Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony - dyskusja


Edek01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I wszystko jasne. Przypuszczam, że stary wilk morski Manixio wywiad swój prowadzi z pokładu u-boota. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą,takie lekkie wybrzuszenia(właściwie wgłębienia ) na nowych markowych letnich oponach są całkowicie normalne i jest to miejsce łączenia .Potrafi być do czterech takich lekkich "bułek" na stronie.Pracowałem w tej branży,więc chyba mam lekkie pojęcie.

Edytowane przez hydros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie wybrzuszenie na boku opony dyskwalifikuję ją z użytku bo jest wadliwa !!!!!

Manix a nie czytałeś, bo przecież wiele czytasz czasopism MOTO, że Continental przekupował wiele lat ADAC pominąłeś tą informacje??

Dla mnie Conti to syf jakie by nie były  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Conti to syf jakie by nie były :)

Nie ma jak konstruktywna krytyka i rzeczowa argumentacja :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą,takie lekkie wybrzuszenia na nowych markowych letnich oponach są całkowicie normalne i jest to miejsce łączenia .Potrafi być do czterech takich lekkich "bułek" na stronie.Pracowałem w tej branży,więc chyba mam lekkie pojęcie.

Dokładnie tak jest. Na swoich Conti też tak mam i nie jest to coś co je dyskwalifikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manix: przynajmniej dodał "dla mnie" :D czyli tym razem można się nie zgadzać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te lekkie "wgniecenia" są efektem dawania zbyt dużej zakładki tekstylnej w miejscu łączenia,co ma za zadanie zmniejszyć ryzyko wad łączenia,niestety psując nieco wygląd opony,ale z całą pewnością nie ma to żadnego wpływu na jakość opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmy już temu spokój. Firma Continental to uznana marka o ustalonej reputacji. Jeżeli Edkowi nie pasuje - no cóż, to nie pierwsza rzecz, która nie przeszła surowych wymogów Edka ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zedrę  do 6mm Nexeny to akurat stanieją opony letnie CrossClimate na każdą pogodę hahahahah :D

I już nikt mi nie wytknie że mam opony wielosezonowe, tylko letnie na lato, jesień, zimę, i wiosnę   :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stider Michelin w US ma wiele opon całorocznych letnich mają domieszkę oleju słonecznikowego wklejałem je tutaj wiele razy!

A na Europe Michelin stworzył CrossClimate na czym polega ich innowacyjność a no na tym że nikomu nie udało się zrobić opony Letniej dostosowującej się do każdej pory roku :)  

Tu opis

MICHELIN CrossClimate daje początek nowej kategorii opon. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A" przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. MICHELIN CrossClimate to połączenie technologii opon zimowych i letnich - do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

MICHELIN CrossClimate jest pierwszą letnią oponą homologowaną do użytku w warunkach zimowych.

Opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service i DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi zarówno letnie jak i zimowe oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku - między innymi kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni

Osiągi uzyskiwane przez nową oponę MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.

  1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:

- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.

- Opona ma niskie opory toczenia. Inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem.

  1. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.

- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych Michelin. Ich geometria jest bardzo skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia. 
W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”- wczepiając się w śnieg 
i zwiększając trakcję.

- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu: w kierunku poprzecznym dzięki bardziej ostremu kątowi 
w centrum o raz w kierunku wzdłużnym, gdzie klocki  bardziej się otwierają.

- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od sił na jakie napotyka podczas: trakcji, hamowania i trzymania w zakręcie.

  1. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach 
    z lamelami o wysokich osiągach 
    zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

MICHELIN CrossClimate daje początek nowej kategorii opon. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach zarówno latem jak i zimą), lecz oponą letnią z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie – uzyskała bowiem najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych.

 

Okrasze to materiałem filmowym - Manix bardzo lubi te moje filmy  :D 

 

I co dalej będziecie się bawić w opony sezonowe ja wiem wielu lubi je targać taka siłka za freee :showoff:

 

A ja aktualnie  na Nexenach z domieszką Silica Coumpound z innowacyjnym systemem automatycznego wyważania  :rofl:

Ja to dopiero jestem innowacyjny :P  

 

Edytowane przez Edek01
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stider Michelin w US ma wiele opon całorocznych letnich mają domieszkę oleju słonecznikowego wklejałem je tutaj wiele razy!

A na Europe Michelin stworzył CrossClimate na czym polega ich innowacyjność a no na tym że nikomu nie udało się zrobić opony Letniej dostosowującej się do każdej pory roku :)  

 

Edwardzie to co uprawiasz to marketing szeptany lub społecznościowy :wave:

A tak na poważanie to cena tej opony będzie osylować w Polsce w granicach 1000 zł za szt. lub więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyś ty coś brał dzisiaj z rana??? :)

Oponeo nasz rozmiar 195/65/15 indeks nie T nie H ale V cena za sztukę 257zl !!!!

 

Jacek wpadaj częściej co tak rzadko widzę twoje wpisy?? :wave:  

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no są niby.


Letnie z homologacją zimową i do tego ładny wzór


właśnie mi się konczą letnie ,więc łyknę je na próbę i zobaczymy co to za ustrojstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że cena może być w ich przypadku mocno zróżnicowana w zależności od indeksu prędkości. Trzeba uważać, żeby nie potrzebnie nie przepłacać ;). Ale wyglądają naprawdę ciekawie. Szkoda, że nie ma ich w rozmiarze 175/65/15. Ale są w 185/65/15, tak więc jak skończą się moje fabryczne Bridgestony to też je chyba wezmę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o marketing. Jak by napisali, że to opona całoroczna, to po części między wierszami była by wiadomość, że to opona na letniej gumie z zimowym bieżnikiem ;). Całoroczne mają opinię opon kompromisowych. Da się nimi jeździć i zimą i latem ale ani tu ani tu nie są rewelacyjne. Więcej i szybciej ludzie jeżdżą samochodami latem. Więc Michelin przekonuje nas, że to typowa letnia opona ze wszystkim zaletami opon letnich, którą da się rozsądnie jeździć zimą :D;). I pewnie o to chodzi ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tą oponą interesowałem się już dawno, tyle że było dużo o niej , a jej "fizycznie" nie było. A różnica polega na homologacji.Są kraje gdzie zimą na wielosezonowej nie pojedziesz zgodnie z prawem ,a ta niby ma oba atesty i tu jej przewaga na tamtejszych rynkach.Ot co .


Edward za wskazanie(wreszcie jakiś pożytek z Twojego buszowania po necie i dla mnie ) ma u mnie +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to taka trochę letnia opona z trochę zimowym bieżnikiem.

 

Czyli najgorsza możliwa opcja - twarda mieszanka, co źle odprowadza wodę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto przejrzeć 

Test vom TÜV SÜD - Michelin


Jest bdb


.> 100% wynik lepszy a < 100% gorszy,  od referencyjnej, ,czyli CROSS CLIMATE z tym że oponę referencyjna dostarczyła firma michelin , a resztę tuv kupił losowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą coraz więcej na rynku opon całorocznych. Ktoś powie, że to strzał w kolano dla producentów. A mnie się wydaje, że nie koniecznie. Mając dwa komplety (letnie i zimowe) prawdopodobnie zjeździmy je w 5-6 lat. Jeżdżąc przez cały rok na jednym komplecie zjeździmy go prawdopodobnie przez 3 lata. Zatem o okresie 6 lat i tak kupimy dwa komplety. Zatem wychodzi to samo. Do tego zakup co 2-3 lata a nie co 5-6 ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ,ale niewątpiwie są i zalety i wady. Zaleta największa nie ma bółu głowy , w tak zwanych okresach przejściowych.

Wada wszystkich opon wielosezonowych ,że po 2 sezonach średniej eksploatacji(2x20000km) tracą bardzo parametry zimowe i jazda na nich zimą, to wielkie ryzyko.


te opony mnie kuszą ,tym bardziej ,że do tej pory wzorzec(wielosezonowych) Goodyear VECTOR 4 SEASON ,został przez nie pokonany 

A i letnia w konfrontacji z cross climate ,wcale nie błyszczy


cytat

Czym więc różni się Michelin CrossClimate od wszystkich tych produktów, które już nam zaprezentowano?
Różnica tkwi już w samym projekcie: zamiast stworzyć oponę zimową, która nadaje się do jazdy latem, stworzono oponę letnią, która nadaje się do jazdy zimą. Pozornie mały szczegół, ale różnica jest. 
Więcej o zastosowanych technologiach możecie przeczytać w tym artykule: Michelin CrossClimate, opona letnia i zimowa zarazem
Znajduje się w nim także nasza relacja z wydarzenia promującego ten produkt. 

Musimy przyznać, że nasza ekipa się podzieliła w tym temacie. Część uznała, że to świetna alternatywa, szczególnie w takich krajach jak Francja, gdzie zima raczej nie dokucza kierowcom. Niektórzy nie mogą nawet doczekać się maja, kiedy produkt ten zostanie wprowadzony na rynek.
W tych krajach, gdzie opony zimowe są obowiązkowe (np. Niemcy), pojawiły się głosy przeciw. Teoretycznie opony te mają odpowiednie oznaczenia (3PMSF), ale przecież lepiej mieć dwa komplety opon, wtedy wystarczą na dłużej. 

Oczywiście opinii było dużo więcej, ale chcielibyśmy poczytać Wasze. Co sądzicie? Kto chciałby kupić takie opony? Czy to naprawdę rewolucja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyś ty coś brał dzisiaj z rana??? :)

Oponeo nasz rozmiar 195/65/15 indeks nie T nie H ale V cena za sztukę 257zl !!!!

 

Jacek wpadaj częściej co tak rzadko widzę twoje wpisy?? :wave:  

 

To dobrze, że nie mają zbyt wygórowanej ceny. Muszę się zastanowić na kupnem. Ciekawe jak będzie z trwałością CrossClimate,

 

Wracając do Continentali. Miałem kiedyś w swoim fordzie Continentle SportContact. Pod względem przyczepności i stabilności na zakrętach na suchym REWELACJA!!! Na mokrej nawierzchni też całkiem nieźle się sprawowały. Niestety sparciały po 6 latach. Te co dawali do Tiidy EcoContact to oponki do spokojnej jazdy. Ani dobre ani złe. Średnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To opony dla ludzi praktycznych i na pewno starczą na więcej jak 3 lata !

No chyba że ktoś z was jeździ ostro w zakrętach i nie pilnuje ciśnienia w oponach a to niszczy oponę najszybciej!

Cena jest bardzo przystępna aż dziw jak za oponę Michelin i to w  indeksie V   :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...