Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

QASHQAI J11 - numery katalogowe części, zamienniki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4109 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:QQ 1.2 DIG-T N-Tec
  • Silnik:Turbokosiarka
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 136d 1h 5m 19s

Napisano 06 marzec 2015, 20:21

Po uzgodnieniu z Jackiem ośmieliłem się założyć nowy temat, w którym będziemy (mam nadzieję) wrzucać potwierdzone informacje na temat materiałów i środków eksploatacyjnych stosowanych w QQ J11. Chciałbym żeby można tu było w przyszłości szybko znaleźć numery katalogowe np.filtrów oraz godne polecenia zamienniki. Po to żeby nie przepłacać w ASO.  :devil:

Przykład - filtr oleju w cenie ponad 130 zł w ASO, gdy dobrej klasy zamiennik poniżej 50 zł.

 

Na początek od siebie chciałbym wrzucić numer katalogowy filtra oleju do silnika 1.2 DIG-T 115 KM.

Oryginał wg.Nissana ma numer katalogowy 1520800Q1E.

Jest to ten sam wkład filtra, który stosuje się w silnikach 0,9 TCe i 1.2 TCe ze stajni Renault.

Dobrej klasy zamiennik to Purflux L441 (PX L441). Filtry tego producenta często idą na pierwszy montaż więc jakość jest bardzo dobra. 


Użytkownik colins edytował ten post 07 marzec 2015, 13:56

  • 1

#2 OFFLINE   myszorek

myszorek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 401 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Międzyrzec Podlaski
  • Model:J11 1.2 N-TEC
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • Time Online: 25d 15h 29m 33s

Napisano 06 marzec 2015, 20:24

No to jeszcze podam do kompletu olej, który zalał colins:

Elf Evolution 900 SXR 5W40


  • 0

#3 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4109 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:QQ 1.2 DIG-T N-Tec
  • Silnik:Turbokosiarka
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 136d 1h 5m 19s

Napisano 06 marzec 2015, 20:35

Dorzucam olej silnikowy, który sam zastosowałem.

 

ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40

 

Jest to jeden z olejów dedykowanych do naszych silników, posiada aprobatę producenta RN0710 i wymaganą normę ACEA A3/B4.

Do silnika 1.2 DIG-T potrzebujemy 5 litrową banieczkę.


No to jeszcze podam do kompletu olej, który zalał colins:

Elf Evolution 900 SXR 5W40

Uprzedziłeś mnie myszorku szanowny. :wave:


Zachęcam do wrzucania sprawdzonych informacji na temat naszych motorków. W ten sposób zrobimy sobie taką minibazę części i ich zamienników, olejów, filtrów itd.

A na koniec można by to uporządkować, podwiesić i skończą się pytania jaki olej czy filtr zastosować, bo będziemy mieli wszystko jak na tacy. :banan:


Użytkownik colins edytował ten post 06 marzec 2015, 20:37

  • 0

#4 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4109 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:QQ 1.2 DIG-T N-Tec
  • Silnik:Turbokosiarka
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 136d 1h 5m 19s

Napisano 06 marzec 2015, 21:23

Polecam także środki smarne MOTUL.

To kolejna francuska firma produkująca wysokiej jakości płyny eksploatacyjne.

Do silnika 1.2 DIG-T ten producent rekomenduje MOTUL 8100 X-cess 5W40.

Ogólnie Motul ma już pełną ofertę płynów dla naszego silnika - wystarczy odwiedzić ich KATALOG i wyszukać naszego bohatera. :spoko:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Rodzimy producent FILTRON do silnika 1.2 DIG-T ma 2 rodzaje filtrów:

1. Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) K 1355

2. Filtr oleju OE 666/3

KATALOG FILTRÓW FILTRON

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

O ile przedstawiony wyżej FILTRON moim zdaniem trochę zszedł na psy, to z czystym sumieniem polecić mogę filtry MANN.

Ten producent dla Qashqaia J11 1.2 DIG-T ma KATALOG z 2 filtrami:

1. Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) CU 25 003 ---> INSTRUKCJA MONTAŻU

2. Filtr powietrza - C 25 040

Filtra oleju na razie nie widzę w ich ofercie. Szkoda, bo to solidny producent.


Użytkownik colins edytował ten post 06 marzec 2015, 21:46

  • 0

#5 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 10457 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 06 marzec 2015, 22:10

Podwieszony :D


  • 0

#6 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4109 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:QQ 1.2 DIG-T N-Tec
  • Silnik:Turbokosiarka
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 136d 1h 5m 19s

Napisano 06 marzec 2015, 22:21

Dzięki. Postaram się wyłapywać cenne informacje z naszego forum i będę tu wrzucał. Ale innych też proszę o pomoc. 

Nie wiemy zupełnie nic np.o świecach zapłonowych, nie znamy numerów katalogowych oryginalnych zabawek.

Jeśli ktoś jedzie na przegląd, to zerkajcie w faktury. Często te dziwne numerki umieszczone na wydruku z serwisu mogą nam bardzo dużo powiedzieć o zastosowanych materiałach. Wystarczy taki numerek przepuścić przez internety i sytuacja zrobi się jasna.

W ten sposób poznałem dzisiaj numer katalogowy oryginalnego filtra oleju.

Zróbmy sobie własny katalog, by po gwarancji nie przepłacać w ASO. :)


  • 0

#7 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5661 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6 gdi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 35d 15h 12m 51s

Napisano 06 marzec 2015, 22:34

FILTRY OLEJU : Length 62 Outside Diameter 91.5 Inside Diameter 18 Material Pl

 

Owner Number FRAM CH11442ECO .JS OE0107. MAHLE/KNECHT OX 968D. NISSAN 1520900Q0F. NISSAN 1520800Q1E. PURFLUX L441. RENAULT 15209 5084R


  • 0

#8 OFFLINE   nowakm

nowakm

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 184 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lubuskie
  • Model:J11 1.6 DIG-T N-Tec
  • Nr rejestracyjny:FZ
  • Time Online: 6d 7h 49m 43s

Napisano 06 marzec 2015, 22:40

Do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego z częściami pójdziesz i powiesz: poproszę filtr kabinowy, oleju itd. do J11  są dostępne zamienniki różnych producentów  a w katalogu mają również numer oryginału. J11 jest już od roku w sprzedaży a po okresie gwarancyjnym  3 letnim z pewnością przybędzie  masę zamienników różnych części czy to tulei, wahaczy itd. etc.  Mimo to informacje wszelkich części są na forum przydatne i fajnie, że  taki temacik ( pod warunkiem, żę nie będzie niepotrzebnych pogaduszek )  zaistniał :)


  • 0

#9 OFFLINE   jano2d

jano2d

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 160 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Model:qashqai Acenta 1.2
  • Silnik:1.2
  • Nr rejestracyjny:zs
  • Time Online: 14d 7h 39m 53s

Napisano 07 marzec 2015, 11:53

Czujnik ciśnienia opon numer katalogowy 407003VU0A


  • 0

#10 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4109 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:QQ 1.2 DIG-T N-Tec
  • Silnik:Turbokosiarka
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 136d 1h 5m 19s

Napisano 12 marzec 2015, 10:06

Czujnik ciśnienia opon numer katalogowy 407003VU0A

 

Elegancko. :spoko: Czujnik ciśnienia opon 407003VU0A.

Do kompletu dorzucam  numerek 40780JA01B – nakrętka do czujnika ciśnienia powietrza w kołach. :) 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Oryginalny filtr oleju Renault (wkład filtra) do silnika 1.2 TCe (idzie na pierwszy montaż) czyli również do 1.2 DIG-T - 152095084R - cena maksymalnie 40 parę złotych.


Użytkownik colins edytował ten post 08 listopad 2016, 20:36

  • 0

#11 OFFLINE   jano2d

jano2d

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 160 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Model:qashqai Acenta 1.2
  • Silnik:1.2
  • Nr rejestracyjny:zs
  • Time Online: 14d 7h 39m 53s

Napisano 12 marzec 2015, 11:44

ASO koszt filtra 130 to ładnie przycinają


  • 0

#12 OFFLINE   Falcon

Falcon

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Model:Qashqai 1.2 DiG-T
  • Time Online: 11h 27m 31s

Napisano 15 marzec 2015, 17:07

może to nie do końca cześć eksploatacyjna ale może się komu przyda.

Zamiennik śrub zabezpieczających KE409-89946, a w zasadzie oryginał tyle że bez znaczka NISSANA (wyglądają identycznie), to McGard  27179SU.


  • 0

#13 OFFLINE   myszorek

myszorek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 401 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Międzyrzec Podlaski
  • Model:J11 1.2 N-TEC
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • Time Online: 25d 15h 29m 33s

Napisano 17 marzec 2015, 20:36

Głupie pytanie, ale serwis pomieszał mi śruby od kół: która śruba jest oryginalna? Qq 1.2 N-TEC

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  sruba2.jpg   72,67 KB   13 Ilość pobrań
  • Załączony plik  sruba1.jpg   113,17 KB   12 Ilość pobrań

Użytkownik myszorek edytował ten post 17 marzec 2015, 20:36

  • 0

#14 OFFLINE   chaddy

chaddy

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 338 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Model:qashqai 1.6 dig-t n-tec
  • Nr rejestracyjny:SK
  • Time Online: 54d 6h 33m 51s

Napisano 17 marzec 2015, 21:06

obstawiam te pełne
  • 0

#15 OFFLINE   Falcon

Falcon

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Model:Qashqai 1.2 DiG-T
  • Time Online: 11h 27m 31s

Napisano 18 marzec 2015, 00:31

U mnie w oryginale są te z lewej, czyli puste w środku (Acenta)


Użytkownik Falcon edytował ten post 18 marzec 2015, 00:33

  • 0

#16 OFFLINE   myszorek

myszorek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 401 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Międzyrzec Podlaski
  • Model:J11 1.2 N-TEC
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • Time Online: 25d 15h 29m 33s

Napisano 18 marzec 2015, 10:06

U mnie w oryginale są te z lewej, czyli puste w środku (Acenta)

Właśnie nie wiem, czy w N-TECu są takie same. Mi też wydaje się, że ori są puste w środku, przynajmniej na podstawie tego, że z felgami do zimówek dostałem taki zestaw montażowy:

http://www.ebay.co.u...6-/390906942750

czyli w pełny w środku.

W sumie to nie byłoby problemu, gdyby nie to, że na te puste (teoretycznie oryginalne) bardzo luźno wchodzą te czarne kapselki na śruby i boję się, że je pogubię. Kapselki były założone na te pełne z zimówkami, wchodzą ciaśniej i dobrze siedzą. Nie wiem dlaczego serwis założył je na śruby od zimówek, mogły się trochę rozepchnąć i teraz na ori są za luźne.

Może ktoś sprawdzić u siebie w N-TECu?


  • 0

#17 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5661 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6 gdi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 35d 15h 12m 51s

Napisano 18 marzec 2015, 11:19

Ale jakie to ma znaczenie? Gwint , długość średnica się zgadza? To używaj tych pełnych.
  • 0

#18 OFFLINE   myszorek

myszorek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 401 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Międzyrzec Podlaski
  • Model:J11 1.2 N-TEC
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • Time Online: 25d 15h 29m 33s

Napisano 18 marzec 2015, 12:58

Ale jakie to ma znaczenie? Gwint , długość średnica się zgadza? To używaj tych pełnych.

Poza luźnymi i wypadającymi kapselkami, nie ma to żadnego znaczenia.


  • 0

#19 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4109 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:QQ 1.2 DIG-T N-Tec
  • Silnik:Turbokosiarka
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 136d 1h 5m 19s

Napisano 18 marzec 2015, 13:13

Żeby było śmieszniej, to u mnie przy zimówkach były śruby pełne, a oryginalne z N-Teca są puste. Wiem, bo właśnie jestem po przełożeniu kół. Dodatkowo te oryginalne w moim przypadku są nieco krótsze niż te, które były z zimowymi 16" felgami. Pewnie ma tu znaczenie fakt, że zimowe zamienniki potrzebowały plastikowych dystansów do osadzenia na piastach, a oryginały N-Tec nie. Jako ciekawostkę podam fakt, że oryginalne opony fabrycznie były napompowane do ponad 3 barów i dopiero upuszczenie powietrza do prawidłowych wartości spowodowało, że w zasadzie nie czuję pogorszenia komfortu po przesiadce z 16-calowych balonów. Jeśli zaś mowa o kapselkach, to u mnie siedzą mocno na tych "pustych" śrubach.

Użytkownik colins edytował ten post 18 marzec 2015, 13:14

  • 1

#20 OFFLINE   myszorek

myszorek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 401 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Międzyrzec Podlaski
  • Model:J11 1.2 N-TEC
  • Nr rejestracyjny:LBI
  • Time Online: 25d 15h 29m 33s

Napisano 18 marzec 2015, 13:30

Dzięki colins za potwierdzenie informacji. O to mi właśnie chodziło. Dałem +

Czyli jednak puste. Nie wiem po jakiego grzyba serwis wepchał czarne kapselki na śruby od srebrnych zimowych alu. 

Potwierdzam, że ori śruby - czyli puste, są krótsze. Też miałem letnie koła nabite na 3 bar.

A po przesiadce z zimowych 215/60/17 różnica jest minimalna żeby nie powiedzieć żadna.


Użytkownik myszorek edytował ten post 18 marzec 2015, 13:32

  • 1