atomic99 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Witam Poniżej opisy 2 rodzaj skrzyń biegów z mechanicznym i elektrycznym impulsometrem po wykręceniu którego mamy otwór wlewowy oleju do skrzyni biegów. *****To skrzynia RS5F30A****Czujniki/impulsatory są w Micrach w wersjach mechanicznym i elektrycznych.Po wykręceniu śrubki mamy otwór przez który wlewamy olej wysokiej jakości.75W90 GL4 około 3L - Nie oszczędzajcie na tym oleju, to nie silnikowy nie wymienia się go co rok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Pozwolę sobie dopisać, żeby był to olej syntetyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamsan Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Pozwolę sobie dopisać, żeby był to olej syntetyczny witam,mam skrzynie z linka ,mechaniczna,odreciłem mocowanie -dziesiatka-i dalej nic ,ani drgnie,probuje okrecic ale dojscie kiepskie,co robic?przy wymianie gum polosi musialem wyjac polos,a olej i tak pewnie do wymiany, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Możesz delikatnie próbować ruszyć napęd linki śrubokrętem uderzając młoteczkiem. A nie ma w tej skrzyni przypadkiem korka wlewowego do oleju? Ten na zdjęciu umazany na żółto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic99 Opublikowano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 (edytowane) Oskr5 nie to nie jest otwór wlewowy, w książce jest napisane że zębnik prędkościomierza robi też jako kontrolka poziomu oleju w skrzyni biegów więc nalewając olej przez ten otwór z boku skrzyni, oleju będzie o wiele za mało. Książka "NISSAN Micra WKŁ" strona 66 Edytowane 4 Maja 2015 przez atomic99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dorszyk Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 (edytowane) Jestem tu nowy i szukam tzw powitalni. Puki co to odświeżę temat. Po zakupie dla synowej Micry K-11 2002 r 1,0 16v i stwierdzeniu, że paski są oryginalne od nowości (już wymieniłem) sądzę, że i olej w skrzyni też pewnie jest nie wymieniany. Przebieg udokumentowany 152 tys km. Byłem u mechanika który chciał zalać olej 75 w 80. Ja jednak uparłem się na 75 w 90 bo taki wszyscy na forum polecają. Nie mam niestety instrukcji i dlatego forum jest dla mnie wykładnią. Mechanik chciał zalać olej przez korek z boku skrzyni ( klucz kwadrat) twierdząc, że jak zacznie się przelewać przez ten otwór to oleju jest dosyć. Jednak wyżej przeczytałem, że jak wleje się olej przez ten otwór to będzie go za mało. Czy może mi ktoś wyjaśnić jak to jest z tą ilością oleju i w jaki sposób to sprawdzić ? Wszelkie sugestie mile widziane. No to dalej szukam miejsca gdzie mogę się przedstawić. Mam nadzieję, że szybko załapię to forum. Widzę, że w temacie K-11 użytkownicy niewiele mają do powiedzenia, albo ich tutaj nie ma. Sprawę wymiany oleju w skrzyni biegów już opanowałem. Zdobyłem również polską instrukcję tego modelu micry i rzeczywiście trzeba wymieniać olej co 60 tys km typu 75 w 90. U mnie w skrzyni były 2 korki na klucz kwadrat. Jeden do zlania oleju a drugi do kontroli jego poziomu. Zlewając olej podstawiłem baniaczek 5 l po płynie do spryskiwaczy aby sprawdzić ile tego oleju faktycznie zleci. Tak jak było pisane na forum (2,8 -3 l) zleciało 2,8 l oleju. Oczywiście przed zlaniem sprawdziłem poprzez włożenie palca do otworu kontrolnego ile tego oleju jest. Nie wylatywał olej po odkręceniu korka, ale po włożeniu palca wyczuwało się poziom oleju czyli 2,8 l to prawidłowa ilość. Zalewałem olej przez dopasowany wężyk (ogrodowy) zakończony lejkiem przez otwór kontroli. Odmierzyłem 2,8 l i po wyjęciu wężyka i włożeniu paleca w otwór i ponownie wyczułem jego poziom brudząc palec olejem. Po zakręceniu tego korka (posmarowałem końcówkę sylikonem odpornym na wysokie temp.) dolałem jeszcze ok 200. Podejrzewam, że przy jakiejś kontroli i odkręceniu tego korka olej minimalnie wyleci co potwierdzi jego właściwy poziom. Pozdrawiam użytkowników K-11 z silnikiem 1.0. Edytowane 4 Stycznia 2017 przez dorszyk 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Dorszyk, też właśnie zauważyłem że nasz dział o Micruni coś obumarl. Wielkie dzięki za opis wymiany, też nie długo się za to zabieram, a nigdy tego nie robiłem mam nadzieję że w mojej 1.4 z 2000r będzie podobnie jak u Ciebie. Ps. Jakiej firmy kupiłeś olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dorszyk Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 camello Nie wiele miałem do powiedzenia w wyborze oleju bo mieli 2 rodzaje z symbolem 75 W 90. Kupiłem DYNAMAX po 30 zł za l. Nie wiem co to za wynalazek, ale prawdopodobnie leją go do tych nowych volvo. Nie chciało mi się latać i szukać innego bo i tak bym nie wiedział co kupić i kupiłem ten co był. Zresztą instrukcja obsługi micry podaje tylko symbol czyli 75 W 90 a ten olej spełnia te warunki. Olej który zlałem miał zabarwienie typowego oleju (nie był czarny jak w silniku) a ten co wlałem to był rzadki i przezroczysto-biały jak woda. Mam nadzieję, że będzie dobrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felson Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Instrukcja obsługi wspomina, że musi być to olej klasy GL4. Ewentualnie mozna stosować GL4+ albo GL-4/GL-5 NIe zalewaj oleju oznaczonego GL-5, ma on lepsze parametry, ale dodatki w nim zawarte są zbyt agresywne i niszczą synchronizatory w skrzyni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar1968768 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 (edytowane) Jestem tu nowy i szukam tzw powitalni. Puki co to odświeżę temat. Po zakupie dla synowej Micry K-11 2002 r 1,0 16v i stwierdzeniu, że paski są oryginalne od nowości (już wymieniłem) sądzę, że i olej w skrzyni też pewnie jest nie wymieniany. Przebieg udokumentowany 152 tys km. Byłem u mechanika który chciał zalać olej 75 w 80. Ja jednak uparłem się na 75 w 90 bo taki wszyscy na forum polecają. Nie mam niestety instrukcji i dlatego forum jest dla mnie wykładnią. Mechanik chciał zalać olej przez korek z boku skrzyni ( klucz kwadrat) twierdząc, że jak zacznie się przelewać przez ten otwór to oleju jest dosyć. Jednak wyżej przeczytałem, że jak wleje się olej przez ten otwór to będzie go za mało. Czy może mi ktoś wyjaśnić jak to jest z tą ilością oleju i w jaki sposób to sprawdzić ? Wszelkie sugestie mile widziane. No to dalej szukam miejsca gdzie mogę się przedstawić. Mam nadzieję, że szybko załapię to forum. Widzę, że w temacie K-11 użytkownicy niewiele mają do powiedzenia, albo ich tutaj nie ma. Sprawę wymiany oleju w skrzyni biegów już opanowałem. Zdobyłem również polską instrukcję tego modelu micry i rzeczywiście trzeba wymieniać olej co 60 tys km typu 75 w 90. U mnie w skrzyni były 2 korki na klucz kwadrat. Jeden do zlania oleju a drugi do kontroli jego poziomu. Zlewając olej podstawiłem baniaczek 5 l po płynie do spryskiwaczy aby sprawdzić ile tego oleju faktycznie zleci. Tak jak było pisane na forum (2,8 -3 l) zleciało 2,8 l oleju. Oczywiście przed zlaniem sprawdziłem poprzez włożenie palca do otworu kontrolnego ile tego oleju jest. Nie wylatywał olej po odkręceniu korka, ale po włożeniu palca wyczuwało się poziom oleju czyli 2,8 l to prawidłowa ilość. Zalewałem olej przez dopasowany wężyk (ogrodowy) zakończony lejkiem przez otwór kontroli. Odmierzyłem 2,8 l i po wyjęciu wężyka i włożeniu paleca w otwór i ponownie wyczułem jego poziom brudząc palec olejem. Po zakręceniu tego korka (posmarowałem końcówkę sylikonem odpornym na wysokie temp.) dolałem jeszcze ok 200. Podejrzewam, że przy jakiejś kontroli i odkręceniu tego korka olej minimalnie wyleci co potwierdzi jego właściwy poziom. Pozdrawiam użytkowników K-11 z silnikiem 1.0. Mam kilka pytań odnośnie wymiany oleju w skrzyni biegów: 1) Jakich rozmiarów kluczy kwadratowych użyłeś do odkręcania korków spustowego i tego kontroli oleju? 2) Wiesz może z instrukcji z jakim momentem dokręcać ww. korki(spustowy i kontroli poziomu)? 3) Wlewałeś olej przez ten korek który sprawdzasz poziom oleju czy przez "zębnik" prędkościomierza? 4) Masz może zdjęcie gdzie znajdują się ww. korki(spustowy i kontroli poziomu) Czeka mnie niebawem wymiana oleju dlatego byłbym wdzięczny za odpowiedź. Edytowane 5 Stycznia 2018 przez mar1968768 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlik118 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Ja w 1.3 wlewałem przez korek z boku skrzyni. Weszło 3L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar1968768 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 (edytowane) Ja w 1.3 wlewałem przez korek z boku skrzyni. Weszło 3L. Jakich kluczy(i rozmiarów) używałeś do odkręcania kroków spustowego oraz wlewu/sprawdzania stanu oleju? Wszyscy piszą o kluczach kwadratowych, a poniższe "korki" są chyba na imbusy nr1) rozmiar 9, a nr2) nie mam pojęcia, ale większy od 16. Czy dobrze myślę że to są kroki nr 2) spustowy i nr1) wlewu/sprawadzania stanu oleju? Myślałem, że spustowy będzie pod skrzynią (umiejscowiony pionowo w dół, jak od oleju silnikowego), ale innego nie znalazłem( mam Micre z 2001 po lifcie) https://s18.postimg.org/95dmpurzt/korek_spustowy.jpg https://s18.postimg.org/ycoipr055/korek_wlelowy_sprawdzania_stanu_oleju.jpg Z góry dzięki za odpowiedź. Edytowane 9 Stycznia 2018 przez mar1968768 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Mylisz imbusa z torxem, tam jest imbus nie parzysty tak jak piszesz 9 albo 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlik118 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 (edytowane) Nie pamiętam jakim kluczem, ale nie był potrzebny żaden klucz specjalny. Na zdjęciach widać zwykły imbus. Co do oleju DYNAMAX 75W90 to jest to olej GL-5 więc nie spełnia warunków z instrukcji obsługi. Edytowane 10 Stycznia 2018 przez pawlik118 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikrus Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 U mnie korek spustowy miał kwadratowe wgłębienie na klucz. Trzeba było sobie go zrobić na szlifierkę bo nic takiego nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.