Skocz do zawartości
djembe

Skrzynia? WAŁ? Most? Stuki przy zmianie biegów.

Rekomendowane odpowiedzi

djembe

Witam

Zastanawia mnie czy to normalne, że przy zmianie biegów jak odpuszczam sprzęgło i łapie wyższy bieg to jest taki stuk/lekkie szarpnięcie. To normalne czy coś się skończyło i trzeba wymienić? Tak jakby jakiś tłumik wału siadł, może luz? Mam wymieniony most,skrzynię i sprzęgło, wał został stary. jak odpuszczam sprzęgło bardzo wolno bez gazu to cisza i nie ma szarpnięcia. Martwić się? Drążyć temat? Czy to normalne i nauczyć się z tym żyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polo32

Łącznik elastyczny wału poleciał lub masz luzy na krzyżakach wału - sprawdzałeś przy wymianie sprzęgła jaki stan tych elementów?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
djembe

No nie sprawdzałem...ruszam wałem ma luz około 0.5 cm ale nie na krzyżakach tylko w skrzyni i moście. Tzn wał sztywny po całej długości ale jak auto stoi to modę nim poruszać. Gdzie ten łącznik elastyczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Nie znam dokładnie Sereny, ale zasada łącznika jest ta sama - eliminacja naprężeń na wale łączącymi kardan z następnym elementem. Jeśli go nie ma, to obrywają krzyżaki. Wyłącz bieg i obracając wałem powinieneś wyczuć gdzie masz największe luzy ewent. wymontuj wał od strony dyfru i przechylając max. na bok wyczujesz zmiany (luzy) na łożyskach igiełkowych.

Edytowane przez polo32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
djembe

Z tego co widzę to ten tłumik drgań(bo chyba tak to się nazywa), wchodzi do mostu i za bardzo nic nie zobaczę bez rozbierania:/ Ma ktoś jakieś namiary gdzie to można kupić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Sprawdzałem w katalogu Nissana - faktycznie Serena nie ma łącznika elastycznego! (z reguły tylnonapędowce je mają). 

A tarczę sprzęgła zakładałeś nową? Te objawy o których piszesz, masz od chwili wymiany sprzęgła i dyferencjału, czy też pojawiły się niedawno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
djembe

W sumie wcześniej to nie wiem kupiłem za tysiaka i po wstępnej diagnozie miał być rozrząd i skrzynia do wymiany. Wymieniłem już silnik skrzynie i most i sprzęgło kpl nowe sachsa. Cały czas coś...już entuzjazm opadł i teraz to już sił mi zaczyna brakować.


Czekaj czekaj na starym sprzęgle było to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Pytając o tarczę sprzęgła, myślałem o pękniętej sprężynie tłumika drgań tarczy sprzęgłowej - ale tutaj masz nową tarczę, więc to odpada. Szukałbym jednak przyczyn w krzyżakach kardana (patrz #4). Przy takich wcześniejszych Twoich wydatkach, wymiana krzyżaka bądź wału to nie majątek.

 

Postaw Serenę na kanale, unieś tył na lewarkach (klockach) tak aby oba koła były w powietrzu. Druga osoba niech włącza dynamicznie biegi. Będąc w kanale szybko dojdziesz, co za przyczyna. Może to być "tylko" poduszka skrzyni biegów.

Edytowane przez polo32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
djembe

Na starym moście nie pamiętam jak było bo tak hałasował, że i tak bym się nie dosłuchał i nie czuł. krzyżaki wydają się być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Zrób tak jak dopisałem w poście wyżej.

Przyjrzyj się też mocowaniu dyferencjału, a szczególnie wyrobienie gum i sworzni w uszach resorów (zarówno z przodu resorów jak i na ich wieszakach z tyłu) - przemieszcza się dyfer stąd stuki. 

http://nissan4u.com/parts/serena/el_c23m/2000_9/type_97/axle_suspension_and_steering/rear_axle_and_rear_suspension/illustration_2/

Edytowane przez polo32
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marekzieba

A nie będzie to tylko nieco za duży luz w tylnim moście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
djembe

Jakby się mocowanie mostu przesuwało to by mi koła już pod kontem stały z całym mostem:) Da się ten luz w moście zniwelować jakoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marekzieba

Ja się nie znam, ale z tego co mu się o uszy obiło, to trzeba na stole w warsztacie z pomocą odpowiednich narzędzi. Ja mam pewien luz, ale go bardzo nie czuje: stuknie mi jak puszczę pedał gazu i auto zacznie hamować silnikiem - albo w odwrotnej sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
djembe

Mi tylko stuka przy zmianie na wyższy bieg chyba, że puszczę gaz potem delikatnie sprzęgło to cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tanan

Mi tylko stuka przy zmianie na wyższy bieg chyba, że puszczę gaz potem delikatnie sprzęgło to cisza.

Mi tylko stuka przy zmianie na wyższy bieg chyba, że puszczę gaz potem delikatnie sprzęgło to cisza.

Witam i jak, zdiagnozowałeś to stukanie?. Ja mam to od dwóch tygodni, pytałem mechanika i wniosek jeden - docisk + dwumasa, wnerwił mnie trochę tą diagnozą i zacząłem sam szukać, Szukam szukam i po dwóch dniach znalazłem - te głuche stuki przy zmianie biegów to zużyte tuleje gumowe mocowania dyfra

Edytowane przez tanan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
djembe

Witam

Nauczyłem się z tym żyć i zmieniam biegi tak, że nie stuka:) To nie rajdówka żeby jedynka i do odcięcia i dwójka i tak dalej, po prostu zdejmuję nogę z gazu przy zmianie biegów i gra:)


Witam

Wracając do tematu mostu(bosze daj mi siłę) Jestem po wymianie łożyska koła lewego. Stukało mi coś z tyłu przy zjeżdżaniu z progów zwalniających i pierwsze co sobie pomyślałem to uuuu tuleje resorów. Wjechałem na stację diagnostyczną i na szarpakach wyszło, że bęben z kołem jak szarpie się do zewnątrz, pracuje. Łożysko wymienione a koło dalej lata:( Przy sprawdzaniu drugiego koła to samo. Zaczęło zjadać opony od wewnątrz. Rękoma ruszyć się nie da na boki kołem, porusza ale jak się z buta przywali to słychać taki stuk, bęben uderza o tarcze kotwiczną. Błagam niech mi ktoś podpowie co tam się zwaliło:(


Odpowiedź na powyższe problemy brzmi... wywalone resory oraz ich tuleje, założyłem używane w dobrym stanie z nowymi tulejami wszystkimi i ww objawy zniknęły:)


I oczywiście wymienione łożyska tylnych kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×