Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A komunikat o S&S zginął po ponownym zamknięciu maski? 

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dein - dzięki za info - i bez problemu można było jeździć z tą padniętą sondą ?

Można, bez wpływu na jazdę i podzespoły. To czujnik tlenu w spalinach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, bez wpływu na jazdę i podzespoły. To czujnik tlenu w spalinach

Bez przesady. Sonda w pętli powoduje dostosowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej przy niepełnych obciążeniach. W wiekszości aut jest to traktowanie jako poważne wykroczenie przeciw ekologii i komputer przechodzi w tryb awaryjny z ograniczonymi osiągami. No chyba, że padnie grzałka w tej sondzie to można jeździć ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widac x-trail nie należy do większości aut i obywa sie bez trybu awaryjnego. To ze nie ma wpływu, to również info z aso jak umawialem sie na wymianę, a nie bylo auta zastępczego w danym dniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Pozsiadam QQ 11 1.6 dgi t

Czy moŻe ktoś zrobić dla mnie zdjecie miejsca czujnika poziomowania ?? Mam zamontowany nie oryginalny który nie działa poprawnie  więc problem  gdzie ma być przykręcony  

POMOCY PANOWIE  I PANIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może kilka słów o moim wrażeniach z użytkowania nowygo QQ. Jeżdżę nim dopiero kilka dni, przejechane trochę ponad 300 km, w trasie i po mieście, średnie spalanie wg kompa 7,5. Przede wszystkim te kilka dni to dla mnie mały trening i przyzwyczajanie się do trochę innego stylu jazdy i gabarytów pojazdu (poprzednie były Mazda Demio i Fiat Palio), ale jak na razie samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania i jestem z niego baaaaardzo zadowolony. Faktycznie ma odczuwalną turbo dziurę - nabiera mocy tak gdzieś od ok 1900-2100 obr/min, zależnie od biegu. Zapewne lekarstwem na to może być dłuższe ciągnięcie na niższym biegu, no ale to kwestia przyzwyczajenia. Z mankamentów (jak na razie) to tylko zauważyłem, że czasami haczy szybkie przekładanie z drugiego na trzeci bieg.

to chyba wychodzą problemy ze skrzynią,pisałem już że mi zgrzytała przy zmianie z 2na 4 coś tam poprawili i na razie spokój ale od rzazu zagadywali że auto jest jeszcze na gwarancij.na moje pytanie czy mają problemy z takimi awariami przyznali że czekają na odpowiedź z centrali bo maja dwa przypadki przy zmianie z 3 na 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest diagnoza - powodem świecenia pomarańczowej kontrolki silnika oraz komunikatu o awarii systemu start stop jest awaria sondy lambda. W poniedziałek wymiana i po wszystko ma być w porządku.

Co ciekawe jak byłem w serwisie i samochód był przyjmowany na serwis to na stanowisku obok klient też zgłaszał auto na serwis z dokładnie tymi samymi objawami i przy odbiorze kolejny to samo. Pierwszy miał problem przy przebiegu 10 tys km drugi przy 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytam  to dość problematyczny temat  żeby robić takie rzeczy(naprawy) przy takich przebiegach  to ma jeżdzić jak najdłużej bezawaryjnie ew. wymiany olejowe itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich tzn jakich?? Jezeli dana partia produkcyjna byla wadliwa, to wina producent/wykonawcy. A wychodzi przy różnych przebiegach. U mnie wymieniali dwa razy, za pierwszym, dwa dni po wyjechaniu z salonu i przebiegu 98km....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde... szkoda ze w stopce nie ma możliwości podania rocznika. Byłoby łatwiej "przypisywać" awarie do roczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest diagnoza - powodem świecenia pomarańczowej kontrolki silnika oraz komunikatu o awarii systemu start stop jest awaria sondy lambda. W poniedziałek wymiana i po wszystko ma być w porządku.

Co ciekawe jak byłem w serwisie i samochód był przyjmowany na serwis to na stanowisku obok klient też zgłaszał auto na serwis z dokładnie tymi samymi objawami i przy odbiorze kolejny to samo. Pierwszy miał problem przy przebiegu 10 tys km drugi przy 20.

A ja miałem przy jakiś 5-6 k.

Żony avensis rocznik 2010 (około 110 k) do tej pory wymieniane tylko klocki, tarcze, żarówki, olej i nic się nie dzieje...

Edytowane przez dein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem przy jakiś 5-6 k.

Żony avensis rocznik 2010 (około 110 k) do tej pory wymieniane tylko klocki, tarcze, żarówki, olej i nic się nie dzieje...

Tak nieśmiało zapytam. Mówimy o lambdzie w 1.6?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sonda lambda wymieniona no nówkę sztukę - pomarańczowa kontrolka silnika zgasła i nie ma komunikatu o awarii system SS - wszystko działa jak powinno - pierwsza awaria i pierwsze koty za płoty - zostały jeszcze dwie szanse dla QQ . 

Pytałem czy zmieniali oprogramowanie silnika - Pan w serwisie powiedział, że nie - programowali tylko nową sondę - ale albo to przypadek albo moja psychika ale całkowicie zniknął efekt "KANGURKA" przy ruszaniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżcie Towarzystwo Miłośników Australii  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tym kangurkiem - albo mam opanowane sprzeglo w QQ ale nie doswiadczam tego w ogole. Za to jak gdzies wyjezdzam i wypozyczam samochod  to zawsze mam problem z tymi samochodami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tym kangurkiem - albo mam opanowane sprzeglo w QQ ale nie doswiadczam tego w ogole. Za to jak gdzies wyjezdzam i wypozyczam samochod  to zawsze mam problem z tymi samochodami..

Po akcji serwisowej z oprogramowaniem sondy, efekt kangura jest niwelowany za pomocą zmiany pracy charakterystyki silnika. Prawdopodobnie za pomocą oprogramowania zmieniony został moment obrotowy lub został zdławiony. Odczucia z niwelacją kangura mam podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy też macie wrażenie że przy zmianie biegów  silnik "podbija" obroty, niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I owszem tak jest, po włożeniu biegu obroty idą w górę tak na oko koło 100, na zimnym mniej

Edytowane przez kubalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam, zauważyłem że start/stop u mnie działa dość dziwnie. Niezależnie od pokonanego dystansu silnik gaśnie i uruchamia się po max 30s. Jeżdżę też golfem i tam potrafi nie odpalać przez ponad 3 min. Trochę to słabe bo nawet jednej zmiany świateł nie wytrzymuje. Czy u Was jest podobnie ? Czy to zgłaszać jako usterkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...