Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Kąt nachylenia wtrysku 0, zmuła na zimnym silniku


Gość siemieng
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość siemieng

Witam,

Mam Nissana Almerę 2.2 di z końca 2000 roku, przebieg 230 tys. Prosiłbym o poradę, a chodzi o:

Tydzień temu żona dojechała do przedszkola z dzieciakami i już go stamtąd nie odpaliła (wcześniej nic się z nim nie działo ... typu jakieś problemy z odpaleniem, czy coś takiego).

Zadzwoniłem po znajomego mechanika, przyjechał lawetą i ściągnął auto. Podpiął pod komputer i stwierdził, że siadł sterownik pompy. Wymontował, zawiózł do jakiegoś warsztatu gdzie zawsze oddaje sterowniki, koszt regeneracji 400zł. Wmontował i pojawił się problem.

Auto na zimnym silniku bardzo długo "startuje", a po uruchomieniu trzeba go non stop trzymać na półsprzęgle, żeby nie zgasło, muła ma niesamowitego. Jak się tylko nagrzeje w "jeździe" lub jak po uruchomieniu postoi z 5-10min aż się nagrzeje tego problemu nie ma.

Znajomy podpiął pod komputer ponownie, stwierdził, że nie pokazuje "kąta nachylenia wtrysku", znaczy ma tam 0. Był raz jeszcze tam, gdzie robił sterownik, koleś mu to samo powiedział.

Ogólnie stwierdził uszkodzenie mechaniczne pompy :/ Dzwoniłem do wskazanego przez niego serwisu w Rzeszowie (bo jestem z okolic) i Pan do mnie, że oni i tak wymienią sterownik na nowy + regeneracja pompy koszt około 3500zł ... i tu ból, bo auto warte pewnie około 7000zł :/


Dlatego proszę o Waszą poradę, czy to o czym pisałem jednoznacznie wskazuje na usterkę pompy? Czy ewentualnie spróbować oddać do innego serwisu (czy to nie ma sensu)?

Pytam, ponieważ jakieś 1,5 roku temu przerabiałem temat ... wtedy było tak, że po pewnym czasie jak się nagrzał, włączał się tryb serwisowy, świeciło się "check engine" i jeden Pan mechanik od razu pompa i regeneracja, pojechałem do drugiego i się okazało, że w głównej kostce z przewodami nie łączył jakiś jeden i nie podawał do komputera jakiś wartości "przepływu powietrza" - coś takiego ... ogólnie Pan wziął, rozmontował kostkę, zlutował kabelek i auto jeździło przez kolejny rok :) za kwotę 110zł a nie 3500zł :)

Fakt, miałem z nim tak praktycznie od samego kupna (od 5 lat), że jak zalałem paliwo na jakiejś "przydrożnej" stacji paliw, to czasem w trakcie jazdy szarpał i zaświecała się wtedy kontrolka "check engine", ale jak tankowałem na Orleniem itp. problemu nie było.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pompa VP44 może się zatrzeć. Jest to skutek usunięcia siarki z ON w 2006r.

Aby poprawić smarność paliwa dolewam oleju syntetycznego 2T (Orlen Premium) ok. ćwierć litra na bak.

 

Skoro pompa jeszcze żyje, możesz spróbować "przesmarować" ją solidnie - pierwsze 3 baki zalewać pół litra na bak.

Warunkiem, aby to zadziałało jest stan pompy - jeśli regulator kąta padł na amen, to nie pomoże, ale jeśli jeszcze działa, ale wskutek tarcia nie ustawia się prawidłowo, to smarowanie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w zwykłym 2.2  di możesz zalać mixolu do paliwa  w celu nasmarowania układu wtryskowego.powiedzmy 1;40 na początek,potem 1l na zbiornik i tak można co 3-4 tankowanie,Mam 2.2 di i tak robię od naprawy pompy jakieś140 tyś\km.Narazie nie mam problemu


Aaaa i jeśli to nie pomoże i pompa do naprawy,bo mechanika siada,czyli tłoczek przestawiacza kąta wtrysku się zaciera,to jak masz możliwość wymontowania pompy za nie wielką kasę,to wyślij ją do DIESELTECHNIKA koło Lublina tam wysyłałem swoją pompę,sprawdz w Necie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy w tych droższych paliwach można dokładać nadzieję, że jest te smarowanie bo jak pytałem na stacji to mowili mi iż tam nie dodaje się bioetanoli i jest robiona starą metodą. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!

 

4lata jeździłem 2.2di z nalotem na liczniku 200tys, realnie pewnie z 300tyś. lałem ON na cerfurze, nie dolewałem do ON niczego poza wynalazkiem na wytrącanie parafiny zimą. Auto przy -30 paliło na strzał a stało pod blokiem. Wg mnie nie ma sensu tankować lepszego paliwa do tego silnika. Teraz śmigam peugeotem 407 2.0 hdi i przy problemach z odpaleniem przy -10 zacząłem tankować najdroższego diesla na statoil i dolewać najnormlaniejszego mixolu do paliwa 0.2l/bak, i w tym aucie paliwo naprawdę ma znaczenie, widać to po korektach na wtryskach. Aktualnie brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem co miał miejsce na paliwie z cerfoura gdzie ON dostarcza orlen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bio-dodatki do oleju napędowego poprawiają smarność, a im więcej bio w paliwie, tym to paliwo tańsze w produkcji. Więc paradoksalnie "gorsze" stacje mogą się czasem okazać lepsze dla pomp VP44.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na tym rzekomo lepszym paliwie moc silnika jest jednak odczuwlna-wlałem arctic gold na stat oilu i praca silnika bardzo elastyczna jest.

Piszę bo się jednak człowiek boi o tą pompę:)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję Vervę (dodatki czyszczące, zdrowe dla wytrysków i pierścieni) + olej Platinum 2T (pompa pracuje zauważalnie ciszej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do baku!

ON od 2006r. nie zawiera siarki, przez co pompy VP44 nie mają właściwego smarowania. Dobry olej do dwusuwów załatwia sprawę. 1/4L na bak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę o tym oleju o zastanawiam się jak na niego filtr paliwa-czy jest na tyle rzadki, że się przez niego przesączy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) używam bez problemów od ponad 3 lat;

2) jest rozpuszczalny w paliwie, a dodawany przecież w niewielkiej proporcji;

3) jest dość rzadki;

4) jest zalecany przez Boscha do pomp VP44;

 

Tańszą opcją jest miksol, lub "zwykły" półsyntetyk 2T, ale Orlen Premium 2T jest polecany do wysilonych motocykli oraz rotacyjnych pomp wtryskowych, dlatego wolę płacić ciut więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co piszesz i chyba kapnę kiedyś dla sprawdzenia a z tym Boschem to gdzie kolega wyczytał?

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starej stronie Boscha.

Na nowej nie mogę się dogrzebać do TechNotes z początku 2007r. dot. pompy VP44.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli coś jest na rzeczy jak już sami zalecają.

A napisz proszę jak praca silnika wygląda po dodaniu tego oleum-jest jakas zauważalna różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po około 200-300km różnica jest drastyczna.

Ciszej pracuje pompa (z dźwięku silnika znika element zależnego od obrotów "szorowania") i lepiej wkręca się na obroty.

Olej Orlen Platinum 2T kosztuje ok 30zł i wystarcza na 200-250L ON, więc nie jest to majątek. 

IMHO raz dolejesz i nie będziesz chciał przestać.

Silnik nagle polubi wysokie obroty.. a gdy i Ty je polubisz, to dodatkowo odmulisz silnik (+ przepalisz sadzę z katalizatora), co sprawi, że jeszcze bardziej zaczniecie korzystać z wysokiego zakresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burnig ładnie zachwalasz tą metodę-nadajesz się na przedstawiciela handlowego jak nic;)

Byłem w tesco ale był ten zwyczajny nie premium za 19.99.

Jak dorwę tego lepszego to zapodam bestii i podzielę się wrażeniami-narazie żadna dalsza trasa się nie zapowiada tylko miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuję na stacji Orlenu, na której tankuję.

Polecam wraz z paliwami premium (verva, gold, dynamic itp.), które zawierają dodatki czyszczące (dzięki czemu wtryski są w lepszym stanie i ładniej rozpylają paliwko)

Ostatnio zdarza mi się przy wyprzedzaniu dociągać do 100km/h na trójce, co przed stosowaniem metody dobre paliwo + olej 2T było niemożliwe.

Edytowane przez Burning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...