Skocz do zawartości
Zolwik_Tuptus

Mocniejszy alternator T2

Rekomendowane odpowiedzi

Zolwik_Tuptus

Cześć. 

 

W związku z posiadaniem windy i chęcią dołożenia paru dodatkowych urządzeń do wyposażenia, chcę zmienić alternator (70A to trochę mało)

 

Pytanie - czy do T2 2.7 TDI z 2002 roku dobiorę coś co będzie pasowało p&p czy tylko rzeźba? (jeżeli tak to jaka)

 

Podzielcie się swoimi pomysłami (może ktoś dokładał drugi altek?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

No ja, w sobotę przyjedź ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Dobra :D czyli temat załatwiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Quuu, a to sylwester jest

Żółwiku, a wrzuć ten film z Transylwanii, do Terenowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Poszło do terenowych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

Nissan to nissan .... ja do td27 wstawiłem 95A z sereny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

U mnie ładuje 100-ka z Patha 3.3

Coś kojarzę że @Nisterr przebudowywał T2 na wyprawy i pewnie altek z separatorem ładowania wkładał ;)

 

Ale ten mój od Patha nie podpasuje bo Wy potrzebujecie z vacu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Eee - oglądałem dzisiaj altka u mnie i wygląda normalnie - mocowanie, przesunięte o 180 stopni ucho do naciągu, rolka na pasek klinowy bez wodotrysków.

 

Ocb z tym vacu?

 

Huhg_h - oryginalnie jest 70 A więc dużego zysku nie ma. Myślisz, że to wystarczy do ładowania dwóch aku? (myślałem bardziej o czymś 120 A)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

w td27 jest 45 albo 50A, ale te mają pompę na wałku

możesz pooglądać katalogi tam są podane wymiary.

 

ten co masz też ci naładuje dwa kwestia w ilę czasu,

mocniejszy jest potrzebny jak pobierasz więcej prądu dodatkowe oświetlenie lodówka i takie tam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Właśnie czas ładowania może być dla mnie kluczowy.

Auto użytkuję na co dzień (czyli krótkie dystanse podczas dojazdów do pracy i częste rozruchy, do tego jakieś światła dodatkowe i sporadycznie winda w weekend) i wtedy może braknąć altka.

 

O wyprawy się nie martwię, zanim gdzieś dojadę altek sobie poradzi z obydwoma akumulatorami, a separator zadba, żebym na postoju nie wyładował tego rozruchowego.

 

Dobrze kombinuję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Niektóre 2,7 miały w serii dwie baterie ;)

( a tak na marginesie ... obydwaj wystawialiście auta na ostatnich targach ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

ale to chyba t1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Lemmy - w Wawie? 

 

Hugh_h - T2 chyba też (wersje na skandynawię?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

T1 ... nie słyszałem, ale "skandynawskie" T2 miały - wspomaganie rozruchu

Dario88 kiedyś pisał

 

ps: tak, w Wa-wie, TeDe pojechaliście z Eweliną ... miałem dzwonić ale umknęło spod beretu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clinic112

I jak tam Panowie, wiedza w temacie pogłębiona? Po ostatniej wtopie aku i altek ledwo podołały. Poważnie rozważam zakup czegoś mocniejszego. Jakieś pomysły??

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nissterr

120A z Opel Vectra B / Zafira / Saab 2.2 CDTI + przerobione kółeczko bo nie było ładowania na postoju.

W silniku wycięte jedno mocowanie by można włożyć standardowy 120A Boscha po przełożeniu kółeczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clinic112

Ok, widzę że są nawet 140A ale niestety nie mają vacum a tego nie ominiemy. Chyba za jako drugi go zamontować :-)

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Kurde, niech mi ktoś palcem pokaże o co biega z tym vacuum :/

 

Dwa razy oglądałem dziś altka u mnie i dochodzą co niego kable elektryczne i pasek klinowy. Nic więcej.

Niedokładnie szukam? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łysy

W silnikach 2.7 alternator w tylnej części ma zamocowane wacu pompę ktura ma za zadanie wytworzenie podciśnienia dla wspomagania ukł hamulcowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Czyli muszę prześledzić drogę przewodu podciśnieniowego z serwa.

Jeżeli nie idzie do altka, tylko gdzie indziej, to wszystko oki i mogę ludzki alternator zakładać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PiotrOla

Widze, że w temacie był omawiany alternator do 2.7.

Możecie mi podpowiedzieć od jakiego innego modelu altek może podejść u mnie? Szukam na biegusiu i nie chciałbym zawężać swojego kręgu poszukiwań do seryjnego z T2 3.0Di 154KM. Mój kwalifikuje się do wyrzucenia, więc to dobra okazja na coś o większym zapasie Amperów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Będę rzeźbił, altek od Grand Viatry (120A) lub od VW (180 A) ale dopiero w kwietniu - maju. 

Ty potrzebujesz na już więc nie pomogę :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PiotrOla

No jutro zamawiam tą enigme. Nie mam zwyczaju oszczędzać na tym aucie, ale teraz nie mam kasy na nowy alternator(a tak bym najchętniej zrobił).

http://allegro.pl/alternator-patrol-terrano-3-0-di-90a-23100-vc100-i6697109778.html

 

180A? Ooo panie. Ma wypiard-warte rzeźby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Temat vacuum rozwiązany - u mnie pompa jest na tyle sprężarki od klimy, dzięki czemu mam ludzki alternator.

Dobra wiadomość, bo zdecydowanie zwiększa paletę dostępnych alternatorów.

 

(Jakby ktoś sprawdzał u siebie, niech zobaczy gdzie idzie rurka z serwa hamulców)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
djdomin35

witam koledzy piszę w sprawie drugiego aku w terrano bo na fb nie widze zainteresowanych, :( nabyliśmy w drodze kupna w całkiem niezłych pieniądzach żelowy aku 28Ah oraz 68Ah, który z nich podłączyć jako dodatkowy do nissana np dla lodówki czy ledów Podpowiecie??

I taki pomysł jeszcze się zrodził czy zamiast separatora dla tych Aku można by użyć np

http://allegro.pl/ladowarka-skyrc-imax-b6-mini-60w-usb-kontrola-z-pc-i6784731156.html

którą to włączało by się podczas jazdy żeby doładować aku??

Czy lepiej będzie to podłączyć

http://allegro.pl/modul-ladowania-dodatkowego-akumulatora-separator-i6752273340.html

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×