Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1530 odpowiedzi w tym temacie

#1521 OFFLINE   listomek2015

listomek2015

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 186 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Mikołajki koło Mrągowa
  • Flaga:
  • Model:K12 2008 Automat
  • Silnik:1.2
  • Nr rejestracyjny:NMR
  • Time Online: 4d 10h 29m 14s

Napisano 08 sierpień 2017, 20:40

Oj bardzo mi zależy :D

W tym roku nie przejadę więcej jak 8000km więc chyba powinno być ok.

 

A co do pierwszej wymiany to pytam dlatego, że podobno w Kia czy Skodzie pierwsza wymiana jest po jakimś małym przebiegu rzędu 3000km :)

Witam ja obecnie posiadam kia i jest to druga sztuka i jest sugerowana wymiana po 2 tys lecz mało kto robi to bo to jest nabijanie kasy dla aso skoro pierwsza wymiana jest wg.książki gwarancyjnej 2 lata lub 30tys w silniku benzynowym


  • 0

#1522 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 10667 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 09 sierpień 2017, 07:15

Jak piszą ,że wymina zalecana po 2000km to źle,...jak piszą po 20000 to też źle...

Nabijanie kasy?Jeżeli nie chcesz zrobić tego w serwisie,zrób to sam,albo u pana Janka w garażu.Nie musisz tego zgłaszać,a dla silnika na pewno zrobisz dobrze.


  • 0

#1523 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4558 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 09 sierpień 2017, 07:31

He he. Znajomy, co ma warsztat i komis przywozi takie auta, w których olej był zmieniany co 30 i więcej kkm. Wszystkie z obróconymi panewkami, lub korbą na wierzchu :D

Niech piszą co chcą, trzeba mieć swój rozum.


  • 0

#1524 OFFLINE   rafiros

rafiros

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lewin Brzeski/Opole
  • Kraj:POLAND
  • Model:J11 Tekna 1,6 DiG-T był J10 Acenta 1,6 117KM
  • Silnik:1,6 DiG-T
  • Nr rejestracyjny:OB
  • Time Online: 19d 48m 13s

Napisano 09 sierpień 2017, 12:55

Dokładnie - jak by napisali , że wymiana oleju po 100 tyś km to założę się , że by się znaleźli tacy co by tak robili .

Ja wymieniam po 3 tyś bo uważam , ze jest wtedy silnik dobrze dotarty i ułożony - pomimo tego co zapewnia producent , że silnik jest fabrycznie dotarty to jednak te perwsze kilometry podczas jazdy docierają go i układają prawidłowo - robię wymianę oleju i filtra po 3 tyś km - kosztuje to nawet w ASO śmieszne pieniądze i potem stosuję się do zaleceń producenta - w moim przypadku jest to raz w roku i wypada po 12 tyś km .


  • 0

#1525 OFFLINE   dzb87

dzb87

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:
  • Skąd:W-wa
  • Model:Qashqai N-Connecta
  • Silnik:1.6 DIG-T
  • Time Online: 7d 18h 12m 57s

Napisano 09 sierpień 2017, 13:27

Ja też zmieniłem przy niecałych 3 tys. Teraz zamierzam zmieniać co 10 tys. co w moim przypadku będzie trwało ok. 5 m-cy.
  • 0

#1526 OFFLINE   Afrance

Afrance

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Nowy Sącz
  • Flaga:
  • Model:Qashqai 2
  • Silnik:1.6
  • Time Online: 3d 6h 14m 19s

Napisano 09 sierpień 2017, 16:19

Jeśli ktoś robi stałe spore trasy to rzeczywiście lepiej wymienić przy 3-5tys km. Natomiast przy krótkich trasach z przebiegiem do 10tys na rok nie ma sensu robić częściej, szkoda kasy. Silnikowi nic się nie stanie chyba że jest wadliwy to i wymiana oleju nie pomoże. Przy kilkunastoletnich dobrze dotartych silnikach olej się tylko dolewa

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#1527 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5729 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 38d 23h 54m 56s

Napisano 09 sierpień 2017, 17:26

Ogólnie ściema i tyle. Olej wymieniać raz w roku/co 15kkm jeśli wysokiej klasy(syntetyk) i tyle. Jeśli ktoś chce, to niech wymienia nawet co 1kkm tylko po co? Dobry firmowy olej bez najmniejszego problemu sprosta swojej roli z nawiązką, a ta wymiana po 2,3 czy 4kkm to nabijanie kasy producentom! jeśli już, to przecież mamy w układzie FILTR, który wychwyci zanieczyszczenia, ale cóż...kto bogatemu zabroni?


  • 1

#1528 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 10667 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 09 sierpień 2017, 18:26

Maniolo,ale to mówiliśmy tylko o pierwszych 2-3 tys km.Później już normalka ,co roku ,albo przebieg.


Ja teraz też tak zrobię jak dostanę nowy silnik.Akurat będzie we wrześniu,a przegląd mam w lutym,prawie będzie ułożony.


  • 0

#1529 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5729 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 38d 23h 54m 56s

Napisano 09 sierpień 2017, 22:13

Nie zapomnij o milicjancie ;)
  • 0

#1530 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 10667 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 10 sierpień 2017, 07:12

Ważna rzecz!!! :D


  • 0

#1531 OFFLINE   eye664

eye664

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Model:Juke
  • Silnik:1.6T MR16DDT
  • Time Online: 6h 49m 19s

Napisano 10 sierpień 2017, 16:30

Panowie, przejrzałem wątek. Posiadam Clio z tym samym silnikiem (MR16DDT). Dźwięki z rozrządu to chyba standard na zimnym. :) Od początku jeżdżę na 5W40 bo  tylko taką lepkość zaleca Renault (zamiennie 0W40).

 

Mam 80 000 przebiegu, kilkanaście wizyt na torze i soft na 275KM / 330Nm na hybrydowej sprężarce. Jeśli o silnik chodzi to praktycznie żadnych awarii. Problemów z sondą lambda nie zauważyłem i raczej nic o tym nie słychać w społeczności Renault, a część jest taka sama (producent i numer).

 

Do tej pory jedynym problemem było falowanie obrotów, ale wystarczyło wyczyścić przepustnicę. Ostatnio mam pojedyncze szarpnięcia na zimnym silniku na jałowych obrotach, ale zmieniłem świece, podmieniłem cewki i będę obserwował.


Użytkownik eye664 edytował ten post 10 sierpień 2017, 16:33

  • 0