Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat przez dwa dni była wyłączona,a nie zwróciłem na to uwagi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest klima wlączona,jest równe750.Po wyłączeniu klimy(o czym pisałem wcześniej)  spadało do 600,wg serwisu normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w nowym 1.2 obroty są zazwyczaj ok. 950.
Czasem spadają do okolic książkowych dla tego silnika ok. 770.
Nie wiem od czego to zależy. Wszystko bez klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, rafiros napisał:

Jacek - tak mam od samego początku ale mi to nie przeszkadza , auto nie wpada w żadne wibracje i w związku z tym uznaję , że tak ma być .

Poza tym miałem od nowości problem z sondom lambda i to mnie bardziej intrygowało niż obroty :)

Rafiros, czy wraz z końcem kłopotów z sondą, odpłynęły czarne myśli o zmianie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zależy od obciążenia silnika zewnętrznymi czynnikami: klima, obroty wentylatora, uruchomione światła, audio, ładowanie akumulatora, podnoszenie/opuszczanie szyb, temperatura silnika, wgrany tryb pracy silnika (model na ciepłe kraje), odczyty z czujników spalin oraz jakości paliwa i powietrza itd. Jest wiele czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pavllo napisał:

nie zauwazylem u mnie, zeby było mniej niz 750

Dobra, dziś sie przyjrzałem i czasami rzeczywiście jest poniżej 750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/11/2018 at 9:58 AM, derchef said:

u mnie jest delikatnie poniżej 1000

Też się przyjrzałem i na zimnym jest delikatnie poniżej 1000 a na ciepłym silniku obroty spadają na 750 bez klimatyzacji i około 600-650 z włączoną klimatyzacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Szary. napisał:

To jak sprawdzał ktoś z was jaką ma w instrukcji normę zużycia oleju ?

Nie znalazlem. Ale akurat u mnie przez 13 tys (do wymiany) brak zmiany poziomu. Sprawdzam co 3 mce regularnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja wspólna dla wszystkich silników. Wydanie marzec 2018. Czyli 0,5l na 1000km (załącznik prawa strona). Przy docieraniu może być trochę więcej.

Poza tym mam nadzieję, że wiecie jak sprawdzać poziom oleju ;).
Nie po nocy, ale po 10 minutach stygnięcia silnika (załącznik lewa strona).

olej.jpg

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też cos kojarzę że po kilkunastu minutach. instrukcję czytałem dawno.

Ale nie wiem czy tak się mierzy w silnikach z turbiną i bezpośrednim wtryskiem?

Wiem że poprzednich nowoczesnych dizlach było podobnie.

Natomiast w bardzo starym wolnossącym oplu benzynie - i starszych konstrukcjach - zawsze po nocy  ( na zimnym ).

Co do poziomu. W fabryce miałem zalane nie do kropki a do zagięcia  ( kilka mm wyżej ) .

Po przeglądzie - wlali do tego samego poziomu.

Może zakładają że musi coś wypić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze miara jest na zimnym,przecież wymianę leją też zimny olej i sprawdzają bez odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz jak sprawdzają? Powinni po wymianie odpalić silnik do nagrzania, wyłączyć i poczekać 10 minut (to nie moje słowa tylko Nissana).

Jeśli inaczej, to może warto im zwrócić uwagę, że robią to niezgodnie z zaleceniami Nissan i może to mieć wpływ w skrajnych przypadkach na utratę gwarancji.

Jak doszukujemy się różnorakich norm np. oleju w instrukcji, to też powinniśmy ufać innym zaleceniom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle wizyt na serwisach i zawsze oglądam jak ogarnięci są mechanicy.Nigdy nie odpalają,wlewają i po chwili kontrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając prawidłowość - kolejność czynności.

Myślisz że oni maja czas na to aby 5 aut stało równocześnie po 15 minut na zagrzanie ? Wątpię.

Ma być 4,5. wlewają 4,5. ( albo na zapas 4,6 ). I sie zgadza 95 na 100 przypadków.

We fiacie raz zajechałem z reklamacja gdzie miałem 1 cm ponad normę.

Choc czytałem gdzies mądra głowę że 100czy 200 ml nie mają żadnego znaczenia. Gorzej w 2 stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleceń Nissana nie znam bo tylko oddaję kluczyki, biorę zastępczy i moja wizyta chwilowo się kończy w serwisie;) , ale inne samochody np. wymieniam olej u "pana Zdzisia w garażu", który po zalaniu nowego oleju kazał odpalać samochód i 3-5s do czasu zgaszenia kontrolki oleju, potem wyłączyć i dopiero po chwili sprawdzenie poziomu oleju. Chodziło o to aby olej rozszedł się po układzie ....filtrze oleju....

Natomiast normalnie podczas eksploatacji ja preferuję rano przed odpaleniem ...a dokładnie co sobotę podczas wykonywania OB ...:) takie zboczenie zawodowe :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkę na prośbę powinieneś otrzymać a waso.
To chyba też gdzieś pisało.
Ja także wątpię że mi do skrzyni zaglądali.
Tylko oleje i filtry.
To że mi zalali 3 mm więcej na bagnecie czyli 100 ml fizycznie mam podbite że to oni zrobili a nie ja.

To że mierzy się na gorącym miałem we fiacie oficjalnie napisane.
Instrukcje są powiedzmy tłumaczone z wloskiego a nie japońskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Szary. said:

No takich klientów to oni kochają , a jak by tak co drugi zweryfikował ich wypociny ,to by wyszła prawda cała .

Wystarczy jak silnik ostygnie , ja czasami częściej niż co sobotę . Ale pod blokiem to tak nie można , bo sąsiedzi palcami by wytykali .

Nom...oni kochają i ja ich kocham :D i dlatego oni nie mieli ze mną problemów i ja z nimi ...co nie znaczy że po powrocie nie sprawdzam tego co mieli podczas kolejnego przeglądu zrobić. Myślę, że jakieś zaufanie tez trzeba mieć, płacę to wymagam a nie stoję w oknie i ich pilnuję, no ale to ja tak mam.:jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w silnikach z turbiną powinno się sprawdzać po odpaleniu silnika nawet na 30sekund. Tu chodzi o to, że olej ma wpłynąć do wszystkich kanałow i przewodów smarujących oraz samego filtra i chłodnicy oleju. Jest sporo tego. Dlatego powinno sprawdzać się 10 min po wyłączeniu silnika.
Ciepły olej spłynie do miski ale nie w całości i właśnie wtedy jest odpowiedni moment na kontrolę jego poziomu.
A po wymianie oleju jak jakiś mechanik sprawdza olej na zimno to znaczy, że niezły z niego partacz. Po pierwszym odpaleniu jak pompa pociągnie olej i rozprowadzi go po wszystkim w/w osprzęcie silnika to z max zrobi się min. A jak mechanik na zimno lał do środkowego wskaźnika to na dzień dobry po zaciągnięciu przez osprzęt mamy poziom poniżej minimum.
Dlatego też na zimno lejemy ciut powyżej max i tyle też lub równo z max powinno być "po nocy".
Generalnie można przyjąć, że na ciepło i odczekaniu poziom ma być pomiędzy min a max, a na zimno pomiędzy środkiem a ciut powyzej max. I to chyba cała różnica w sposobie sprawdzania.
A z drugiej strony nawet jeśli jest to mała i nic nie znaczącą różnica w poziomie oleju to wolę aby w razie pytania "a jak pan sprawdzał olej?", odpowiedzieć "tak jak w instrukcji jest napisane" i uciąć dyskusję po czyjej stronie jest racja.
;-)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty swój post rozbiłeś na części.

Mi spodobała się najbardziej ta zacytowana w poście ponizej.

Zrobił mi się przypadkowo dubel więc edytowałem post.

 

Edytowane przez MirekCC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...