Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju silnik 1.2 DiG-T


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aby wymienić olej w J11 1.2 należy zdjąć osłonę dolną jednostki napędowej.Jest mocowana w całości na kołkach rozprężnych i na 4-ch śrubach na kluczyk 10 do zderzaka.

Z tyłu misy jest śruba na klucz kwadratowy 10x10,odkręcamy i spuszczamy olej.Aby lepiej schodziło odkręcamy wcześniej korek zalewowy na silniku.

Obok misy pod silnikiem jest zabudowany filtr.Przykryty jest pokrywą średnicy ok 100mm odkręcaną na klucz 27.

Po odkręceniu wyjąć filtr,jest osadzony na delikatny wcisk.Wymienić należy również uszczelkę gumową(oring),na pokrywce.

Montaż w odwrotnej kolejności.Do silnika wchodzi ok 4.7L oleju.

  • Thanks 1
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku szanowny, wciepnij to do ZTS i zrób fotki. Będzie gites malina :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku z numerami katalogowymi części masz podany także numer filtra. Numer zapisujesz i idziesz do dowolnego sklepu motoryzacyjnego, który dobierze filtr po numerku. Lub opcja nr 2, którą preferuję czyli zakup przez internet (także na podstawie numeru katalogowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Colinsie złoty jesteś? Przecież jutro jest już dzisiaj i wieczór zapadł, a wieści z pola walki jak nie było tak nie ma. Litości. Dawaj co masz bez cenzury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dozuje napięcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie chłopu ulepić fajny tekścik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna, co za niecierpliwe gamonie. ;)

Nawet jajek po robocie nie dadzą umyć. :D

Już coś tam skleciłem - odsyłam do osobnego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna, co za niecierpliwe gamonie. ;)

Nawet jajek po robocie nie dadzą umyć. :D

Już coś tam skleciłem - odsyłam do osobnego tematu.

Podrap się i nie myj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam pytanko czy ktoś może używał oleju motul 8100 X-Clean 5W40, czy ten olej będzie dobry do silnika 1.2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam pytanie mianowicie po drugim serwisie w ASO sprawdzam olej a tam delikatnie ponad maximum na bagnecie tak jak by trochę za dużo wlali czy to normalne czy coś będzie nie tak z silnikiem się działo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo za dużo wlali (co bardzo prawdopodobne, bo w ASO mają tendencję do przelewania) albo zapoznaj się z nowym problemem Jacka z sąsiedniego wątku, gdzie pisze o podnoszeniu się poziomu oleju. Jeśli za dużo wlali i jest to tylko minimalnie powyżej max, to nie zaprzątaj sobie tym głowy, bo nic się nie stanie (ale jeśli jest już z 1 cm ponad stan, to wskazane byłoby odessać nadmiar). Jeśli natomiast oleju zaczęło przybywać w wyniku rozcieńczania paliwem, to na dzień dobry...powąchaj druta, znaczy się bagnet oleju :D, czy czuć intensywną woń benzyny. To by mogło rzeczywiście świadczyć o rozcieńczaniu oleju paliwem i o zbliżających się problemach. Choć też nie zawsze, bo poziom oleju może się także delikatnie podnieść w wyniku chronicznego niedogrzania silnika. Wówczas niespalone paliwo spływa do miski olejowej i poziom oleju wzrasta, ale wystarczy dłuższa wycieczka, w czasie której paliwo odparuje i sytuacja wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie mianowicie po drugim serwisie w ASO sprawdzam olej a tam delikatnie ponad maximum na bagnecie tak jak by trochę za dużo wlali czy to normalne czy coś będzie nie tak z silnikiem się działo?

Jak wleją pełne 5L to jest ciut nad max,powinni wlewać 4.7L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też przybywało oleju najpierw, potem zaczęło go ubywać w tempie ekspresowym - wymieniłem olej w grudniu i póki co mam spokój. Olej Motul X-cess 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w maju pierwszy przegląd i od początku nastawiam się by wlać Elfa, ale właśnie poczytałem też o Motulu, który też ma rekomendację Renault i jest 100 % syntetyczny? A nie w technologii syntetycznej, droższy trochę, patrząc na stronie IC, ale to bez znaczenia, bo róznica niewielka. Warto, jest jakaś zauważalna różnica? Powszechny u większości Elf, ale wiem, że niektórzy Motula też wlali, co radzicie? W ASO, jeśli z założenia pojadę z własnym olejem, gdzie fabrycznie Elf jest stosowany, taki Motul nie będzie w razie czego przeszkodą jakąś? Poza tym czytałem, że silnik pod Elfa zrobiony. Proszę o opinie, bo o Elfie wszyscy piszą, a o Motulu na forum niewiele :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w maju pierwszy przegląd i od początku nastawiam się by wlać Elfa, ale właśnie poczytałem też o Motulu, który też ma rekomendację Renault i jest 100 % syntetyczny? A nie w technologii syntetycznej, droższy trochę, patrząc na stronie IC, ale to bez znaczenia, bo róznica niewielka. Warto, jest jakaś zauważalna różnica? Powszechny u większości Elf, ale wiem, że niektórzy Motula też wlali, co radzicie? W ASO, jeśli z założenia pojadę z własnym olejem, gdzie fabrycznie Elf jest stosowany, taki Motul nie będzie w razie czego przeszkodą jakąś? Poza tym czytałem, że silnik pod Elfa zrobiony. Proszę o opinie, bo o Elfie wszyscy piszą, a o Motulu na forum niewiele :)

 

Ja myślałem, że to 100% syntetyk, ale nieprawda, ludziki na forum mnie uświadomili, że jest w technologii syntetycznej. Co nie zmienia faktu, że na Motulu trzyma poziom oleju od góry i od dołu :D Olej musi spełniać normy producenta, a ten Motul spełnia. Ja następnym razem się szarpnę na pełny syntetyk z prawdziwego zdarzenia, zobaczymy ile to da :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jest to samo co Elf? :D To po co przepłacać? Jeden i drugi francuski. :) Na Motulu piszą 100 % syntetyczny i na takie też opinie trafiłem, a gdzieś małą czcionką, że w technologii syntetycznej? Myślałem, że jakiegoś ekstrasa zaleję na przeglądzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jest to samo co Elf? :D To po co przepłacać? Jeden i drugi francuski. :) Na Motulu piszą 100 % syntetyczny i na takie też opinie trafiłem, a gdzieś małą czcionką, że w technologii syntetycznej? Myślałem, że jakiegoś ekstrasa zaleję na przeglądzie :(

A Wy w QQ macie wpisaną jakąś normę Renault na oleje? Ja mam tylko napisane 5w40 i jakąś acea.

 

Biorąc pod uwagę, że zużycie oleju raportują też osoby z Elfem na pokładzie, zrobienie tego silnika pod ten olej uważam jako tezę nader ekstcentryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest napisana w książce w QQ norma Renault, ale prawda jest taka, że olej z normą RN0710 ma zastosowanie również w 1.2 DIG-T, więc jest rekomendowany i szukając oleju z tą normą mamy pewność, że jest odpowiedni u nas.

 

Elf, jak to ładnie jest napisane, jest zaprojektowany dla silników koncernu Renault, więc oczywiście nie jest tak, że został zaprojektowany pod nasz silnik, tylko ogólnie pod francuskie jednostki Renault, wiadomo, że to w większości marketingowy bełkot, bo to forma wiązanej współpracy Elfa dla Renault, jednak jakby nie było francuskie silniki na Elfie jeżdżą i być może to się sprawdza i coś w tym jest. Jednakże inne oleje też mają rekomendacje i można je stosować posiłkujac się normą RN0710.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Taka ciekawostka. Serwis twierdzi, że w silniku 1.2 jest zamontowany czujnik poziomu oleju ale nie jest podłączony do instalacji.

W takim samym silniku w Renault jest podłączony.

Nie chce mi się nawet tego komentować. To sabtaż chyba jakiś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wtf2: 

Mnie wczoraj coś tknęło i sprawdziłem poziom oleju. Wydaje mi się że jest trochę mniej ale zdziwiła mnie jego barwa.... czarny jak w dieslu. 

Przebieg 33 150 a oleju była przy 19 821 czyli 13 329 od wymiany. 
Druga sprawa to poziom płynu chłodniczego. Wydaje mi się, że też trochę go ubyło ale muszę to sprawdzić przy lepszym świetle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka. Serwis twierdzi, że w silniku 1.2 jest zamontowany czujnik poziomu oleju ale nie jest podłączony do instalacji.

W takim samym silniku w Renault jest podłączony.

Nie chce mi się nawet tego komentować. To sabtaż chyba jakiś.

Owszem ,jest sam widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...