Skocz do zawartości
ROBERTJ

Badanie techniczne

Rekomendowane odpowiedzi

ROBERTJ

Witam.Głupie pytanie:czy w murano można robic BT tak jak w autach na jedną oś ?Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkar

Witaj.

Co to znaczy, czy można?

 

Ja miałem tak badane auto w 3 stacjach ( w tym jedna referencyjna).

 

Wygląda to dość zabawnie gdy samochód próbuje wyskoczyć z rolek. :)

Diagności robią mądre miny i jest OK.

 

pozdrawiam wkar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eryk_wl

śmiesznie to mgło być jak przemielił by Ci przekładnie kątową albo tylni most, naszych samochodów nie powieno się badać na rolkach tylko na stacjach wyposażonych w takie płyty najazdowe , bo efekt na rolkach bedzie taki ze wjedzie przednią osią zablokuje hamulce a mechanizm dołączania uzna że przednia oś wpadła w poślizg i dołączy tył który jak tylko obróci kołami to mały pikuś gorzej jak coś się zwali w przeniesieniu napędu na tył .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OsobaNN

W Polsce stacja powinna posiadać urzdzenia certyfikowane przez ITS  do pomiaru pojazdu z napędem 4x4.... z tego co wiem to ne ema ich za wiele. Jesli uszkodzą pojazd bo podjeli się badania, a nie posiadają sprzętu to można na drodze sądowej uzyskać odszkodowanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eryk_wl

kiedyś jak kupiłem sobie CR-V to pojechałem na stację (PZM) gdzie robiłem przeglądy wszystkich osiek i pan mi powiedział że on mi nie sprawdzi bo się boi uszkodzić napęd tj. wjechał na rolki przodem i tym obrócił kołami od razu odpuścił i prosił mnie abym jechał do innej stacji PZM która ma takie płyty najazdowe . 

 

Tych stacji już trochę jest to są takie stacje gdzie zamiast rolek są płyty z blachy perforowanej zawieszone na czymś i najeżdzając na nia i hamując czujniki badaja siłe hamulców ta sama płyta słuzy do sprawdzenia zawieszenia w tedy rusza się na boki albo drży jak sprawdzaja amorki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkar

Witam.

 

To jakieś nieporozumienie.

 

Nie mówimy przecież o badaniach na hamowni.

 

Śmieszny jest moment wjechania na rolki napędzane do kontroli hamulców.

 

Samochód od hamowania nie może się zepsuć !

 

Poza tym Murano nie jest przecież autem klasycznie 4 napędowym ( gdzie jest mechanizm różnicowy).

 

Tylne koła dołączane są TYLKO przy ruszaniu i powolnej jeździe ( do ok.20km/h).

 

I to przez sprzęgło wiskotycze. Awarie spowodowane mogą być WYŁĄCZNIE przez niesprawności

 

układów napędowych.

 

Tak, że nie ma co się przejmować. :)

 

Pozdrawiam wkar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
utras

Bylem na przeglądzie i Pan diagnosta tylko zapytał: "cztery"? Odpowiedzialem, ze tak. I robil jakos tak, ze po jednym kole załączał rolki. Wszystko było bez żadnego problemu.

W sumie, to przod chyba razem a tyl pojedynczo załączał. Poza tym sprawdzanie hamulców raczej robił na N, bo to rolki napędzają koła.

Edytowane przez utras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×