Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja słyszałem że 1,5 powstał ze względu na inne przedziały akcyzowe na wschodzie (np. Chiny). Nie sprawdzałem tej informacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako , że mnie jak i większości z Was szczegółowe detale motoryzacji nie interesują więc to co wyczytam i posłucham sprowadza mnie do smutnej refleksji . Wytwarza się auta jak i inne produkty, które mają się sprzedawać i przetrwać okres gwarancji :( W większości logo marek to tylko symbol ,który ma wabić . Najważniejsze to ładna wydmuszka ,desing , reklama , upusty i bajery , których ma być jak najwięcej ! I to wszystko dlatego , że potencjalny klient jest na to łasy ;)

Niestety ale to działa bo jeszcze producent daje gwarancję i to przedłużoną za 1 zł. Do kogo możemy mieć pretensje ... ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytwarza się takie auta jakich oczekują bogate rynki zbytu czyli ładne, nafaszerowane elektroniką, takie które klient poużywa co najwyżej kilka lat po czym zamieni na kolejne nowe.

Niestety my Polacy jesteśmy w tym wszystkim nadal dość biednym rynkiem, na którym samochód jest często traktowany jako przedmiot luksusowy, od którego oczekuje się wieloletniej, najlepiej bezawaryjnej pracy. A to niestety juz nie te czasy. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo tak dobrze się maskują,albo reportaż zlecony przez Nissana :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Nissana nie ma, bo tamci oficjalnie ogłaszają akcje serwisowe, więc są na liście, natomiast Nissan załatwia te sprawy cichaczem, w większości przypadków nawet nie informując zainteresowanych jakimś oficjalnym zaproszeniem do serwisu, tylko realizuje akcje w momencie, kiedy auto zjawi się u nich z takiego czy innego powodu.

 

Albo tak dobrze się maskują,albo reportaż zlecony przez Nissana :D

Podejrzewam jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz Ci los, a chciałem by zacne grono się uradowało, że nie jest to szrot ostatni co potwierdzają dziennikarze i inni mają jeszcze weselej, a tu sieją taki "defektyzm" cytując klasyka

I jak tu żyć? Cytując innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaszenie silnika:

- odczuwam, sekundę po zgaszeniu i wyjęciu kluczyka, jakby coś tam jeszcze "zachrobotało" pod maską. Bardzie to czuję "w plecach" niż na ucho.

Macie coś takiego czy ja jakiś nadwrażliwy jestem ? :)

 

A na marginesie - dzisiaj mija mini rocznica, a mianowicie tydzień od odbioru :D

Nie piłuje silnika, chociaż dziś awaryjnie musiałem dać po gazie i mniaaaam, ładnie wciska :D

 

Wesołych Świąt :D

 

Na 99 procent, to automatycznie "zaciąga się " elektryczny ręczny...normalna rzecz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mieliście kiedys ( w różnych serwisach)  że powiedzmy "drobne " rzeczy nie sa rozpisywane na zlecenia?

Np coś trzeszczy - przesmarować, szklanka płynu chlodniczego za mało - dolać.

 

Czyli - auto bezawaryjne - nie ma reklamacji - super marka, serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bywa tak,nawet kiedyś jak wojowałem o silnik miałem dolewkę,całkiem sporą i nigdzie nie uwzględnioną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witki mi opadły dzisiaj - po dwóch tygodniach od ostatniej wizyty w ASO , wymianie sondy lambda i poprawieniu instalacji po raz ósmy zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika :(

Złom , dramat - nie znam innych kulturalnych określeń na to auto - napisałem mail do nissana i do serwisu - zaczynam szukać prawnika - moja cierpliwość właśnie się wyczerpała. 

Kończę z tym japońsko-francuskim kundlem - KONIEC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafiros- Ja nawet nie zacząłem w pełni współpracy, a już mam z Nimi niesmak czyt. post Zgrzyty... . Śledzę twoją informację o 1.6 i coraz bardziej plus Moje przeżyci z Nissanem przekonują mnie UJEMNIE DO NISSANA. Też napisałem do głównej siedziby i zdaje mi się, że bardziej się zainteresowali moim problemem niż Diler. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrads !

Nie wytrzymałem ...;)

Ty teraz "pukasz do drzwi" dealera jako kupujący a wyobrażasz sobie jak będziesz traktowany jako petent ?

Servis to już inne drzwi a wyobrażasz sobie jaka Twoja pozycja w rozmowach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...  Też napisałem do głównej siedziby i zdaje mi się, że bardziej się zainteresowali moim problemem niż Diler. 

Też mi się tak wydawało po pierwszym kontakcie z ich strony w reakcji na reklamację jaką złożyłem do nich w sprawie radaru czołowego i siłowników klapy bagażnika. Jednak podejmując finalną decyzję,  kierowali się wyłącznie informacjami które otrzymali z ASO i załatwili mnie "odmownie".

Jak się będziesz nudził, lub w nocy będą Cię nękały "koszmarki", to sobie poczytaj moje "sprawozdanie" http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/109306-si%C5%82owniki-klapy-baga%C5%BCnika/?view=findpost&p=1195688

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UUUUU to znaczy, że chyba wolę jeździć rowerem Raz do roku serwis, chłop pokazuje co jest do wymiany, reklamacje na miejscu, tylko Jego głównej siedziby nie widziałem ( ukrywa Ją :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przed chwilką napisałem maile do ASO i do Nissana - czekam na ich odpowiedzi i idę z nimi do prawnika - inaczej reagują na maila klienta a inaczej na oficjalne pisma przesyłane do nich listem poleconym za potwierdzeniem odbioru napisane przez prawnika językiem urzędowym . Stwierdzam to przy innym przypadku reklamacji , co prawda nie związanym z autem ale odbijałem się jak od ściany a po kontakcie prawnika sprawa załatwiona od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafiros, współczuję Tobie, jednak to chyba niemożliwe żeby tyle sond pod rząd padło. Wygląda na to, że w ASO nie mają pomysłu na Twój przypadek i z automatu wymieniają kolejną sondę. Natomiast problem chyba leży gdzie indziej (nie wiem, jakieś przegryzione przez szkodnika kable czy cuś). Żeby jeszcze udało się znaleźć jakiś kumaty serwis, który by to ogarnął, bo wymieniacze jak widać sami narażają się tylko na koszta, a efektu nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to już nie dziwi bo podobnie jest z akumulatorami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sobie pomyślałem o instalacji. Może gdzieś po drodze we wiązce są jakieś zwarcia lub gdzieś jest jakis rdzeń kabla przerwany. Może coś gdzieś nie styka, może w jakieś pętli obwodów diagnostycznych jest coś nie tak i co jakiś czas komputer interpretuje to jako błąd, problem, awarię. Trzebaby znać topografię całej instalacji. To, że gdzieś ją poprawili to nie znaczy, że we właściwym miejscu. Chcę wierzyć, że jednak tam pracują fachowcy, mają ogarnietego elektryka, diagnostę i instalację znają na tip top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest znany z tego i raczej powszechne jest to, że padają w nim sondy lambda, ale nie w takiej częstotliwości! Przecież tutaj w Twoim przypadku konieczna jest jakaś diagnostyka tego problemu, który leży nie w samym źródle jakim jest sondą lambda, ale gdzieś obok! Już po 2, maksymalnie 3 razie Twoje ASO powinno podejść do tego tematu na poważnie i dokładnie zdiagnozować nawet każdy kabelek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tendencja oprócz oczywistości jest taka że zaraz skończy się gwarancja

 

No właśnie że gwarancja podstawowa to jeszcze 18 miesięcy plus dwa lata rozszerzonej - tak, że jeszcze troszkę czasu jest . A ja właśnie zmieniłem podejście i zaczynam działać inaczej - zobaczymy co to da ale pewne jest , że chcę to jak najszybciej zrobić żeby było dobrze i sprzedaje to auto - tylko chciałbym , żeby było zrobione i żebym nie wsadził następnego właściciela na minę .

No i jeszcze uważam , że to ASO powinno się znać na tym co dolega tej sondzie a jeżeli nie wiedzą to niech się spytają w Nissanie - oni już na pewno powinni wiedzieć .

Tak jak wspominałem wcześniej wysłałem dwa maile - jeden do ASO w którym auto jest cały czas serwisowane, drugi do Nissana - czekam na info od jednych i drugich i z tymi odpowiedziami udaję się do prawnika - mam nadzieję , że będzie skuteczniejszy niż ASO z tymi naprawami.

A na koniec dodam , że tak na prawdę to QQ z tym silnikiem nie jest złym autem ale w moim przypadku to już za dużo tego i po prostu osobiście nie chcę już tego auta ani żadnego innego Nissana - nie bo nie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać nie tylko z samego auta można być nie do końca zadowolonym, ale w głównej mierze można zrazić się do marki i ją całkowicie przekreslić poprzez byle jakie i nie fachowe podejście ASO! Co tyczy się wielu marek, a wnioski wciąż nie wyciągnięte, a brak jakości w tym wymiarze jest równie kluczowy, co zadowolenie z produktu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma marki, w której jakieś ASO, nie było by do doooy. Każda nawet najlepsza ma lepsze i gorsze stacje, tak jak są lepsze i gorsze szkoły.

Rozumiem doskonale zaś Twoje nie bo nie. Sam wybrałem inaczej mimo przywiązania do marki, a w szczególności serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan już się odezwał - ASO milczy 

 

 

Budapeszt, dnia 17.01.2018r.
Nr sprawy: 1-8xxxxxxxxxxx


Pan Rafał xxxxxxxxxxxx
r.xxxxxxxxx@icloud.com

dot.: samochodu NISSAN Qashqai, VIN: SJNxxxxxxxxxxxxx


Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana reklamację, uprzejmie informuję, że ustosunkujemy się do niej po zbadaniu sprawy.

Z poważaniem,


Wioleta Fidelus
Koordynator ds. Obsługi Klienta


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...