Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Sam Naprawiam] Wymiana rozrządu w YD25 - informacje i czynności


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam zamiar wymienić komplet rozrządu w Nissan Pathfinder 2010 (HN59 ZNV) z https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pick?c=Nissan&model=PATHFINDER&ssd=%24WiVIBAI%24 tylko czy następujące częsci będą pasowały do silnika 2.5 DCI 171 km 2010 r:

 

Górny łańcuch: 13028-AD212,

dolny łańcuch: 13028-EB30A,

Napinacze: 13070-AD20A, 3070-EC00A

 

Z góry dziękuje i czekam na odpowiedź,

HENRY74

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie przebiegu przy wymianie wg licznika 174 kkm. Wynika to tez z ksiazki I z rejestracyjnych przegladow takze raczej prawdopodobny. Auto krajowe.100% nigdy nie ma. Macie doswiadczenia z wygladem rozrzadu po okreslonym przebiegu? Jezeli chodzi o lancuch to gorny byl ok. I nie wymagal ingerencji. Slizgu podobnie. Gorne slizgi I lancuch wymienilem Bo tak wypadalo. Wyciagniety byl dolny tak o ok. 8mm w stosunku do nowego. Auto w ogole nie zuzywa oleju od wymiany do wymiany ale z tego co wynika z faktur niestety poprzednia wlascicielka jezdzila na wymiane oleju co 25-30kkm. Trudno... Czasu nie wroce. Koszt musislem poniesc. Wazne ze pierscienie szczelne. Slychac szum bylo od 150 kkm. Od 165 zaczely sie pierwsze stuki. Jutro zerkne na numery do mojego Bo zostawilem opakowania ale nie wiele to da bo mam auto z 2006 a juz w 2008 byly zmiany ale aprawdze I napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan nie produkuje już rozrządów zależnych od roczników. Produkcja jest dla silnika YD25 i tyle. W związku z tym obecnie produkowane elementy będą pasować niezależnie od wersji silnikowej. Ma to swoje plusy ponieważ można stosować zmodyfikowane przez Nissana elementy do starszych wersji silnikowych.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam zamiar wymienić komplet rozrządu w Nissan Pathfinder 2010 (HN59 ZNV) z https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pick?c=Nissan&model=PATHFINDER&ssd=%24WiVIBAI%24 tylko czy następujące częsci będą pasowały do silnika 2.5 DCI 171 km 2010 r:

 

Górny łańcuch: 13028-AD212,

dolny łańcuch: 13028-EB30A,

Napinacze: 13070-AD20A, 3070-EC00A

 

Z góry dziękuje i czekam na odpowiedź,

HENRY74

zajrzyj na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

czy jest ktoś w stanie pomóc i podać rozstaw otworów na śruby (M6) do ściągnięcia koła pasowego wału korbowego.

 

Na jaki moment i kąt dokręcaliście koło pasowe. Spotkałem się z dwiema zupełnie różnymi wartościami. Jeśli dobrze pamiętam 75Nm+120deg  i drugą 29Nm+60deg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

75Nm+120deg. 

ja przy pierwszej wymianie nie doczytałem i dokręciłem tylko na 75Nm i tak przejechałem 17 kkm do następnej wymiany bo okazało się iz FAI Motorsport zamiast england to china szajs i łańcuch dolny się naciągnął jak ori po 170kkm. Nic się nie stało, śruba ani grama się nie odkręciła.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy jest ktoś w stanie pomóc i podać rozstaw otworów na śruby (M6) do ściągnięcia koła pasowego wału korbowego.

 

Na jaki moment i kąt dokręcaliście koło pasowe. Spotkałem się z dwiema zupełnie różnymi wartościami. Jeśli dobrze pamiętam 75Nm+120deg  i drugą 29Nm+60deg. 

Witam. Dokręcenie koła pasowego 75Nm+120deg jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witajcie, u mnie właśnie zaczęło grzechotać przy 204.000 km. Jaki zestaw rozrządu polecacie ? Oryginał czy ten z Kazimierza wzmacniany ? Kolega założył rok temu wzmacniany z Kazimierza i jest do dzisiaj wszystko ok, ale on zrobił 10.000 przez rok. Ja używam "Patha" na codzień i robię około 30.000  rocznie. Z tego co widzę wszyscy skłaniają się ku oryginałowi. A jak mam na oryginalnym zrobić tyle samo co na fabrycznym to chyba jednak warto dopłacić i kupić OEM. Proszę o wasze zdanie. Czy możecie polecić kogoś kto może wymienić okolice Piaseczna lub Warszawy ? 

 

Patha mam od 100.000 olej wymieniałem co 15.000 Mobil 1 Pick-life 5w30 wcześniej właściciel wymieniał co 30.000

Edytowane przez Rav Lee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Cześć, 

 

 w poniedziałek biorę się za wymianę rozrządu w związku z czym ma pytanie. Posiadam dwa górne napinacze (oryginalne) jednak różnią się one konstrukcją. Nawiążując do informacji z powyższej procedury wymiany "...... Na przestrzeni czasu Nissan przeprojektował górny napinacz. Od września 2006 roku górny napinacz otrzymał podkładkę dławiącą za którą znajdowała się komora olejowa napinacza. Od sierpnia 2008 roku usunięto podkładkę i komorę olejową (ciśnienie oleju powiększało z czasem dziurę podkładki dławiącej). Podkładkę zintegrowano całkowicie z napinaczem i dwa elementy stały się jednym..." , mam pytanie, który z napinaczy na zdjęciu jest już z poprawiona konstrukcją?

Z góry dzięki za szybką wskazówkę.

20180526_045149 (Large).jpg

20180526_045159 (Large).jpg

20180526_045204 (Large).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy jest poprawiony. Prawy też będzie ok pod warunkiem że masz podkładkę z maleńką dziurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sq9mcs napisał:

Lewy jest poprawiony. Prawy też będzie ok pod warunkiem że masz podkładkę z maleńką dziurką.

Dzięki, czyli montuję ten po lewej. Gdzie mogę dostać podkładkę? Znasz może jej numer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Kiepska sprawa z częściami.
Moje doświadczenia z rozrządem z Kaźmierza Dolnego skłaniają mnie do wymiany na części oryginalne. Straciłem masę czasu i pieniędzy.
Na obecną chwilę napinacze górny i dolny został wymieniony na oryginalny plus dolna prowadnica wymieniona 3 razy (ostatnia prowadnica na oryginał z ASO). W celu diagnozy wszystko było rozbierane 4 razy. Pompa oleju niby lepsza przerobiona również z Kazimierza, ciśnienie ok.
Mimo wszystko dolna prowadnica cały czas się trze. Wyraźnie słychać tarcie na wolnych obrotach w czasie postoju (ciśnienie oleju na wolnych ok). Tarcie wyraźnie zmalało po wymianie napinaczy na oryginalne. Pewnie reszta elementów jest mało precyzyjna stąd takie problemy.
Na napinaczach z kompletu łańcuch były strasznie naprężone i górny i dolny.  W załączniku zaznaczyłem miejsce, w którym prowadnica się przeciera. 

Kontakt ze sprzedawcą ok. Odbiera tel i dzieli się wiedzą tylko... Felerne części?

Pomysły?

 

 

nav.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem juz kiedyś iz problemem jest zbyt wysokie cisnienie oleju w napinaczu. Ori dolny ma wyfrezowany rowek aby nadmiar cisnienia/oleju uchodził z napinacza.

Napinacz to nic innego jak siłownik hydrauliczny, jak dostaje cisnienie kilku barów wysuwa się jego tłok z bardzo dużą siłą. I to właśnie te nadmierne napięcie łańcuchów je wyciąga i trze ślizgi choć nie powinno.

Gdyby zlikwidować hydrauliczne napinacze w tym silniku, zastąpić je machnicznymi napinaczami z możliwością ręcznej regulacji,(może jeszcze jakaś  spręzyna do tego)a zamiast ślizgu koło zębate- wtedy rozrząd w tych silnikach byłby jak w starych beczkach dożywotnio.

 

 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nic. Założyć fabryczne i będzie działać. Mój rozrząd robi już 30 tyś km i jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sq9mcs napisał:

A nic. Założyć fabryczne i będzie działać. Mój rozrząd robi już 30 tyś km i jest spokój.

Czylo na jednym nie wzmacniamym łańcuszku?

Edytowane przez betepok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2018 o 19:40, KrisT napisał:

Ori dolny ma wyfrezowany rowek aby nadmiar cisnienia/oleju uchodził z napinacza.

 

Masz gdzieś to na foto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam fotki , zrobiłem tel starym ori napinaczom.

niestety nie mam jak wrzucić tych fotek,  dopowiem iż górny napinacz ma mały otworek w obudowie . Prawdopodobnie sluży to (jak i w dolnym rowek) do odpowietrzenia i upuszczenia nadmiaru ciśnienia oleju.

Jak tylko uporam się z fotosikiem to zapodam fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...