Skocz do zawartości
robbolek

Problemy z dmuchawą

Rekomendowane odpowiedzi

robbolek

Witam. jak w temacie nie dziala dmuchawa. Sprawdzilem sam silniczek podlaczajac go bezposrednio do akumulatora i wszystko jest w porzadku. Na wyswietlaczu wszystkie informacje sa pokazywane wlasciwie. kiedy zwiekszam nawiew przyciskiem to na panelu kreski ida w gore. ale niestety silnik siedzi cicho. czy ktos ma jakis pomysl? moj nissan jest z 2003

pozdro i dzieki za ew pomoc.

 

ps. nadmienie jeszcze (choc to pewnie niepotrzebne;) ze bezpieczniki sprawdzilem. sa OK. chyba ze sa jakies jeszcze inne po drodze. Ja mowie o tych pod kierownica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
graphia

miałem to samo - szukaj w moich postach jesiennych... nie zmieniony na czas filtr kabinowy stawia za duży opór i jakiś przekaźnik się wykrzacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal801

Opornik dmuchawy jest do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
graphia

Mnie w ASO ten opornik reanimowali.... Bez konieczności wymiany... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robbolek

Niestety musze sie zgodzic z tym ze filtr dmuchawy byl zapuszczony ale juz go wymienilem. jak uprzednio napisalem, po podlaczeniu bezposrednio do akumulatora silniczek dziala. ale jak podlacze do tego kabelka co tam jest to nie dziala.

 

czy mozecie mi opisac w ktorym mi?ejscu jest to urzadzonko o ktorym piszecie ze moze byc uszkodzone?

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
graphia

Ja niestety nie wiem. Nie widziałem jak i co rozbierali :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robbolek

wlasnie znalazlem jakas biala kostke luzno wiszaca i spieta z przewodem doprowadzajacym prad do silniczka dmuchawy. sugerowaloby to jakby cos mialo byc zaraz za obudowa silniczka ale tego nie ma. czy to mogloby byc to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czarrna

Witam, mam ten sam problem, już zdiagnozowany. Padł siliniczek, w salonie krzyknęli około 3000 z obudową. Zamienniki nie są produkowane niestety :( Może zna ktoś jakiś szrot w Krakowie gdzie można by taki silniczek zakupić? Sprawa pilna bo ciężko bez nawiewu w zimie, nie mówiąc już o ogrzewaniu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Virilitas

NIE !!! ...w rezystorze nawiewu jest tranzystor!!! Na co chcesz przepłacać? Wyciągnij rezystor (nad nogami pasażera)! Instrukcja i zdjęcia w załączniku! Wydrukuj, weź rezystor i idź do sklepu z częściami elektro to na miejscu ci przylutują. Wydasz 50 pln (końcówka+ robocizna) i masz porządny tranzystor w rezystorze. Już nigdy więcej go nie spalisz! Oryginalnie był montowany za słaby! Pozdrawiam :)

 

...tu masz na allegro! Patrz jak staniało już 17 PLN :)

 

http://allegro.pl/li...category=0&sg=0

post-35254-0-16867600-1322071495_thumb.jpg

post-35254-0-06207400-1322071505_thumb.gif

Oznaczenie szczegółowe.txt

Specyfikacja.pdf

post-35254-0-36694800-1322072537_thumb.jpg

Edytowane przez Virilitas
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sankta

Witajcie. Ja tu pierwszy raz... X-Trail 2,2 dci z 2001 roku. Od dwóch, trzech tygodni nie działa mi nawiew ogrzewania. Czuć, ze leci ciepłe powietrze, ale niestety "dmuchawa" nie rozprowadza :( Wiem, ze mogę jechać do warsztatu i tam mi to zrobią, ale moze to jakaś pierdoła i sam zrobię. Bezpiecznik jest ok, bo sprawdzałem... Maciej jakieś pomysły ??? Będę ogromnie wdzięczny... :) Niby już poczytałem co mógłbym zrobić, ale nie bardzo wiem gdzie tegoż silniczka szukać :( Bardzo prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość snare

NIE !!! ...w rezystorze nawiewu jest tranzystor!!! Na co chcesz przepłacać? Wyciągnij rezystor (nad nogami pasażera)! Instrukcja i zdjęcia w załączniku! Wydrukuj, weź rezystor i idź do sklepu z częściami elektro to na miejscu ci przylutują. Wydasz 50 pln (końcówka+ robocizna) i masz porządny tranzystor w rezystorze. Już nigdy więcej go nie spalisz! Oryginalnie był montowany za słaby! Pozdrawiam :)

 

...tu masz na allegro! Patrz jak staniało już 17 PLN :)

 

http://allegro.pl/li...category=0&sg=0

 

sorry ale nie mam pojęcia gdzie jest ten rezystor o którym pisałeś w 2011 roku. Ja mam anglika więc kierownica z prawej strony ale cały wentylator jest po stronie lewej czyli pasażera i szukam tego rezystora i szukam i ni chu chu . Czy mógłbyś napisać gdzie on jest lub w czym, z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tob

Witam.

Właśnie miesiąc temu walczyłem z tym tematem i dzięki koledze Virilitas załatwiłem temat kosztem około 35 zł razem z przesyłką ze Słupska. Pamiętaj o wymianie bezpiecznika. Ja zapomniałem i po wlutowaniu tranzystora nie chodziła dmuchawa. Dopiero połączenie na ostro uruchomiło. Teraz oczywiście wlutowałem bezpiecznik i chodzi. Na tym dmuchawa chodzi troszkę szybciej, ale co tam. Koszt używanego 150 zł. Nowy z salonu, nawet nie dzwoniłem, ale pewnie z 500 zł .

 

A znajduje się ( w wersji kontynentalnej) za dmuchawą wentylatora, praktycznie przy przegrodzie z silnikiem. Zamontowany jest od dołu, przykręcony (przynajmniej u mnie) na dwa wkręty i doprowadzone są do niego trzy kabelki spięte w jedną wtyczkę. Wsadź tam głęboko głowę to zobaczysz. Nie sposób niezauważyć.

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Virilitas

sorry ale nie mam pojęcia gdzie jest ten rezystor o którym pisałeś w 2011 roku. Ja mam anglika więc kierownica z prawej strony ale cały wentylator jest po stronie lewej czyli pasażera i szukam tego rezystora i szukam i ni chu chu . Czy mógłbyś napisać gdzie on jest lub w czym, z góry dziękuję

 

Musisz szukać w tunelu powietrza za schowkiem pasażera...pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szoferro

Wyciagnalem ten caly rezystor dmuchawy, w srodku jest plytka, tranzystor i maly rezystor (jak na zdjeciach zalaczonych przez Virilitasa).

 

Gdy zmostkuje ten maly opornik, to nawiew dziala bez zarzutu, stad moje 2 pytania:

 

1. Czy moge jezdzic z takim mostkiem?

2. Czy jest to mozliwe, ze padl mi opornik, a tranzystor jest ok?

 

Pozdrawiam.

 

Wyedytowałem.

Edytowane przez szoferro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
netoperek

O ile pamiętam, to na zdjęciach zaznaczony jest bezpiecznik, a nie rezystor (spójrz na post napisany wyżej przez toba). Myślę, że to jest odpowiedź na obydwa pytania :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzymis

NIE !!! ...w rezystorze nawiewu jest tranzystor!!! Na co chcesz przepłacać? Wyciągnij rezystor (nad nogami pasażera)! Instrukcja i zdjęcia w załączniku! Wydrukuj, weź rezystor i idź do sklepu z częściami elektro to na miejscu ci przylutują. Wydasz 50 pln (końcówka+ robocizna) i masz porządny tranzystor w rezystorze. Już nigdy więcej go nie spalisz! Oryginalnie był montowany za słaby! Pozdrawiam :)

 

...tu masz na allegro! Patrz jak staniało już 17 PLN :)

 

http://allegro.pl/li...category=0&sg=0

 

 

NISSAN X-TRAIL 2,0, 2002r.

Mam w chwili obecnej podobny problem, a to:

sterowanie w klimie automatycznej reaguje i pokazuje wskazania (np. cieplej, zimniej, poziom nawiewu itd). Niestety dmuchawa (nawet po wyłączeniu sterowania) dmucha na maksa i nie reaguje. Znajomy mechanik stwierdził, że to rezystor. Czy to faktycznie on padł, i czy wystarczy wlutować nowe części. Może macie jakiś inny pomysł na tą usterkę. Nie ukrywam, że zależy mi na ewentualnej naprawie bo w serwisie krzyknęli 750 zł za rezystor.

 

dajcie znać co i jak bo z takim nawiewem jest masakra.

 

 

 

NISSAN X-TRAIL 2,0, 2002r.

Mam w chwili obecnej podobny problem, a to:

sterowanie w klimie automatycznej reaguje i pokazuje wskazania (np. cieplej, zimniej, poziom nawiewu itd). Niestety dmuchawa (nawet po wyłączeniu sterowania) dmucha na maksa i nie reaguje. Znajomy mechanik stwierdził, że to rezystor. Czy to faktycznie on padł, i czy wystarczy wlutować nowe części. Może macie jakiś inny pomysł na tą usterkę. Nie ukrywam, że zależy mi na ewentualnej naprawie bo w serwisie krzyknęli 750 zł za rezystor.

 

dajcie znać co i jak bo z takim nawiewem jest masakra.

 

UWAGA!!!

 

poradziłem sobie z problemem w następujący sposób:

- znajomy elektronik pomierzył mi oporniki, diodę i tranzystor

- okazało się, że tranzystor jest walnięty,

- kupiłem tranzystor MOSFED- IRFP 2907 (za 25 zł)

- wlutowałem tranzystor w miejsce starego

- na razie wszystko działa jak należy !!!

Zaoszczędziłęm równo 700 zł (wliczając w to BOLSA dla kumpla)- a 750 zł chcieli w serwisie NISSANA - masakra jakaś.

Przy okazji kumpel stwierdził, że w tym układzie rezystora niemal zawsze padają dwie rzeczy: właśnie tranzystor lub (rzadko) bezpiecznik termiczny.

Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do samodzielnej naprawy, bowiem można w zasadzie w ciemno kupić te dwie rzeczy i je wymienić.

Edytowane przez grzymis
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
misfazi

Witam.Jak właściwie powinna dmuchać ta dmuchawa ,tak że aż włosy latają czy tylko trochę? W t4 busie to aż włosy latają jak się włączy dmuchawę na max .Czy można sprawdzić dmuchawę i ten moduł rezystorów podłączając do silnika dmuchawy np bezpośrednio z aku (na krótko),czy silniczek powinien pracować wtedy na max obrotach?

Mam klimatronika silniczek reaguje na zmiany siły nawiewu(kreski na panelu)ale wydaje mi się że dmucha mizernie .Filtr kabinowy wymieniony.

Czy dobrze rozumuję wentylator osiąga pełne obroty po połączeniu bezpośrednim z aku ,po podłączeniu modułu rezystorów obroty są zmniejszane zgodnie z ustawieniem panelu klimatronika ? Pozdrawiam

Edytowane przez misfazi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartezm

Czy można sprawdzić dmuchawę i ten moduł rezystorów podłączając do silnika dmuchawy np bezpośrednio z aku (na krutko)...

Tak jak kilka postów wyżej - można podłączyć na krótko ;) Co do intensywności nawiewu - raczej doopy nie urywa, samą klimę oceniam na 3- latem i 5 zimą. 

 

Za to mam inny problem - wentylator wpada mi czasami w wibracje. Muszę wyłączyć nawiew i ponownie włączyć. Najczęściej się to dzieje po ostrym skręcie w lewo lub wjechaniu w dziurę... Ktoś się z tym spotkał? ktoś rozbierał? Ja podejrzewam łożysko lub jakiś luz na wirniku... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stapi

Kolego Bartezm, czu udało Ci się to jakoś zwalczyc? Dokładnie mam to samo z tym, że stało się to już nie do zniesienia. 

Czy może ktoś wie jak wyjąć silnik nawiewu?

Edytowane przez stapi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lookasoo

Siema,

proszę o pomoc.

 

Wysiadł mi nawiew w kabinie.

Odkręciłem schowek od strony pasażera, tam gdzie wymienia się filtr kabinowy. Niestety sam wentylatorek pod filtrem kabinowym nie rusza. Owszem, gdy mu pomogłem, to zaczął się kręcić, ale po skręceniu w całość niestety nie.

 

Zatem,

jesli ktoś z was już wymieniał:

1. Czy wystarczy kupić np. taki z allegro - http://allegro.pl/silnik-wentylatora-nawiewu-nissan-x-trail-t30-01-i5235952292.html

2. Jak wymienić? Gdzie jest jakaś śruba trzymająca całość dmuchawy kabinowej? jak to zrobić najlepiej?

 

Dzięki i liczę na pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
frantic_1

Tak jak kilka postów wyżej - można podłączyć na krótko ;) Co do intensywności nawiewu - raczej doopy nie urywa, samą klimę oceniam na 3- latem i 5 zimą. 

 

Za to mam inny problem - wentylator wpada mi czasami w wibracje. Muszę wyłączyć nawiew i ponownie włączyć. Najczęściej się to dzieje po ostrym skręcie w lewo lub wjechaniu w dziurę... Ktoś się z tym spotkał? ktoś rozbierał? Ja podejrzewam łożysko lub jakiś luz na wirniku... 

 

Kolego Bartezm, czu udało Ci się to jakoś zwalczyc? Dokładnie mam to samo z tym, że stało się to już nie do zniesienia. 

Czy może ktoś wie jak wyjąć silnik nawiewu?

 

Pozwolę sobie odświeżyć problem, ponieważ dopadł w końcu i mnie. Piski wentylatora nie są ciągłe, lecz pojawiają się nagle, najczęściej po skręcie kierownicą nawet o niewielki kąt. Potrafią zniknąć po kilkudziesięciu sekundach. Wygląda na łożysko wentylatora, ale nie mam pojęcia jak się tam dostać.

Koledzy nic nie napisali czy i jak poradzili sobie z upierdliwym piszczeniem wentylatora. 

Pytałem w warsztacie, ale nie chcieli się zająć tematem z uwagi na "potrzebę demontażu całej deski rozdzielczej".Jeżeli to prawda, to do serwisu lepiej nawet nie zaglądać. Wartość naprawy zbliży się do wartości auta.

 

Czy ktoś rozwiązał podobny problem i zechce się podzielić swoimi doświadczeniami?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xman70

Pozwolę sobie odświeżyć problem, ponieważ dopadł w końcu i mnie. Piski wentylatora nie są ciągłe, lecz pojawiają się nagle, najczęściej po skręcie kierownicą nawet o niewielki kąt. Potrafią zniknąć po kilkudziesięciu sekundach. Wygląda na łożysko wentylatora, ale nie mam pojęcia jak się tam dostać.

Koledzy nic nie napisali czy i jak poradzili sobie z upierdliwym piszczeniem wentylatora. 

Pytałem w warsztacie, ale nie chcieli się zająć tematem z uwagi na "potrzebę demontażu całej deski rozdzielczej".Jeżeli to prawda, to do serwisu lepiej nawet nie zaglądać. Wartość naprawy zbliży się do wartości auta.

 

Czy ktoś rozwiązał podobny problem i zechce się podzielić swoimi doświadczeniami?

 

Pozdrawiam

Wymienialem silniczek dmuchawy niedawno...2008 r, aut, co prawda w Norge- ok 3000zl ale w PL wcale nie taniej bo silniczek kosztuje ok 2500. Znalazlem uzywane paroletnie ale cena nie byla duzo nizsza. Zdemontowali deske i pedal gazu albo hamulca, tak ze troche roboty jest. Trzeba wymienic silnik a nie tak jak jest w toyocie- łopatki wentylatora na lozysku...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
frantic_1

Wymienialem silniczek dmuchawy niedawno...2008 r, aut, co prawda w Norge- ok 3000zl ale w PL wcale nie taniej bo silniczek kosztuje ok 2500. Znalazlem uzywane paroletnie ale cena nie byla duzo nizsza. Zdemontowali deske i pedal gazu albo hamulca, tak ze troche roboty jest. Trzeba wymienic silnik a nie tak jak jest w toyocie- łopatki wentylatora na lozysku...

 

Dzięki za odpowiedź.

Ale wcale mnie nie pocieszyłeś, zwłaszcza ceną.

Biorę się za szukanie silnika wentylatora, a następnie wykonawcy tej przekładki. Do ASO tylko w ostateczności.

 

Pozdrawiam

 

 

Edit: Czy to chodzi o taki silniczek np. http://allegro.pl/nissan-x-trail-silnik-silniczek-dmuchawy-t31-i5202761456.html?

Bo jakoś tanio sobie życzą za nowy podzespół. No, chyba że robocizna zżarła cały budżet?

Edytowane przez frantic_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xman70

Na zdjeciu wyglada podobnie...ale do t 30 wstawil to samo zdjecie a sa to rozne silniki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×