Skocz do zawartości
ProceSS

Spalanie 1,5 vs 1,2

Rekomendowane odpowiedzi

ProceSS

witam użytkowników Pulsara

czy moglibyście sie podzielić swoimi doświadczeniami dotyczącymi spalania jako ze jestem zainteresowany zakupem Pulsara i stoję przed znakiem zapytania który silnik wybrać :-)

dziękuje z góry za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

witam użytkowników Pulsara

czy moglibyście sie podzielić swoimi doświadczeniami dotyczącymi spalania jako ze jestem zainteresowany zakupem Pulsara i stoję przed znakiem zapytania który silnik wybrać :-)

dziękuje z góry za odpowiedzi

 

Nie zawracaj sobie głowy 1.5..... 1.2 jest cichy, ekonomiczny. Zależy jak jeździsz, ale 5 litrów w trasie jest realne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polonus

witam użytkowników Pulsara

czy moglibyście sie podzielić swoimi doświadczeniami dotyczącymi spalania jako ze jestem zainteresowany zakupem Pulsara i stoję przed znakiem zapytania który silnik wybrać :-)

dziękuje z góry za odpowiedzi

Mam Pulsara od miesiąca i przejechałem nim około 4tyś. km, więc na pewno moja wiedza to nie level expert.

 

W trasie nad morze tam i znów tu ;-) uzyskałem ostatnio komputerowe spalanie 7.1. W tym były korki, które heroicznie objeżdżałem oraz z 1/3 trasy autostradami z prędkościami.... no dużymi. Na samych drogach A palił 9-10l/100km :)

 

W mieście wczoraj robiłem test. W niezakorkowanej w lecie Warszawie w jedną stronę uzyskałem spalanie w 7l/100km (bez użycia trasy kategorii S) i 6.7 (spora część po S). Jest jeden warunek, słuchać eko-niańki. Jak jeżdże normalnie to spokojnie trę o 10l/100km.

 

Mowa oczywiście o spalaniu z komputera, którego wskazań jeszcze z rzeczywistością nie weyfikowałem. Silnik 1.2T.

Edytowane przez polonus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Mam Pulsara od miesiąca i przejechałem nim około 4tyś. km, więc na pewno moja wiedza to nie level expert.

 

W trasie nad morze tam i znów tu ;-) uzyskałem ostatnio komputerowe spalanie 7.1. W tym były korki, które heroicznie objeżdżałem oraz z 1/3 trasy autostradami z prędkościami.... no dużymi. Na samych drogach A palił 9-10l/100km :)

 

W mieście wczoraj robiłem test. W niezakorkowanej w lecie Warszawie w jedną stronę uzyskałem spalanie w 7l/100km (bez użycia trasy kategorii S) i 6.7 (spora część po S). Jest jeden warunek, słuchać eko-niańki. Jak jeżdże normalnie to spokojnie trę o 10l/100km.

 

Mowa oczywiście o spalaniu z komputera, którego wskazań jeszcze z rzeczywistością nie weyfikowałem. Silnik 1.2T.

 

Strasznie dużo Ci pali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polonus

Strasznie dużo Ci pali...

Bez przesady. Ile mialby? Katalog podaje w mieście 6.3l/100km, a w żadnym aucie się do danych katalogowych nie zbliżyłem? Na autostradzie z prędkościa wg licznika 160-180km/h też nieźle (oczywiście niemieckiej ;]).

 

Dziś rano dojazd do pracy zakończyłem ze średnią 8.3l/100km (cały czas piszę o odczytach z drugiego banku komputera). Wracając postaram się dokładnie spisać wynik + średnia prędkość.

 

Może się, źle wyraziłem te 10l/100km to już naprawdę jazda z ostrymi pryspieszeniami, a nie normalna.

Edit.

Wróciłem, spalanie wg komputera 8.4. Przejechałem 20km ze średnią prędkością 25km/h. SS wyłączony. Było trochę korków, bo padało :D

Edytowane przez polonus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ProceSS

jak widzac obecnie jezdze QQ 1,2 ale ostatnio robie wiecej km i mowiac szczerze na trase 1,2 w QQ to lipa !

oczywiscie jechac sie da i mozna zejsc nawet do 5,5 - 6 l ale to jazda na tempomacie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polonus

jak widzac obecnie jezdze QQ 1,2 ale ostatnio robie wiecej km i mowiac szczerze na trase 1,2 w QQ to lipa !

oczywiscie jechac sie da i mozna zejsc nawet do 5,5 - 6 l ale to jazda na tempomacie ...

Na tempomacie to można i 170km/h jechać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

jak widzac obecnie jezdze QQ 1,2 ale ostatnio robie wiecej km i mowiac szczerze na trase 1,2 w QQ to lipa !

oczywiscie jechac sie da i mozna zejsc nawet do 5,5 - 6 l ale to jazda na tempomacie ...

 

 

Pulsar radzi sobie wyraźnie lepiej na trasie niż QQ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rex-er

Mój 1,2 ma średnie spalanie 7,57 (tankowania, bo komputer bliżej 6,5 pokazuje) - tylko jak już pewnie część z Was wie, ja auta nie oszczędzam - 5 osób + 3 rowery na dachu to u mnie norma.

 

Niedługo jadę na wakacje co prawda z boxem, ale raczej będę jechać wtedy rekreacyjnie - wtedy będę w końcu wiedział na co go stać na 100% trasie.

I ostatnio zauważyłem bardzo dużą wrażliwość na paliwo. Po tankowaniu na BP (i to na swojej ulubionej stacji z czasów diesla) auto brzęczało, straciło werwę i skakało przy ruszaniu. Myślałem, że takie akcje to ma tylko Common Rail ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jagiel2

Pulsar 1,2, w trasie z dziećmi spokojnie można zejść do 5 - 5,2 (prędkości 90-120), w mieście jak żona jeździ to ok 7,2 - 7,5 standardowo

Edytowane przez jagiel2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daro11

Benzyną przejeżdżam średnio 500 km na jednym tankowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polonus

Benzyną przejeżdżam średnio 500 km na jednym tankowaniu.

Ale, ale... ile tankujesz po tych 500km, bo może to być 36l (tyle na ogół tankuję), a może być też 43l ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daro11

Komputer wskazuje rezerwę ok 40-50 km, wskaznik elektryczny to ok polowa rezerwy, cykl mieszany. Liczyc mi się nie chce, zostawiam to pasjonatom, ale jest przyzwoicie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rex-er

Auto tak jak mówiłem w mieście (ponad 50%) pali mi 7.5l/100km. Jak spisał się na trasie? Jezda z dziećmi i boxem.

 

1. Jazda Autostradowa, auto załadowane bagażnik + box, 120-140km/h: 7.77l/100km (przejechane: 388km)

2. Po zjeździe z Autostrady: Trasa, dojazd do Bieszczadów, box i auto załadowane: 6.7l/100km (395km)

3. Góry, wjazdy, zjazdy, trasy po 30-40km, auto i box dość puste: 6.7l/100km (347km)

4. Góry, dojazd do Sanoka, j/w: 6,93l/100km (273km)

5. Trasa do Autostrady, auto i box załadowane całkowicie, dość spokojnie (noc, długi weekend, mały ruch na drogach): 6,48l/100km (334km)

6. Autostrada, załadowani, prędkość nie spadała poniżej 130km/h (raczej koło 150): 8,26l/100km (425km)

 

Liczone od "do pełna" do "do pełna", za wyjątkiem 2 i 3 (gdzie wyliczona średnia, bo 2 było tylko dotankowaniem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polonus

Komputer wskazuje rezerwę ok 40-50 km, wskaznik elektryczny to ok polowa rezerwy, cykl mieszany. Liczyc mi się nie chce, zostawiam to pasjonatom, ale jest przyzwoicie :)

Połowa rezerwy to mało precyzyjnie. Jak odebrałem auto to wskaźnik był poza skalą, a zatankowałem koło 41l, zatem delikatnie mówiąc kalibracja jest do bani :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BloodyBucket

Ja średnio na tankowaniu robię 500~550 km tankując 33-34 l. Trasa głownie tryb mieszany z zakresem prędkości 50~100 - na tankowanie przeważnie jadę jak znika mi przewidywany zasięg. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daro11

Nie chciało mi się, ale policzyłem :) 6,5 - 6,7l w cyklu mieszanym do chwilowej prędkości ok. 120 km/h. Nie powala, ale jest do przyjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xavius

Ja mam 1,5 i spalanie od nowości to ok. 4,6 l

Wakacyjny wyjazd do Bułgarii średnio dał 4,3 l (dynamiczna jazda, obciążenie i klima właściwie cały czas).

Najniższe miarodajne spalanie jakie udało mi się uzyskać to 3,5 l (na odcinku ok. 80 km), a rekord to 3,2 (ale tu tylko 20 km).

 

Co ciekawe to na tempomacie pali więcej.

Edytowane przez xavius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ProceSS

hmmm dzieki za info "xavius", wyglada na to ze chyba jestes jedynym uzytkownikiem 1.5 dCI na forum  :|

tak czy inaczej decyzja zapadla  - czekam na odbior Aurisa 1.6 D-4D (okazuje sie ze na forum Toyoty tez nikt jeszcze nie ma tego silnika ... )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edek01

Fajna ta toyota taka rodzinna  salonka, tylko jest mały problem 1.6 D-4D =112KM na 1620kg  trzeba gnieść pedał gazu !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

Fajna ta toyota taka rodzinna  salonka, tylko jest mały problem 1.6 D-4D =112KM na 1620kg  trzeba gnieść pedał gazu !!!!

Edzik  , auris 1.6 D4D waży w zależności od wersji 1295–1480. Dopuszczalna masa CAŁKOWITA (z pasażerami i ładunkiem )1890. I nie Ciągnij tego wątku ,bo to nie miejsce i nie temat o toyocie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edek01

Ja nic nie ciągnę...................tak waży 100kg a bez foteli 2kg 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
colins

Fajna ta toyota taka rodzinna  salonka, tylko jest mały problem 1.6 D-4D =112KM na 1620kg  trzeba gnieść pedał gazu !!!!

Nie samymi końmi silnik żyje, bo w przypadku silników turbodoładowanych równie ważny (jeśli nie ważniejszy) jest moment obrotowy, który w przypadku tego silnika wynosi 270 Nm. W Pulsarze czy QQ kosiarka 1.2  też ma ledwo 115 KM, jednak dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu prawie 200 Nm jedzie porównywalnie, a czasem nawet lepiej od wolnossącego silnika dwulitrowego. W przypadku nowoczesnych motorów byłbym więc ostrożny z ocenianiem ich tylko na podstawie dostarczanych koników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ProceSS

pożyjemy zobaczymy ... jak będzie coś nie tak to się zmieni

Edytowane przez ProceSS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Strider

Fajna ta toyota taka rodzinna salonka, tylko jest mały problem 1.6 D-4D =112KM na 1620kg trzeba gnieść pedał gazu !!!!

Toyotka nie jezdzilem ale takie 110 dieslowych koni to nie jest mało.

Nie samymi końmi silnik żyje, bo w przypadku silników turbodoładowanych równie ważny (jeśli nie ważniejszy) jest moment obrotowy, który w przypadku tego silnika wynosi 270 Nm. W Pulsarze czy QQ kosiarka 1.2 też ma ledwo 115 KM, jednak dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu prawie 200 Nm jedzie porównywalnie, a czasem nawet lepiej od wolnossącego silnika dwulitrowego. W przypadku nowoczesnych motorów byłbym więc ostrożny z ocenianiem ich tylko na podstawie dostarczanych koników.

1.2 jeździ lepiej od 2.0 z poprzednika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×