Skocz do zawartości
szp

[P12] jaki gaz do 1.8

Rekomendowane odpowiedzi

szp

Koledzy!

 

Szczerze mówiąc zarejestrowałem się na forum, żeby się dowiedzieć jaki gaz założyć do mojej primki W12 1.8 115KM. Niestety dalej mam dylemat. Jest to moja kolejna primera, zaczynałem od W10 2.0 i nigdy nie miałem gazu, nawet byłem przeciwnikiem ale z racji tego, że zmieniam pracę i będę robił ok 2,5-3.5 tys miesięcznie jestem wręcz zmuszony zaoszczędzić na paliwie. Byłem w trzech warsztatach w związku z instalacją lpg w dwóch doradzili mi z lubryfikacją w jednym bez, tylko z "dołączanym wtryskiem paliwa". Szczerze mówiąc ten ostatni mechanik mnie najbardziej przekonuje ponieważ pozostali nigdy nie instalowali lpg w primerze p12. Co Wy o tym sądzicie bo ja kompletnie się nie znam na instalacjach i po prostu muszę komuś zaufać. Z tego co się dowiedziałem ten ostatni mechanik specjalizuje się w instalacjach: prins, landirenzo i lovato. która z nich jest najlepsza?

 

Silnik mam w b.dobrym stanie - 174 tys nigdy nie brał oleju od wymiany do wymiany (czyli u mnie co 10 tys), nie dymi i takie tam..

 

Pomocy!  bo niedługo zaczynam pracę i im wcześniej zaczne oszczędzać tym lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

osobiści nie zakładam lubry jakoś nie widzę sensu jej działania, szybciej tunap w zbiornik, 

oparł bym się o Polski produkt jest równie dobry jak włoszczyzna a do tego tańszy w serwisie i założeniu, darmowy soft pozwala na samodzielną ingerencję w razie potrzeby

co Ci proponują i za ile może tak będzie łatwiej, ważne jest zdjęcie kolektora do nawiercenia aby syf nie wleciał do cylindrów


aa i wydzieliłem jako oddzielny temat 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szp

Co do cen z lubryfikacją to znam tylko orientacyjne bo jak już wspomniałem wcześniej nie zakładali do primery p12 lpg ale mówili, że od 2500 do 2800zł w zależności od wystąpienia ewentualnych komplikacji i przeróbek (butla w kole i wlew pod klapką wlewu paliwa).

Co do "dołączanego wtrysku" to cena jest sztywna 2500 zł ale bez wlewu pod klapką, koleś już robił takie samochody więc nie przewiduje komplikacji. Niestety jeszcze nie wiem za dokładnie którą markę taką cenę mi podał, ale będę jeszcze do niego dzwonił.

Dobrze, że mi powiedziałeś o tym zdjęciu kolektora przed nawierceniem bo przy okazji się zapytam jak on to robi..

Może o coś jeszcze mam się zapytać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

zapytaj o zestaw jaki proponuje, czyli reduktor wtryski i komp LPG, wlew pod klapka to żadna komplikacja do tego to auto fajnie się gazuje i nie ma niczego trudnego, wymagana dokładność i strojenie z AFR-em :D

 

tak to może  wyglądać :DP1060821.JPGP1060826.JPG 

 

P1060825.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szp

Mechanik zaproponował dwa kompletne zestawy do wyboru LPGTECH albo LOVATO co do szczegółów to nie pamiętam bo za szybko powiedział :|  ale mówił, że będę zadowolony z każdego z tych rozwiązań. On wolałby instalować lpgtech ale z uwagi na podróżny charakter mojej pracy doradzał mi LOVATO bo podobno jest powszechniejszy dostęp do serwisu.

wlew pod klapką też zrobi :)


a co do wiercenia w kolektorze to mówił, że w aluminiowym nie ma ryzyka, że coś wpadnie do środka jak się to robi umiejętnie. Problem jest z plastikowymi kolektorami.

Przekonywać go do zdjęcia?

 

Od dwóch dni ciągle czytam o gazie (chyba jak każdy w moim przypadku) i mam wrażenie, że zamiast wiedzieć coraz więcej  - wiem coraz mniej......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

 

a co do wiercenia w kolektorze to mówił, że w aluminiowym nie ma ryzyka, że coś wpadnie do środka jak się to robi umiejętnie. Problem jest z plastikowymi kolektorami.

 

zerknij TU to jest wiercenie na smar :D zobacz jaki glut zostaje :D nawet odkurzacz nie pomoże no i właśnie w plastiku jest łatwiej, bo wolno wiercąc można zrobić jeden długi wiór :D teraz wiesz dlaczego taka cena samo zdjęcie kolektora pochłania trochę czasu, poza tym tam trzeba zrobić jeden myk bo nie włoży tak jak na zdjęciach wyżej wtrysków 

 

brał bym TECH-a większy dostęp no i samodzielnie można podłubac jak coś., podpytaj o resztę gratów i jaki tech??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szp

Zostawiłem dzisiaj samochód w warsztacie. Jutro po 12 mam dzwonić czy już jest do odebrania. Dzięki Dino za rady! do wszystkich się zastosowałem oprócz do rodzaju firmy. Nie wiem czy dobrze ale zdecydowałem się na  LOVATO. CO do szczegółów - napisze jakie konkretnie podzespoły mam zamontowane po instalacji. Od niedzieli do czwartku zrobię ok 1500 km. Jak wrócę z wojaży to pojadę na pierwsze "dostrajanie" i zdam relację co i jak.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

Twój wybór założenie instalacji to początek później jest jeszcze serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szp

Mój zestaw LPG jest następujący: Reduktor Lovato HRRGJ z elektrozaworem RGJ, HEFS Elektrowtryskiwacze JP-LP, HFLO Filtr Lovato, HCSMA elektroniczna jednostka sterująca S, zbornik 63 l HZB804 Bormech, HTNTOMN zawór tankowania Tomasetto, HWITOM Wielozawór Tomasetto, HOBB obudowa wielozaworu Bormech.

 

Co do spalania to jest mniej więcej następujące: 7l/100km na trasie lublin-wrocław z wjeżdżaniem do radomia i piotrkowa-tryb. i przy nieprzekraczaniu 130 km/h, 9l/100 km na tej samej trasie przy przekraczaniu 130 km/h. Jeżeli chodzi o dokładne spalanie w mieście to niestety nie jestem w stanie jeszcze powiedzieć bo nie miałem okazji zrobić kilkuset kilometrów wyłącznie po mieście tak, żeby to było miarodajne ale podejrzewam że 12l/100km nie powinien przekroczyć...

 

Podsumowując jestem zadowolony z decyzji do tej pory zrobiłem 2000 km i jestem już po pierwszym dostrajaniu (po 1000km) wszystko jest w jak najlepszym porządku nie czuć różnicy w jeździe (wydaje mi się nawet, że może lepiej idzie na gazie), nic nie śmierdzi, nie szarpie, nie czuć przełączania itp.

 

Bardzo wygodna jest też duża butla. Na pełnym zbiorniku robie ok 500 km, więc przejeżdżam wspomnianą już przeze mnie trasę na jednym zbiorniku co jest bardzo wygodne. Tankowanie gazu mam we wlewie zrobione tak, że nie potrzebuję żadnego reduktora.

 

Póki co jestem zadowolony, mam nadzieję, że będzie tak dalej i że moja primera potwierdzi błędne przekonania niektórych gazowników, że te silniki nie powinny być gazowane..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

no i gitt, witamy w klubie "kuchenek gazowych" :D przyjemnej jazdy i zadowolenia :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szp

Drodzy koledzy,

 

Odzywam się bo w tej chwili mam zrobione 220 000 km czyli jakieś 45 000 na gazie, jestem po trzecim przeglądzie instalacji (przegląd robię co 15 000 km). Absolutnie nic się nie dzieje. Silnik pracuje dokładnie tak jak wcześniej tzn. tankuje i jeżdżę:) przypominam, że w mojej primerze jest silnik 1.8, który jest znany z tego e lubi sobie brać olej ale u mnie nigdy taka sytuacja nie wystąpiła (nawet mechanicy się temu dziwią), regularnie co 10 000 km wymieniam olej i od wymiany do wymiany nie dolewam nawet mililitra. Osobiście jestem zadowolony z instalacji, którą założył mi Pan Darek Buczak, jeżdżę do niego z Wrocławia na przeglądy i do tej pory nie było potrzeby wymieniać nic nadprogramowego. Mam zamiar jeździć primerką z LPG jak najdłużej, ponieważ wbrew moim wcześniejszym obawom na prawdę ten silnik dzielnie znosi zamontowaną instalację.

 

Pozdrawiam Forumowiczów i wszystkich jeszcze niezdecydowanych!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×