Skocz do zawartości
rysiek grzybek

Almera Tino 1,8 pb nie chce zapalić!

Rekomendowane odpowiedzi

rysiek grzybek

Witam, stało się nie mogę odpalić mojego traktorka 1,8. Zapaliła się kontrolka imobilajzera , .Wszystkie kontrolki zachowują się normalnie ale poza check enginenie nie ma kontrolki. Na dodatek mechanik stwierdził że spaliła się cewka,POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żuczek

Witam i ja :)

Z Tewgo opisu, i jeśli nie bładzę, to mechanikowi chyba choodziło o cewkę od immobilajzera, jak sie spaliła to autko (zdaje się system NATS) nie może zweryfikować, czy próba odpalenia jest z oryginalnego/zakodowanego kluczyka, czy też dorobionej/niezakodowanej podróbki. A jak autko nie może zweryfikować, to wszelkie próby będzie traktować jako "podróbkowe" i nieuprawnione, i nie pozwoli odpalić silnika.

Tak by mi to wychodziło. I teraz. Jeżeli moje "wróżenie" jest poprawne, to przy założeniu, że leży tylko cewka, a skomplikowanym mechanizmem nie jest, tak że wystarczy zamienić uszkodzoną na dobrą, to tak chyba właśnie należałoby postapić, by ożywić "traktorek".

Nie wiem co masz na myśli pisząć "nie ma kontrolki check", zakładam, że sie nie zaświeca, no to jeśli dołozymy trzecie założenie, że ta kontrolka ma powiązanie z immo i NATS, to i w zaistniałej sytuacji "brak check'a" raczej dziwić nie powinien.

I to by było na tyle z mego "wróżenia z fusów". Wszystko opiera sie na założeniach, czyli punktach do weryfikacji, i poza stwierdzeniem mechanika (bo co miał na myśli to tylko on moze potwierdzić), resztę prawdopodobnie bedziesz mógł zweryfikować przekopując forum, bo temat kluczyków/immo/cewek immo/NATS był zapewne nie raz poruszany. Ewentualnie ktoś, kto już przechodził "zabawę" z immo/NATS poda Ci konkrety.

Pozdrawiam

Edytowane przez roobalek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rysiek grzybek

Dzięki za szybka odpowiedź ale może powiem jak było; otórz zatrzymałem sie i samochód zgasł, zapaliła się kontrolka imobilajzera parę razy jeszcze próbowałem odpalic( rozrusznik kręcił),po przekreceniu kluczyka załączały sie wentylatory na chłodnicy mimo że nawiew był wyłączony i zimny płyn. Kluczyk sprawdzony jest dobry, u 2 elektryków po podpieciu do komputera nie można było się połączyć z komputerem samochodu.Elektryk stwierdził że padł komputer samochodu bo nie świeci się kontrolka checkengine.

 

Sprawa rozwiązana spalił sie komputer , temat zamykam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pklima

Witam wszystkich forumowiczów!

mam spory problem z moją almerą tino. Samochód nie chce zapalić - mimo tego, że dochodzi mu paliwo i jest iskra. Wszystkie serwisy zostały skasowane, nie świeci żadna niepokojąca ikona, po podpięciu komputera samochód w pozycji ON nie wskazuje żadnych błędów - używam program ScanTool.net (chyba, że to program kiepsko pracuje - może jakiś inny?). Rozrusznik kręci, ale ewidentnie ciężko - pomimo tego, że akumulator jest nowy i naładowany. Dolane zostało również "świeże" paliwo. :thumbsdown:  :thumbsdown:  :thumbsdown:  Czy ktoś ma jakieś pomysły? Będę wdzięczny za każdą próbę pomocy, z góry dziękuję!

 

Pozdrawiam 

Edytowane przez pklima

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matador41

jak paliwko jest dobre to może iskra za słaba, skoro rozrusznik ciężko kręci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Zmień baterie, może ktoś użyczy. Zobaczysz wtedy jak kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pklima

Zmień baterie, może ktoś użyczy. Zobaczysz wtedy jak kręci.

Dzięki za wszystkie rady ale nici z tego.

 

Samochód z nowym akumulatorem kręci tak samo, czyt. ociężale. 

Iskra wydaje się raczej być "w porządku". Jakieś jeszcze pomysły?

Czy jeśli uszkodzony byłby czujnik położenia wału korbowego samochód dawałby ciągle iskrę? PS. czemu samochód nie pokazuje nic w komputerze? Może zły program diagnostyczny? Co polecacie do Tino?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vlad24

Może masy brak na silniku, lub ECU. Kontrolki przy tym przygasają i jak mocno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pklima

Może masy brak na silniku, lub ECU. Kontrolki przy tym przygasają i jak mocno?

 

Brak widocznych strat energii na przygasających kontrolkach - jedyny dziwny objaw jest taki że po kilku sekundach kręcenia zaczyna migać kontrolka ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vlad24

A napięcie ten skaner pokazuje? Zobacz jak to wygląda w momencie odpalenia samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×