Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1544 odpowiedzi w tym temacie

#1241 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 8h 36m 15s

Napisano 07 styczeń 2017, 21:57

Może te filtry będą jakoś lepiej sprawowały się w benzynie?
  • 0

#1242 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 10796 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2 wymieniony,nowy.

Napisano 07 styczeń 2017, 21:59

czarno to widzę...


  • 0

#1243 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 8h 36m 15s

Napisano 07 styczeń 2017, 22:13

czarno to widzę...

 

To trzeba będzie kupić Leaf'a... :P


  • 0

#1244 OFFLINE   bamaz

bamaz

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 193 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Model:Qashqai II Acenta
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WGM
  • Time Online: 22d 22h 45m 50s

Napisano 09 styczeń 2017, 14:51

No jak czarno, przecież te filtry zatrzymują sadzę z wydechu ;)

 

Może Unia szuka sposobu na oczyszczenie Polskich miast, taki benzyniak z euro 6 pewnie wydmuchuje powietrze czystsze od tego które wleciało do dolotu ;)


  • 0

#1245 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4220 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 142d 20h 59m 11s

Napisano 09 styczeń 2017, 17:20

A teraz idź szanowny bamazie do swojego QQ i zajrzyj mu w rurę wydechową.

Strasznie okopcona, co nie? :o

Wbrew pozorom te nowe benzyniaki z wtryskiem bezpośrednim walą sadzą aż miło.

Co nie znaczy, że jestem zadowolony z wprowadzania do nich filtrów cząstek stałych. Niedługo kurna nawet w gaciach będą montować filtry i pryknąć se nie będzie można. To znaczy będzie można, ale co to za przyjemność bez pełnego efektu. :D


  • 0

#1246 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 10796 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2 wymieniony,nowy.

Napisano 09 styczeń 2017, 18:55

A strach pomyśleć o wypaleniu takiego filtra :D


  • 0

#1247 OFFLINE   listomek2015

listomek2015

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Mikołajki koło Mrągowa
  • Flaga:
  • Model:K12 2008 Automat
  • Silnik:1.2
  • Nr rejestracyjny:NMR
  • Time Online: 4d 10h 44m 18s

Napisano 09 styczeń 2017, 21:10

No cóż zanim wjedziesz do garażu zrobisz sobie przejażdżkę ok 15km


  • 0

#1248 OFFLINE   herson

herson

    Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 1680 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Krk Skotniki
  • Kraj:POLAND
  • Model:i30 i X-Trail T32
  • Silnik:1.6 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 10d 12h 45m 14s

Napisano 12 styczeń 2017, 21:07

Wbrew pozorom te nowe benzyniaki z wtryskiem bezpośrednim walą sadzą aż miło.
Co nie znaczy, że jestem zadowolony z wprowadzania do nich filtrów cząstek stałych.

Wystarczy spojrzeć w dane katalogowe, gdzie nowe diesle szczycą sie niższą emisją... Ale mając w pamięci VW :)
  • 0

#1249 OFFLINE   ssoryu

ssoryu

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:
  • Skąd:FZ
  • Model:Qashqai J11 Acenta
  • Silnik:1.6 DIG-T 163KM
  • Time Online: 4d 14h 8m 20s

Napisano 14 styczeń 2017, 18:30

To może kilka słów o moim wrażeniach z użytkowania nowygo QQ. Jeżdżę nim dopiero kilka dni, przejechane trochę ponad 300 km, w trasie i po mieście, średnie spalanie wg kompa 7,5. Przede wszystkim te kilka dni to dla mnie mały trening i przyzwyczajanie się do trochę innego stylu jazdy i gabarytów pojazdu (poprzednie były Mazda Demio i Fiat Palio), ale jak na razie samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania i jestem z niego baaaaardzo zadowolony. Faktycznie ma odczuwalną turbo dziurę - nabiera mocy tak gdzieś od ok 1900-2100 obr/min, zależnie od biegu. Zapewne lekarstwem na to może być dłuższe ciągnięcie na niższym biegu, no ale to kwestia przyzwyczajenia. Z mankamentów (jak na razie) to tylko zauważyłem, że czasami haczy szybkie przekładanie z drugiego na trzeci bieg.


  • 0

#1250 ONLINE   rafiros

rafiros

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 403 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lewin Brzeski/Opole
  • Kraj:POLAND
  • Model:J11 Tekna 1,6 DiG-T był J10 Acenta 1,6 117KM
  • Silnik:1,6 DiG-T
  • Nr rejestracyjny:OB
  • Time Online: 19d 16h 49m 31s

Napisano 15 styczeń 2017, 07:08

Faktycznie ma odczuwalną turbo dziurę - nabiera mocy tak gdzieś od ok 1900-2100 obr/min, zależnie od biegu. Zapewne lekarstwem na to może być dłuższe ciągnięcie na niższym biegu, no ale to kwestia przyzwyczajenia. Z mankamentów (jak na razie) to tylko zauważyłem, że czasami haczy szybkie przekładanie z drugiego na trzeci bieg.

 

Jest dokładnie tak jak piszesz - ja też nie odczuwam turbo dziury bo zmieniam bieg na wyższy przy 3,5 - 4 tyś obrotów i po zmianie silnik dalej jest w zakresie obrotów dających pełny moment . Taka charakterystyka silnika i tak trzeba jeździć a nie narzekać, że jest turbo dziura i że silnik jest muł.

Jedyny silnik, który ma moment od samego dołu , od pierwszego obrotu to silnik elektryczny i taki polecam każdemu, który oczekuje takiego efektu.


  • 1

#1251 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 8h 36m 15s

Napisano 15 styczeń 2017, 10:49

Słuszna uwaga i właściwie z reguły jest tak, że dziura jest tym większa im mocniejszy silnik.
  • 0

#1252 OFFLINE   crockett81

crockett81

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska
  • Flaga:
  • Model:Nissan Qashqai
  • Silnik:1.6 DIG-T 163KM
  • Nr rejestracyjny:KMI
  • Time Online: 13h 2m 46s

Napisano 15 styczeń 2017, 14:47

To może kilka słów o moim wrażeniach z użytkowania nowygo QQ. Jeżdżę nim dopiero kilka dni, przejechane trochę ponad 300 km, w trasie i po mieście, średnie spalanie wg kompa 7,5. Przede wszystkim te kilka dni to dla mnie mały trening i przyzwyczajanie się do trochę innego stylu jazdy i gabarytów pojazdu (poprzednie były Mazda Demio i Fiat Palio), ale jak na razie samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania i jestem z niego baaaaardzo zadowolony. Faktycznie ma odczuwalną turbo dziurę - nabiera mocy tak gdzieś od ok 1900-2100 obr/min, zależnie od biegu. Zapewne lekarstwem na to może być dłuższe ciągnięcie na niższym biegu, no ale to kwestia przyzwyczajenia. Z mankamentów (jak na razie) to tylko zauważyłem, że czasami haczy szybkie przekładanie z drugiego na trzeci bieg.U mnie na początku

Moim zdaniem ten silnik jest tak ciasno spasowany, że potrzebuje się dotrzeć. Obecnie mam przejechane 9 tys. km i jak dla mnie różnica jest ogromna. W normalnym użytkowaniu nie mam potrzeby przekraczania 2500 obrotów, a w mieście często korzystam ze znacznie niższych. Turbodziura jeszcze jest, ale poniżej 1600 obrotów. Wyjątkiem jest 5 i 6 bieg o bardzo długich przełożeniach.


  • 0

#1253 ONLINE   rafiros

rafiros

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 403 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lewin Brzeski/Opole
  • Kraj:POLAND
  • Model:J11 Tekna 1,6 DiG-T był J10 Acenta 1,6 117KM
  • Silnik:1,6 DiG-T
  • Nr rejestracyjny:OB
  • Time Online: 19d 16h 49m 31s

Napisano 17 styczeń 2017, 18:04

No i mi a bardziej żonie zdażyło się w końcu - system start-stop to pewnie wina akumulatora - jak podłączyłem pod prostownik to ładował pełnym prądem czyli akumulator rozładowany.

A czy ta pomarańczowa kontrolka silnika to przypadkiem problem z sondą ? Czy to coś poważnego czy spokojnie i bez paniki ?  :)

Jutro postaram się umówić na serwis - pewnie od razu spytam o akcję z nadkolem.

Czyli obecny QQ już po pół roku i po niecałych 10 tyś kilometrach przebiegu już jest gorszy od poprzedniego , który przez 5 lat służył bez najmniejszego problemu - a więc pierwsza żółta kartka dla obecnego QQ . A nowa Honda CR V już tuż tuż  :)

 

 

 

Załączone pliki


  • 0

#1254 ONLINE   pawcio

pawcio

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 679 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:QQII J11 Tekna Xtronic MY16
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WU
  • Time Online: 79d 5h 33m 2s

Napisano 17 styczeń 2017, 20:02

Weź nie strasz tym przebiegiem
Widzę ze mamy wiekowo podobne auta. U mnie pojawił się raz taki komunikat ale raczej maska była nie domknięta.

U mnie na blacie

c03d1be88b42f9aa8163ba153fdf4a18.jpg

d2c9029e76ef14c3ede355b7c6ae4182.jpg
  • 0

#1255 ONLINE   rafiros

rafiros

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 403 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lewin Brzeski/Opole
  • Kraj:POLAND
  • Model:J11 Tekna 1,6 DiG-T był J10 Acenta 1,6 117KM
  • Silnik:1,6 DiG-T
  • Nr rejestracyjny:OB
  • Time Online: 19d 16h 49m 31s

Napisano 17 styczeń 2017, 21:10

Pawcio z tą maską to możesz mieć rację - wczoraj dolewałem żonie płyn do spryskiwaczy a dzisiaj rano się wyświetlił komunikat - ale ta pomarańczowa kontrolka mnie bardziej martwi.

Akumulator po pięciu godzinach naładowany , komunikatu nie ma - zobaczymy co będzie dalej bo przy okazji może dobrze maskę zamknąłem .

Jutro dzwonię i umawiam się do serwisu bo nie lubię jak coś się świeci albo nie gra .


  • 0

#1256 OFFLINE   herson

herson

    Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 1680 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Krk Skotniki
  • Kraj:POLAND
  • Model:i30 i X-Trail T32
  • Silnik:1.6 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 10d 12h 45m 14s

Napisano 17 styczeń 2017, 21:13

Jak w połączeniu z błędem SS, lambda tak jak bylo u mnie w X dwa razy.
Wpływu na jazdę żadnego, a przynajmniej SS nie trzeba deaktywowac ręcznie.
Czy jeden błąd silnika i akumulator jaki czesc zewnetrzna auta, czynią go gorszym??
  • 0

#1257 ONLINE   rafiros

rafiros

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 403 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lewin Brzeski/Opole
  • Kraj:POLAND
  • Model:J11 Tekna 1,6 DiG-T był J10 Acenta 1,6 117KM
  • Silnik:1,6 DiG-T
  • Nr rejestracyjny:OB
  • Time Online: 19d 16h 49m 31s

Napisano 17 styczeń 2017, 21:21

Czy jeden błąd silnika i akumulator jaki czesc zewnetrzna auta, czynią go gorszym??

 

Dla mnie osobiście tak - bo są to drobne ale upierdliwe problemy, które powodują , że muszę jeździć do serwisu i tracić czas . Poprzedni QQ nie miał żadnego problemu przez 5 lat, wcześniej VW Polo zero problemów - służbowe skody i VW chociaż nie jestem ich fanem to służą dzielnie bez żadnych awarii a są używane bardzo intensywnie.

I dlatego jak w nowym aucie dzieją się takie cuda to mi się to osobiście nie podoba - chociaż jeżeli to jest tylko pojedynczy incydent to trudno - stało się - zrobią i jeżdżę dalej ale jak się będzie powtarzało to po trzecim razie QQ idzie na sprzedaż .


  • 0

#1258 OFFLINE   dein

dein

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Płeć:
  • Skąd:małopolska
  • Model:Qashqai J11 N-tec
  • Silnik:1,6 DIG-T
  • Time Online: 12d 2h 57m 32s

Napisano 17 styczeń 2017, 21:53

No i mi a bardziej żonie zdażyło się w końcu - system start-stop to pewnie wina akumulatora - jak podłączyłem pod prostownik to ładował pełnym prądem czyli akumulator rozładowany.

A czy ta pomarańczowa kontrolka silnika to przypadkiem problem z sondą ? Czy to coś poważnego czy spokojnie i bez paniki ?  :)

Jutro postaram się umówić na serwis - pewnie od razu spytam o akcję z nadkolem.

Czyli obecny QQ już po pół roku i po niecałych 10 tyś kilometrach przebiegu już jest gorszy od poprzedniego , który przez 5 lat służył bez najmniejszego problemu - a więc pierwsza żółta kartka dla obecnego QQ . A nowa Honda CR V już tuż tuż  :)

Rafiros, u mnie jak padł system s/s też podejrzewali akumulator, a okazało się, że szlag trafił sondę lambda, która to jechała z Amsterdamu ponad miesiąc...


  • 0

#1259 ONLINE   rafiros

rafiros

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 403 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lewin Brzeski/Opole
  • Kraj:POLAND
  • Model:J11 Tekna 1,6 DiG-T był J10 Acenta 1,6 117KM
  • Silnik:1,6 DiG-T
  • Nr rejestracyjny:OB
  • Time Online: 19d 16h 49m 31s

Napisano 18 styczeń 2017, 06:22

Dein - dzięki za info - i bez problemu można było jeździć z tą padniętą sondą ?


  • 0

#1260 OFFLINE   dein

dein

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Płeć:
  • Skąd:małopolska
  • Model:Qashqai J11 N-tec
  • Silnik:1,6 DIG-T
  • Time Online: 12d 2h 57m 32s

Napisano 18 styczeń 2017, 07:42

Dein - dzięki za info - i bez problemu można było jeździć z tą padniętą sondą ?

Tak powiedzieli, ale mam średnie zaufanie do serwisu w moim mieście.


  • 0