Skocz do zawartości
GodISmE

Potwór na Nurba by GodISmE (350z HR)

Rekomendowane odpowiedzi

GodISmE

No to "hir ju goł". Moje króciutkie 350z story. 

 

37048882271_393978e44c_h.jpg

 

36309928012_740de582ac_b.jpg

 

 

Aktualne mody:

AC delete 

ESP killswitch

28 raw oil cooler

DIY brake air ducts

Lightweight vented hood

380rs gas pedal

SPC upper front arms

Silver Project adjustable rear arms

SPL solid differential bushings

Hotchkis sway bars

Stoptech SS brake lines

Stoptech discs, Ferrodo DS2500

Enkei RPF-1 9,5''/10,5''

Opony semislick Toyo r888r 255/35/18 and 275/35/18

Stance SuperSport full coilovers with 14/6kg Swift springs

Mirco ST bucket seats

Staffa harness bar

5-point Sabelt

Szpera OS Giken 1.5

Wydech z dekatami - na zamówienie w GT Performance

Front air ducts

Final drive 3,9

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Chodził mi ten Nissan po głowie jeszcze z czasów grania w Gran Turismo na Playstation ;)

 

Po zabawie w simracing (gównie iRacing, w sumie do dziś), załapałem bakcyla i zacząłem jeździć po torach tak turystycznie, wynajmowanymi na miejscu autami. W sumie dosc niedawno, bo trzy lata temu. Po kilku przejażdżkach m.in. GTR-em po Silverstone zdecydowałem, że prędzej czy później wjedzie do mnie Nissan :)

 

Po pierwszym wypadzie na Nordschleife, po którym cieszyłem się jak dziecko, zdecydowałem że sam muszę zrobić jakiegoś potwora na Nurba, bo będę tam jeździł co rok! Pojedziesz raz, jesteś stracony. Ostrzegam!

 

Zastanawiałem się czy robić dwa w jednym i kupić np. 370z do dziennej jazdy, ze sporadycznymi wypadami na tor, czy coś tylko na tor. Jednak doszedłem do wniosku, że nie ma sensu 2 w 1 i do takiej zabawy wystarczy mi 350z a na GTR-a jeszcze przyjdzie czas! :)

 

Po Waszych poradach miałem sobie dać miesiąc lub dwa, żeby przetestować różne wersje 350z (silnik, skrzynia, EU/US) ale już pierwszego dnia, kiedy zacząłem przeglądać stronki z ogłoszeniami za granicą, natrafiłem na super okazje: 2008 HR, EU w manualu... no i wjechał! 

 

Auto kupiłem w Belgii lekko uszkodzone za śmieszne pieniądze - na nasze jakieś 20k PLN. Jak dobrze pójdzie, to z wszystkimi modami i naprawami wyjdzie tyle, co w Polsce na wtórnym rynku jest to auto warte. ptwu, ptwu!


Auto było z przodu lekko uszkodzone ale mój "magik", który z totalnych wraków robi handlarzom prawie nówki na sprzedaż stwierdził, ze bardzo ładnie uszkodzone, w sam raz! :) Trzeba było ponaprawiać trochę plastików, zderzak, belkę przednia, mocowanie reflektora, itp. Klima wywalona całkiem, niepotrzebna na tor - tak samo jak spryskiwacze i klakson. Maska do wyrzucenia bo i tak zakładam lekką z wlotami.

 

Będę go przerabiał na tor ale progresywnie, na początku jeżdżąc nim też do pracy (mam blisko) a później może już tylko laweta. Zobaczę. Na gwincie to zawsze można obniżyć na tor i spowrotem. Na pewno będzie sporo wybebeszania, żeby wagę zmniejszyć ale z głową żeby dobry balans zachować. Na razie doprowadzę go do porządku i pojeżdżę na serii, żeby nauczyć się auta. Hamulce Brembo i P Zero już są, więc nie jest źle.

Stage 1 to wyciągnięcie ile się da z auta bez grzebania w samym silniku i robienia wydmuszki, czyli poprawa chłodzenia (maska z wlotami, nawiewy na tarcze i chłodnica oleju), może dolot - pewnie CAI aczkolwiek podobno OEM ze sportowymi filtrami już i tak jest super, kolektory lub decaty, wydech, program, gwintowany zawias, poliuretany, stabilizatory, nowe heble i przewody stalowe, semislicki, szersze fele 9,5 / 10,5 cala, kubły, kierownica sportowa, pedał gazu z 380rs.

Pojeżdżę tak żeby nauczyć się znowu auta i ustawić wszystko jak należy, zwłaszcza zawias, geometria, ciśnienia opon, itp. Jak mi się znudzi, to pomyślę o Stage 2, czyli totalna wydmuszka + klatka i aero.

 

Stage 3 to mody silnika. Zostanę przy NA, więc pewnie długie kolektory, męskie wałki i zwiększenie pojemności silnika na minimum 3,7 L... zobaczymy co dalej - marzy mi się "spec" Saschy! ;)

 

W planie raczej szybsze tory jak Tor Poznań, Silesia Ring, Brno, Slovakia Ring, Hungaroring, Lausitz i przede wszystkim Nordschleife! ... ale pewnie do testów na Jastrząb i Kielce będę jeździł.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 
 
No i przyszedł czas na chrzest na Nordschleife! Spisał się potwór ale jest jeszcze trochę do poprawy, m.ni. nadsterowność przez zbyt sztywne sprężyny z tylu.
 
 
Powrót na Tor Poznań po modach kół, zawieszenia i z kubełkami - poprawa czasu z 2:00 na 1:52,3 min.! M3 e46 objechane o 3 sekundy!
 
 
Na koniec sezonu 2016 nowy tor Silesia Ring zaliczony - bardzo fajny tor i w końcu w okolicy! M3 e46 objechane o 3 sekundy znowu :)
 
 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Kilka inspiracji do tego projektu:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

W 5-tej minucie ale mu słabła maszyna na tej porstej co lekko pod górę idzie z 198 na wklepanym na 6tym biegu do 191 prędkość spadła :D

Ale słaba ta jego zetka :D

No poka poka fotki swojej :D

Ps. Jak masz z HR do remontu i chcesz latać po torach to trzeba dowalić pojemności do 4,33L do tego agresywneijszy wałek i pod 400KM i 480Nm będzie.

Kosztowo wyjdzie jak turbo/kucie ale będzie auto lżejsze bezawaryjne i z natychmiastową reakcją na gaz w połączeniu z krótkim dyfrem będzie miało kopa od zera do powiedzmy 170-180km/h jak 500konne doładowańce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GodISmE

On tam nie ma za duzo porobione w strone mocy i mi tez na razie na pobijaniu rekordow predkosci nie zalezy. Moze nie najlepszy przyklad na przejechanie petli, bo troche tam mara gosc z biegami i nie tylko.

Bardziej kreci mnie jak sie auto zachowuje w zakretach niz te 5s do setki i 300 km/h na prostej. No ale pewnie apetyt bedzie rosl z czasem, jestem tego swiadom :) Jak juz przyjdzie czas, to bede myslal o roznych opcjach na stage 2. Tylko fote mam z drogi na razie:
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35zdawid1
Napisano (edytowane)

Dla lepszego rozkładu masy mozna jeszcze przenieść akumulator do bagażnika ja do tego kiedys sie przymierzalem ale trzeba to wreszcie skonczyc

Tu mam szybka torową zetkę wzór do naśladowania oraz postrach M3;)

Edytowane przez 35zdawid1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GodISmE
Napisano (edytowane)

No widziałem też, już chyba wszystkie oglądnąłem na YT z 350z na torze ;) 335 hp a daje czadu i jest fun. Nie trzeba więcej na początek.

Akumulator ten lżejszy montują ale może rzeczywiście tył będzie lepiej dociążyć po wywaleniu audio. To wszystko wyjdzie po testach.

 

Muszę teraz trochę odświeżyć to auto i doprowadzić do porządku po poprzednim właścicielu zanim zacznę modzić. Trochę stało i jest zaniedbane. Co oprócz standardowej wymiany filtrów i olejów polecacie zrobić. Może świece? Zimniejsze od razu? Jakaś płukanka - w sumie nigdy tego nie robiłem? Oleje wszystkie wymienić - skrzynia, dyfer, itp? Jakie oleje zalać?

 

Następnie od razu montuje chłodnice oleju. Jaką kupić i gdzie najlepiej?

 

Tarcze już też są do wymiany. Jak już będę wymieniał to razem z klockami a jak już wymieniać to pewnie od razu większe założyć. Jakie opcje są oprócz zacisków z 370z/Infinity? Jakie wtedy tarcze i klocki polecacie?

Edytowane przez GodISmE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gato

Panowie nie martwcie sie akumulatorem w bagazniku bo to strata czasu, zanim to bedzie mialo jakies znaczenie to zdazysz zrobic remont silnika. Ja jak juz troszke bylem ogarniety to najlepszy swoj czas zrobilem na poznaniu w 2 osoby, a samemu jadac zawsze popelnialem jakies bledy i mimo nizszej wagi o 80kg i pustego baku tego czasu nie poprawilem. Tak wiec trening, treninig, tarcze, klocki, paliwo i  od poczatku :thumbsup:

Ja mam klime, audio, seryjne elektryczne fotele i mam w nosie 0,1 s poprawic czas rezygnujac z wszystkich przyjemnosci. Sam napisales ze auto bedziesz narazie uzytkowal na codzien, wiec zostaw jak jest, pojezdzij, podryftuj to nauczysz sie kontroli nad autem a potem zawias, orginalne lekkie felgi  rays i ladne opony przynajmniej semi a najlepiej sliki.

 

Tarcze i klocki Stoptech, seryjne brembo do nauki i wiecej w tym zestawie wystarcza, jak zrobisz moc 300+ to mysl o wiekszych hamulcach. A potem to wiadomo no limit

 

 

No widziałem też, już chyba wszystkie oglądnąłem na YT z 350z na torze ;) 335 hp a daje czadu i jest fun. Nie trzeba więcej na początek.

Akumulator ten lżejszy montują ale może rzeczywiście tył będzie lepiej dociążyć po wywaleniu audio. To wszystko wyjdzie po testach.

 

Muszę teraz trochę odświeżyć to auto i doprowadzić do porządku po poprzednim właścicielu zanim zacznę modzić. Trochę stało i jest zaniedbane. Co oprócz standardowej wymiany filtrów i olejów polecacie zrobić. Może świece? Zimniejsze od razu? Jakaś płukanka - w sumie nigdy tego nie robiłem? Oleje wszystkie wymienić - skrzynia, dyfer, itp? Jakie oleje zalać?

 

Następnie od razu montuje chłodnice oleju. Jaką kupić i gdzie najlepiej?

 

Tarcze już też są do wymiany. Jak już będę wymieniał to razem z klockami a jak już wymieniać to pewnie od razu większe założyć. Jakie opcje są oprócz zacisków z 370z/Infinity? Jakie wtedy tarcze i klocki polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GodISmE

Z ta waga jest tak, ze to tzw. Trade off: przyspieszenie za przyczepnosc. Pewnie lepszy czas zrobiles, bo przyczepnosc wieksza a odelzone auto potrzebowaloby konkretnych ustawien. Jesli ich nie ma, to jest zle zbalansowane i stad bledy. Ale masz racje i plan mam wlasnie taki, powoli do celu ale progresywnie. Nie chce tylko glupich bledow robic po drodze i tracic niepotrzebnie kase na zle lub niepotrzebne mody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gato

Z ta waga jest tak, ze to tzw. Trade off: przyspieszenie za przyczepnosc. Pewnie lepszy czas zrobiles, bo przyczepnosc wieksza a odelzone auto potrzebowaloby konkretnych ustawien. Jesli ich nie ma, to jest zle zbalansowane i stad bledy. Ale masz racje i plan mam wlasnie taki, powoli do celu ale progresywnie. Nie chce tylko glupich bledow robic po drodze i tracic niepotrzebnie kase na zle lub niepotrzebne mody.

 

Moj roadster wazy 1,6 tony :shifty:, wiec  zawsze ma dobra przyczepnosc w takim rozumowaniu, a na powznie to jechalem na slicku i nie ma mowy o utracie przyczepnosci, wiec jezeli 100kg i gorszy czas to oznacza co? Kierownik nawalil  (ja) i jezdzil nieprawidlowym torem jazdy, za pozno lub za wczesnie hamowal itd itp. ​Nie bez powodu rajdowi kierowny jezdza i jezdze w kolo ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

Mi na torze w Poznaniu czy w JAstrzebiu dodatkowoa osoba czyliu 100kg wagi pogarsza czasy średnio o 1,5 do 1,7 sek.

Za to żeby mieć odbry balans auta i nadmiernie bokami nie latać zawsze ale to zawsze muszę mieć pełen bak.

Jest kolosalna różnica miedzy 1/4 a pełnym zbiornikiem także wynosząca w granicach 2 sekund.

Na pełnym baku na Poznaniu z każdego zakrętu wychodzę na pełnym gazie, a jak paliwa jest mało to będzie efekt jakbym ze sprzęgła kopnął...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GodISmE

Powoli się zaczyna w końcu coś dziać. Maska przyszła, w przyszłym tygodniu montaż chłodnicy oleju i chłodzenia hamulców - zobaczymy jak to wyjdzie z tymi bass reflexami ;)

 

Silnik, skrzynia, dyfer - jakie oleje zalać żeby było dobrze na tor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaktuss_ML

No i z jakoscia maski, pasowales ja na samochodzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GodISmE

Jedynie mniej wiecej ale dokladnie to dopiero bede wiedzial w przyszlym tygodniu. Nie bedziemy jej zakladac dopoki nie ogarniemy chlodnicy oleju i wlotow w zderzaku do chlodzenia hamulcow. Na pewno jest to produkt nie do lansowania, nie bedzie idealnie. Trzeba tez sporo oszlifowac przed podkladem z tego co widzialem, bo sa takie nadmiary tworzywa w niektorych miejscach w tych otworach.

Dla mnie wazne ze lekka i chlodzenie bedzie na torze lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
azbest

Ja do siebie zalalem:
Silnik :
Liqui moly 10w60 race tech - jeden z nielicznych pelnych syntetykow o tej gestosci (sprawdzaj niemieckie karty techniczne bo tam kraka nie wolno nazywac syntetykiem). Sprawdz tez na ich stronie oficjalnych dystrybutorow zeby syfu nie kupic.
Skrzynia :
Royal purple max gear 75w140, chyba jedyny olej o tej gestosci klasy gl4/gl5. Oleje stricte gl5 moga uszkadzac synchronizatory, powoduja ich korozje od duzej liczby uszlachetniaczy. Ten olej nawet na etykiecue ma wzmianke ze chroni elementy wykonane z brazu.
Dyfer:
Cokolwiek 75w140 z dopiskiem limited slip. Ja kupilem motula.

Edytowane przez azbest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GodISmE

Dzieki! Wlasnie zamawiam filtry i oleje, juz powoli auto bedzie wyjezdzac z warsztatu na testy drogowe a pozniej na torze w Kielcach i Poznaniu. Idzie to jak krew z nosa ale troche tez w tym mojej winy.

Na razie wleje 5w50 za rada Kuby, bo bede jezdzil normalnie w tygodniu nim i okazyjnie na tor. Przyszly sezon full race spec! Graty płyną:

 

Enkei RPF1 18x9.5

Enkei RPF1 18x10.5

StopTech High Carbon front rotor

StopTech High Carbon rear rotor

Carbotech XP10 front

StopTech SS lines front

StopTech SS lines back

Hotchkis sway bars

STANCE Super Sport Coilovers with 14/9 Swift springs

SPL Differential Solid bushings

SPC Front camber kit

LSD OS Giken 1.5

Edytowane przez GodISmE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
azbest

W zestawie do antirola są poliuretany ?
Założyłbym od razu przy okazji wymiany. Jak nie ma to są na strongflex'ie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coobcio

o no no szpwra prawdziwa bedzie a nie ta nasza fabryczna co tylko jedno kolo napedza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gato

Widze ze sie szykujesz na powaznie i kompleksowo, bede napewno sledzil Twoje postepy na torze :punk:.

Powiedz mi cos wiecej na temat felg ktore zamowiles. Potwierdz mi ich wage bo wyczytalem ze 10,5 wazy tylko 8,7kg a to w tej klasie cenowej wydaje sie jak darmo. Jak wyglada z clem w PL. Widze ze na eBay caly komplet za 1200-1400$ ile do tego przesylka i clo?. Polec mi przez kogo kupujesz bo bym chetenie skorzystal.

Pozdr

.​

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
azbest

Kupując bezpośrednio z ebaya masz opisane ceny przesyłki i opłat importowych.
Przykładowo jedna fela Enkei RPF1 18x9.5 (aukcja pierwsza z brzegu) http://www.ebay.pl/itm/Enkei-RPF1-18x9-5x114-3-35mm-Silver-Rim-Single-Wheel-/141770300971?hash=item21022b1e2b:g:MUAAAOSwFnFV8LGa

felga 333 $
wysyłka 52,68 $
oplaty importowe 104,19 $

Przy płaceniu, domyśle przewalutowania wykonuje portal paypal, warto zmienić tą opcję na przewalutowanie przez Twój oddział banku bo przy takich kwotach robi się spora sumka różnicy ;) Paypal ma jakieś chore kursy.
A kolega godisme gdzieś pisał na forum że jego kumpel bierze kontener z USA i pewnie stąd te graty ;)

Edytowane przez azbest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GodISmE

No mi te graty jada w kontenerze jako czesci do auta ktore kupil tam dla siebie kumpel, wiec ani za przesylke, ani cla nie place :)

Enkei rpf-1 18x10,5 wazy okolo 9 kilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Batman

u mnie na wadze łazienkowej było 8.7kg, a 18x9.5 miała 8.2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gato

Dzieki za informacje, trzeba przyznac ze kolo kozak, tak wiec juz wiem co bede zamawial :thumbsup:

 

PS. Z ma ET 30/33 a takiego nie maja, wiec jakie wybraliscie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Batman

ET 15, na zdjęciach ze zlotu jest moja Zetka i możesz sobie zobaczyć jak siadło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gato

H8r a z ktorego zlotu bo nie wiem gdzie szukac? Przy ET15 trzeba zastosowac dystanse?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz83

Chodzi zapewne o zlot Z 2016r - pełna relacja zdjęciowa w trakcie opracowywania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×