Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie i korozja ramy


Gość tomcio15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów

Jestem tu nowy, ale czytam od dawna:)

Mam dwa problemy z moim Patim (1,5 roku, 60000 km):

 

1. KOROZJA RAMY - prawie wszystkie spawy na ramie i rama pokryte są rdzą. W ASO mówią, że tego nie obejmuje gwarancja, bo tam jest tak słabo pomalowane.

 

2. ZAWIESZENIE- odczuwam wyraźne pogorszenie pracy amortyzatowrów. W ASO - jak nie wypłynęły to nie należy się wymiana. Wymusiłem test amorów i wykło ok. 60% i w/g ASo to jest ok. Alternatywnie myślę o wymianie amorków na Bilstein B6.

 

Pomóżcie w tych tematach, może już to ktoś trenował...

 

Czy może ktoś z forumowiczów ciąga przyczepę kempingową lub końską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądy blacharki były wykonywane? Wbite w książkę?

Nie chce się robić ... ASO. Zgłosić problem, zachować potwierdzenie na piśmie, info z ASO ma być na papierze.

Jeżeli łaskawie się wezmą za to - ma być napisane na papierze co zrobili, jakie zastosowano zabezpieczenie antykorozyjne (producent, typ).

Pewnie i tak to źle zrobią :blink:

 

Co do amorków, wymiana na twój koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie jak robiłem test amorkow to tez wyszło około 60% - przebieg 128 tyś. więc może wszystkie łapią się w tym przedziale. Zauważyłem że im cięższe auto to na testach amorów wychodzą one gorzej nawet jak są nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc odpowiem sam sobie - byłemz korozja ramy w ASO blacharskim PGD w Warszawie ul. Uczniowska 34 i odmówiono mi przyjecia tej reklamacji, mówiąc że na podwozie gwarancji nie ma. Bardzo oburzony doradca nie chciał mi pokazac w książeczce gdzie to jest napisane. Potem wyszukał jakieś paragrafy. Nie chciał przyjąć samochodu bo w piatki o 17.00 to samochody sie wydaje a nie przyjmuje !!!

Podobno był niewyspany ale obsługa żenada.

Edytowane przez tomcio15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

ja w nawiązaniu do tematu zawieszenia. Mój Pat (1,5 roku, 22 tys km) ma problem z tylnym zawieszeniem. Przy nieobciążonym samochodzie tylne koła są lekko nachylone ("górą do środka"). Obserwowałem to w kilku sytuacjach, nie tylko jak samochód stoi, ale również w czasie jazdy. Czy mieliście podobne doświadczenia? Co może być powodem Waszym zadaniem? Amortyzatory? Sprężyny? Geometria? Jestem umówiony w ASO, które twierdzi, że wystarczy zrobić geometrię, ale ja nie jestem pewien ... Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sam założyłem ten wątek to i sam sie chwalę - założyłem nowiutki komplet amortyzatorów Bilstain B6 po przebiegu 66.000 km.

Powiem że teraz trakcja jest rewelacyjna - samochód pieknie wybiera, stabilizuje się szybciutko.

 

TYŁ - w oryginale na tyle załozony jest najprostszy amorek Monroe, który po wyjeciu prawie jednym palcem można wcisnąc do końca. Żenada, dla tak ciężkiego auta.

PRZÓD - całkowicie wybite górne mocowanie amora - gumy mialy otwory jajowate, dwa razy za duże, blacha mocująca też wyrobiona na maksa. W ASO nie sprzedają oddzielnie systemu mocowania amorków, trzeba było dobrac coś od Bilstain

 

Niestety ASO mówi: nie kwalifikują się do wymiany bo nie ma wycieków.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis Bilsteina jest w Warszawie na ul. Uczniowskiej (Białołęka). Kontakt znajdziesz na www.bilstein.pl (lub firma matka www.zerkopol.pl). Szefem serwisu jest p. Tadeusz Bieńczyk i u niego wszystko sie dowiesz. Ja miałem zniżke po to mój kolejny samochód tam robiony, ale ceny są ok, lepsze niż oryginalsy w ASO.

Radzę spróbuj i daj znać

Edytowane przez tomcio15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rdze to z serwisem nie masz co walczyć. W książeczce gwarancyjnej jest napisane że podwozie nie podlega gwarancji ani na lakier ani na perforacje(co tyczy się również komory silnika 8) ), najlepiej oddać do zakładu który to zabezpieczy. Co do amortyzatorów, tył nie musi być wybitnie twardy przecież tam są resory. A Co do przodu to jeśli jakikolwiek ele. metalowo gumowy jest wybity to powinien zostać wymieniony bez dyskusji, jeśli ASO ma z tym problemy to zgłoś się do centrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Pathfinderze nie ma resorów, tylko sprężyny - to nie Navka. Ja ciągam przyczepy do przewozu koni, kampingową i nieraz towarową i miękki tył to było nie to.

Edytowane przez tomcio15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moze ktoś spotkał sie z problemem piszczenia zawieszenia w pathfinderze? ostatnio przy wolnej jezdzie po nierownosciach słysze wyrazne popiskiwania w zawieszeniu. :whistle: czy moze to byc wina zabrudzenia paskiem i błotem? czy kwestia jakis łaczników?

post-21294-1256643181,7167_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A sprawdźcie Panowie odboje gumowe maski i je czymś nasmarujcie tylko tak porządnie wszystkie , jak wam przestanie skrzypieć to stawiacie mi piwo:P

należy Ci sie piwo <duze piwo>

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie stukania a raczej głośnego skrzypienia. Z okolic lewego przedniego koła (strona kierowcy) dochodzą do mnie zgrzyty w trakcie najechania na poprzeczny garb (gwałtowe "uderzenie" w zawieszenie lub też znaczne odchylenie zawieszenia). Ten sam dźwięk wydobywa się jak uprawiam jazdę off. Serwis działa czyli wymienił gumy stabilizatora, dolny wahacz i amortyzator (kompletny) a dźwięk pozostał :angry: . Czy ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Wydaje mi się, że dźwięk ulega natężeniu podczas skręcania np. w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie stukania a raczej głośnego skrzypienia. Z okolic lewego przedniego koła (strona kierowcy) dochodzą do mnie zgrzyty w trakcie najechania na poprzeczny garb (gwałtowe "uderzenie" w zawieszenie lub też znaczne odchylenie zawieszenia). Ten sam dźwięk wydobywa się jak uprawiam jazdę off. Serwis działa czyli wymienił gumy stabilizatora, dolny wahacz i amortyzator (kompletny) a dźwięk pozostał :angry: . Czy ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Wydaje mi się, że dźwięk ulega natężeniu podczas skręcania np. w lewo.

Może łożysko McPherona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chodzi o rdze to z serwisem nie masz co walczyć. W książeczce gwarancyjnej jest napisane że podwozie nie podlega gwarancji ani na lakier ani na perforacje(co tyczy się również komory silnika 8) ), najlepiej oddać do zakładu który to zabezpieczy.

 

Witam Wszystkich zainteresowanych tematem,

 

Po drugiej zimie stanąłem przed tym samym problemem - Powierzchniowa korozja ramy w miejscach łączeń i nie tylko. Zważywszy na złe doświadczenia z firmami trudniącymi się zabezpieczaniem antykorozyjnym podwozi (brak zabezpieczenia ognisk korozji, malowanie nieumytej powierzchni, malowanie wszystkiego dookoła, w tym np kabli i przewodów gumowych. Ogólna kultura wykonania niedostateczna powodująca zamaskowanie problemu, a w konsekwencji postępująca korozja pod warstwą bitumiczną lub barankiem) postanowiłem zrobić to sam. Opowiem jakie czynności należy wykonać aby nie wracać do problemu.

1. umyj dokładnie podwozie i wypłucz ramę tak aby nie pozostały na nich sól i błoto (jeśli masz warunki, zrób to sam. Jeżeli nie masz warunków, znajdziesz myjnię która umyje podwozie i zrobi płukanie ramy)

2. daj wyschnąć podwoziu i ramie.

3. oczyść ogniska korozji papierem ściernym, przemyj benzyną ekstrakcyjną i zabezpiecz/pomaluj środkiem podkładowym wiążącym korozję. Polecam środek Brunox dostępny powszechnie na rynku.

4. Odczekaj aż środek wejdzie w reakcję i wyschnie. W przypadku Brunoxu zaleczam odczekanie do następnego dnia.

5. Zabezpiecz wnętrze ramy:

a) wypłukaną i suchą ramę "wypsikaj" równomiernie w miarę możliwości cieniutką warstwą środka Tectyl ML (aerozol wyposażony jest w sondę - wężyk z rozpylaczem aby móc dostać się do wnętrza ramy). Nie wolno przesadzać z ilością środka ponieważ jego nadmiar spływając może zatkać dolne otwory technologiczne tym samym zatrzymywać brud i wodę. To ma być jedynie podkład pod właściwe zabezpieczenie.

B) "wypsikaj" równomiernie wnętrze ramy nieco większą ilością Tectyl Bodysafe (aerozol również posiada sondę). Nie przesadzajcie z ilością środka z tego samego powodu jak wyżej.

6) wymaluj pędzlem i/lub wałkiem zewnętrzną powierzchnię ramy i mocowań środkiem Tectyl Bodysafe (występuje również w postaci pod pędzel.)

7) daj temu wyschnąć. Problem nie powinien wracać a na pewno nie tak szybko jak się pojawił.

Koszty materiałowe są niewielkie (150-200 zł).

Dla wyjaśnienia nie mam nic wspólnego z produkcją czy dystrybucją środków Valvoline.

Metoda "Zrób to sam" popłaca jeśli planujesz jeździć tym autem więcej niż okres leasingu ;). Zaganiani businessmani prześmiewający tego typu działania mogą próbować walczyć z ASO, wymienić auto lub zwyczajnie przyjąć stan kwitnącej ramy za normę. Ja podjąłem się tego ponieważ: lubię czasem pogrzebać przy aucie, lubię to auto i mam możliwość wyłączyć je z użytku na kilka dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dla mnie jest , ze ASO nie przyjmuje tych napraw. R51 objety jest 12 letnia gwarancja na antyperforacje.

 

Nie chciałby mi się z nimi dyskutować... poza tym, nie wierzę aby zrobili to jak należy. Zaleją ramę jakimś fluidolem dla picu i tyle. Przy tej robocie trzeba zachować umiar. Nie jesteśmy w stanie oczyścić ramy i wytrawić tak aby pomalować ją odpowiednimi farbami które zaschną i nie odpadną. Stosując środki z tłustą bazą musimy uważać na ich ilość tak aby nie spływały zalepiając otwory i absorbowały brud. Należy stosować je z umiarem aby stworzyły jedynie cienki film jako podkład pod środek nawierzchniowy jakim jest w tym wypadku Tectyl Bodysafe. Środek ten wysycha lecz tworzy bitumiczną elastyczną powierzchnię, coś jak Bitex stosowany na podwozia. Nie przypuszczam aby praktykanci w ASO chcieli się zastanowić co robią i jakie to będzie mieć konsekwencje. Z takim poglądem postanowiłem zrobić to sam.

Edytowane przez shelter_kc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widzę , że nie masz pojęcia o standardach napraw jakie obowiązują w ASO Nissana.Jeśli wolisz płacić gdzieś indziej ok twoja sprawa , ale wypowiadasz się w kwestiach o których nic nie wiesz i potencjalnie wprowadzasz w błąd innych użytkowników tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widzę , że nie masz pojęcia o standardach napraw jakie obowiązują w ASO Nissana.Jeśli wolisz płacić gdzieś indziej ok twoja sprawa , ale wypowiadasz się w kwestiach o których nic nie wiesz i potencjalnie wprowadzasz w błąd innych użytkowników tej marki.

Może nie czytam ze zrozumnienem, ale wydawało mi sie, że kolega wcale nie planował nikomu płacic.

Jesli mozesz się podzielić jakimiś informacjami na temat standartów napraw w ASO Nissana to mysle, że to forum jest do tego bardzo dobrym miejscem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Kolego widzę , że nie masz pojęcia o standardach napraw jakie obowiązują w ASO Nissana.Jeśli wolisz płacić gdzieś indziej ok twoja sprawa , ale wypowiadasz się w kwestiach o których nic nie wiesz i potencjalnie wprowadzasz w błąd innych użytkowników tej marki.

 

12 lat gwarancji Nissan udzielił na nadwozie. Rama to element nośny i jej perforacja nie jest objęta gwarancją. Standardy ASO to standardy ludzkie, jaka zmiana pracownicza taki standard - jak wszędzie. Moje standardy są inne i z tego powodu wolałem zrobić to sam. Mam nadzieję, że nie atakuję tym Twoich interesów. Jeśli tak, wierz mi... nie lubisz takich klientów i wolisz aby omijali Twoją firmę. Jestem pedantem a do tego zboczonym na punkcie swoich aut. Nie pisałem tego dla poklasku, a jedynie starałem się rzeczowo odpowiedzieć na temat. W dalszą dyskusję nie wdaję się. Pozdrawiam.

 

Kolego widzę , że nie masz pojęcia o standardach napraw jakie obowiązują w ASO Nissana.Jeśli wolisz płacić gdzieś indziej ok twoja sprawa , ale wypowiadasz się w kwestiach o których nic nie wiesz i potencjalnie wprowadzasz w błąd innych użytkowników tej marki.

 

Odpowiadam Ci dopiero dziś ponieważ... niedawno miałem gwarancyjnie lakierowaną klapę bagażnika oraz progi w Pathu... :)

To co zrobili nadaje się do programu usterka. Potwierdza jedynie wcześniejszą wypowiedź. Jeżeli jesteś zainteresowany mogę Ci zaprezentować standardy ASO na moim samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a propo standardu aso to czasem do mnie dzwonią ja niepotrafią sobie z czymś poradzić a przecież powinni mieć większą wiedzę o tych auta niż ja może dla tego że ja znam te auta z zamiłowania

Co do rdzewiejącej ramy to perforacja oznacza że przez 12lat rdza jej nie przegryzie na wylot więc jeśli nie lubicie swoich autek to zdajcie się na aso ja tam wolę co roku pobawić się w czyszczenie i malowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...