Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automatyczna skrzynia biegów


acidrain
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wciąż jestem nowy w temacie więc nie bić jak palnę coś bez sensu  ;) Trochę już poczytałem forum i pierwsze działy manuala. Ogólnie planuję pierwsze działania serwisowe po zakupie auta. Stąd moje pytanie:

 

Jakie są wasze doświadczenia z automatyczną skrzynią biegów? Słyszy się opinie, że oleju w automacie się nie wymienia. Podawane są przykłady, że gdzieś komuś padła skrzynia po wymianie itp. Moim zdaniem ten olej powinien być wymieniany. Wiem, że poprzedni właściciel go nie wymieniał. Teraz myślę, że czas to wykonać. Chciałbym na początku wykonać wymianę całkowitą, dynamiczną (tak to się chyba nazywa) z płukaniem skrzyni w jakimś warsztacie. Pozbyć się syfu, który pewnie przez te lata się tam nagromadził, a potem już dokonywać systematycznych wymian już we własnym zakresie. Jakie jest wasze zdanie? Idę w dobrym kierunku?

 

Edytowane przez acidrain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stoję przed pytaniem wymieniać czy jeszcze nie, mam 77k km i 5lat od nowości, jeżdżone z głową, choć na autostradach 160 - 180 się zdarza, nawet przez dłuższy czas. W serwisie Nissana nie wymieniają ... pewnie nawet nie wiedzą jak.. :-( . Nie wiem czy na 80k km wymieniać czy czekać do 100k km choć z pytaniem borykam się od roku gdy było 60k km..... ???? Co robić ??? Nie wiem !!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wymieniałem olej na podwórku , rozgrzewałem trochę auto , dźwignię dawałem na N odkręcałem korek ,zlewałem i nalewałem nowy .

Trzeba pilnować by nie nalać za dużo bo wyrzyga  przez bagnet . Po wymianie jeździłem  z 30min i wajchowałem biegami , czyli trochę do przodu trochę do tyły , na 1,2 powolutku z wyczuciem tak by pompa przetłoczyła ten olej . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach