Skocz do zawartości
Admiral_Awesome

[N16] Kręci, kręci ale nie odpala kiedy zrobiło się zimniej

Rekomendowane odpowiedzi

Admiral_Awesome

Cześć wszystkim,

 

mam taki problem: Kiedy zrobiło się już chłodniej, Almera postanowiła nie odpalić (około 3 stopni ciepła nad ranem, stała na parkingu pod blokiem).

 

Objawy: Po całej nocy na chłodzie, rano nie mogłem jej już uruchomić. Wkładam kluczyk, przekręcam - świece grzeją, sprzęgło, nawet trochę gazu i... kręci, kręci, kręci, ale nie odpala. Próbuję jeszcze kilka razy i idę na autobus.  :thumbsdown:

 

https://youtu.be/9MEMNvQ22nc

 

Co niedawno (w przeciągu mniej niż pół roku) było wymieniane:

  • olej
  • filtry (powietrza, oleju, paliwa)
  • sprawdzane świece (sprawne, grzeją jak należy)
  • akumulator (kupiony lepszy bo mam sentyment do Almery większy niż rozsądku aby jednak nie przesadzać z inwestowaniem w nią)
  • wtryski sprawdzone, czyste

 

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.

:pc:  Był również podłączony do komputera w zeszłym tygodniu i nie wykryto żadnych błędów.

 

Proszę Was o pomoc - co może być przyczyną?  :iiam:


Najnowszy raport z frontu:

Wczoraj udało mi się odpalić po powrocie z pracy. Stał sobie w słoneczku przez cały dzień a w momencie, kiedy go odpalałem było 7°C na plusie.

 

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Co robić? Jak żyć?

Edytowane przez Admiral_Awesome

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

.

Edytowane przez polo32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matador41

....mam taki problem: Kiedy zrobiło się już chłodniej, Almera postanowiła nie odpalić (około 3 stopni ciepła nad ranem, stała na parkingu pod blokiem).

 

.....Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Co robić? Jak żyć?.....

 

 

to może być coś z przepustnicą a konkretniej z jej częścią elektryczną

lub z czujnikiem temperatury silnika, sugeruję jedno i drugie  sprawdzić

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Kolega ma diesla :).

Prędzej podejrzewałbym coś z układem paliwa: filtr (zapowietrzenie? zawodnienie?) lub ciśnieniem pompy wtryskowej, ewentualnie któraś ze świec nie grzeje.

Po uruchomieniu jak pracował? Problem pojawia się tylko przy porannym rozruchu?

Edytowane przez polo32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

żeby diesel zapalił niezbędne jest:

1. właściwe ciśnienie sprężania

2. sprawne świec żarowe (przynajmniej w większości aut)

3. sprawny układ wtryskowy

4. dobry rozrusznik i akumulator

pkt. 2 i 4 można wykluczyć i o ile nie ma problemów elektrycznych np elektrozawór na pompie to przy tej temperaturze silnik powinien zapalić od razu

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Admiral_Awesome

Póki co nadal stoi na parkingu. Dzisiaj po pracy zostały mi do sprawdzenia 2 rzeczy. Pompa paliwa - czy działa, znajduje się zaraz po tylną kanapą. Druga rzecz to pompa ciśnieniowa obok wtrysków - moooooże być tak, że cos nie styka na kostce.

 

Odezwę się później, czy udało się ruszyć mojego śpiącego Japońskiego Samuraja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skresz

jak coś znajdziesz daj znać 

Edytowane przez skresz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×