Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z ciepłym powietrzem


szostip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie wiadomo że jak damy na Hi to wentylator idzie na maxa ale można go przecież regulować i zmniejszyć o " dwie diodki" i jest w kabinie ciszej i szybciej cieplej. A to że wskaźnik temp. nie idzie szybciej to normalne. Przecież wtedy ciepłe powietrze idzie z tej grzałki, a ona nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia silnika i przez to wskaźnik temp. nie pójdzie szybciej do góry. Tylko będzie szybciej cieplej bo powietrze przepływa przez tą grzałkę i pozostałą część układu ogrzewania.

Na moje oko jest to chyba w wszystkich dieslach ponieważ dzisiejsze silniki bardzo wolno się nagrzewają i dlatego właśnie stosuje się dodatkowe grzałki nurnikowe w układach chłodzenia i elektryczne grzałki umieszczone w nagrzewnicach by szybciej dogrzać pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiadomo że jak damy na Hi to wentylator idzie na maxa ale można go przecież regulować i zmniejszyć o " dwie diodki" i jest w kabinie ciszej i szybciej cieplej. A to że wskaźnik temp. nie idzie szybciej to normalne. Przecież wtedy ciepłe powietrze idzie z tej grzałki, a ona nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia silnika i przez to wskaźnik temp. nie pójdzie szybciej do góry. Tylko będzie szybciej cieplej bo powietrze przepływa przez tą grzałkę i pozostałą część układu ogrzewania.

Na moje oko jest to chyba w wszystkich dieslach ponieważ dzisiejsze silniki bardzo wolno się nagrzewają i dlatego właśnie stosuje się dodatkowe grzałki nurnikowe w układach chłodzenia i elektryczne grzałki umieszczone w nagrzewnicach by szybciej dogrzać pojazd.

Eeeee wydaje mi się,że nie masz racji,bo na tych zdjęciach wyżej wyraźnie widać,że do tego radiatora idą dwie rurki na płyn - więc na pewno idzie to płyn chłodniczy z silnika. Jeżeli teraz jest w tym urządzeniu grzałka,to podgrzewając płyn chłodniczy jednocześnie idzie do góry temperatura silnika. Po prostu - wentylator przedmuchuje powietrze przez ten radiator - jeżeli idzie przez niego ciepły płyn nagrzany przez silnik to w kabinie robi się cieplej. Ale jeżeli jednocześnie coś tam grzeje ten płyn - to i w kabinie cieplej i temperatura silnika idzie w górę - co jest pożądane przy niskich temperaturach.

 

Tak czy siak, ja bym już nie był taki pewien tego co pisałem wcześniej, bo teraz właśnie wracając z pracy zrobiłem jeszcze tak,że dałem na "hi", oczywiście wentylator załączył się na maksimum,ale w tym momencie nacisnąłem "auto" i wentylator wrócił na minimalne obroty a temperatura została na "hi". I........mam wrażenie,że o wiele szybciej rozgrzał się silnik niż normalnie. Wyjechałem z firmy i po przejechaniu 2km miałem wskazówkę już w 1/4 skali,jak normalnie jest całkiem na dole. Ale - to może jest wrażenie placebo,muszę tak jeszcze pojeździć parę razy żeby mieć absolutną pewność jak jest. Dziwi mnie tylko to,że przewertowałem specjalnie całą instrukcję dzisiaj i nie ma o tym ani słowa - ale urządzenie ze zdjęcia na pewno istnieje,więc.....nie wiem. Potestuje jeszcze parę razy i się wypowiem wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeee wydaje mi się,że nie masz racji,bo na tych zdjęciach wyżej wyraźnie widać,że do tego radiatora idą dwie rurki na płyn - więc na pewno idzie to płyn chłodniczy z silnika..

No tu akurat mam rację na 100% te dwie rurki to idą do nagrzewnicy tradycyjnej tzn. na płyn z układu chłodzenia. A ta elektryczna to osobny układ nie zależny. Jest to logiczne że oby dwie nagrzewnice są jedna za drugą, powietrze z wentylatora idzie przez filtr kabinowy, system klapek na  nagrzewnicę tradycyjną i na końcu tą elektryczną.

Jak nie wierzysz to poszukaj na aledrogo w częściach samochodowych więcej fotek tej grzałki i całej obudowy nagrzewnicy a dopatrzysz jak to idzie po kolei. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ta część jest w 2.0dci dziś sprawdzałem

czy można to jak sprawdzić czy to działa


Jak jeździcie w zimie to na ile stopni ustawiacie? Bo ja nie moge dojść do ładu z tym ogrzewaniem jak ustawie na 24 to w aucie zimno jak na 25 to za gorąco. Ps wiem ze mozna ustawic 24,5 heh ale to nie pomaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, po całym tygodniu testów,jeżdżenia z grzaniem na Hi i normalnie stwierdzam - wydawało mi się jak ostatnio pisałem o tym. Przy silniku 1.6dCi albo tej części nie ma,albo ja nie zauważam żeby cokolwiek zmieniała. 

 

@SQRA - cały czas mam ustawione na 20C, jak jest bardzo zimno to ustawiam na 24C i grzanie na ręce+nogi, ale zmieniam za chwilę na Auto i 20C,bo za ciepło się robi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze jeszcze tak sprawdzic. Ostatnio mi żona powiedziała ze bym włączył ciepło bo sie czuje jak by w traktorze jechala.swoja drogą jechalem ostatnio ze znajomym i mimo ze ma diesel 2.2 to po 2km prosiłem żeby skręcił bo za gorąco

Edytowane przez SQRA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja również mam problem z ciepłym powietrzem, uruchomiłem testowanie klimatyzacji (zgodnie z instrukcją serwisową) i wyskoczył mi błąd 21 i 25 czyli czujnik temperatury zewnętrznej (oat sensor) oraz czujnik nasłonecznienia (sunload sensor) - sprawdzałem pod maską przy grillu i nie znalazłem tego czujnika - są trzy wiązki kabli - jedna idzie do klaksona a dwie są wolne - czy to te są właściwe ? . Czy ktoś może mi zrobić zdjęcie tego czujnika i ewentualnie podać numer z niego (może znajde jakiś zamiennik). Auto mam od niedawna i pewnie tego czujnika tam w ogole nie ma (bo na wyświetlaczu nie ma pokazanej temperatury) Qashqai+2 2010r.-  4x4, 2,0 Benzyna 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc - chciałbym zacząć panować nad temperaturą..

Edytowane przez lucasmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam problem z ciepłym powietrzem, uruchomiłem testowanie klimatyzacji (zgodnie z instrukcją serwisową) i wyskoczył mi błąd 21 i 25 czyli czujnik temperatury zewnętrznej (oat sensor) oraz czujnik nasłonecznienia (sunload sensor) - sprawdzałem pod maską przy grillu i nie znalazłem tego czujnika - są trzy wiązki kabli - jedna idzie do klaksona a dwie są wolne - czy to te są właściwe ? . Czy ktoś może mi zrobić zdjęcie tego czujnika i ewentualnie podać numer z niego (może znajde jakiś zamiennik). Auto mam od niedawna i pewnie tego czujnika tam w ogole nie ma (bo na wyświetlaczu nie ma pokazanej temperatury) Qashqai+2 2010r.- 4x4, 2,0 Benzyna

Będę bardzo wdzięczny za pomoc - chciałbym zacząć panować nad temperaturą..

Czujnik nasłonecznienia jest w kabinie w maskownicy głośnika wysokotonowego. Te dwa wolne kable o których piszesz to czujnik temperatury zewnętrznej i czujnik (wyłącznik ciśnieniowy) w osuszaczu od klimy - masz fotkę. Co do numerów katalogowych czujników polecam stronę intercars lub serwisówkę. Czujnik pod zamkiem maski to ten od temp.zew. 

post-86876-0-02979500-1424618018_thumb.jpg

Edytowane przez qqtico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten czujnik w osuszaczu od klimy to musi być podpięty ? bo kabel był przykręcony szarą taśmą do wiązki i na necie też takie coś widziałem. Czujnik zamówiłem na allegro - trochę w ciemno ale się zobaczy we wtorek może. Mam nadzieje, że po założeniu nie będę musiał rozbierać czujnika nasłonecznienia. BTW dzięki serdeczne za pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten czujnik w osuszaczu od klimy to musi być podpięty ? bo kabel był przykręcony szarą taśmą do wiązki i na necie też takie coś widziałem. Czujnik zamówiłem na allegro - trochę w ciemno ale się zobaczy we wtorek może. Mam nadzieje, że po założeniu nie będę musiał rozbierać czujnika nasłonecznienia. BTW dzięki serdeczne za pomoc!!

To powinno rozwiać twoje wątpliwości

Electronic Parts Catalogue NISSAN & INFINITI.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia to wygląda, że ten czujnik tam jest tylko kabel jakby idzie z innej strony (jak na zdj.Z5 - brak kabli przed chłodnicą).. Coś tam jest namieszane pod maską - na zdjęciu Z4 - chyba to ten kabel od czujnika temperatury - jutro ma prawdopodobnie dojść to się przekonam. I teraz została mi jeszcze zagadka co to za kabel zakończony drutem (bolcem) na zdjęciu Z1 idący w kierunku kabiny (słupka narożnego) jak na zdjęciu Z2 - czy to nie czasem jakiś alarm ? Wygląda na oberwany od czegoś a leżał sobie oparty z boku w środkowej części chłodnicy? Ktoś wie co to za cudo ?

post-90342-0-40979400-1424704148_thumb.jpg

post-90342-0-10976100-1424704160_thumb.jpg

post-90342-0-01374500-1424704169_thumb.jpg

post-90342-0-48137200-1424704176_thumb.jpg

Edytowane przez lucasmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie kabelek z Z4 to  od czujnika temp.zew. Po za tym ciut duże zbliżenia na fotkach i dużo nie widać, po za tym że autko było rozebrane i kiepsko złożone, widać miało ładną przygodę.... O ile dobrze pamiętam to jak podepniesz ten czujnik temperatury to nie od razu pokaże się wskazanie na wyświetlaczu trzeba chwilkę poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok chyba wiem skąd ten kabelek ze zdjęcia Z1 - to czujnik zamknięcia klapy od alarmu Cobra. Swoją drogą dziwne że alarm nie zadziałał jak się ten czujnik rozłączył. Po wymianie zrobie jakieś testy tej Cobry. Co do auta to na zdjęciach nie widać jak kiepsko jest złożone auto .. ale chwile mi zajęło dojście co się działo.. A to może przy okazji zadam pytanie czy chłodnice lub obudowy mogą pochodzić od firmy Valeo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valeo to jest oryginał prosto z fabryki. Jak masz alarm nie włączony (w sensie może nie ma zasilania) to dlaczego miał by działać nie wiesz czy on faktycznie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury zewnętrznej zamontowany (używany z auta R51 Pathfinder 27722-AX610). Zrobiłem test klimy i wyskoczył mi tylko błąd 25 (nie mrugał tylko się wyświetlił) ale czytałem gdzieś że jak auto stoi w garażu to błąd czujnika nasłonecznienia będzie się pojawiał (do zweryfikowania). Na razie efekt jest co najmniej zadowalający tzn. da się w miarę sterować klimatyzacją, z tą róznicą że temperatury ustawiona jest o 3 stopnie niższa niż na niezależnym termometrze w kabinie - może pobawię się w dostrajanie w trybie testowym sterownika klimy .

Problem mam bo na komputerze nie wyświetlają się wskazania temp. czy da się je jakoś włączyć bez rozłączania baterii (czy resetu ECU - znalazłem w necie jak go resetować bez rozłączania akumulatora)??

Edytowane przez lucasmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było opisywane na forum: podpowiem po uruchomieniu samochodu jak najszybciej przytrzymać przycisk uruchamiający (z wiatraczkiem) sterowanie klimatyzacją przez 5 sekund. A następnie po każdym z etapów kręcić lewym pokrętłem nastawy temperatury.. szczegóły w manualu - tam też jest opis kodów błędów.

 

 

Ktoś ma pomysł jak wznowić wskazania temperatury zewnętrznej na komputerze ?

Reset ECU nic nie dał (kombinacja wciskania pedału gazu).

Akumulatora nie chce wyłączać ..

może jakiś bezpiecznik wyjąć ? Albo jakieś ustawienia zmienić  się da ?

 

OK Dałem rade i po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika - zaczęły mi się wyświetlać wskazania temperatury na zewnątrz!!

Edytowane przez lucasmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było opisywane na forum: podpowiem po uruchomieniu samochodu jak najszybciej przytrzymać przycisk uruchamiający (z wiatraczkiem) sterowanie klimatyzacją przez 5 sekund. A następnie po każdym z etapów kręcić lewym pokrętłem nastawy temperatury.. szczegóły w manualu - tam też jest opis kodów błędów.

 

 

Ktoś ma pomysł jak wznowić wskazania temperatury zewnętrznej na komputerze ?

Reset ECU nic nie dał (kombinacja wciskania pedału gazu).

Akumulatora nie chce wyłączać ..

może jakiś bezpiecznik wyjąć ? Albo jakieś ustawienia zmienić  się da ?

 

OK Dałem rade i po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika - zaczęły mi się wyświetlać wskazania temperatury na zewnątrz!!

który bezpiecznik wyciągnąłeś ?

Odpialem kleme i pomoglo termometr dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuję trochę temat. Mianowicie nie mam problemu z dogrzewaniem, a odwrotnie z zimnym powietrzem. Jak auto dogrzeje się i chcę zniejszyć ogrzewanie to nic nie pomaga do momentu kiedy przekręcę na LO. Jeden stopień wyżej (na 16 stopni C )i nadal dmucha ciepłym też tak macie??

Dzisiaj patrzyłem pod konsole i jak zmniejszam od najwyzszego stopnia ogrzewania w dół to ta zębatka co steruje tym "półksiężycem" nie rusza się aż do momentu gdy z 16stopni przekręcam na LO to obraca całą długość pracy "półksiężyca". Jak wracam na 16 to spowrotem wraca na początek. To normalne? Też tak macie? Zastanawiam się czy ten sterownik nie jest walnięty.

Pozatym strasznie mnie denerwuje gdy skręcam na LO to włącza się odrazu klima, obieg cyrkulacji powietrza zamknięty i full nawiew. Nie pamiętam czy też tak się dzieje jak włączam na HI??ale chyba tak. Macie podobnie??

 

 

 

 

Ponawiam pytanie, wcześniej troche zamieszałem bo nie znałem prawidłowego działania tego sterownika temperatury ( załączam zdjęcie) chodzi o to, że ten półksiężyc obraca tą białą zębatkę, myślalem, że jest na odwrót. Reszta zgadza się z powyższym opisem, moim zdaniem powinno działać tak :

Przekręcam temp z wysokiej na mniejszą np.z 29 na 25 to półksiężyc ze sterownika powinien trochę obrócić zębatkę od klapki nawiewów. U mnie nie dzieje się nic az do momentu jak przekręcę na LO to sterownik obraca zębatkę po całej długości aż do końca. Ktoś może mi pomóc?

post-104181-0-17246200-1489950488_thumb.png

Edytowane przez JANKES3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Wygląda na to że to "ustrojstwo" jest tylko w 1,5 dCi. W 2.0 dCi też tego nie ma lub nie wychwyciłem działania.

Rozgryzł ktoś z Was temat tej elektrycznej grzałki? Występuje w 1.6dci?

Na tych aukcjach ktoś sprzedaje nagrzewnicę rzekomo z 1,6dci i widać na zdjęciach, że grzałka jest.

http://allegro.pl/nissan-qashqai-j10-lift-nagrzewnica-i7156626584.html

http://allegro.pl/nagrzewnica-qashqai-2-2012-rok-slupsk-i5074883006.html

 

Co ciekawe, na tej aukcji jest nagrzewnica od 2.0 benzyna i też jest grzałka:

http://allegro.pl/nagrzewnica-nissan-qashqai-2-0b-2012-czesci-i5097700941.html

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 19.03.2017 o 20:05, JANKES3 napisał:

Odkopuję trochę temat. Mianowicie nie mam problemu z dogrzewaniem, a odwrotnie z zimnym powietrzem. Jak auto dogrzeje się i chcę zniejszyć ogrzewanie to nic nie pomaga do momentu kiedy przekręcę na LO. Jeden stopień wyżej (na 16 stopni C )i nadal dmucha ciepłym też tak macie??

Dzisiaj patrzyłem pod konsole i jak zmniejszam od najwyzszego stopnia ogrzewania w dół to ta zębatka co steruje tym "półksiężycem" nie rusza się aż do momentu gdy z 16stopni przekręcam na LO to obraca całą długość pracy "półksiężyca". Jak wracam na 16 to spowrotem wraca na początek. To normalne? Też tak macie? Zastanawiam się czy ten sterownik nie jest walnięty.

Pozatym strasznie mnie denerwuje gdy skręcam na LO to włącza się odrazu klima, obieg cyrkulacji powietrza zamknięty i full nawiew. Nie pamiętam czy też tak się dzieje jak włączam na HI??ale chyba tak. Macie podobnie??

 

 

 

 

Ponawiam pytanie, wcześniej troche zamieszałem bo nie znałem prawidłowego działania tego sterownika temperatury ( załączam zdjęcie) chodzi o to, że ten półksiężyc obraca tą białą zębatkę, myślalem, że jest na odwrót. Reszta zgadza się z powyższym opisem, moim zdaniem powinno działać tak :

Przekręcam temp z wysokiej na mniejszą np.z 29 na 25 to półksiężyc ze sterownika powinien trochę obrócić zębatkę od klapki nawiewów. U mnie nie dzieje się nic az do momentu jak przekręcę na LO to sterownik obraca zębatkę po całej długości aż do końca. Ktoś może mi pomóc?

post-104181-0-17246200-1489950488_thumb.png

Witam, 

Jankes3, jak sytuacja w twoim przypadku?

Ogarnąłeś to? Pytam, bo mam podobną sytuację z tym sterownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, odgrzeję temat. Czy ktoś poradził sobie z tym grzaniem grzałki? Ustawiam  na HI zaraz po odpaleniu i nie leci ciepełko, napięcia na grzałce brak, bezpieczniki 30A pod maską w pierwszej skrzynce- te trzy zielone opisane w instrukcjach PTC lub nagrzewnica elektryczna są sprawne. Nawet czujnik temperatury schłodziłem do ok -2stC bo sądziłem, że jak jest za ciepło na zewnątrz to się grzałka nie włączy. Nic to nie dało. Grzałkę mierzyłem omomierzem i niby pomiędzy każdymi pniami ma od ok 1,7 do 2,3 Ohm więc sądzę że jest sprawna (nie m ma przerwy ani zwarcia). Może są inne bezpieczniki, czy może musi być spełniona jakaś sytuacja. Ktoś coś???

1.jpg

2.jpg

3.jpg

5.jpg

 

IMG_20211106_164700.jpg

Edytowane przez CukraS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam  mam podobny problem w J-10 silnik 2,0dci  grzałka jest elektryczna i nie wydaje mi się aby włączała sie nawet teraz przy mrozach, być może aby zadziałała muszą być  spełnione określone warunki tj coś  włączone na panelu starowania klimatronikiem,   mam wersię Qasquai +2 z napędem na 4 koła.  Wykryłem wcześniej inny problem auto nagrzewało się niby ale po zatrzymaniu kiedy silnik pracował na biegu jałowym temperatura powietrza z wylotów powoli ale systematycznie się ochładzała - kiedy zwiększałem obroty silnika do 1500 lub wyżej zaczynało znowu grzać  - problemem była dodatkowa elektryczna pompa wody zamontowana na dole grodzi silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...