Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

[T31] Drgania, wibracje auta i kierownicy przy V>100km/h


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   stacho

stacho

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T31 M9R
  • Nr rejestracyjny:WW
  • Time Online: 21h 24m 32s

Napisano 22 maj 2015, 21:54

Cześć,

 

Mam problem ze swoim X'em, pojawiły się nieznaczne wibracje na kierownicy i na całym aucie ale tylko przy prędkościach powyżej 100km/h, autem przejechałem już 25kkm od zakupu i nic takiego wcześniej nie miało miejsca. Obstawiałem koła, ale tydzień temu sprawdziłem cały komplet, felgi proste, koła idealnie wyważone - dalej to samo. Luzów w zawieszeniu nie ma, byłem na szarpakach z okazji przeglądu w kwietniu, sam też sprawdzałem końcówki drążków kierowniczych i sworznie wahaczy - jest OK. Nie ma znaczenia czy napęd jest w 2WD czy AUTO, półośki napędowe raczej odpadają, na drgania nie ma wpływu np. dynamiczne przyśpieszanie, przy hamowaniu brak drgań więc to nie tarcze, zresztą klocki/tarcze wymieniałem sam jakieś pół roku temu, zaciski przesmarowane więc to też nie wina np. nie odbijających klocków...

 

Czy ktoś z Was miał podobny problem i co tu może być przyczyną, może wał napędowy, łożyska podpory wału...

 

Pacjent to: X-Trail T31 2.0dCi 150KM 2008r, przebieg 105kkm

PS. Jeżeli ktoś ma do polecenia dobry warsztat do serwisowania X'a w Warszawie (południe) bądź okolicach to też będę wdzięczny.


  • 0

#2 OFFLINE   dąb'13

dąb'13

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 86 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Chotomów
  • Model:x-trail 2.0 dci 180KM
  • Nr rejestracyjny:WL
  • Time Online: 15h 40m 19s

Napisano 04 czerwiec 2015, 20:12

Ciekawy temat... Napisz proszę, jak coś ustalisz?


  • 0

#3 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2492 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 26d 6h 39m 21s

Napisano 04 czerwiec 2015, 20:57

jeśli tydzien temu sprawdzałeś komplet czyli zmieniałeś felgi to bym sprawdził dokładniej czy nie odleciał ciężarek albo coś z oponami...


  • 0

#4 OFFLINE   stacho

stacho

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T31 M9R
  • Nr rejestracyjny:WW
  • Time Online: 21h 24m 32s

Napisano 08 czerwiec 2015, 23:23

Koła jednak, okazały się mega niewyważone, na hunterze z testem drogowym wyszło nawet 70g niegowagi na dwóch kołach, same felgi i opony bez zarzutu. Wczesniej wyważałem w dobrym (tak mi się wydawało) serwisie oponiarskim, a się taka kupa zrobiła... chociaż przez miesiąc nie mialem drgań, niedawno się pojawiły.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
  • 0

#5 OFFLINE   zbyszek2015

zbyszek2015

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:podlaskie
  • Model:x-trail t31 2010
  • Nr rejestracyjny:bmn
  • Time Online: 8h 25m 12s

Napisano 22 czerwiec 2015, 15:03

Miałem podobne objawy - serwis wymienił wał napędowy (na gwarancji) i jak ręka odjął!


  • 0

#6 OFFLINE   stacho

stacho

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T31 M9R
  • Nr rejestracyjny:WW
  • Time Online: 21h 24m 32s

Napisano 23 czerwiec 2015, 22:04

Miałem podobne objawy - serwis wymienił wał napędowy (na gwarancji) i jak ręka odjął!

Możesz napisać jakie te drgania były, dziwne przecież wał sam się nie rozważa, chyba że sie go uszkodzi...

U mnie niestety dalej to samo, myślałem że wyważenie pomoże...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
  • 0

#7 OFFLINE   apaczxtrail

apaczxtrail

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:
  • Skąd:WARSZAWA
  • Model:T31
  • Time Online: 5h 25m 34s

Napisano 05 lipiec 2015, 11:55

Witam.

 

Mam bardzo podobne drgania. Auto kupiłem dwa miesiące temu auto  2008r , 150 KM, przebieg 156000 km. Objaw tak jak w pierwszym temacie opony nowe Continental Conti Plus, drgania pojawiaja sią przy około 100 km/h i przy 120 zanikają ,ale ja podejżewam , że amplituda drgań przy tej prędkości jest dużo wyższa i po prostu są one nie wyczuwalna. Bez znaczenia czy napęd jest na tył czy dołączany przód dragania są takie same. Podpory wału lub łożyska podporowe wału to możliwa diagnoza. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem proszę o pomoc.


Witam.

 

Mam bardzo podobne drgania. Auto kupiłem dwa miesiące temu auto  2008r , 150 KM, przebieg 156000 km. Objaw tak jak w pierwszym temacie opony nowe Continental Conti Plus, drgania pojawiaja sią przy około 100 km/h i przy 120 zanikają ,ale ja podejżewam , że amplituda drgań przy tej prędkości jest dużo wyższa i po prostu są one nie wyczuwalna. Bez znaczenia czy napęd jest na tył czy dołączany przód dragania są takie same. Podpory wału lub łożyska podporowe wału to możliwa diagnoza. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem proszę o pomoc.

Sam wał się nie uszkadza ale łożyska igiełkowe w krzyżakach się wyrabiają i dlatego wymienia się krzyżaki i wyważa wał. Zrobiłem to wszystko , jest dużo lepiej ale jeszcze delikatne wibracje prawie niezauważalne są na przedniej osi i słabe wycie z tyłu.


  • 0

#8 OFFLINE   zbyszek2015

zbyszek2015

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:podlaskie
  • Model:x-trail t31 2010
  • Nr rejestracyjny:bmn
  • Time Online: 8h 25m 12s

Napisano 11 sierpień 2015, 14:08

Wał sam się nie "rozważa", ale prawdopodobnie nastąpiło zużycie materiału - łożyska! Wibracje występowały w okolicach 1700 obrotów. Czy to wina wału można sprawdzić wymontowując go i pojeździć tylko na przednim napędzie.


Podczas przyśpieszania  -  od 1800 do 1900 obr.


  • 0

#9 OFFLINE   maac

maac

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:x-trail
  • Silnik:2.0 dCi
  • Time Online: 7h 51m 50s

Napisano 25 wrzesień 2015, 14:55

Miałem taki sam objaw, okazało się że mam całkowicie zużyte krzyżaki na wale. Skończyło się na regeneracji wału.
  • 0

#10 OFFLINE   stacho

stacho

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail T31 M9R
  • Nr rejestracyjny:WW
  • Time Online: 21h 24m 32s

Napisano 05 październik 2015, 09:40

Dalej jeżdżę z tym problemem, ostatnio w trasie w jedną stronę praktycznie nic nie wyczuwałem, ale w powrotnej znowu to samo, wibrują nogawki :D, telefon w uchwycie drga aż się obraz rozmazuje - takie objawy przy 120km/h, a żeby było ciekawiej to przy 140km/h praktycznie nie ma tych wibracji.

Ostatnio też doszła kolejna rzecz, w trakcie jazdy/przyśpieszania jeżeli obroty silnika są w przedziale 1700-2000 obr/min w rezonans wpada lusterko wsteczne, nie ma możliwości przeczytania nawet rejestracji auta z tyłu...

Podskoczę do serwisu wałów napędowych, może rzeczywiście krzyżaki/podpora padają.

edit:
Wał sprawdzony, jest dobry...

Użytkownik stacho edytował ten post 05 październik 2015, 22:36

  • 0

#11 OFFLINE   maac

maac

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:x-trail
  • Silnik:2.0 dCi
  • Time Online: 7h 51m 50s

Napisano 06 styczeń 2016, 15:27

Mam podobne objawy. Miałem naprawiany wał (krzyżaki były wybite), wał był wyważany. Mam podejrzenia co do podpory wału, tylko że u mnie drgania występują tpodczas długiego skrętu w prawo (długi łuk drogi) przy prędkości ok.100 km i to mnie zastanawia. Czemu akurat w trakcie jechania po długim łuku i do tego tylko podczas skrętu ?

 

Może ktoś ma jakiś pomysł ? Koła wyważone, opony nowe.


  • 0

#12 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderatorzy

  • 3939 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 06 styczeń 2016, 16:39

(...) u mnie drgania występują tpodczas długiego skrętu w prawo (długi łuk drogi) przy prędkości ok.100 km i to mnie zastanawia. Czemu akurat w trakcie jechania po długim łuku i do tego tylko podczas skrętu ?

 

Może ktoś ma jakiś pomysł ? Koła wyważone, opony nowe.

Zawieszenie silnika.


  • 0

#13 OFFLINE   fikolek2

fikolek2

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 693 postów
  • Płeć:
  • Skąd:CIDRY
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:3.0DI
  • Time Online: 24d 1h 14m 6s

Napisano 30 styczeń 2016, 07:30

W jednym z aut takie objawy miałem a przyczyną były przeguby w przednich piastach i nie wydawały żadnych niepokojących dźwięków przy ruszaniu ,nawet na skręconych kołach. Sprawdź jeszcze bo nie wiem czy X ma (posiadacze niech potwierdzą) ciężarek na długiej półosi, czasami sie potrafi przesunąć lub nawet odpaść.

Użytkownik fikolek2 edytował ten post 30 styczeń 2016, 07:35

  • 0

#14 OFFLINE   Berni32

Berni32

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:warszawa
  • Flaga:
  • Model:Xtrail t31
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:wz
  • Time Online: 3h 20m 24s

Napisano 12 luty 2016, 07:50

Przeguby wewnętrzne będą raczej wyczuwalne podczas przyśpieszania, stawiałbym na wyważenie kół ( często po montażu nowych opon następuje zjawisko układania się ich i trzeba powtórzyć wyważenie kół, szczególnie w przypadku dużych balonów ) albo wał napędowy.


  • 0

#15 OFFLINE   maac

maac

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:x-trail
  • Silnik:2.0 dCi
  • Time Online: 7h 51m 50s

Napisano 20 luty 2016, 17:53

Sprawdzę ten wał jeszcze raz, wymontuje go i będę wiedział o co chodzi. Ale póki co czekam na lepsze warunki pogodowe. W każdym razie dzięki za rady


  • 0

#16 OFFLINE   camello

camello

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 379 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Model:Micra 1.4 82kM C+ 2000r. Pb
  • Time Online: 15d 8h 15m 36s

Napisano 21 luty 2016, 01:41

U mnie w każdym aucie drgania powodowały zuzywajace się ogumienie.
Odczuwalne było to przy prędkości 90-110 przy 120 wzwyż spokój. Teraz w jednym z moich aut też już siada ogumienie i telepie juz nawet przy małych prędkościach.
Zamień koła tył na przód i sprawdź efekt.

Ps.
Piszesz że nowe opony u mnie też były nowe, ale szybko wyszło że były trefne.

Użytkownik camello edytował ten post 21 luty 2016, 01:44

  • 0

#17 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2492 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 26d 6h 39m 21s

Napisano 21 luty 2016, 21:01

jeśli lusterko to tylne opony. Zamień miejscami jak radzi camelloo.


  • 0

#18 OFFLINE   Barton

Barton

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Płeć:
  • Skąd:śląskie
  • Flaga:
  • Model:X-Trail T31 MY'11
  • Silnik:2.0 dCi 173KM
  • Time Online: 1d 2h 38m 9s

Napisano 11 styczeń 2017, 09:06

Spotkałem się z podobnym problemem co koledzy powyżej tj. wibracje na kole kierownicy przy prędkości ok 100-120 km/h i prędkości obrotowej  ~2000, zwłaszcza na lekkich łukach drogi. 

U mnie rozwiązaniem było kompleksowe zrobienie przedniego zawieszenia, w zasadzie wszystkie gumowe elementy zostały wymienione na nowe.

Do tego jeszcze wyważyłem porządnie koła żeby wyeliminować ewentualne bicie kół. Suma summarum jest dobrze :)

Krzyżaki na wale też zostały sprawdzone, luzu nie odnotowano.  


  • 0