Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Problem z przyspieszaniem- 2,0 16V 131KM w lpg


Morgenholt

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, forumowicze. Mam problem z przyspieszaniem w trakcei jazdy czy nawet przy ruszaniu. Otóż wciskam pedał gazu, samochód przyspiesza, ale po puszczeniu pedału primerka dalej przyspiesza, tak przez ok 5-6 sekund, ewentualnie po wciśnięciu od razu sprzęgła obroty skaczą niemiłosiernie (np. z 2,5k do 5-6k). Czy to wina linki od gazu, przepustnicy czy ewentualnie czegoś innego? Chciałbym mieć rozeznanie zanim zaprowadzę furkę do lekarza.

 

A żeby nie zaśmiecać forum, mam jeszcze problem z cieknącym olejem. Historia tego auta jest długa i zawiła, wcześniej posiadaczem był mój ojciec, oddał mi go z usterką w postaci wycieku oleju. Wymieniłem przy okazji robienia zawieszenia uszczelkę pokrywy zaworów, to stamtąd przestało ciec, ale został jeszcze aparat zapłonowy, Diagnoza mechanika - siadł tzw. oring (taką nazwę mechanik podał), ponoć to jakaś uszczelka. Jak chciałem, żeby mi ją również wymienili (jak robić, to wszystko), to na warsztacie stwierdzili, że sama uszczelka nie występuje w handlu i trzeba cały aparat wymieniać. Pytanie brzmi - skąd wziąć taką uszczelkę, ewentualnie jakoś tanio dorwać aparat zapłonowy. Dodam, że prawie cały silnik od dołu jest mokry od oleju, więc czy mogło coś jeszcze siąść oprócz tego aparatu?

 

Z góry dzięki za wszelakie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głupoty gada Twój mechanik, jest tam oring do kupienia w serwisie za jakieś 20zł lub w AGROMIE za 2zł choć drugiego rozwiązania nie polecam

 

odnośnie obrotów, to psiknij w linkę wd40 i zobacz czy pomoże, do tego sprawdź czy zamyka przepustnicę po puszczeniu, moze też byc wina regulacji gazu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obroty to zaczęły się po wymianie zawieszenia i uszczelki, podejrzewam, ze mechaniki coś sknocili, ale spróbuję wpierw z nasmarowaniem tej linki. Co do oringu to dzięki za pomoc, ogarnę wymianę u innego mechanika, obecny stracił zaufanie u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana oringu, to żaden problem, odkręcasz śruby wyjmujesz aparat wymieniasz, wkładasz skręcasz i po sprawie, warto wczesniej też zaznaczyć położenie aparatu względem głowicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spoko, dzięki za rady :) Napiszę, jak poszła naprawa :D


Ok, problem z gazem rozwiązany - bardzo luźna linka od gazu + trzeba było nasmarować troszeczkę. Problem oringu - gdzie mogę takie coś zamówić/kupić? Nie znam wymiaru, a nie chcę wyjść na głąba przy kupnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Jestem nowy w temacie samochodów, to mój pierwszy własny, do tego mechanik ze mnie żaden (ale staram się wszystko sam naprawiać), ale zawsze lubiłem nissany, więc chcę tą moją primerkę ocalić od szrotu jak długo się da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierz mi, że warto ocalić ten samochód od szrotu wszelkim kosztem :) Teraz już takich wozów się nie robi. A silnik z rodziny SR20, który posiadasz należy już do legendy japońskiej motoryzacji. Sam się teraz za takim rozglądam.

 

Wszelkie oringi i simmeringi powinieneś dorwać w dowolnym sklepie motoryzacyjnym (nietypowe wymiary na zamówienie).

 

Także naprawiaj, zalej motulem i niech Ci służy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Koledzy, czy w QG18DE powinno się naciagac linkę gazu? U mnie jest bardzo luźna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...