Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N16 - szarpanie od 2tyś obrotów.


albundy5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Byłem kiedyś zarejestrowany na forum nissan-almera.pl ale teraz nie działa (?)

Więc w związku z tym zarejestrowałem się tutaj, a ponieważ forum jest całkiem liczne to może mi ktoś pomoże.

 

Do rzeczy. 

Posiadam Almerę N16 1.5 90KM rocznik 2001.

Samochodem jeżdżę od 2011 roku a więc wkrótce minie 6 lat.

W tym czasie nie miałem specjalnie żadnych problemów.

 

Ostatnio jednak silnik nie działa tak jak powinien i stan raczej się pogarsza od jakiś 3 miesięcy.

 

Sytuacja wygląda tak:

1. Odpala zawsze bez problemu za pierwszym razem czy to zima czy lato

2. Pierwszy objaw jaki się pojawił to od ok 2000 obrotów do 2500 wyraźnie szarpie i nie przyspiesza

3. W ostatnim czasie w pozostałym zakresie obrotów również nie ma jakby mocy jak dawniej.

4. Ostatnio również na obrotach jałowych obroty skaczą dynamicznie ok 100 w górę i dół 

5. Na postoju w miarę wchodzi na obroty, ale nie idealnie.

6. W międzyczasie jak jeździłem pojawiał się błąd P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire a więc losowe wypadanie zapłonu.

7. Po rozgrzaniu silnika objawy sporo maleją ale nie giną całkowicie.

 

Poczytałem sporo i ten błąd nie wskazuje na konkretną przyczynę.

Jedna z opcji to wadliwe działanie czujnika położenia wału korbowego lub czujnik wałka rozrządu. Chociaż z tego co czytałem przy ich uszkodzeniu silnik słabo odpala a mój pali zawsze super.

 

Wyczyściłem te czujniki, a że są identyczne zamieniłem miejscami i co ciekawe objawy ustąpiły w 90 procentach..ale tylko na 2-3 tygodnie. Teraz wróciły i są coraz bardziej dokuczliwe.

 

Może ktoś z Was ma pomysł na co takie objawy wskazują?

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem te tematy.