Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NISSAN primera P12 problem z jazdą


kacper1852
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 


Mam problem ze swoim Nissanem Primerą P12 2.2 dCi 2003 combi. samochodzik jedzie bardzo płynnie problem następuje wtedy gdy chcę kogoś gwałtownie wyprzedzić to samochód zaczyna być bardzo niestabilny (tańczy mi na drodze) nie wiem co jest tego problemem dodam że wymieniłem praktycznie całe przednie zawieszenie i nic to nie dało tyłu nie ruszałem bo na stacji diagnostycznej sprawdziłem go to luzu ani żadnych stuków nie ma. Proszę o pomoc i jakąś radę. 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poduszki silnika sprawdzałeś. Mogą być zużyte i przenoszą się wibracje na budę przy ostrym depnięciu w gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poduszki silnika sprawdzałeś. Mogą być zużyte i przenoszą się wibracje na budę przy ostrym depnięciu w gaz.

To nie chodzi przy depnięciu w gaz jak bo jak jadę prosto, to nic się nie dzieje dopiero wtedy jak próbuję zabierać sie za wyprzedzanie jak np gwałtownie zmienie pas 

 

Tak jest wszystko idealnie nic nie buja nic nie skacze na drodze, dopiero problem jest jak zamierzam kogoś wyprzedzić. Muszę naprawdę wcześnie zmienić pas ustabilizować samochód i dopiero mogę depnąć pedał do końca, to samo jak chce wrócić gwałtownie na swój pas 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tylne zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przodu wszystko wymieniłem no oprócz własnie stabilizatora sprawdzany był na stacji diagnostycznej na szarpakach przód i Tyl to wpierw wyszło że końcówka drążka wymieniłem potem ze końcówka sworznia wahacza następnie odkryli ze cały drążek kierowniczy do wymiany więc również poszedł nowy. i nadal brak poprawy wiec jeszcze amorki poszły do wymiany. a jeżeli chodzi o tylne zawieszenie to nic nie puka i nie stuka myłśłem ze może tuleje na belce ale nie wiem do końca i nie chce znowu sypac kasy bo i tak portfel pusty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się właśnie że tuleje. Gdzieś ktoś już o tym pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo - po wymianie opon problem znikł (tak się działo na Pirelli 205x50R16) bałem się wyprzedzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeżeli to tylko opony to się lekko wkurzę poszło grubo ponad 2 Tyś złotych ale jak Tylko zrobi się ciepło zrobię kilka fotek dla mojego karawana i wrzucę aby się pochwalić :) 


a możesz powiedzieć jakie oponki masz teraz wstawione 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na oponki. Na 17 seryjnych nic sie nie działo, gdy zaczeły sie przymrozki zalozyłwem zimówki 16 tki, i lipa bardzo zle sie jezdzi ale w moim przypadku to jakośc opon za to odpowiada, oczywiscie nówki ale MADE IN CHINA ale jesli masz Pirelki powinno byc oki. Mercedesy tez sie psuja wiec mysle ze Pirelki  tez moga byc wadliwe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Michelin 205-50/R16 przód tył dunlop. ale chyba jutro przejadę się i wymienię na letnie żeby tylko zobaczyć czy będzie jakaś poprawa jeżeli tak to ten sezon dojedzże na starych jakoś


Niestety zmiana opon nic nie pomogła założyłem letnie alufelgi 16 opony nowiutkie gooda i to samo tyle tuleje też wyglądają w porządku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze jednak poduszka silnika,od strony skrzyni ja własnie czekam na nowa bo u mnie sie juz skonczyła jesli wszyscy mechanicy mówia ze wszytsko okito podjedz do serwisu za sprawdzenie zawiechy biora 80 zł w tym sprawdzili mi własnie poduszki od silnika. Ta od strony skrzyni jest do wymiany. Jesli posiadasz karte YOU NISSAN bedzie taniej moja primera jest z 2002 roku. wiec udzielili mi rabat w wyskokosci 24 zł, zawsze cos:) Niestety poducha deko droga 560 zł plus wymiana ja zamowiłem zamiennik niby dobrej klasy zobaczymy co to za zamiennik 170 zł na www japomoto.pl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie.

Może sprawdź geometrię kół... choć pisałeś o wymianie końcówki ale czy masz geometrię ok? Ja w poprzednim aucie miałem podobny problem. Wymiana końcówek, zbieżność a przy przyspieszaniu i zmianie pasa dopiero zaczynała się jazda.... Zimny pot na... Dopiero komputerowe ustawianie geometrii w innym punkcie uspokoiło autko. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chwila i twoj nissanek bedzie nowka sztuka, sprawdzic: zachowanie samochodu na placu przy pelnym skrecie w lewo i w prawo, jezeli samochod buja to do wymiany przeguby ktore nie musza chrupac jak maja smar ale wewnetrzne kielichy sa wyrobione, jak sam podajesz bujanie zaczyna sie przy skrecie kierownicy, sprawdzic przy okazji czy nie ma luzu na lozyskach zwrotnicy,na przegubie wewnetrznym na prawej osi oraz jaki jest luz kielichow przegubow wychodzacych ze skrzyni biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...