Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Pierwszy przegląd i następne.


suszara
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie: czy wspomaganie kierownicy jest napędzane paskiem ?

Bo mam wrażenie, że po wymianie paska napędowego osprzętu,  wspomaganie kierownicy działa słabiej.

Z tego co mi wiadomo to elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie: czy wspomaganie kierownicy jest napędzane paskiem ?

Bo mam wrażenie, że po wymianie paska napędowego osprzętu,  wspomaganie kierownicy działa słabiej.

Wspomaganie jest elektryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie: czy wspomaganie kierownicy jest napędzane paskiem ?

Bo mam wrażenie, że po wymianie paska napędowego osprzętu, wspomaganie kierownicy działa słabiej.

Tak jak panowie napisali - elektryczne, więc bardzo teoretycznie uślizg paska osprzętu na alternatorzemoże powodować niższe napięcie skutkujące słabszym wspomaganiem. Choć raczej bym to wiązał z sugestią ;) W sumie to może teraz Ci rzadziej alternator ładuje i stąd ten efekt ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest tak jak piszesz.

A tak off topic to muszę się wziąć w końcu za modyfikację ładowania typu "Duncho".

Ostatnio obserwowałem napięcie: podczas jazdy jest cały czas 13,2-13,4 V.  Gdy zdejmę nogę z gazu to mam 14,7 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie gdzie można kupić pewny olej Shell Helix Ultra Professional AF 5W30 ?

Okazuje się, że nie mają w okolicznych sklepach z olejami (łącznie nawet z Intercarsem)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie gdzie można kupić pewny olej Shell Helix Ultra Professional AF 5W30 ?

Okazuje się, że nie mają w okolicznych sklepach z olejami (łącznie nawet z Intercarsem)...

 

Ja polecam http://dobreoleje.pl, aczkolwiek musisz do nich zadzwonić czy mają. Nie wiem czy mają sprzedaż wysyłkową, ale spytać nie zaszkodzi. Obsługa jest pełna profeska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wlasciwie daje trzeci przeglad (tym, ktorze maja trzy lata gwarancji), przeciez wiele napraw, w razie koniecznosci zrobi najblizszy warsztat za mniejsze pieniadze, ASO popatrzy, moze cos uzupelni i 1000 zeta skasuje,,,,a moze sie myle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie gdzie można kupić pewny olej Shell Helix Ultra Professional AF 5W30 ?

Okazuje się, że nie mają w okolicznych sklepach z olejami (łącznie nawet z Intercarsem)...

Ja wprawdzie nie Shell a Elf'a kupowalem ostatnio do 1.6Dig - znalazlem sklep motostacja.pl. Tez +-10zl nie robi jakiejs wiekszej roznicy, ktora pojawia sie przegladajac oferty sklepow tego samego oleju.

 

PS. Czy na 2gim robia to samo co na 1wszym czy jeszcze cos dodatkowego wymieniaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wlasciwie daje trzeci przeglad (tym, ktorze maja trzy lata gwarancji), przeciez wiele napraw, w razie koniecznosci zrobi najblizszy warsztat za mniejsze pieniadze, ASO popatrzy, moze cos uzupelni i 1000 zeta skasuje,,,,a moze sie myle?

 

Nad tym samym się zastanawiam, pozostało pół roku :ball: gwarancji :ball:  jakie są za i przeciw ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie gdzie można kupić pewny olej Shell Helix Ultra Professional AF 5W30 ?

Okazuje się, że nie mają w okolicznych sklepach z olejami (łącznie nawet z Intercarsem)...

Ja kupiłem tu https://bestparts24.pl/front/product/default/1793493

Olej ten w naszym kraju jest sprzedawany tylko do serwisów, dlatego go nie ma w sklepach. Te z aukcji są niemieckie, a do mnie przyszedł z hurtowni w Czechach.

W tym przypadku (niemiecki) opakowanie jest inne niż na PL. Ma 5 a nie 4 litry i jest tylko na DE, stąd nie ma na przykład podwójnej rozwarstwiającej się tylnej nalepki z info w wielu językach ,a info jest tylko w niemieckim.

Olej był u mnie w 36h.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wlasciwie daje trzeci przeglad (tym, ktorze maja trzy lata gwarancji), przeciez wiele napraw, w razie koniecznosci zrobi najblizszy warsztat za mniejsze pieniadze, ASO popatrzy, moze cos uzupelni i 1000 zeta skasuje,,,,a moze sie myle?

Mi gwarancja trzy letnia skończyła się 23.03.2018r., olałem trzeci przegląd tylko pojechałem na badania techniczne, które przebiegły bez żadnych problemów, dowód podbity na następne dwa lata do 23.03.2020r. Olej i filtry sam wymieniłem. :thumbsup: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trzeci przeglad mam za dwa miesiace i pewnie takze go oleje, a oleje i filtry wymieni mi sasiad, ktory ma wlasny warsztat.

Witam.

Z własnego doświadczenia wiem, że koszt przeglądu zwraca się przy sprzedaży auta. Pieczątki w książce serwisowej są zawsze mile widziane przez kupujących. No chyba, że chcemy się z autem zestarzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poszukać inny serwis,nie koniecznie Nissani podawać tylko to co mają zrobić.ASO Nissana liczy sobie za całą listę kontroli różnych elementów...a czy to robią? licho ich wie.W innym serwisie za wybrane elementy zapłacisz nie tak drogo i pieczątka do książki też się znajdzie.Tak robiłem z Note,serwisowałem w serwisie Fiata . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po "majówce" będę umawiał się na I przegląd. Trzymam się opcji, że jadę ze swoim olejem i filtrem oleju.

 

Taki zestaw:

ELF Evolution 900 SXR 5W40 5 l.

filtr oleju Purflux L441

 

https://m.sklep.intercars.com.pl/produkty/1267349-filtr-oleju-purflux-l441 - filtr rozumiem powinien posiadać uszczelkę, jak na zdjęciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy, na Was zawsze można liczyć. Macie plusy. :D

No to muszę kupić olej, niby ma to być na 99 % Elf, ale jako że lubię mieć zagwostkę i lubię wybierać to co może być z reguły lepsze, to pytanie między innymi do szanownego colinsa (lubiącego ten temat), jak i do pozostałych kolegów. Mam na placu boju oleje dwóch producentów, wspomniany wyżej już Elf, jako wybór standardowy, ale też myślałem zawsze o Motulu 8100 X-cess 5W40, również rekomendowany. Wiem, że niektórzy mieli okazję korzystać z obu. Elf 123 zł, Motul 184 zł, w IC. Nie wiem, czy warto? Oglądałem na YT kanał Piotr Tester, nie wiem na ile to wiarygodne źródło i czy sposób testu ma wspólnego wiele z rzeczywistością, ale co ciekawe Elf ma bardzo dobre parametry oleju i pod kątem np. koloru, osadu w wysokiej temperaturze wypada świetnie, a co ciekawe Motul nie był szczególnie wyróżniający i na tle Elfa wypadł słabiej. Nie mniej jednak, Motul robi bardzo dobre oleje, o czym wiemy. Elf często jest postrzegany jako przeciętniak, ale wypada bardzo dobrze. Nie będę wklejał linków, ale jak chcecie możecie zobaczyć ten kanał na YT. Na przegląd jestem już umówiony, pytanie z czym pojechać?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za połechtanie mojego ego. :D

Moim zdaniem oba wymienione przez Ciebie oleje są z jednej półki więc obojętnie który kupisz, to będzie dobrze. Raczej skup się na kupnie z pewnego źródła (bo na każdym kroku straszą podróbkami) i nie przeciągaj okresów między wymianami (a nawet skróć je), a silnik będzie szczęśliwy. :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

colins, pomijając wątki olejowe (doceniam za analizy), ale i ogólnie wertując forum w różnych tematach (prawie już archiwum), gdy czytam dyskusje i Twoje posty, to żałuję, że nie miałem wcześniej QQ.:D Te rozkminy, humor, "lekkie pióro" - tak się uśmiecham, że wielkie piwo dla Ciebie. Ale tak fajnie, że wpadasz.

 

Kupię Elfa, źródło InterCars, są oficjalnym dystrybutorem, co widnieje na stronie Total, więc bezpiecznie. Pierwszy przegląd wypadnie akurat na 10 tys. km :) Tak też mam zamiar generalnie wymieniać. Olej to podstawa, nie przechodzę obok tego obojętnie.

 

Wymieniałeś filtr przeciwpyłkowy na I przeglądzie? Nie wiem czy to konieczne, nie wydaję mi się, by wymagał wymiany. Tak samo filtr powietrza, a ten akurat według książki nie wymaga wymiany teraz. ASO w wycenie uwzględniło przeciwpyłkowy. A co ciekawe filtr oleju biorę z ASO, bo różnica żadna, olej wiadomo już różnica zauważalna ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym przeglądzie z tego co pamiętam, to wymieniają jedynie olej (oczywiście z filtrem). Natomiast filtr przeciwpyłkowy i powietrza przy takim niedużym przebiegu jaki masz, to raczej na życzenie (ja wymieniłem na drugim przeglądzie). Ewentualnie sam możesz sobie wymienić - nawet gdzieś tu na forum wrzucałem kiedyś opis wymiany filtra powietrza (z obrazkami). 

Co do oleju, to żadnego nie polecam, ale też nie odradzam. :P Uważam po prostu, że wszystkie te popularne oleje, o których tutaj piszemy, prezentują podobny poziom jakościowy. Ważne, że spełniają normy producenta, których wypada się trzymać żeby nie mieć problemów w razie ewentualnej konieczności skorzystania z gwarancji. Podobnie jak Ty zwracam natomiast uwagę na częstą wymianę oleju, wychodząc z założenia, że zdrowsza dla silnika jest częstsza wymiana oleju nawet nieco gorszej jakości niż lanie jakiegoś wymyślnego oleju, ale przeciąganie okresu do jego wymiany. W ten sposób w mojej obecnej Astrze po 13 tys.km przebiegu mam już trzeci olej w silniku. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po I przeglądzie. Mój olej Elf Evo 900 SXR 5W40 5 l. - 123 zł, zaś w serwisie za przegląd, filtr oleju i podkładkę zapłaciłem około 400 zł. Do tego bezpłatna aktualizacja map nawigacji, tutaj mile się zaskoczyłem, bo wiedziałem, że jestem objęty tym programem, ale nie sądziłem, że to tak sprawnie funkcjonuje. Zostałem poinformowany, że otrzymam aktualizację bez zainteresowania z mojej strony, super. :) Z autem oczywiście wszystko OK, nic szczególnego. Uzupełniono płyn chłodzący, był na minimum. Fajnie, fajnie... poza tym, że wlano 5 l. oleju, bo według doradcy serwisowego tyle oleju się mieści w silniku 1.2 DIG-T. Zdziwienie moje było takie, gdy przy wydawaniu QQ zapytałem się serwisanta, czy bańka z resztkami jest w aucie i okazało się, że wszystko jest w silniku, a bańka została mi przyniesiona pusta. Drążyłem temat, bo nie satysfakcjonują mnie takie wytłumaczenia, usłyszałem, że tyle wchodzi i tyle leją do tych silników, a instrukcja, która podaje około 4,7 l nie jest dokładna. Sprawdziłem poziom oleju po powrocie i wygląda według mnie, że jest z 3 mm powyżej MAX. Po skontaktowaniu się z doradcą serwisowym usłyszałem, że silniki benzynowe turbodoładowane powinny być dobrze zalane i 3 mm nie mam zawracać sobie głowy (i ASO przy okazji pewnie też ;) ), a problemem byłoby, gdyby wskazanie oleju przekraczało 1 cm. Nawet na nakrętce wlewu oleju jest napisane, aby nie przekraczać poziomu MAX i wiem to ja, klient. :D A co Wy sądzicie? "Rozumiem", że lepiej przechylić mechanikowi całą bańkę oleju do końca, wszak szybciej i bez potrzeby kontroli... ale bez przesady, tak jakby było wyliczone w bańce wszystko... Zwróciłem na to uwagę, bo także na forum piszecie, że wchodzi 4,6 l. Jadąc do ASO następnym razem chyba karteczkę z prośbą dołączę i przykleje pod maską z prośbą, by nie przekraczać MAX. :rolleyes2: Serio, czy ASO musi robić niespodzianki, tym bardziej że był to mój olej... Z usług ASO (pominę w tej sytuacji nazwę, po prostu wszędzie zwracajcie uwagę, na to co robią, o czym i tak wiecie i opisujecie), z którego korzystam jestem generalnie zadowolony, za podejście i atmosferę, w przeszłości załatwiałem już coś, ale w tej konkretnej kwestii mam mieszane uczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...