Skocz do zawartości
michal771

problem-szarpanie

Rekomendowane odpowiedzi

michal771

witam,pisałem wcześniej ale zero odzewu

mam problem,jadąc około 70-80 km/h puszczam pedał gazu auto jedzie swoją prędkościa i pomału wytraca prędkość,jak dochodzi do 60-50 km/h zaczyna szarpać,nie mocno ale jest to odczuwalne.dzieje sie to tylko w tym przypadku.jadąc stałą prędkością nic sie nie dzieje.co to może być?czy to wina oleju w skrzyni biegów czy coś już sie dzieje ze skrzynią?

T31.2008r.automat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

check engine się nie zapala? jaki jest przebieg auta? czy olej w skrzyni był wymieniany?

Edytowane przez marinero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szakal1990

Jaki stan oleju? Nie jest mętny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal771

przebieg 145tyś,olej w skrzyni był zmieniany jakiś miesiąc temu,check engine nie świeci sie,filtr dpf ostatnio był przepalany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

przebieg 145tyś,olej w skrzyni był zmieniany jakiś miesiąc temu,check engine nie świeci sie,filtr dpf ostatnio był przepalany.

Własnie po zmianie oleju zaraz wystepuja takie objawy -najcześciej kiedy to była wymiana zwykla a nie dynamiczna.

Dlatego jak ze skrzynia jest wszystko ok ,lepiej oleju w w niej nie wymieniac -szczególnie jak nie bedzie to wymiana  dynamiczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal771

no to teraz lepiej zrobić wymiane dynamiczną?

bo prawdopodobnie warsztat zrobił zwykłą wymiane i jakiś chyba tańszy olej wlali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

no to teraz lepiej zrobić wymiane dynamiczną?

bo prawdopodobnie warsztat zrobił zwykłą wymiane i jakiś chyba tańszy olej wlali

Zanim cokolwiek zacznie sie robic to jako pierwsza powinna byc wykonana porzadna diagnostyka .

Czy olej droższy czy tańszy to  w gruncie rzeczy jest bez znaczenia kiedy jest wlany  olej normą pasujacy  do danej skrzyni.

Przy zwyklej wymianie oleju w skrzyni automatycznej spora częśc starego oleju pozostaje a szczególnie osady ,ktore sa rozpuszczane przy wymianie i one własnie najcześciej sa przyczyna szarpania zatykajac kanaliki,zawory ,itp.

Dlatego kiedy skrzyni nic nie dolega to oleju nie wymienia się a jak juz ktos chce ja jednak wykonac mimo wszystko to tylko metoda dynamiczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal771

i taka diagnoza była mi potrzebna.zajade dzisiaj do tego warsztatu i pogadam o dynamicznej wymianie.

dzięx :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szakal1990

Czy olej droższy czy tańszy to  w gruncie rzeczy jest bez znaczenia kiedy jest wlany  olej normą pasujacy  do danej skrzyni.

 

 

Co do jakości się nie zgodzę. Olej tani często mimo deklaracji nie spełnia swojego zadania. Szczególnie widać to na silnikach. Olej ma być dobry a nie być. Nie wiem też ile prawdy w lokalizacji autora postu ale nie szczędziłbym tych 200 czy 300 zł więcej na porządny olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

Co do jakości się nie zgodzę. Olej tani często mimo deklaracji nie spełnia swojego zadania. Szczególnie widać to na silnikach. Olej ma być dobry a nie być. Nie wiem też ile prawdy w lokalizacji autora postu ale nie szczędziłbym tych 200 czy 300 zł więcej na porządny olej.

Jedna rzecz-cena oleju nie jest odzwierciedleniem jego jakości.W zadnym przypadku nie mozna tych dwóch rzeczy mieszać.

Niektore oleje sa mocno reklamowane innej mniej.

Reklama kosztuje krocie a jej koszta sa przerzucane w cene towaru.

A nie sa to male kwoty bo często w cenie końcowej wynoszą nawet i 50%.

Duzym błedem jest myslenie,ze jak dany olej X kosztuje  2x tyle co olej Y to z automatu oznacza ,ze jest na pewno lepszy...

Edytowane przez piotrek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal771

byłem dzisiaj w warsztacie i kolo powiedział że albo olej albo jeszcze sprubują na nowo wgrać software,jeżeli to nie pomoże to może coś z silnikiem.

olej który ostatnio był wlewany był chyba dobry tylko ze wlali chyba 4,5 litra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

byłem dzisiaj w warsztacie i kolo powiedział że albo olej albo jeszcze sprubują na nowo wgrać software,jeżeli to nie pomoże to może coś z silnikiem.

olej który ostatnio był wlewany był chyba dobry tylko ze wlali chyba 4,5 litra.

wymieniałem metoda dynamiczną miesiąc temu i zużyto do tej operacji 9 litrów z czego ok. 3 na przepłukanie w tym samym modelu i tej samej skrzyni

nadmienię że cała operacja była w mojej obecności

Edytowane przez marinero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal771

no akurat na islandi na warsztat nie można wejść,jest biuro,mówi sie co i jak i zostawiasz auto.

chyba ze ma sie kogoś znajomego to cie wpuści.

umówiony jestem na poniedziałek więc zobaczymy co będzie grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

wypowiedz o mojej obecności była po to by uwiarygodnić ilość oleju, co wydaje się kluczowa informacją w tym poście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
borge

kolo powiedział że albo olej albo jeszcze sprubują na nowo wgrać software,jeżeli to nie pomoże to może coś z silnikiem.

olej który ostatnio był wlewany był chyba dobry tylko ze wlali chyba 4,5 litra.

skoro warsztat nie wie ze w automacie potrzebna wymiana 'dynamiczna' a teraz obiecuja ze beda grzebac w oprogramowaniu to radze szybko wiac od nich a wczesniej zarzadac zwrotu pieniedzy

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marinero

podejrzewam że warsztat nie wiedział że skrzynia przyjmie co najmniej 6 litrów nie 4,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal771

nie uwierzycie,firmowy servis NISSANA w Islandi nie posiada takowej maszyny do dynamicznej wymiany oleju ale i tak wymienili 7 litrów.niewiem jak,nie widziałem.

w dwóch pozostałych warsztatach gdzie również servisują nissana i inne znane marki w życiu nie widzieli takiej maszyny gdzy pokazałem im zdjęcie.w jednym facet jeszcze sie upierał że problem który mam ze skrzynią nie jest winą oleju a może to wina oprogramowania lub coś ze silnikiem.jedynie taką maszyne mają w servisie MITSUBISHI.

w każdym bądz razie olej zmieniony i szarpanie znikło.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
borge

dobrze ze przyczyna zostala usunieta i mozesz cieszyc sie autem, powyzsze pokazuje jak wrazliwe na procedury sa wspolczesne wytwory przemyslu motoryzacyjnego

plus dla Ciebie za powyzszy post, ktory bedzie lekcja dla innych a przy okazji fajnie poczytac ze Polska juz nie jest zadupiem Europy i inni moga sie uczyc tez od nas : )

(przynajmniej w niektorych dyscyplinach)

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×