Skocz do zawartości
berater

Regulacja hamulca ręcznego

Rekomendowane odpowiedzi

berater

Bardzo wysoko brał hamulec ręczny. Żeby jako tako zahamować, dzwignię trzeba było ciągnąć na wysokość nosa. Sądziłem, że powodem są zjechane klocki, a wiedziałem, że się kończą. Wymieniłem. Efekt poprawy skuteczności hamowania prawie niezauważalny. Dzwignia w dalszym ciągu wysoko bierze.

W trakcie badania okresowego, okazało się, że różnica w skuteczności hamowania ręcznym, między prawym i lewym kołem, uwaga !!! 60%.

 

Obstawiam wyciągnięte linki. I teraz, gdzie regulacja ?

W tunelu, przy dzwigni ? Przy zaciskach ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

W T30 jest tu i tu, więc w T31 może być podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Tylko, że jeśli dobrze pamiętam, w T30 z tyłu są szczęki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

wymieniłeś klocki czy szczęki? Bo jeśli klocki to nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Ale się popisałem wiedzą :).

Oczywiście macie rację. Co ma piernik do wiatraka.
 

Jak sądzicie, czy ta duża różnica w sile hamowania, to wina szczęk, czy raczej linek. Czy jechać po całości i wymienić jedno i drugie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Może zacząć od szczęk :) To raczej bardziej prawdopodobne.

Linki można sprawdzić pod kątem "spuchniętych" pancerzy ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Chyba masz rację.

Nie wiem, czy dobrze kombinuję, że gdyby linka była zapieczona w pancerzu, dzwignia chodziłaby z większym oporem ?

Chyba, że jest urwana, bo różnica między kołami jest znaczna.

post-87274-0-34121500-1478723928_thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

Berater a może masz uszkodzony pancerz w jednej lince i podciągając hamulec zaciągasz z większą siłą tą sprawną stronę

tak czy inaczej najlepiej byłoby na podnośnik, zdjąć oba koła i dobrać się do linek żeby  je sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Tak czy siak, przy takiej pogodzie, nie będę tego robił sam. Oddam do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

to będą szczęki. To są małe gówna. Trzeba kupić najlepiej oryginalne. Chyba renomowane marki ich nawet nie robią, typu bosch i ate

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Dzięki. Piwo poleciało do wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

Cena tego oryginału jest fajna i sam się zastanawiałem czy nie wziąć na zapas....

Niemniej moje doświadczenie z pojazdami posiadającymi tarczo-bębny wskazują że szczęki o ile ktoś nie jeździł na zaciągniętym ręcznym starczają na bardzo długo, natomiast linki - szczególnie kiedy dostanie się do nich woda - często ulegają uszkodzeniu (pancerz lub teflonowa powłoka linki lub zadzior)

Edytowane przez marinero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maver27

 

Kolego, hamulec ręczny reguluje się oddzielnie dla każdego koła przez rewizje w tarczy. Reguluje się opór na każde koło. Linki są na kowadełku więc nie ma możliwości aby była duża różnica w wyciąganiu linek. No chyba że któraś stoi w pancerzu, ale to wyczujesz bo też się nie cofa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

No dobra. Ale czy taka różnica wskazuje na blokadę linki, czy raczej na nierówno zużyte szczęki ?

Przypominam, że dźwignia hamulca ręcznego nie ma żadnych oporów podczas zaciągania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

Obstawiam linkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

Ja stawiam na szczęki, to jest dwaosiem i przebieg duży to tam już nic nie ma. Kto wie czy tarcz nie trzeba będzie zmienić?

Edytowane przez karibox1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Tarcze jeszcze nie. Sprawdzałem przy wymianie klocków.

Szczęki zamawiam.

Nurtuje mnie cały czas wątpliwość, czy gdyby jedna z linek była zapieczona, czułbym to na dźwigni, zaciągając hamulec ?

Bo dźwignia idzie w górę, bez żadnych oporów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

Musisz zajrzeć. Tarcza jest też bębnem pamiętaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

To fakt.

 

Pogrzebałem w fakturach poprzedniego właściciela. O ile linki były wymieniane ok. 110 kkm temu, to wymiany szczęk ani tarcz tylnych nie znalazłem. Czyli może tak być, że szczęki i tarcze są od nowości.

Edytowane przez berater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

A jaki masz przebieg? wg mnie tarcze powinny wytrzymać 100-120kkm więc jeśli masz dużo więcej to raczej były wymienione

Edytowane przez marinero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karibox1

Tarcze tylne się tak nie zużywają (w sensie hamują dobrze nawet jak są chude) ale bębny tak.

Edytowane przez karibox1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

Jak kierowca uzywa hamulec ręczny zgodnie z przeznaczeniem a cała reszta reszta co nim porusza jest sprawna i niezapieczona to praktycznie jedne szczęki wystarczaja do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mundek28

Koledzy ,oświećcie mnie co jest z tym systemem hamulcowym na tylnej osi-klocki, szczęki, tarcze, bębny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×