Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16]Dolewka oleju HC Synthetic do Fully Synthetic


Viprec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wytrącenie się frakcji z oleju na pewno nie jest zjawiskiem sprzyjającym silnikowi. Konsystencja smaru, lepiej zeby nie osadziło się na pierscieniach i nie przypiekło tam. Oleje do eksperymentu byly wlewane prosto z butelek do czystego naczynia. Osad po powtornym podgrzaniu mieszaniny rozpuszcza sie, ale po schlodzeniu znow sie wytraca. W silniku osadza się tez gdzie tylko moze, na fotce widac kawałek glowicy przez otwor wlewowy. Moim zdaniem ten osad najbardziej moze szkodzic przy odpalaniu zimnego silnika. Zwiększa tarcie i to czuc nawet rozcierajac go w palcach

 

Miałem kiedys skuter 2T , nowy ze sklepu ( nie z marketu ) do mieszanki mobil1 jak wlałem to nagary na swiecy niesamowite sie robily i przeszedlem na Motul- jak ręką odjął. Stare czasy, ale mnie jakos do Mobila juz nic nie przekona.

 

A paliwo tankuję tylko na Orlenie i jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje Mobila1 5W50 od 1995r i nigdy ten olej nie zajebał mi takim osadem silnika jak u ciebie 

 

Zasięgnałem porady Doktora Nauk Technicznych, któremu opisałem swój problem. Facet prowadzi wykłady na temat olejów, paliw itp. Sam tytuł dr inż. mówi o tym, że ma pojęcie o czym mówi. O to co mi odpisał w mailu:

 

Zasady przy mieszaniu olejów:

1. Przy mieszaniu olejów silnikowych trzeba zwrócić uwagę na klasę jakości
wg API. Wg tej organizacji oleje są mieszalne począwszy od klasy SG w górę.
Opierając się na tym, każde dwa oleje spełniające tę lub wyższą klasyfikację
API będą mieszalne ze sobą. Mieszalność w tym przypadku oznacza tworzenie
jednorodnej mieszany z dwóch różnych olejów, gdzie nie zachodzi nawet w
najmniejszym stopniu żelowanie olejów, wytrącanie pakietów dodatków czy inne
niepożądane trwałe zmiany mieszaniny lub każdego składnika z osobna.

2. Nie powinniśmy mieszać olejów różnych gatunków (mineralny/półsyntetyczny
/ syntetyczny).

3. Nie powinniśmy mieszać olejów o różnych klasach lepkości (5W-50 z 10W-40,
itd.).
 

W przypadku który Pan opisał, została spełniona 1 zasada (jeden i drugi olej
posiadał wyższą klasę API niż SG). Natomiast dwie pozostałe, nie zostały
spełnione (choć nie zawsze muszą być one respektowane). Po zmieszaniu tych
dwóch olei, najprawdopodobniej, na dnie naczynia wytrącił się pakiet
dodatków.

 

W tej sytuacji proponuję spuścić olej, przepłukać silnik i zalać nowy środek
smarny pamiętając wymianie filtrów.

 

Z poważaniem XYZ


Mój silnik po Mobilu wyglądał tak  190 tys KM

Zawsze zalewam silniki moje Mobilem1 5w50 od 1995r 

Były to silniki FSO,Volvo,Opel,Nissan, 

i zawsze klawiatury świeciły się jak psu jajca ,aktualnie w Tiidzie też mam zalany i klawiatura błyszczy,szklanki nie stukają na zimnym.

Kupiłeś podrobiony Mobil1 i zajebałeś sobie silnik a teraz mówisz że Mobil1 to gówno.

Powiedz mi co ile wymieniałeś olej w tej SRce??

Ja zawsze kupuje w Hurtowniach olei i nigdy nie zaszlamiłem tak żadnego silnika ,ale wymieniam co 10.000km.

 

Oczywiście nie wolno mieszać lepkości bo tak właśnie psują się silniki.

 

Tak wyglądały i aktualnie wyglądają klawiatury u mnie po Mobil1 5W50.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem pozwolenie na umieszczenie zdjęć:

 

"Silnik 300kkm przebiegu, olej wymieniany co 10kkm, wcześniej 10W40, przez ostatnie 3-4 wymiany 5W40 Elf.
IMG_20140830_153802905.jpg
IMG_20140830_153750515_HDR.jpg

 

 

 

 

Edek01 bo jest Mobil i Mobil1 - pierwsze to badziewie według opinii, a drugie jest dobre. P10, którą miałem była zalewana Mobilem1 5W50 i w silniku było czysto.

 

 

 

 

 

 

_

Edytowane przez Janusz_lublin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no tak Mobil zwykły jest do d*py, ale Mobil1  5W50  0W40 są za***iste .

 

Ale tylko kupowane w Hurtowniach olei nie w sklepikach Moto,a tym bardziej na Alleedrogo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupowałem Mobila ani nie wlewalem tego do SR, wczesniejszy wlasciciel na tym latał, nie wiem jak często zmienial. Tym bardziej nie wiem gdzie go kupił i czy byl to Mobil czy Mobil1. Pewnie kupował tam gdzie najtaniej. Wczesniej do 150 tys samochod byl serwisowany w Austrii w ASO, nie mam pojęcia co tam wlewali. Już nie wnikam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zapytam Was inaczej, otwórzcie swoje książki serwisowe, odgrzebcie stare faktury i sprawdźcie czy Wasze silniki przy pierwszej wymianie w ASO były płukane skoro broń boże nie można mieszać różnych olei bo zrobi się z takiego miksu prawie ze ŁT40...

 

Ludzie litości - używajcie zdrowego rozsądku.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hodward z zdjęć tego silnika wynika  dla mnie jedno olej tam był rzadko zmieniany bo na ściankach są spieki a na nich szlam!

Nie dziwie się że silnik się rozpadł.

 

Buldag nie wolno mieszać lepkości oleju .

Np mam zalany 5W30 dolewam 5W50 to szkodzi .

Nie szkodzi zlanie jakiejś tam lepkość i wlanie docelowej lepkości .

Kiepsko mi wyszło zdjęcie  w mojej tidzie środek wygląda tak na Mobil1  5W50

I zmiana lepkości z W30 na W50 poprawiła sprawność tego silnika ma lepszą kompresje lepiej ciągnie.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO leją ten sam olej przy kazdym przegladzie raczej. Nadal uwazam, ze mieszac sie nie powinno, chociaz polsyntetyk jest mieszanina mineralnego z syntetycznym, ale na tej samej bazie. W przypadku mieszania polsyntetyku  z IV grupa ( PAO i estrow) i zastosowaniem roznych dodatkow jak widac nie zawsze sie to udaje.

 

Przy wymianie wiadomo, ze sladowe ilosci poprzedniego oleju zostana gdzies w zakamarkach czy z plukanka czy bez. Ja do 3l polsyntetyka dolalem 0.6l PAO. Silnik działa, ale troche "pogryzly" sie te oleje mimo wszystko. Nie polecam.

 

Zmiana na 50tkę poprawila stabilnosc lepkosci na wysoka temperature i pewnie tez zmniejszyla apetyt silnika.

 

Na marginesie, litera " W "  jest przypisywana do pierwszej wartosci w oznaczaniu lepkosci ( "na zimno" )  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno dolewać półsyntetyków do syntetyków,i innych wartości i lepkości olei!!

Takie mieszanie na dolewkę warzy oleje w silniku !

 

W mojej almerze zmiana z 10W60 na 5W50 poprawiło prace silnika i na 1000km spalała 300ml ale pierścienie miałem zdrowe !

W Tidzie zmiana z 5W30 na 5W50 poprawiło kompresje i ciąg silnika na 1000km spala 100ml a raczej odparowuje bo często jeżdżę po autostradzie.

A nie wiem jakie było by spalanie oleju przez silnik na 5W30 bo kazałem zlać to gówno w ASO już na drugim przeglądzie i zalać 5W50.

 

Wartość przed literą W to wartość Zimową i jak będzie płynąć olej u mnie to 5W płynie świetnie szklanki nie stukają ,klawiatura nie klepie na -25  .

Wartość za literą W to wartość temperaturowa lepkości i tu napisze że po jeździe po autostradzie na W30 silnik pracował głośno .

Dlatego zmieniłem na wartość W50 i pracuje pięknie cicho ,co najważniejsze spalanie nie wzrosło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używam zdrowego rozsądku wiec mam stosować nastepujace zasady dotyczące oleju

1. nie przepłacam, wlewam olej z Tesco bo jest najtańszy, nie ważne czy mobil czy lotos

2. droższe oleje maja tylko wyzsza cene, ich zawartość to to samo co najtańsze banki ze sklepu czy allegro

3. nie przestrzegam tabeli, wlewam olej do silnika tak, aby uzupelnic jego stan, i tak spija litra na tysiac

4. nagar w silniku musi być bo jest tam goraco wiec jak by nagaru być nie moglo

5. z nagarem w silniku nic nie da się zrobić bo i po co, i tak nie szkodzi

6. wymieniam olej po 30tys km, wkoncu mam long life wiec producent obiecal ze da rade

7. tani olej wymienie po 15tys bo to nie long life

8. jak nie będę miał oleju na dolewke wleje co popadnie, ważne żeby olej był w silniku i smarowal

 

daaaaaaaaaaaaaaaa

 

no nie!! tak się nie robi w zadnym wypadku

odpowiadam na dyskusje:

1. ASO nie plua silników

2. płukanką ratuje się te silniki w których nie dbano o olej (nie odpowiednia klasa oleju, zbyt długie interwaly, dolewki byle czego etc)

3. markowe oleje dlatego sa drogie bo ich bazy syntetyczne sa droższe w produkcji

4. wlewac należy swiezy olej co max 10tys km

5. jaka kolwiek maź w silniku to zło, o ile nie zaszkodzi na zewnętrzne powierzchnie o tyle doprowadzić może do zaklejenia magistrali olejowej i uszkodzenia panewek

6. Porownaj ceny olei w Niemcach i w PL, mobil1 tam jest droższy on naszego, kosztuje ok 45euro a u nas można mieć taki za 90zł-dlaczego? W Niemcach nawet proszek do prania jest lepszy

 

ku przestrodze konkluzja:

mieszasz oleje na własne ryzyko!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad@mus prawdę wam powie, ale pkt. 2 skomentuję w ten sposób, że jak silnik już jest na tyle zamulony, stary i brzydki to płukanka go dobije do końca. Lepiej zadbać o czystość wczesniej. Lepiej zapobiegać niż leczyć. Ratowanie mineralnym w przypadku bardzo wyeksploatowane silnika w zasadzie dobije go jeszcze prędzej. Regularne wymiany oleju chociaż dobrej jakości i nie cudowanie z mieszaniem to wg mnie recepta na zdrowy silnik. A przy pałowaniu siłą rzeczy trochę może sobie łyknąć, nie oszukujmy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie ma silnika, który nie pobiera oleju. Każdy silnik pobiera olej, tylko w jednym są to wartości niezauważalne - 1-2mm na bagnecie/10kkm, a inne wcinają tak, że na 500km schodzi z bagnetu 5mm-10mm.

 

To, że przy pałowaniu olej schodzi szybciej to zasługa pierścieni olejowych, które nie nadążają zbierać.

Edytowane przez Janusz_lublin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat ma Opla Astre J 1.6 i normą tam jest spalanie (zjadanie) oleju na 1000km 500ml! jemu wciągał 600ml a silnik miał nabite 34000 km .

Po zastosowaniu się do moich wskazówek czyli zmiana oleju na Mobil1 5w50 i trzymanie stanu oleju na bagnecie na max ,spalanie (zjadanie) spadło do 200ml 

Aby zabezpieczyć pierścienie przed przegrzaniem i wytarciem pierścieni  uszczelniających trzeba trzymać stan oleju na bagnecie na Max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...