Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 3.0 Di 2003 rok - problem z zasilaniem w paliwo ?


Karolek_C
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

samochód: Nissan Terrano 3.0 Di automat rok 2003

 

Dwa dni temu wracając drogą ekspresową dodałem mocniej gazu w tym momencie szarpnęło, auto zgasło i zapaliły się wszystkie kontrolki. Stoczyłem się na pobocze. Po 4 próbie odpalenia auta silnik zaskoczył i na biegu jałowym pracuje idealnie tak jak powinien jednak przy dodaniu gazu obroty zatrzymują się na jakieś 1100 obrotów i nie chcą iść wyżej. Auto zachowuje się tak jakby nie dostawało paliwa nie szarpie nie gaśnie tylko nie chce wejść na wyżej niż 1100 obrotów. Jadąc zatem 1000 obrotów na minutę z prędkością w porywach do 20km/h przejechałem około 30km do domu. Auto jedzie ale tylko do tych minimalnych obrotów.

Odstawione do przydomowego starszego mechanika zostały sprawdzone podstawowe rzeczy - odpowietrzony filtr paliwa (wymieniony był na nowy miesiąc temu), zasilili pompę z osobnego zbiornika z nowym paliwem i dokładnie pracuje tak samo. Jak auto postoi do odpala za 5-6 razem i brzmi to tak jakby nie dostawało paliwa. Po odpaleniu na obrotach jałowych wszystko wygląda prawidłowo - nie świecą się żadne niepokojące kontrolki ani nic w tym stylu.

 

Czy macie jakieś pomysły bo do komputera diagnostycznego, który łączy się z Terrano mam daleko - oczywiście i tak mnie to czeka więc umówiłem się w serwisie jednak próbuję dojść do tego co może być przyczyną? Czy miał ktoś z Was podobny przypadek? Jakieś sugestie co sprawdzić?

 

Pozdrawiam, Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podpięcia do kompa pewnie się nie obejdzie. Skoro obeszliście filtr paliwa i jest tak samo, więc to nie jego wina. Nie będę zgadywać, ale może to być początek końca pompy wtryskowej :( . Oby nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego konkretnego silnika, ale w niektórych dieslach tego typu rzeczy dziać się mogą przy awarii przepływomierza bądź wtrysku sterującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, a czy macie informację gdzie we Wrocławiu jest dobry serwis / diagnosta z komputerem, który skomunikuje się z nissanem terrano 2003 rok bo u mechaników pod domem 3 różne kompy i programy nie dały rady. Wtyczkę mam dobrą bo kiedyś byłem w ASO i się bez problemu komunikuje.

 

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopcił na biało od dłuższego dłuższego czasu, więc może być ten wtrysk sterujący...

I od kilku dni po zaparkowaniu i wrzuceniu skrzyni na "P" obroty wzrastały do blisko 1000 obrotów i tak się trzymały.

 

Zobaczymy co jutro w serwisie powiedzą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety wychodzi ze pompa. Diagnosta wszystko sprawdzil i nie ma wyjscia cisnienia z pompy :-( tak ze zaboli

Edytowane przez Karolek_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od kompa pod OBD2 popatrz na kody usterek a jak nie zacznij od najtańszej rzeczy od sprawdzenia baku przewodów paliwowych pompki przy filtrze paliwa i tak do pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ad cycepnik - to co piszesz zostało sprawdzone i jest napisane w pierwszym poście. Niestety w serwisie niefabryczny, podpięli do kompa i dokładnie sprawdzili pompę - dostaje paliwo tak jak powinna ale na wyjściu nie ma ciśnienia i to pokazał też podobno komputer. Rozebrana pompa i diagnoza - zatarty tłok, więc idzie pełna regeneracja do tego wyszło jeszcze, że leją dwa wtryski i połowa świec spalonych więc koszty w górę. Dzisiaj mam nadzieję odebrać auto więc jutro zdam raport.

 

Pozdrawiam


Witam,

 

auto odebrane, pali na dotyk, wkręca się na obroty pięknie, równo pracuje i nie dymi jak się gwałtownie doda gazu, tak, że nie zapeszając po pierwszym dniu można uznać, że naprawa choć kosztowna do właściwa i dobra.

 

... ale że nieszczęścia lubią chodzi parami to teraz coś mi się dzieje z hamulcami :-) nie było płynu w zbiorniczku i pedał prawie w podłodze (stało się to podczas holowania do serwisu), płyn dolany ale pedał raz łapie wyżej a po chwili schodzi w dół, ale hamuje...

ciekawe czy się zapowietrzyło czy znowu będzie boleć... wstępna inspekcja pod autem nic nie cieknie (w sensie cylinderki czy przewody) więc pytanie jak to się stało że płyn wyparował :-( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli płynu ubywa to na pewno cieknie. Po prostu jeszcze nie udało Ci się zlokalizować wycieku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie tajemnica to napisz jakie koszta i jaki przebieg bo mam ten sam silnik i chcialbum wiedzic co i jak kosztuje w razie ,,W''

Jak nie tajemnica to napisz jakie koszta i jaki przebieg bo mam ten sam silnik i chcialbum wiedzic co i jak kosztuje w razie ,,W''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4600 - pełna regeneracja pompy, regeneracja dwóch wtryskiwaczy, 4 nowe świece żarowe - oczywiście wszystko wraz z robocizną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nigdy nie miałem problemu  tylko z jednym autem a był nim 126p a i w terenie nieźle dawał rade. :)

Cały czas myślę czy nie kupić takowego maluszka co by dawne czasy się przypomniały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 diesel w terano to skarbonka jak w patrolu 3.0 żadna rewelacja a koszta naprawy jak statku kosmicznego.właśnie robię 2.7 tdi pompa paliwa regeneracja z montarzem jakieś 900 złotych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zajebiaszczo chodzi 3.0 d.i mialem 3 terrana 2.7 tdi i wiecej nie kupie tylko 3.0 zrobilem nim juz 65 tys w nieco ponad rok i nic sie nie zepsulo :-) odpukac :-) i to nie jest dokldanie ten sam silnik co w patrolu. Te z terrano wsadzaja do patroli bo daja rade. A jaki miales przebieg za nim pompa padla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nieco ponad rok i nic sie nie zepsulo :-) odpukac :-) 

 

Oj radzę moooooocno odpukać , bo czytając forum przed zakupem moich Terrano jakoś zawsze się pojawiał temat ...omijać 3.0 D  , a  2 niedawne tematy o drogiej naprawie na forum tylko mnie w tym utwierdziły .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mam zrobione już ponad 700 tys .pompe robiłem po przebiegu na liczniku400 tys z hakiem .teraz robię w drugim silniku bo tamten utopiłem po 378 tys ale nie ze względu że padła tylko robię reanimacje od ramy  po budę i pompa idzie do przeglądu i małego podciągnięcia dla zwiększenia mocy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w jakim silniku masz taki przebieg w 2.7 ? No 2.7 idiotoodporne ale ja nie narzekam na swojego 3.0 mam porownanie. Mniejsze spalanie wieksza moc dynamika. A silnik z terrano to nie to samo co w patrolu. Tak wiec chodzi lepiej. Ale ja jestem tego zdania ze jak sie dba tak sie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 jak sie dba tak sie ma.

 

To powiedzenie byłoby słuszne, jeśli posiadałbyś samochód od nowości. Niestety nie jesteś w stanie przewidzieć efektów zaniedbań przez poprzednich właścicieli... a w 2.7 ewentualna konieczność doprowadzenia silnika do ładu w mniejszym stopniu zrujnuje portfel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...