Skocz do zawartości
sebastiw

Pomoc w podpięciu ledów philips

Rekomendowane odpowiedzi

sebastiw

hej,

 

używam od dawna LEDów Philips Daylight9, ale zauważyłem ostatnio, że samoczynnie mrugają. Wg instrukcji w takiej sytuacji muszę je podpiąć wg innego schematu, różni się to tym, że jeden z kabelków (niebieski) zamiast do "-" akumulatora muszę podpiąć do skrzynki bezpieczników ACC pole + lub  KL15

 

tu schemat:

dl9.jpg

 

 

 

W skrzynce bezp. w komorze silnika nie mogę znaleźć bezpiecznika z takim oznaczeniem :-/

 

Jedyne ACC widzę w skrzynce pod kierownicą, a tam musiałbym b. długi kabel dorabiać... do skrzynki w komorze silnika spokojnie wystarcza kabel z zestawu ledów.

 

Pomożecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michaell

Elektryk ci to podepnie za 50 zł. Ja jeżdżę na tych ledach juz od 2012 r. Najlepsze na swiecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

Po co mam wydawać kasę jak przypięcie tego kabelka to kilka sekund roboty? Wolę sam zrobić, tylko nie nie wiem do którego bezp go podpiąć.

Ja je mam od 2 lat

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clavikord

ACC to accessory, czyli pozycja 2 kluczyka (ta przed zapłonem). Można by się podpiąć pod coś, co już jest podpięte pod ACC czyli np radio, ew gniazdko zapalniczki (uruchamia się po przełączeniu kluczyka). To już łatwiej znaleźć :)

Edytowane przez clavikord

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

Bezpiecznik oznaczony audio widzę w tej skrzynce, sprawdzę temat, dzięki

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

A nie mogę być po prostu kabelka wsunąć razem z nóżką bezpiecznika?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Bez obrazy, ale to druciarstwo  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

I to domowe!

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Dla sprawdzenia podłącz, ale mam wrażenie, że nie to jest przyczyną, chociaż ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

Tak piszą w instrukcji, że jak mruga podczas jazdy to zmienić na ten schemat...

Co innego może być przyczyną?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Najpierw sprawdź, zmieniając zasilanie z 30 na 15 (ACC).

Później, gdy to nie wypali, trzeba zastanowić się nad wersją opisaną w temacie:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2800461.html 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

Nie rozumiem co mam sprawdzić, jak zmieniać zasilanie?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clavikord

Jak dla mnie nie ma to sensu przełączanie minusa z aku do plusa ACC - nie logiczne. Też mam ledy Phillipsa i też czasami mi mrygają (jak włączę kierunkowskaz, albo wrzuce wsteczny) ale ja tu stawiam, że (u mnie przynajmniej) jakies małe zwarcie sie robi i gdzieś musze poprawić łączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Sebastiw, "30" to jest umowne oznaczenie zasilania pobieranego bezpośrednio z "+" akumulatora (tak jak masz teraz), natomiast 15 (inaczej ACC) jest to zasilanie 12V z akumulatora poprzez stacyjkę i najczęściej przekaźnik - (pojawia się z chwilą przełączenia stacyjki w pozycję ACC - pierwsza pozycja od stanu spoczynkowego kluczyka) - zasila akcesoria m.in. radio, zapalniczkę, itp. Zaleta: m.in. nie obciąża instalacji innymi obwodami, np podczas postoju z wyłączonym silnikiem, a chcesz posłuchać radia.


Clavicord, ma sens bo pod ACC masz przekaźnik (eliminuje stany nieustalone, o których w linku wyżej).

Ale jaki minus :wow: , i tu i tu masz plus, tylko inaczej podłączany.

Edytowane przez polo32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

Spoko, sprawdzę to, aczkolwiek dzisiaj w ogóle nie mrugało... może pomogło trochę to, że odpinałem kable i spinałem wszystko ponownie (może coś nie łączyło), albo też sprawa jest losowa.. nic, testy jutro.

 

a tu fajny opis jak znaleźć ACC

http://www.instructables.com/id/LED-Daytime-Running-Lights-Installation/

Edytowane przez sebastiw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Wątpię, czy to przyniesie efekt. Problem tkwi w sterowaniu od pozycji  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

dziś rano nie zdążyłem zamontować kabelka do bezp. audio, więc pojechałem "po staremu" i nie bardzo miałem okazję sprawdzać, czy mruga. Dziś wieczorem przestawię to połączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

Nie znając schematu wewnątrz układu, nie przełączałbym zbyt pochopnie kabla niebieskiego (nawet jeśli to sugerują w instrukcji - pismo obrazkowe może mylić).

Masz określone, że blue ma być podłączony do ACC lub KL15 (jest to zamienne określenie + "po stacyjce"). Tym bardziej jeśli chodzi o zmianę polaryzacji z (+) na (-). Moje sugestie dotyczyły zmianę czerwonego kabla zasilającego (red) z bezpośredniego (+), na poz. "po stacyjce" czyli 15 (ACC) - nie doczytałem Twego pierwszego postu).

Sądzę, że ta propozycja niewiele zmieni - problem jest w zakłóceniach w układzie sterowania ze świateł postojowych (orange). Wprowadza je sygnał kontroli stanu żarówek, ale można to obejść.

Edytowane przez polo32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

Chyba, żer alternator już szwankuje i nie daje stabilnego napięcia? jest w aucie od nowości, czyli 10 lat i 445 kkm i nigdy go nie naprawiałem... a miganie - z tego, co mi si wydaje, pojawia się głównie gdy stoję w korku przy ostatnich upałach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polo32

No to zmierz napięcie ładowania na  akumulatorze (przy wyłączonym silniku i na jałowych) oraz jak zachowuje się bez obciążenia i z obciążeniem (dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, światła) i będziesz wiedział jaka jest kondycja układu ładowania (regulatora napięcia alternatora i akumulatora). 

Edytowane przez polo32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

Niestety na wszystkich bezpiecznikach skrzynki w komorze silnika jest napięcie nawet przy wyjętym kluczyku...
 

Doradźcie proszę jak, którędy - możliwie bezproblemowo - przecisnąć cienki kabelek z komory silnika do skrzynki bezp. pod kierownicą?

Edytowane przez sebastiw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skit

a patrzyłeś zasilania cewek przekaźników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastiw

a patrzyłeś zasilania cewek przekaźników?

Nie rozumiem, czyli gdzie szukać? Edytowane przez sebastiw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skit

Przy prawej lampie zdaje się jest skrzynka z przekaźnikami, popatrz czy tam nie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×