Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[370z] Dodatkowe chłodnice oleju w silniku i skrzyni biegów


misio_de
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatnim lataniu po torze olej w silniku mi się prawie zagotował (podszedł pod 120 stopni). Wymieniam teraz olej na nowy (Motul 300v Competition), i zastanawiam się nad dodatkowymi chłodnicami oleju. Czy ktoś z Was montował coś takiego u siebie?

Znalazłem kilka setów, ale jest to dość spory wydatek, dlatego chcę dobrze wybrać.

 

Do oleju silnikowego znalazłem to::

Mishimoto ma dwie wersje, z termostatem i bez: http://www.mishimoto.com/09-nissan-370z-08-infiniti-g37-oil-cooler-kit.html

Stillen ma kilka rozmiarów: http://www.stillen.com/product/engine/stillen-setrab-oil-cooler-kit-street-400760-111156.html

 

a po taniości jest to: http://www.ebay.co.uk/itm/141362336270?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

i to: http://www.ebay.co.uk/itm/161574204823?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Do skrzyni biegów znalazłem to: http://www.stillen.com/product/transmissions/stillen-transmission-cooler-kit-400740-8292.html

i tańszy zestaw: http://www.ebay.co.uk/itm/231534986325?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak , chłodnice i podstawke mocala  z termostatem ,do tego końcówki  ważne jest aby chłodnica była skręcona góra dół 

tak żeby ją ciśnienie oleju nie rozdyło   i była końcówkami  do góry tak żeby sie łatwo odpowietrzyła 

 ja wiekszośc części kupuje u nich już od wielu lat 

wystarczy  wejść na forum SR gdzie buduje sie mocne projekty też na tych częściach 

   misio_de masz na opolu magika od tych spraw czasem go nawet odwiedzam     

 jak bedziesz chciał dam ci namiary na niego 

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że chcę, taki namiar to na wagę złota :-)

Jaka chlodnica jest lepsza: Mocal czy Setrab? Są w podobnych cenach...

I czy 25 rzędów przy szerokości rdzenia ok 230mm (pojemność ok. 0,5l) wystarczy do schłodzenia oleju tak, żeby temperatura nie przekraczała 100-105 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FMICowe 32 rzędy i na ulicy przy agresywnej jezdzie nie przekroczysz 100 stopni na torze w poznaniu myślę że do 135 maks dobije przy maksymalnej jezdzie rzecz jasna tzn. non stop ogniem te 7 kołek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli największy fmic do oleju. A jaką użyć do automatycznej skrzyni biegów?

I jak ją zamontować, tzn. gdzie wpiąć węże?

Edytowane przez misio_de
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szeregowo panie...szeregowo! Ja mam HKSa do ATFa z czujnikiem temperatury... trzyma ok 80 stopni i jest tak zrobione że jak się włącza wentylator to chłodzi też olej w skrzyni...fajnie co? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też takie 32 rządy do automatu bym zapodał, przy dokładaniu chłodniczki warto pozostawić przejscie oleju przez fabryczną chłodnicę wody - szybciej będzie się olej w automacie dogrzewać do temperatury roboczej.

Jak auto bardziej do sportu, rozgrzewane dobrze przed upalaniem to można pominąć, choć w zimie długo będzie się dogrzewać taka oliwa w automacie po tym zabiegu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chłodnicę mam wpiąć szeregowo, przed fabryczną chłodnicą. No to już chyba wszystko wiem :-)

A jakie węże zastosować? Bo do oleju silnikowego to zbrojone, a do oleju w skrzyni biegów?

 

A ten HKS ma tylko 10 rzędów... i wystarcza? Bo to mało się ma do 32 rzędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed fabryczną czy za to nie ma znaczenia żadnego...węże zwykłe gumowe oczywiście zbrojone, z tego co pamiętam fi10mm (wewnątrz).

Ja mam takie coś...

post-56898-0-45947600-1430469302_thumb.jpg

 

32 rzędy to chyba max co rynek oferuje... Czy rzeczywiście takiej potrzebujesz? Nie wiem, ale nie znam żadnego sensownego argumentu poza tym że "im więcej tym lepiej" by ktoś polecił ci coś innego... 

Edytowane przez micho196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że przed, żeby ewentualnie chłodnica wodna dogrzała (jeśli będzie za zimny). To już tylko dobrać muszę wielkość...

A węże fi 10mm w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wg mnie nie ma większego znaczenia bo chlodnica zaczyna sie nagrzewać w momencie gdy silnik osiągnie te 70-75 stopni a w tym czasie tak samo olej w skrzyni sie grzeje... No ale zrobisz jak zechcesz... Ja mialem wężyk w zestawie i pasowal...zdejmij sobie jeden przewód i zmierz krociec bo nie chce klamac ale chyba 10mm wewnątrz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...