Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] Nie działa tylna wycieraczka - bezpiecznik?


retsiwt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

W moim T31 nie działa wycieraczka szyby tylnej. Objaw jest taki, że po przekręceniu pokrętła jest zupełne zero reakcji. Wycieraczki przednie działają, spryskiwacze przód-tył działają.

 

Rozebrałem już tapicerkę tylnej klapy i podłączyłem wycieraczkę na krótko - wycieraczka, wtyczki oraz krótki odcinek wiązki w tylnej klapie są OK. Sprawdziłem tą część wiązki na zgięciu przy zawiasie tylnej klapy - guma ochronna i same kable na oko wyglądają OK. Rozebrałem przełącznik przy kierownicy - działa OK.

 

Gdzie więc szukać problemu? Istnieje może jakiś bezpiecznik tylnej wycieraczki? Szukałem w instrukcji oraz serwisówce, nie ma wzmianki o bezpieczniku. Sprawdziłem też puszki bezpieczników przy kolanach kierowcy, przy akumulatorze i puszkę IPDM - tam też nie ma bezpiecznika tylnej wycieraczki.

 

Co jeszcze sprawdzić, gdzie szukać, co robić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisał że podłączył na krótko i jest ok. Może jakiś przekaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisał że podłączył na krótko i jest ok. Może jakiś przekaźnik?

To przepraszam, za moje gapiostwo. Skoro silniczek jest w porządku, to możliwe, że okablowanie.

Edytowane przez Piorun_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisał że podłączył na krótko i jest ok. Może jakiś przekaźnik?

 

Na drodze od przełącznika na kierownicy do wycieraczki, jak pokazuje serwisówka, jest tylko BCM (Body Control Module). Jak zweryfikować, czy to BCM, czy wiązka?

 

V7JaLlr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik "4" 10A na schemacie jest cały? Może to pomoże:

 

Dzięki, sprawdziłem i niestety :( Według klapki na puszce bezpieczników, ten jest od pompki spryskiwaczy. Jest cały, bo po jego wyjęciu, pompka nie działa.

 

P.S.: dla potomnych: 

JB4jKdO.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś okablowanie silnika ???

 

A co masz na myśli dokładnie? Wiązka w klapie i silniczek wycieraczki są w porządku (tak jak pisałem w 1szym poście), a silnik samochodu chyba nie ma tu nic do rzeczy ;)

Edytowane przez retsiwt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o ciągłość wiązki elektrycznej (czy przez przewody na całej ich długości płynie prąd). Miałem na myśli silniczek elektryczny wycieraczki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o ciągłość wiązki elektrycznej (czy przez przewody na całej ich długości płynie prąd). Miałem na myśli silniczek elektryczny wycieraczki :D

 

Muszę to dopiero zrobić na odcinku przełącznik->BCM oraz BCM->tylna klapa... Jak już się za to zabiorę, dam znać w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

To samo przytrafiło się u mnie. Co prawda to T30 ale może będziecie mogli pomóc. Tylna wycieraczka ostatnio pracowała jakby w zwolnionym tempie. Jakbyśmy przesuwali tonę śniegu na szybie. Dzisiaj drgnęła i cisza. Zero reakcji na silniku. Czy zdarzało się ze silniczki padały? Słaby jestem z elektryki więc nie potrafię sprawdzić czy jest prąd na kostce przed silniczkiem.

 

p.s do czego służy kostka biała i brązowo-biała nie podłączona widoczna w tle zdjęcia?

post-82408-0-31909300-1441219806_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat, schemat i jeszcze raz schemat instalacji elektrycznej, bez tego ani rusz. Aby sprawdzić czy jest napięcie na kostce, trzeba mieć multimetr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pewnością się zapiekła, wyjmij całą i daj ślusarzowi do rozpukania, oczyszczenia i przesmarowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki przypadek. Działanie tylnej wycieraczki obrót o 1/4 obrotu. Do położenia wyjściowego wracała po 4 ruchach.( pełen obrót był na 4 części)  Okazało się że mechanizm działa poprawnie nie ma sensu rozbierać go. ( ja to zrobiłem i był ok - złożyłem i działał tak samo).
Przyczyną awarii jest przerwany kabel niebieski między klapą a obudową karoserii. Po zdjęciu gumy widać było przerwany kabel (niebieski) i pękniętą izolację dla innych kabli. Po zlutowaniu kabla niebieskiego wycieraczka działa OK. Fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem cały silnik na elementy i co się okazało? trzpień na którym jest zamocowane ramię wycieraczki jest dosyć ciasno spasowany w obudowie silnika. Od zewnątrz jest zamknięty pierścieniem a pod nim o-ring który sparciał i przepuszczał wodę. Na trzpieniu pojawił się osad i w końcu zapiekł się w obudowie tak że nie mogłem go ruszyć kombinerkami po rozłączeniu od napędu. Wybiłem trzpień i oczyściłem papierem wodnym 2000, dobrze nasmarowałem + nowy oring i chodzi jak marzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...