Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi



Jak dla mnie to za duże prawdopodobieństwo błędu ze względu na to ,iż min a max to mogą być 4 litry ,a środek a max 2 litry rozrzutu.


Naprawdę tak uważasz?
Pomiędzy min a max to 4 litry oleju wchodzi w/g Ciebie?
Ja wiem, że "standardowy silnik osobowego auta" zalewa się 3,5-4,5 l. oleju a min i max na bagnecie to 0,5-1,5 l.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tylko odniosłem do jednego akapitu.

;-)

 

Ale nieważne. Grunt to dojść do konstruktywnego kompromisu.

:-)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 6.11.2018 o 02:51, Szary. napisał:

Więc u mnie w Nismo 1.6-T 200KM , na bagnecie pomiędzy otworkami (czyli od dołu otworka MAX do góry otworka MIN ) jest 3.6cm  (pomiar suwmiarką z leciutkim zaokrągleniem ). Stan oleju od MAX po 2582km (jazda mieszana ,ze wskazaniem na miasto) spadł o 0.6mm , dolewałem stopniowo na zimnym i wyszło całej dolewki 250ml (tak do wysokości dołu otworka MAX) . Czyli 3.6cm podzielić na 0.6mm = 6 x 250ml = 1.5L . Czyli u mnie między MIN a MAX jest 1.5L oleju z 4.5L całości . To znaczy że latając aż komp by pokazał za mało oliwy ,a z tego co wiem robi tak dopiero jak stan jest na MIN , to w silniku było by tylko 3 litry oleju 2/3 .

Jeśli chodzi o zużycie oleju to 100ml na 1000km jest do przyjęcia ,tym bardziej patrząc na deklaracje Centrali i podanej normie 0.5L na 1000km . Oczywiście zdaję sobie sprawę ,gdyby latać po trasach a nie mieście z prędkościami innymi ,to zużycie pewnie było by większe . Nie mniej tragedii by raczej nie było .

 

Cytat

cześć kolego, poziom spadł 0.6mm czy 6mm ? 

wczoraj robiłem pierwsza wymianę oleju po roku. Stan na budziku 12000. Zużycie oleju brak.  No ale u mnie QQ 1.6 DIG-T 163KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szary. napisał:

Słuszna uwaga ,powinienem tam napisać cm , czyli albo 0.6cm , albo 6mm .Jeśli tylko ty po takim czasie to zobaczyłeś , to może inni wiedzą o co chodzi i nie pisali .  Niestety nie mam tam już możliwości edytowania , może ktoś z władz forum byłby chętny do odblokowania mi edytowania ,albo sam by poprawił (tylko nie w jednym miejscu ,a w dwóch ). 

No właśnie masz 163KM , ja mam 200KM i tak się bali ,że nawet w instrukcji mojej nie ma normy zużycia oleju  . Przewidywali że ta moc popijać będzie i woleli nic nie pisać , a u innych napisali "szybka jazda" "wysokie zakresy obrotów i częste przyspieszanie i zwalnianie " słowem jazda . Z tym przebiegiem to nie masz co sprawdzać , no okresowo trzeba zawsze raz na jakiś czas ,ale bez sensacji będzie pewnie .

Na stronie Nissana widziałem program https://youplus.nissan.pl/PL/pl/YouPlus.html   

Teraz im starszego Nissan się ma ,tym większe rabaty na serwis i części są , pewnie ciekawi są ile te obecne Nissany przetrwają .

Patrzac pod swoim kątem te 0,6mm to akurat mogloby okazac sie realne (rozumiane jako "brak zuzycia" tylko po co i jak zmierzyc 0,6 mm :) - u mnie tak jak wyjechalem 1 dnia z salonu ze stanem max, tak oddalem go na serwis z tym samym poziomem. No ale moze faktycznie jeszcze za wczesnie zeby sie cieszyc. 

Jesli chodzi o jazde to w sumie nie mam lekkiej nogi. Fakt ze pierwsze 3 tys staralem sie "docierac" silnik wg "starej szkoly" chociaz nie ma takiej wzmianki w serwisowce Nysek, tak czy siak teraz juz jezdze normalnie. A ze po poprzednim autem z grupy VAG i silniku TSI jestem chory pod katem kontrolowania poziomu oleju, to wiem ze poki co ten 1.6 163KM nie wzial nic.

Przy okazji wizyty w serwisie sprobowalem podpytac Pana doradce czym sie roznia te silniki, wlasnie w wersji typowej 163KM oraz JUKE'owe 190 KM oraz 218 KM w wersji NISMO, to nic poza paroma pierdolami swiadczacymi o zmianie softu nie byl w stanie powiedziec. Takze nie za bardzo maja wiedze nt. tych silnikow. Sam tez nie mialem okazji rozbierac oba silniki zeby chociaz porownac podstawowe elementy osprzetu. prawda jest ze gdzies roznice sa, szczegolnie ze zaden tjuner w PL nie podejmuje sie 1.6 DIG-T na chipa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szary. napisał:

No te 0.6mm to już by było zużycie ,ale kosmicznie małe . Zmierzyć można mikrometrem , nie to przesada by była . A oliwę sprawdzałeś na ciepło czy zimno ? Za wcześnie by się martwić ,jeszcze przy takim przebiegu można się cieszyć .

Dlatego smialem sie ze to pewnie blad w jednostkach. U siebie sprawdzam w roznych stanach ten olej ale generalnie zawsze pozwalalem mu splynac do miski. Poza tym sprawdzanie oleju zaraz bo zgaszeniu silnika troche mija sie z celem :)

 

Piszą tylko ,że w czasie docierania może popijać oliwę . No jeśli pomimo docierania nie popił to ,albo dobrze docierałeś ,albo dobry silnik .

A moze te "docieranie" to bujda bo fabrycznie nowe silniki powinny tez juz byc wstepine dotarte.

 

Tak słyszałem tu o TSI , pisałem o normie zużycia oleju 0.8L /1000km (info z ASO) i ktoś pisał ,że to sporo ale żebym się cieszył że to nie TSI .

To ile ci ten TSI popijał i czy ustaliło się od czego tak było ?

No standardowo to sa takie ze potrafia i litra na 500km wziac ale takie to juz wtedy remontuje. Moj moznaby powiedziec ze byl jeszcze "zdrowy" bo na 15 tys km wypijal tylko 3,5-4 oleju.

 

Tak pany krawaty nie kumaty , przerabiałem to i słyszałem :ten typ tak ma , taka konstrukcja ,albo szli na salon do innego i sprawdzali . A jak napiszesz do centrali to ci odpiszą ,że wszelka wiedza w ASO i robi się kółko graniaste .

W ASO pytałem:

Jak działa układ chłodzący silnik , dlaczego nie ma info o otwartej masce , dlaczego radio/navi się nie wyłącza ,gdzie jest korek kontroli oliwy w skrzyni , dlaczego bak się nadyma i syczy itp itd . No i powiem ci ,że więcej w necie jest i tu informacji niż panowie doradcy wiedzą . Oni mają szkolenia z innego zakresu ( jak prawić bajki laikom , jak dać klientowi fa na sporą kasę by nie zasapał się ) . A jak przyjedzie obeznany i zadaje konkret pytania to szopka się robi .

No wlasnie mniej wiecej tak to jest. Przychodzisz prywatnie to czaruja. Mowisz, ze jestes mechanik i nagle relacja zmienia sie diametralnie.

Różnice , może turbo ,doloty i więcej zmian w elektronice sterującej . Spece wiedzą ,że te silniki już są na max zchipowane  , wyżyłowane . Zdają sobie sprawę  ,że po chipie kaplica silnik ten by czekała . Tak naprawdę jest tu temat o tym i gość z wawy coś w temacie robił , pisali tam o tym że wtedy mają kilka map pod przyciskiem i muszą lać tylko na PB98 .

W QQ tylko 163 :) do 200tu czy 218 jeszcze mu brakuje, a moze te kilkadziesiat Nm sprawiloby ze QQ bylby bardziej elastyczny. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie w docieraniu chodzi właśnie o to żeby go używać w pełnym zakresie obrotów a unikać stałych prędkości obrotowych :)

 

Tsi nie ma znaczenia czy to Skoda, czy VW czy Audi. każde jedne robie. Kijowa konstrukcja tloka/pierścieni i niestety problem powstaje. problem rozwiązać można nowym tłokiem o innej konstrukcji oraz  dopasowany kpl pierścieni.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy jestem że UE nakazuje:

DPFY, - ekologia

normy spalania - uczciwość

no i co? - spalanie oleju - chyba nie jest ekologiczne ? a tym sie jakoś nie umieją zając aby auto np nie spalało niz jakaś norma. choćby te 0,5 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piątkowy off topic :)

 

ps.

co prawda to ten wsadzony do Juke, ale leżał blisko tego z QQ ;)

Edytowane przez Tommcioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź dobrej myśli, bo po tym jak na początku produkcji dużo tych silników rozsypało się ze względu na wadliwy rozrząd (co, o ile dobrze pamiętam skończyło się nawet pozwem zbiorowym w USA), to Nissan poszedł po rozum do głowy i zastosował trwalsze elementy rozrządu więc łańcuch zapewne też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy na to, żeby przy przeglądzie zalać olejem Castrol Edge Titanium C3 5W30 ?

W hurtowni, która jest między innymi autoryzowaniem dystr. Castrola, chłopaki nie mogli z systemu wskazać dedykowanego oleju dla tego silnika. Nissan enigmatycznie podszedł do tematu i tak na prawdę jest dosyć duże pole do popisu tak ze strony tak użytkownika jak i wyboru oleju prze dealera :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co byś nie lał będzie ok, ważne, żeby wymieniać co 10000km, taką mama zasadę w autach z turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w instrukcjach piszą, że co 20, 30, a w niektórych nawet co 50 tysięcy km? :D Żartuję oczywiście, bo skrócenie interwałów wymiany oleju jest jak najbardziej  wskazaną praktyką i sam też tak robię. Tym bardziej w silnikach z turbo i wtryskiem bezpośrednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czy jednak nie stanąć po formalnej stronie i kupić jakikolwiek olej, ale z charakterystyką klasy A3/B4 - tak jak widnieje w instrukcji. Coś /odpukać/  stanie się np. z turbiną to dealer zarzuci stosowanie oleju niezgodnego z zaleceniami -> ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę wątpię że wysle próbki oleju do dwóch niezależnych laboratoriów aby wykluczyć zły olej.

Pewnie weźmie pod światło i tak stwierdzi.

Wiem że znów odwołuję się do innej marki,.

Ale gdy mi padła owa turbina - było na gwarancji - była wymiana.

A jak masz wbity że u nich robiłeś przegląd - wpisali jakim olejem zalane - więc chyba nie ma co sie obawiac.

( chyba że zatwardziałego pracownika aso ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem już 2x olej , który sam kupiłem - raz na zleceniu było wpisane, że materiały klienta, a na drugim nic takiego nei było. ALE na pewno nikt nie wpisywał marki/rodzaju oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszczególne marki aut maja własne wytyczne co do wymiany oleju. W C4 1,6 turbo disel od początku stosuje olej syntetyczny, a zalecenie Citroena dla takiego oleju to wymiana co 30000 lub co 2-lata. Auto ma 10 lat i do tej pory nie było żadnego problemu z silnikiem oraz turbiną. Nie ma również potrzeby robienia dolewek. Zużycie oleju jest symboliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie z braku czasu na szukanie innego oleju wymieniłem Castrola C3 na LL - taki wyskakuje w wyszukiwarce oleju na stronie producenta dla naszego QQ.

Kupione u autoryzowanego sprzedawcę, więc mała szansa na podróbę. 

ps.Z tego co się dowiedzialme, to tak na prawdę taki castrol edge titanium C3 czy LL to ten sam produkt, różnica tylko w nazwie i to tylko i wyłącznie ze względu na normy poszczególnych marek aut :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem zastępczego QQ w automacie 2018 - nie miałem czasu sprawdzić, ale to chyba motor 1,3?

Wyposażenie zdecydowanie na plus :D Moja Acenta zdecydowanie przy nim biedny kuzyn :ph34r:

Spod świateł zbiera się jednak jak taczka z cementem, na plus bardzo fajne prowadzenie - nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że to auto jest cięższe od mojego (mniej buja, przód jakby mocniej "siedział") - jeszcze potestuję. 

ps.

obejrzałem filmik i faktycznie potwierdzałoby się z tym "bujaniem silnika" - stąd moje odczucia, że przód auta jest bardziej spójny.

 

Edytowane przez Tommcioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze wersja bez filtra. Bardzo ekonomiczna i tania w eksploatacji. Auto z ostatniej produkcji przed FL. Po lifcie wszystkie miały już DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to silnik 1,6 turbo diesel o mocy 92Km (66kW) silnik nie ma FAP-u. C4 była już wtedy dostępna z nowym motorem 80kW z FAP-em. Takie zalecenie do wymiany oleju miałem podane w książce serwisowej. Tak w okresie gwarancji ja i po niej stosuję te interwały i auto sprawuje się b.d. Nigdy do silnika nie dolewałem nawet kropli oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Spogladalem ostatnio na parametry silnika DIG-T 1.6 z 2018 i moment wynosi 260Nm w przedziale 1600-3500obr. W starszych wersjach przed FL miał 240Nm w przedziale 2000-4000obr z dużą turbo dziura. Pytanie czy jest możliwość aktualizacji starych map na mapy z 2018 np w aso.

Cos mi jednak smierdzi ze chyba jest to zmiana mechaniczna np turbo z zmienna geometria i i wygranie map nic nie da. Co o tym sądzicie

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...