Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T a niskie obroty


adamos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie od innych użytkowników Nissan QQ j11 1.6 DIG-T.

Czy może też zaobserwowaliści, że przy zmianie biegu z 2 na 3 lub z 3 na 4 (wg. wskazania komputera) gdy redykują się na ok 1.8 tys silnik/skrzynia reaguje z pewnym obóźnieniem - czuć wyraźnie mniejszą moc, aż dopiero obroty wskocza na 2.1 i wtedy startuje turbo.

 

Mam czasem takie wrażenie jakbym była to typową "dziurę mocy", tak jak jest to w przypadku automatów przy mocniejszym depnięciu, kiedy skrzynia musi obliczyć sobie bieg itd.

 

Odczuwam to tylko podczas spokojnej jazdy - jeśli chcę naprawdę przyśpieszyć, to wiadomo nie ma problemów bo wchodzi silnik na wyższe obroty i ogolnie jest rakieta ...

Być może to jest taka charekterystyka tego silnika, poprzednio jezdziłem J10 2.0 benzyna i może mam inne przyzwyczajenia.  

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wskazania, to najszybsza droga wyciągnięcia łańcucha, a turbo nie startuje, ona pracuje cały czas.

Ten silnik najlepiej współgra ze skrzynią i ogólnie dobrze się czuje przy obrotach min 2,1-2,2k, później jest tylko ciekawiej. Mimo to, przy najbliższej wizycie na starych śmieciach w Wawie, znajomy z vtg zaprosił na rolki i strojenie, zobaczymy jak po tym będzie wyglądała krzywa. Tak dla jasności, żaden tuning, wystarcza to co jest, swoje objeździłem juz mpską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka charakterystyka silników z turbo. Trzeba się przyzwyczaić.

Przy czym 1.6 DIG-T wymaga troszkę wyższych obrotów niż np. 1.4 TSI, którym jeździłem.

Jeździć ok. 2k-3k rpm i będzie przyjemnie oraz co zauważyłem oszczędniej niż mulenie na niskich obrotach.

Żeby uzyskać dobre spalanie turbo musi dmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...