bez ujawniania miejsca montażu ukrytego
wyłącznika lub nie chcemy korzystać z funkcji anty-napadowej należy zablokować ją trybem serwisowym.
 
Włączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej:
1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. nacisnąć ukryty wyłącznik
3. nacisnąć jednocześnie przyciski i na pilocie
Włączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej system potwierdzi 2 sygnałami syreny, ponadto będzie o
tym przypominał pojedynczym sygnałem dźwiękowym miniaturowego głośniczka po każdym włączeniu
zapłonu .
 
Wyłączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej:
1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. nacisnąć jednocześnie przyciski i na pilocie
Wyłączenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej system potwierdzi 1 sygnałem syreny. 

 

Na pilocie mam 3 przyciski, który mam przycisnąć razem z ukrytym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...