Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przednie piasty ... luz na łożyskach


Tadek26
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam skromne pytanie , mam delikatny luz na przednich piastach i to na pewno na łożysku piasty, zastanawiam sie czy łożysko jest juz walniete czy może jest tam jakaś śruba którą można by je dociągnąć . dodam ze luz jest nie wielki i nie szumi podczas jazdy nie stuka, ani nic . ale jak podniosę na lewarku to ewidentny luz jest . mógłby ktoś coś podpowiedzieć?                                                                                         a te  3 kropki wczoraj to chciałem juz to pisac ale sie rozmysliłem i tak wyszło 

Edytowane przez Tadek26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie łożyska można "dociągnąć"  ;)  :P


--------------------------------------

jeśli nie znajdzie się chętny to jutro podpowiem Ci jak do tego podejść ... teraz muszę już uciekać 

Buenas noches amigos  :wave:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki luz, lecz raczej jest już duży , ale jak da rade jakoś to dociągnąć to z chęcią sprobuje ;)

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie łożyska można "dociągnąć"  ;)  :P

--------------------------------------

jeśli nie znajdzie się chętny to jutro podpowiem Ci jak do tego podejść ... teraz muszę już uciekać 

Buenas noches amigos  :wave:

a no widze temat nie zginą ;) , no ok licze na podpowiedz bo domyslam sie jak to zrobic ale niechce czegos popsuc . może starczy dociagnac a jak nie to trzeba bd wymienic , i Buenos Ajres heheheh :D

Edytowane przez Tadek26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta jak narty Małysza :D 

 

odkręcasz sprzęgiełka, jak dobrze pamiętam 6 śrub 

następnie masz zabezpieczenie regulacji łożyska (dwie małe śrubki na krzyżaka)

wyciągasz zabezpieczenie 

dokręcasz w prawą stronę pierścień regulacyjny ( oczywiście nie za mocno )

przykręcasz zabezpieczenie

 

ot cała robota :)

 

ja bym proponował wyciągnąć łożysko i sprawdzić w jakim jest stanie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta jak narty Małysza :D

 

odkręcasz sprzęgiełka, jak dobrze pamiętam 6 śrub 

następnie masz zabezpieczenie regulacji łożyska (dwie małe śrubki na krzyżaka)

wyciągasz zabezpieczenie 

dokręcasz w prawą stronę pierścień regulacyjny ( oczywiście nie za mocno )

przykręcasz zabezpieczenie

 

ot cała robota :)

 

ja bym proponował wyciągnąć łożysko i sprawdzić w jakim jest stani

aha , a sprzegiełka automaty mam, czy tam sie po zdjęciu coś się nie rozleci że później tego nie poskładam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie tam tylko kilka elementow, sprezyna i miseczka powinna zejsc z obudowa, a reszta zabezpieczona pierscieniem segera, doslownie chyba 3 elementy. Pozniej juz jest to zabezpieczenie.

Edytowane przez KubaTyran
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha , a sprzengiełka automaty mam czy tam sie po zdjęciu cos nie rozleci ze pózniej tego nie poskładam ?

i tak pewnie bym poskładał ale wole zapytac żeby nie byc zaskoczonym :)

Bedzie tam tylko kilka elementow, sprezyna i miseczka powinna zejsc z obudowa, a reszta zabezpieczona pierscieniem segera, doslownie chyba 3 elementy. Pozniej juz jest to zabezpieczenie.

no widziałem tu własnie fotki jak to wyglada

ide zaraz rozkrece i obejrze to łożysko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii z poskladaniem.

Masz tu to co schodzi, te co sa zabezpieczone pierscieniem i to zabezpieczenie lozyska

post-77556-0-54249400-1422546942_thumb.jpg

post-77556-0-59640900-1422547009_thumb.jpg

post-77556-0-00683600-1422547060_thumb.jpg

post-77556-0-71472300-1422547118_thumb.jpg

Edytowane przez KubaTyran
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii z poskladaniem.

Masz tu to co schodzi, te co sa zabezpieczone pierscieniem i to zabezpieczenie lozyska

dzienkii;)

chciałem szybko znalesc te fotki piasty co oglądfałem ale nie pamietam gdzie to było :) zanim ja sie obruciłem to Ty już mi podesłałeś :)

Edytowane przez Tadek26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgi zdejmuj w pozycji rozłączonej

przy okazji możesz je odświeżyć (poszukaj tematu o konserwacji, smarowaniu automatów)

 

pierścień łożyska dokręcasz do oporu a następnie cofasz o ćwierć obrotu (taki instruktaż utkwił mi w pamięci)  :wave:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no najpierw muszę pokonać śrubę:) jedna mi sie obrobiła chyba będę musiał ją rozwiercić a potem dopasuję taką śrubę tam jest łeb imbusowy 6 mm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiercanie ... nie bardzo, jeśli coś sp....sz to masz po piaście 

 

spróbowałbym przyspawać jakiegoś imbusa do tej śruby, to ją podgrzeje, no i będzie za co złapać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak pomyslałem dlatego zostawiłem to na dzis bo nie mam spawarki, od kolegi jutro pożyczę spawarke po mału nic na siłe ;D

Edytowane przez Tadek26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno pewniejsze ale po rozwierceniu łba sciagam sprzęgiełko i łapie tą szpilke wiekszą żabą i pewnie bym ja z piasty wykręcił nie jedmą śrubę już tak pokonałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj nabić jeżeli posiadasz torks 12 kątny i łożyska reguluj na założonym kole będziesz mógł sprawdzać w czasie dokręcania czy skasowałeś luz łapiąc koło po przekątnej dwoma rękoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj nabić jeżeli posiadasz torks 12 kątny i łożyska reguluj na założonym kole będziesz mógł sprawdzać w czasie dokręcania czy skasowałeś luz łapiąc koło po przekątnej dwoma rękoma.

mam mam torksy próbowałem nabijac i wyskakuje, a co do ustawiania luzu to własnie tak planowałem zrobić z kołem i na podnosniku

luz skasowany dokręciłem pierścień łożyska był naprawdę słabo dokręcony , a śrubę jednak rozwierciłem bez spawania i po zdjęciu sprzęgu z piasty palcami wykręciłem szpilkę. dociąg łożyska ustawiłem tak żeby skasować luz ale żeby koło swobodnie się obracało, dzięki za podpowiedzi  :thumbsup:

Edytowane przez Tadek26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no baa,,  :jump:


Po tym zredukowaniu luzu zaczelo mi wyc prawe lozysko bo lewego do tej pory nie dociagnelem jeszcze . Za mocno dociagnelem? czy one juz jest wybite i po dociagnieciu tak jak pisalem, zaczelo szumiec . Wie ktos moze?;):
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że za mocno dokręciłeś i je zniszczyło,dlatego koledzy pisali żeby sprawdzać dosiągnięcie na założonym kole.

Ja to robie tak: dociągam śrubę i luzuję aż poczuję delikatny luz na łożysku,wtedy delikatnie dokręcam i po sprawie.

Mam pewność że za mocno nie dokręciłem i jak zacznie wyć tzn,że łożysko już było dupnięte :dribble:.

Chociaż na MT-kach i tak nie słychać co wyje :whistle:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tak zrobiłem jak koledzy pisali , dzis lekko popusciłem i dociągnełem drugą strone tak samo i jest już ok 

ale te łożyska i tak już są praktycznie do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo dokręca się i popuszcza przy montarzu nowych łożysk a przy już przechodzonych dokręca się powoli do skasowania luzu  zabezpiecza i finito

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...