Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki akumulator ?


siwy77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z racji tego, że mi właśnie padł akumulator (Made in Japan, data prod. 07.2010), czyli trochę wytrzymał poszukuję nowego. Na starym nie ma napisanych żadnych parametrów. Zmierzyłem go tylko, żeby nowy miał podobne wymiary.  Co możecie polecić, a najważniejsze jakie parametry powinien mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij do działu QQłki - masz tam 2 tematy o aku - znajdziesz tam zapewne kilka cennych odpowiedzi na swoje pytanie.

Dziwi mnie tylko jak to możliwe, jak 7 latni aku znalazł się w aucie z silnikiem 1,6 Dig-T. Od kiedy ten silnik zaczęli montować w autach - 2015 ??

Piszesz w dziale Żuczka, więc jak przypuszczam pytanie nie dotyczy Micry :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dotyczy Micry :) Juke jest z 11.2010, akumulator z 07.2010. Dzięki za info, zerknę do działu QQ.

Edytowane przez siwy77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik 1,6 dig-t 190 kM auto od dealera z roku 2010, 1-sza rejestracja maj 2011. Jeżeli ktoś nie jest w temacie to chyba lepiej milczeć....


Witam.

Z racji tego, że mi właśnie padł akumulator (Made in Japan, data prod. 07.2010), czyli trochę wytrzymał poszukuję nowego. Na starym nie ma napisanych żadnych parametrów. Zmierzyłem go tylko, żeby nowy miał podobne wymiary.  Co możecie polecić, a najważniejsze jakie parametry powinien mieć.

Fabrycznie: 62 Ah, prąd rozruchu 570 A (nie wiem po co) prawy+ oczywiście wymiary myslę ze wejdą  ok.22 -24 cm wys 19 cm szer 17,5?? ostatniego nie jestem pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew, bo właśnie zastanawiałem się skąd się wzięło to USA. Co do aku to wymiary mam ze starego. Rzeczywiście, że ten prąd rozruchu to jakiś duży.

 

wysłane z P8 lite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MR16DDT do 2014 mial akumulator standartu JIS typu 80D23. Numer części Nissan 244101JB0AHR. Cena orginału dość wysoka ale gwarancja na 3 lata i możesz jeszcze dostać LRSA czyli pakiet lojalnościowy assistance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Nie chcę zakładać nowego tematu więc tu zapytam , jak sprawdzić na panelu stan naładowania akumulatora w JUKE z 2012 roku ? Czy jest to możliwe, czy jest taka funkcja  ?

 

 Na panelu naciskasz D-Mode i jak masz ustawione NORMAL to pokaże akumulator i 5 kreseczek. Będą podświetlone wszystkie lub część, ale co one oznaczają w trakcie jazdy lub na zapłonie, to Ci nie powiem. Gdzieś tutaj znalazłem topic. Polecam przeczytać, może coś wywnioskujesz, bo ja nadal nie rozumiem :)

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/102328-%C5%82adowanie-akumulatora/?hl=%C5%82adowanie

 

Jeszcze tutaj możesz spojrzeć, niby QQ.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/105869-problem-z-niedo%C5%82adowanym-akumulatorem/page-1

Edytowane przez siwy77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Szanowni, dziś zaczęła mrugać mi kontrolka start-stop. Podjechałem do serwisu, diagnoza - akumulator do wymiany. Auto ma niepełne 3,5 roku. Czy to normalne, żeby akumulator wytrzymał tak krótki okres? Możecie polecić jakiś dobry akumulator?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Szanowni, dziś zaczęła mrugać mi kontrolka start-stop. Podjechałem do serwisu, diagnoza - akumulator do wymiany. Auto ma niepełne 3,5 roku. Czy to normalne, żeby akumulator wytrzymał tak krótki okres? Możecie polecić jakiś dobry akumulator?

No to trochę przespałeś sprawę, bo wielu z nas już tutaj pisało o swoich przygodach z akumulatorami i równie wielu wynieniło jeszcze na gwarancji.

Co do poleceń dot. co wybrać, to zerknij na to http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/109099-wadliwy-akumulator/?view=findpost&p=1196817 i kilka następnych wypowiedzi.

Znajdziesz w tym temacie również wiele cennych informacji, które na pewno będą pomocne w wyborze aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zależy czy masz srart stop czy nie... jeśli masz to musi być akumulator EFB. Zależnie od VIN'u były 62Ah/570CCA dla przed 2014r i potem 70Ah / 720A lub 60Ah / 640 A.. ale e ostatnie to EFB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, OsobaNN napisał:

Zależy czy masz srart stop czy nie... jeśli masz to musi być akumulator EFB. Zależnie od VIN'u były 62Ah/570CCA dla przed 2014r i potem 70Ah / 720A lub 60Ah / 640 A.. ale e ostatnie to EFB.

nie mam ss, fabrycznie chyba jest 60-62 Ah? myślałem nad w/w. trochę większa pojemność niż fabryczna przydałaby się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktory rocznik masz ? po 2014 czy przed?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bez nr VIN to w tych rocznikach MR16DDT miały orginalnie 244101JB0A, czyli JIS 80D23, orginalny akumulator na wymiane szedł 244101JB0AHR 62Ah / 570CCA

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 31.05.2018 o 14:05, OsobaNN napisał:

Zależy czy masz srart stop czy nie... jeśli masz to musi być akumulator EFB. Zależnie od VIN'u były 62Ah/570CCA dla przed 2014r i potem 70Ah / 720A lub 60Ah / 640 A.. ale e ostatnie to EFB.

Mam pytanie a który Juke ma system stop/start? To,że się odpala guzikiem nie znaczy,że posiada ten system i gaśnie na światłach a  w chwili dodania gazu zapala.

Uważam,że do każdego Juka wystarcza w zupełności normalny kwasowy akumulator i taki mam na pierwszym wyposażeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się 100 zł za dwa razy lepszą wytrzymałość to się opłaca. Ja mam jeszcze oryginalny  aku i służy już 7 rok  ( nie jest EFB )  co mnie bardzo dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoim aku ma 12,58V i tak ma być. Nie napięcie tylko pojemność świadczy o kondycji akumulatora. Sprawdz może prąd ładowania,a potem sprawdz aku pod obciążęniem. Można to zrobić nieodpłatnie w prawie każdym sklepie co sprzedaje akumulatory.

Z tego co widzę (a dużo tego nie ma)  to masz normalny aku.

W Juku jest tak, że alternator na początku daje wysokie napięcie, zależnie od stopnia naładowania aku, potem ono spada do niższych wartości zależnie od zapotrzebowania.

Dlatego jak instaluje się światła do jazdy dziennej trzeba brać napięcie po kluczyku, bo sam moduł jak napięcie spadnie to zaraz rozłacza światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak jest start & stop to jest EFB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Szary. said:

Jeśli chodzi o mój stary oryginalny aku , to nie pisze na nim EFB  . W ASO na wydruku testu jest EFB i jak dopytałem to powiedzieli , że to nie tylko napis a faktycznie aku jest EFB . Oczywiście też nie do końca w to wierzę , choć na aku pisze coś o autach mało palących paliwa . To aku z Japan  oni pewnie nie mają oznaczeń typu EFB ,mogę się tu mylić . W aucie start&stop nie mam .Co do aku to może jest mocny skoro przy 12.20V Juke odpala ,albo Juke mało potrzebuje i pobiera .

Są dwa rodzaje aku do aut "gaszonych i zapalanych na skrzyżowaniu" .

1. EFB do tych aut z pierwszych wersji start&stop bez odzysku V z hamowań .

2. AGM do tych aut z odzyskiem V i pewnie zaawansowanym układem zarządzania mocą/stanem aku.

A na marginesie VW Pasek 2.0TDI , miałem zwykłe aku i znudziło mi się z nimi co 2-3 lata bawić .Pasek nie ma start&stop ,a ja mu wsadziłem Molla  EFB i jestem zadowolony  co widać po wynikach . Zapotrzebowanie na V ma spore przy odpalaniu , czasem kilka dni nie lata zimą  ,wcześniejszy też Molla ale zwykły i jest różnica .Stary zwykły Moll obecnie świetnie sobie radzi w golfie 4, bo mniej ma elektroniki i rozruch prosty, mniej V żerny .     

Mam takie osobiste odczucie , że Juke są mniej napakowane elektronicznie . No i w większości jestem zadowolony np. jest zwykły ręczny , nie ma parktronika z psującymi się czujnikami . Ale za to odwrotnie może brakować podgrzewanych lusterek i przedniej szyby .Moje odczucie potwierdza fakt taki , że stary aku Juke miał 12.20V i odpalał ,co w VW było by nie realne ,brać pod uwagę też trzeba że jeden to ON a drugi PB 95.Pasek na starym aku 12.40 i już w zimę rozrusznik kręcił na dwa razy .

 

No i jak jest ktoś kto wymieniał aku samodzielnie i się pochwali procedurą i spostrzeżeniami ?

 

 

 

 

I tu cię zaskoczę... do start stop jest tylko EFB. Nissan nigdy nie używał i nie używa akumulatorów typu AGM w pojazdach na rynek europejski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...