Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QASHQAI J11 - numery katalogowe części, zamienniki


colins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po uzgodnieniu z Jackiem ośmieliłem się założyć nowy temat, w którym będziemy (mam nadzieję) wrzucać potwierdzone informacje na temat materiałów i środków eksploatacyjnych stosowanych w QQ J11. Chciałbym żeby można tu było w przyszłości szybko znaleźć numery katalogowe np.filtrów oraz godne polecenia zamienniki. Po to żeby nie przepłacać w ASO.  :devil:

Przykład - filtr oleju w cenie ponad 130 zł w ASO, gdy dobrej klasy zamiennik poniżej 50 zł.

 

Na początek od siebie chciałbym wrzucić numer katalogowy filtra oleju do silnika 1.2 DIG-T 115 KM.

Oryginał wg.Nissana ma numer katalogowy 1520800Q1E.

Jest to ten sam wkład filtra, który stosuje się w silnikach 0,9 TCe i 1.2 TCe ze stajni Renault.

Dobrej klasy zamiennik to Purflux L441 (PX L441). Filtry tego producenta często idą na pierwszy montaż więc jakość jest bardzo dobra. 

Edytowane przez colins
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze podam do kompletu olej, który zalał colins:

Elf Evolution 900 SXR 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam olej silnikowy, który sam zastosowałem.

 

ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40

 

Jest to jeden z olejów dedykowanych do naszych silników, posiada aprobatę producenta RN0710 i wymaganą normę ACEA A3/B4.

Do silnika 1.2 DIG-T potrzebujemy 5 litrową banieczkę.


No to jeszcze podam do kompletu olej, który zalał colins:

Elf Evolution 900 SXR 5W40

Uprzedziłeś mnie myszorku szanowny. :wave:


Zachęcam do wrzucania sprawdzonych informacji na temat naszych motorków. W ten sposób zrobimy sobie taką minibazę części i ich zamienników, olejów, filtrów itd.

A na koniec można by to uporządkować, podwiesić i skończą się pytania jaki olej czy filtr zastosować, bo będziemy mieli wszystko jak na tacy. :banan:

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam także środki smarne MOTUL.

To kolejna francuska firma produkująca wysokiej jakości płyny eksploatacyjne.

Do silnika 1.2 DIG-T ten producent rekomenduje MOTUL 8100 X-cess 5W40.

Ogólnie Motul ma już pełną ofertę płynów dla naszego silnika - wystarczy odwiedzić ich KATALOG i wyszukać naszego bohatera. :spoko:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Rodzimy producent FILTRON do silnika 1.2 DIG-T ma 2 rodzaje filtrów:

1. Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) K 1355

2. Filtr oleju OE 666/3

KATALOG FILTRÓW FILTRON

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

O ile przedstawiony wyżej FILTRON moim zdaniem trochę zszedł na psy, to z czystym sumieniem polecić mogę filtry MANN.

Ten producent dla Qashqaia J11 1.2 DIG-T ma KATALOG z 2 filtrami:

1. Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) CU 25 003 ---> INSTRUKCJA MONTAŻU

2. Filtr powietrza - C 25 040

Filtra oleju na razie nie widzę w ich ofercie. Szkoda, bo to solidny producent.

Edytowane przez colins
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwieszony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Postaram się wyłapywać cenne informacje z naszego forum i będę tu wrzucał. Ale innych też proszę o pomoc. 

Nie wiemy zupełnie nic np.o świecach zapłonowych, nie znamy numerów katalogowych oryginalnych zabawek.

Jeśli ktoś jedzie na przegląd, to zerkajcie w faktury. Często te dziwne numerki umieszczone na wydruku z serwisu mogą nam bardzo dużo powiedzieć o zastosowanych materiałach. Wystarczy taki numerek przepuścić przez internety i sytuacja zrobi się jasna.

W ten sposób poznałem dzisiaj numer katalogowy oryginalnego filtra oleju.

Zróbmy sobie własny katalog, by po gwarancji nie przepłacać w ASO. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FILTRY OLEJU : Length 62 Outside Diameter 91.5 Inside Diameter 18 Material Pl

 

Owner Number FRAM CH11442ECO .JS OE0107. MAHLE/KNECHT OX 968D. NISSAN 1520900Q0F. NISSAN 1520800Q1E. PURFLUX L441. RENAULT 15209 5084R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego z częściami pójdziesz i powiesz: poproszę filtr kabinowy, oleju itd. do J11  są dostępne zamienniki różnych producentów  a w katalogu mają również numer oryginału. J11 jest już od roku w sprzedaży a po okresie gwarancyjnym  3 letnim z pewnością przybędzie  masę zamienników różnych części czy to tulei, wahaczy itd. etc.  Mimo to informacje wszelkich części są na forum przydatne i fajnie, że  taki temacik ( pod warunkiem, żę nie będzie niepotrzebnych pogaduszek )  zaistniał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia opon numer katalogowy 407003VU0A

 

Elegancko. :spoko: Czujnik ciśnienia opon 407003VU0A.

Do kompletu dorzucam  numerek 40780JA01B – nakrętka do czujnika ciśnienia powietrza w kołach. :) 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oryginalny filtr oleju Renault (wkład filtra) do silnika 1.2 TCe (idzie na pierwszy montaż) czyli również do 1.2 DIG-T - 152095084R - cena maksymalnie 40 parę złotych.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to nie do końca cześć eksploatacyjna ale może się komu przyda.

Zamiennik śrub zabezpieczających KE409-89946, a w zasadzie oryginał tyle że bez znaczka NISSANA (wyglądają identycznie), to McGard  27179SU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie, ale serwis pomieszał mi śruby od kół: która śruba jest oryginalna? Qq 1.2 N-TEC

 

post-89012-0-97265600-1426621001_thumb.jpg

post-89012-0-85141200-1426621006_thumb.jpg

Edytowane przez myszorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w oryginale są te z lewej, czyli puste w środku (Acenta)

Właśnie nie wiem, czy w N-TECu są takie same. Mi też wydaje się, że ori są puste w środku, przynajmniej na podstawie tego, że z felgami do zimówek dostałem taki zestaw montażowy:

http://www.ebay.co.uk/itm/20-Radschrauben-M12x1-5x30-4-Zentrierringe-71-6-66-1-Renault-Magane-ZJR6-/390906942750

czyli w pełny w środku.

W sumie to nie byłoby problemu, gdyby nie to, że na te puste (teoretycznie oryginalne) bardzo luźno wchodzą te czarne kapselki na śruby i boję się, że je pogubię. Kapselki były założone na te pełne z zimówkami, wchodzą ciaśniej i dobrze siedzą. Nie wiem dlaczego serwis założył je na śruby od zimówek, mogły się trochę rozepchnąć i teraz na ori są za luźne.

Może ktoś sprawdzić u siebie w N-TECu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie to ma znaczenie? Gwint , długość średnica się zgadza? To używaj tych pełnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie to ma znaczenie? Gwint , długość średnica się zgadza? To używaj tych pełnych.

Poza luźnymi i wypadającymi kapselkami, nie ma to żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było śmieszniej, to u mnie przy zimówkach były śruby pełne, a oryginalne z N-Teca są puste. Wiem, bo właśnie jestem po przełożeniu kół. Dodatkowo te oryginalne w moim przypadku są nieco krótsze niż te, które były z zimowymi 16" felgami. Pewnie ma tu znaczenie fakt, że zimowe zamienniki potrzebowały plastikowych dystansów do osadzenia na piastach, a oryginały N-Tec nie. Jako ciekawostkę podam fakt, że oryginalne opony fabrycznie były napompowane do ponad 3 barów i dopiero upuszczenie powietrza do prawidłowych wartości spowodowało, że w zasadzie nie czuję pogorszenia komfortu po przesiadce z 16-calowych balonów. Jeśli zaś mowa o kapselkach, to u mnie siedzą mocno na tych "pustych" śrubach.

Edytowane przez colins
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki colins za potwierdzenie informacji. O to mi właśnie chodziło. Dałem +

Czyli jednak puste. Nie wiem po jakiego grzyba serwis wepchał czarne kapselki na śruby od srebrnych zimowych alu. 

Potwierdzam, że ori śruby - czyli puste, są krótsze. Też miałem letnie koła nabite na 3 bar.

A po przesiadce z zimowych 215/60/17 różnica jest minimalna żeby nie powiedzieć żadna.

Edytowane przez myszorek
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie serwis nie zakładał kapselków na "zimowe" śruby. Dostałem je razem z "letnimi" w pudełeczku i dopiero teraz sam takie dziewicze rozdziewiczyłem na nowych śrubach. :D Z tym, że moje kapselki są srebrne (ale też fajnie wyglądają). Dzięki za plusa - masz też. :spoko:​ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins, dziwne, że masz srebrne kapselki. Nie powinny być czarne w N-TECu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie serwis nie zakładał kapselków na "zimowe" śruby. Dostałem je razem z "letnimi" w pudełeczku i dopiero teraz sam takie dziewicze rozdziewiczyłem na nowych śrubach. :D Z tym, że moje kapselki są srebrne (ale też fajnie wyglądają). Dzięki za plusa - masz też. :spoko:​ 

Na n-tec'u nawet fajnie te srebrne kapselki wygladaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię fotki przy okazji i wrzucę.

 

TUTAJ wrzuciłem jak wygląda ze srebrnymi dekielkami.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...