Skocz do zawartości
Skyller

Citroen, Subaru i Toyota - sprawdźcie czy nie dotyczy to waszego auta,

Rekomendowane odpowiedzi

Skyller

Citroen, Subaru i Toyota ogłosiły konieczność przeprowadzenia akcji serwisowej dotyczących swoich modeli.

W sumie problem w Polsce dotyczy ponad 30 tys. aut.

 

Do serwisu będą musieli się zgłosić właściciele Toyoty Corolli.

W niektórych egzemplarzach wyprodukowanych w Turcji i Wielkiej Brytanii od 19.09.2001 r. do 15.06.2004 r., wyposażonych w przednie poduszki powietrzne kierowcy z napełniaczami jednostopniowymi, na skutek długotrwałej eksploatacji w warunkach dużej wilgotności oraz wysokiej temperatury otoczenia, może nastąpić degradacja właściwości wybuchowych środka pirotechnicznego.

W razie odpalenia poduszki podczas kolizji może to spowodować rozłamanie obudowy napełniacza.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany kompletnego zespołu poduszki powietrznej kierowcy na nowy.

W Polsce dotyczy to 29 855 aut a ich numery VIN dostępne są tutaj.

 

 

Subaru poinformowało natomiast, że w niektórych modelach Legacy / Outback z roczników 2007-2014,

Impreza / WRX z roczników 2008-2014 i Forester z roczników 2009-2013, wyprodukowanych przez Fuji Heavy Industries, istnieje prawdopodobieństwo nieprawidłowego działania przekaźnika pompy powietrza dodatkowego.

W skrajnych przypadkach może dojść do zapalenia się wiązki w przedziale silnika.

W Polsce akcja dotyczy 622 pojazdów, a numery VIN aut nią objętych można sprawdzić tutaj. 

Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wymiany przekaźnika.

 

Akcję serwisową ogłosił również Citroen.

W niektórych samochodach marki Citroën, modele: Spacetourer wyprodukowanych od 20.10.2015 r. do 27.10.2016 r. i Jumpy IV, wyprodukowanych od 15.10.2015 r. do 27.10.2016 r., może wystąpić przeciek wody to kabiny pasażerskiej, w wyniku czego wilgoć może dostać się do kalkulatora poduszek powietrznych uniemożliwiając pracę systemu lub powodując nieoczekiwane zadziałanie poduszek powietrznych.

Na polskim rynku problem ten dotyczy 163 pojazdów, a cih numery VIN można sprawdzić tutaj. 

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Citroën w celu uszczelnienia połączeń podwozia oraz sprawdzeniu czy są ślady wilgoci na podłodze kabiny pasażerskiej.

W razie potrzeby zawilgocone części są wymieniane.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matador41

no to nie ma co narzekać na nissany bo inne też nie lepsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skit

Generalnie ten problem dotyczy Japońskiego producenta poduszek(dokładniej napełniaczy) Takata i problem obejmuje również Nissany (też wykorzystuje systemy tego producenta), sprawa ciągnie się już od bodajże 2015 roku i jak widać w wypadku np. Toyoty zapraszają nawet 16letnie samochody na nieodpłatną wymianę wadliwego podzespołu. Teraz pozostaje pytanie czy akurat w naszych staruszkach nissanach też nie ma takich wadliwych napełniaczy a Nissanowi po prostu brakuje kasy na zorganizowanie takiej akcji i dlatego nie słychać nic o potencjalnym problemie który może wystąpić w samochodach tego koncernu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

(...) a Nissanowi po prostu brakuje kasy na zorganizowanie takiej akcji i dlatego nie słychać nic o potencjalnym problemie który może wystąpić w samochodach tego koncernu.

Do T30 była akcja w zeszłym roku. Dostałem zaproszenie do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skit

Czyli widać że Nissan staruszki też zaprasza do serwisu, miejmy nadzieję że namierzyli wszystkie swoje modele z wadliwym napełniaczem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kazik_R52

Akcje serwisów są czymś dobrym, a temat poduszek to stary i dość głośny. Mój brat ma wezwanie serwisów na wymianę ramy w dużym pickupie toyota Thundra v8. Koszt serwisowy tego przewyższa wartość auta. Przy wymianie ramy dają dużo nowych rzeczy od przewodów po bardziej złożone. Taniej byłoby im wykupić te auta lub dać jakąś kasę dla właścicieli, ale akcja serwisowa musi być wykonana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

Poduszki wymieniali też w Micrach, Note, tiidach i chyba w QQ

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skyller

I w Almerach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

A tak, N16

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×