Skocz do zawartości
JACKO29

STUKI W ZAWIESZENIU j11

Rekomendowane odpowiedzi

JACKO29

Dział J10 ma i więc my doczekaliśmy się :thumbsdown:

Od razu przechodzę do rzeczy.Wielokrotnie mówiłem na tym forum o stukach w zawieszeniu w mojej qqłce.

opiszę:W czasie jazdy po nierównościach z zawieszenia idzie dźwięk podobny do głośnego gruchotania.Na drobnych wybojach przy prędkości 10-15 km/h czuć wyraźnie na kierownicy multum uderzeń,jakby kierownica miała wyskoczyć i przede wszystkim słychać te uderzenia.

Dzisiaj była wizyta w serwisie,właśnie związana z tymi dźwiękami.I tutaj muszę pochwalić pana z serwisu,bo nie trzeba go było przekonywać ,że coś jest nie tak,od razu zauważył ,że zawieszenie jest głośne,a całkiem się przekonał po wjeździe na plac ze żwirem.Od razu samochód na warsztat,na podnośnik i diagnoza ...zaskakująca.

PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA do wymiany!.Przypomina mi się przypadłość Notków.

Czekam teraz na wezwanie w przyszłym tygodniu na serwis do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edek01

Żenujące tyle czasu mieli na wprowadzenie nowej zmodernizownej przekładni kierowniczej, a dalej montują te wadliwe plasteline.

Moja przekładnia gdyby nie opaska hydrauliczna ,pewnie dawno by się rozpadła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

I widocznie Edwardzie wprowadzili,bo mam od Nissana wezwanie do ASO,celem powtórnej weryfikacji uszkodzenia.Nie mieli jeszcze takiego zdarzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fergul11

Jacko psujesz im statystyki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Staram się :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edek01

Jacko Mnisan tak poprawił te przekładnie kierownicze, jak te buble plastikowe łożyska Mcpersona co je montują do dziś  :D

Tak tak oni nigdy nie mieli takiego zdarzenia  :D

Edytowane przez Edek01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

Jako ciekawostkę podam,że przy wymianie pękniętej sprężyny (przebieg 100kkm) w serwisie zasugerowano mi,że najprawdopodobniej do wymiany będzie też "słynne" łożysko ,które, jak dodam, mam od nowości! Okazało się jednak ,że łożyska są jak najbardziej O.K. więc to jednak nie standard , lub wyjątek potwierdzający regułę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edek01

Manix w J11  czytając te forum już ludzie wymieniali wspaniałe plastikowe łożyska, co się ochoczo mielą  :)

Jak pokazuje życie to kwestia czasu jednemu mielą się  przy 3000 km mi przy 10.000km a tobie 100.000km .

Serwis Nissan mi tłumaczy to tak- mielą się w zależności kto i jak kręci kierownicą ,dobre dobre :D

Manix to według ich tłumaczenia to mało kręciłeś kierownicą to cieszyłeś się nimi dłużej  :D  

Mielące się plastikowe łożyska to nie wyjątek w modelach Nissana to standard z kwestią czasu !

Edytowane przez Edek01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Jutro pierwsze podejście,wymiana łącznika kolumny ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elsebo

Jutro pierwsze podejście,wymiana łącznika kolumny ...

 

Napisz co i jak :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Trwało może z pół godziny stuków brak.

Na wykazie wyszczególnione:Wałek kolumny kierownicy szt 1.To wszystko.

Witamy na forum kolegę z serwisu DG :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
toruńczyk

Miało być - "witam !" ???

Jak nie tak - to jak ...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Po dzisiejszej wizycie w serwisie wyszło (celowo nie wspominałem na forum wszak koledzy z serwisu też czytają :D) chrobotanie przy skręcie kierownicą dobiegające z prawej strony.Szacun dla p. Marcina za wyłowienie tego .Temat prawdopodobnie już przez nich przerabiany z sukcesem,a dotyczy osłon i mocowania kolumn Mcphearsona (chyba tak się to pisze :D ) Są nowe poprawione.Będzie wymiana w lutym podczas przeglądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

Wreszcie coś na +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pieer

Rany jacko ile ty tych ustwrek masz. Szacun dla ciebie :)

A ja leniwie ciagle swistu w lewych drzwiac nie usunole bo nie mam kedy jechac z lenistwa. Ale moze to i lepiej bo dzieki temu nie slusze zawieszenia sprzegla i innyh uterek.

Jacko dostajesz auto zastepcze na czas naprawy powyzej 1h?

Edytowane przez Pieer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin_1998

Jacko dowiedziałeś się może, od kiedy zaczęli stosować poprawione?

 

Jak na razie QQ spisuje się bez zarzutu, ale czytając to forum, zaczynam bać się, że jak rano pójdę do garażu, to zastanę QQ w stanie rozkładu. A podobno to Polonez po 5 latach ulegał biodegradacji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Rany jacko ile ty tych ustwrek masz. Szacun dla ciebie :)

A ja leniwie ciagle swistu w lewych drzwiac nie usunole bo nie mam kedy jechac z lenistwa. Ale moze to i lepiej bo dzieki temu nie slusze zawieszenia sprzegla i innyh uterek.

Jacko dostajesz auto zastepcze na czas naprawy powyzej 1h?

Nie,jestem leniwym emerytem i czekam na naprawę na miejscu :D Z nudów piję kawę i trzaskam drzwiami w Mitsu,Suzuki i Nissanach  :laie_67:

Jacko dowiedziałeś się może, od kiedy zaczęli stosować poprawione?

Od połowy ubiegłego roku...chyba.

Wiecie co? Może jestem dziwak,już żona zauważyła ,że do wszystkich tych drobiazgów podchodzę ze stoickim spokojem...po prostu lubię to auto! Może jakbym miał stać na drodze ze względu na awarie zmieniłbym zdanie,ale jeżdżę! A to co się dzieje traktuję jako ciekawostkę,.nie przerażają mnie kłopoty z olejem,teraz ten chrobot,jeżdżę i cieszy mnie to :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pieer

Ja tez lubie to auto az zona zazdrosna :) zawsze jak nim jade to czuje radosc prowadzenia. Dla mnie bardzo dobry wybor i nawet ogladajac ciagle inne auta ciesze sie ze jednak wybralem qq

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
monika99

Rany jacko ile ty tych ustwrek masz. Szacun dla ciebie :)

A ja leniwie ciagle swistu w lewych drzwiac nie usunole bo nie mam kedy jechac z lenistwa. Ale moze to i lepiej bo dzieki temu nie slusze zawieszenia sprzegla i innyh uterek.

Jacko dostajesz auto zastepcze na czas naprawy powyzej 1h?

I gderajacej baby ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Tak,bo to tak jest że:

a4353269f8cb820e42dd2fdccaf8e1ce_z_tekst

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chaddy

Dobre, dobre!!!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lion_I

Witam forumowiczów 

Dodam i ja trochę wiadomości o usterkach mojego J11, bo widzę, że nie jestem sam z problemami tego auta.

 

Zakupiona za niemałe pieniądze Tecna od dwóch lat brzęczy przy dodawaniu gazu w okolicy kolumny kierowniczej, a serwis przy każdej wizycie (a dodam, że często bywam w serwisie), zagląda, słucha i rozkłada ręce.

Ten Nissan to porażka. Jak nie brzęczy to skrzypi jak stara wersalka, a jak już to poprawili to znowu łomocze zawieszenie, a serwis zapewnia, że to "naturalne odgłosy pracy zawieszenia". Ja przecież nie kupowałem taczki !!!!

Skrzypiało przy ruchach kierownicą i przy przemieszczaniu się po nierównościach - posmarowali - nie pomogło, - wymienili gumową uszczelkę grodzi - nie pomogło, - wymienili górne łożyska amortyzatorów - na razie spokój.

Łomocze w zawieszeniu - szukali dokręcali, jeździli testowali - jak łomotało tak łomocze. Po wielkich trudach i moich staraniach - wymienili amortyzatory przednie - nie pomogło - dalej łomocze, przy drugim rocznym przeglądzie zauważyli na drążku stabilizatora jakieś poluzowane i przemieszczające się tuleje i dumni z siebie spodziewając się poprawy sytuacji wymienili cały drążek - nie pomogło - dalej łomocze. Samochód oddali z dozą nieśmiałości sugerując, że to nie terenówka i przy jeździe po normalnych drogach nic nie słychać. A jak coś słychać to są to normalne odgłosy pracy zawieszenia w ekstremalnych warunkach. Tylko fakt jest taki, że stuki i łomotanie słychać przy normalnych  warunkach eksploatacji na naszych drogach. Nie jest potrzebny żaden tor terenowy. 

 

Dodam, że moje spostrzeżenia potwierdził powołany niezależny rzeczoznawca. Napisałem więc do Nissan Polska ... a oto co otrzymałem w odpowiedzi:

 

Po przeanalizowaniu Pana reklamacji zgłoszonej do Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. w  Budapeszcie z dnia 22 czerwca 2016 roku poniżej przedstawiamy nasze stanowisko.

 

Odnosząc się do Pana uwag związanych z dziwnymi odgłosami zawieszenia pragniemy poinformować, że skosultowaliśmy sprawę z Autoryzowanym Serwisem Nissan Wasilewski i Syn oraz z Działem Technicznym firmy Nissan.  Pojazd był testowany wielokrotnie pod względem zgłaszanych przez Pana uwag. Auto było badane porównawczo z innymi egemplarzami takiego samego modelu i wersji. Ponadto wszelkie naprawy były konsultowane z inżynierami Działu Technicznego firmy Nissan.

Odgłosy przedniego zawieszenia występują w ściśle określonych i skrajnych warunkach. Są to naturalne odgłosy pracy zawieszenia dla tego modelu silnikowego i z automatyczną skrzynią biegów. Pana auto jest  sprawne technicznie.

 

Czy ma może ktoś pomysł co może być przyczyną tego łomotania ? Czy wymiana jak wyżej łącznika kolumny coś poprawi ?

 

Nigdy więcej NISSAN !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Lion,łącznik kolumny podczas przejazdu po nierównościach czuć na kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rintelen

Po dzisiejszej wizycie w serwisie wyszło (celowo nie wspominałem na forum wszak koledzy z serwisu też czytają :D) chrobotanie przy skręcie kierownicą dobiegające z prawej strony.Szacun dla p. Marcina za wyłowienie tego .Temat prawdopodobnie już przez nich przerabiany z sukcesem,a dotyczy osłon i mocowania kolumn Mcphearsona (chyba tak się to pisze :D ) Są nowe poprawione.Będzie wymiana w lutym podczas przeglądu.

 

Ja mam coś podobnego, tzn efekt jest taki, że przy maksymalnie skręconych kołach (w obie strony, ale częściej słyszę to przy skręcie w lewo) gdy dodam gazu słyszę jakby chrobotał lewy przegłub. Mam tak przy wyjeździe z biura, że muszę skręcić 90 stopni i "wbić" się w ruch uliczny, więc ruszam dość dynamicznie (bez boksowania kół) i bardzo często to słyszę, teraz staram się lżej na gaz cisnąć, ale to chyba jest coś nie tak z tym chrobotaniem. Czyżby to ten McPherson?

Edytowane przez rintelen
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACKO29

Jest róznica,czy podczas kręcenia kierownicą,czy w czasie jazdy ze skręconymi kołami.Może u Ciebie faktycznie przegub skrzeczy? Chociaż tak na prawdę uszkodzony przegub raczej by turkotał przy skręconych kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×