Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem taką oto rzecz. Przy redukcji np. 5-tki na 4-kę (obroty ok 3 tys) i mocniejszym dodaniu gazu jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie i dopiero samochód zaczyna przyspieszać. Nie dzieje się tak za każdym razem ale dosyć często. Wcześniej nie było tego, samochód przyspieszał płynnie czasami z wyczuwalną turbodziurą, teraz właśnie jest to szarpnięcie jak by się coś przełączało w silniku i odjazd. Może ktoś spotkał się z czymś takim. Przebieg 30 tys. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wiem o co ci chodzi.
Ale raczej podejrzewam że jesteśmy na granicy 2500.
Ale ja bardzie j obserwuje to chyba gdy nagle chce przyspieszyć.
A silnik przez moment się "zawaha" co zrobić. I jest jakby przedmuch szarpnięcie i dopiero przyspiesza.

Jakby nagle dostał za dużo powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wątek jest tylko o silniku ale napiszę o lakierze.
Że jest strasznej cienki i cieńki.
Na jeden wyjazd jednodniowuy postawiłem antenę cb na dach.czysty.
Więczorem miałem odbite kółko ktgo już nie mogę wytrzec. Takie ot odparzenie lakieru.
W zderzak dostalem kamieniem i jest lakier podwinięty.
Nie wiem jak było w poprzednich autach moich ale czarny plastyk zderzaka wygląda jak ten z ci qiecento pomalowany na kolor.
Z 2 strony dobrze bo w cq był bardzo odporny Hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2018 o 10:54, Brzyk napisał:

Wydaje mi się że wiem o co ci chodzi.
Ale raczej podejrzewam że jesteśmy na granicy 2500.
Ale ja bardzie j obserwuje to chyba gdy nagle chce przyspieszyć.
A silnik przez moment się "zawaha" co zrobić. I jest jakby przedmuch szarpnięcie i dopiero przyspiesza.

Jakby nagle dostał za dużo powietrza emoji16.png

Właśnie coś w ten deseń. Masz rację to może bliżej 2500. Mam wrażenie że tego wcześniej nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zauważyłem jedną rzecz podczas jazdy po autostradzie

Wjechałem sobie na stację po jeździe.

wychodzę z auta a tu wentylator chodzi . No ok - było ciepło.

Wczoraj po 20 km autostradzie parkuję pod bramą - ( 1 km od zjazdu ) - wentylator chodzi.

Dziś parking na a4 - wentylator chłodzi .

nie szaleję  podczas jazdy. maks 150.

poziom płynu ok .

żeby aż tak się grzał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu ma swoją temperaturę pracy,którą utrzymuje wentylator,gdyby nie ten wiatrak to i 100 litrowy baniak zagotowałby się w 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj jest tak,jest....w sierpniu jechałem nad i z nad morza i na postoju po wyłączeniu silnika wiatrak jeszcze chodził dobre 2-3 minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Brzyk napisał:

Eee no znam zasade dzialania wentylatora.
Ale nie pamietam zeby w jakims samochodzie wlaczal sie na autostradzie:-)

Musisz być muzykiem... ;)  Ja jeszcze nigdy nie słyszałem wentylatora podczas jazdy z prędkością min 120 km/h.

Silniki benzynowe grzeją się szybciej więc tym bardziej konstruktorzy nie mogą pozwolić sobie na przegrzanie silnika. Jak temp rośnie już ponad dopuszczalną to możesz jej nie wyhamować przed przekroczeniem wartości krytycznej (bezwładność cieplna). Więc "dmuchają na zimne" :) Otwórz maskę diesla i benzyny po jeździe w tych samych warunkach. Ja po kilkunastu latach z dieslem zastanawiałem się czy plastiki nie spłyną na ziemię :rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przesiadłem się z 2l dizla.
I nie pamiętam żeby przez 10 lat się wentylator włączył. Tzn nie słyszałem.
Klima chodziła na wolnym biegu.

A słuch tak mam wyczulony . Ale muzykiem nie jestem:-)

Może nasze siatki jednak hamują powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wentylator glowny sie zalacza w czasie jazdy to cos jest nie tak w ukladzie chlodzenia. Powiem szczerze nie zdazylo mi sie w zadnym samochodzie z PB i ON. Przy malych predkosciach moze sie zaloczyc mniejszy wentylator ze wgzgledu na klime.

W wskaznik temp ile pokazuje?

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afrance,wskaźnik pokazuje tak jak zawsze blisko połowy.U mnie też po mieście ,jak jest w miarę ciepło a nie gorąco to też nie zauważyłem żeby się załączał.Nie ma co panowie kruszyć kopii,boi to jest taka konstrukcja motorka.Nikt tak na prawdę nie zwracał na to uwagi,nikomu nic się nie działo z chłodzeniem,więc widocznie tak jest i tak musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdarzyło się Wam przy wrzucaniu na bieg 3 i 5 przy obrotach silnika powyżej 3,5 tys że mimo dociśnięcia sprzęgła w podłogę bieg nie wskakuje płynnie? Muszę poczekać ze zmianą biegów na podane tak ok sekundy aż silnik zejdzie z obrotami poniżej i dopiero wrzucać. Jeżeli nie to słyszę i czuję jak zębatki mają "zgryz"

Owszem jeździłem dieslem ale myślałem że w benzynie będę mógł wyżej zmieniać biegi :) Chyba czeka mnie wizyta w serwisie i dodatkowa regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, RAMA napisał:

A zdarzyło się Wam przy wrzucaniu na bieg 3 i 5 przy obrotach silnika powyżej 3,5 tys że mimo dociśnięcia sprzęgła w podłogę bieg nie wskakuje płynnie? Muszę poczekać ze zmianą biegów na podane tak ok sekundy aż silnik zejdzie z obrotami poniżej i dopiero wrzucać. Jeżeli nie to słyszę i czuję jak zębatki mają "zgryz"

Owszem jeździłem dieslem ale myślałem że w benzynie będę mógł wyżej zmieniać biegi :) Chyba czeka mnie wizyta w serwisie i dodatkowa regulacja.

Zauważyłem dokładnie to samo dlatego z 3 zawsze na 4 zmieniam a potem dalej i po problemie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często tak robię,ale nie zauważyłem tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, RAMA napisał:

A zdarzyło się Wam przy wrzucaniu na bieg 3 i 5 przy obrotach silnika powyżej 3,5 tys że mimo dociśnięcia sprzęgła w podłogę bieg nie wskakuje płynnie? Muszę poczekać ze zmianą biegów na podane tak ok sekundy aż silnik zejdzie z obrotami poniżej i dopiero wrzucać. Jeżeli nie to słyszę i czuję jak zębatki mają "zgryz"

Owszem jeździłem dieslem ale myślałem że w benzynie będę mógł wyżej zmieniać biegi :) Chyba czeka mnie wizyta w serwisie i dodatkowa regulacja.

Mnie ta przypadłość trapi przy dynamicznej zmianie biegu  z 2 na 3 i obrotach silnika  około 2800. Serwis nie zauważył złej pracy skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2018 o 17:46, Marek@ napisał:

Mnie ta przypadłość trapi przy dynamicznej zmianie biegu  z 2 na 3 i obrotach silnika  około 2800. Serwis nie zauważył złej pracy skrzyni biegów. 

To znaczy że kupiłem "dziadkowóz" , mam jeździć jak z jajkiem i nie będę mógł korzystać z pełnego zakresu obrotów przy zmianie biegów, bo tak chcą mechanicy? :wacko:

Potrenuję, posprawdzam, zapamiętam i pojadę do ASO.  Wg mnie jeżeli problem jest przy wyższych obrotach, dotyczy biegów nieparzystych i jest powtarzalny to najpierw trzeba niestety zwalczyć spychologię serwisu.:mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcem,ale muszem to powiedzieć i wiem,że niektórzy mnie zakrzyczą...w Note i w poprzednim 1.2 którego miałem do skrzyni dolałem 250 ml MILITECu,praca skrzyni diametralnie się poprawiła,owszem w 1.2 zdarzyło się zgrzyt z 1-2 ale to już była rzadkość .

Na pewno winę po części ponosi olej,za rzadki .Wlewany taki tylko dla tego by spalanie było mniejsze,wiadomo troszkę gęstszy olej zwiększy delikatnie spalanie,a może i normę spalin Euro....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie do1.6 tkowiczów....Obroty biegu jałowego miałem przedtem 750,teraz spadają do 600,jak wrzucę bieg ustawiają się na 750...też tak macie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, JACKO29 napisał:

Mam pytanie do1.6 tkowiczów....Obroty biegu jałowego miałem przedtem 750,teraz spadają do 600,jak wrzucę bieg ustawiają się na 750...też tak macie???

Jacek - tak mam od samego początku ale mi to nie przeszkadza , auto nie wpada w żadne wibracje i w związku z tym uznaję , że tak ma być .

Poza tym miałem od nowości problem z sondom lambda i to mnie bardziej intrygowało niż obroty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się dzisiaj,że tak ma być....Silniki 1.6 turbo tak mają,jeżeli nie załącza się klima....Pażyjom...uwidim...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...