Skocz do zawartości
Zalin

[P11.144] Tylko trzy biegi w CVT w trybie półautomatycznym

Rekomendowane odpowiedzi

Zalin

Cześć,

 

Od piątku zmagam się z nietypowym dla mnie problemem skrzyni CVT w Nissanie primera p11.144 2.0 140KM z instalacją LPG.

Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej nagle obroty zaczęły rosnąć nieproporcjonalnie do wzrostu prędkości. Żeby sprawdzić co się stało, przełączyłem bieg z tryby Auto (D) na półautomat +-. Okazało się, że auto zmienia biegi tylko do D3.

Przy ok. 60-70 km/h autem zaczęło szarpać (3000 obrotów/min) i obroty zaczęły chwilowo spadać i znowu rosnąć. Tak jakby usiłował wrzuć D4, ale nie był w stanie. Owszem, machając lewarkiem zmiany biegów na +- na wyświetlaczu spokojnie pokaże się D6, jednak wciąż jest to trzeci bieg. Na postoju, po przekręceniu kluczyka w stacyjce do etapu włączenia zasilania kontrolka CVT miga 5-6 razy.

Diagnostyka za pomocą spinacza wykazała tylko jeden błąd P0325.

Dodam, że przed kilkoma dniami miałem wymieniany czujnik położenia łańcucha (niestety na sprawny- używany, pilnie potrzebowałem pojazdu), gdyż skrzynia przyblokowała się na pierwszym biegu- wtedy także komputer nic nie wskazał oprócz P0325. Odłamanych elementów łańcucha nie stwierdzono. Po naprawie przejechałem 400 km i taki klops.

W przyszłym tygodniu miałem zapobiegawczo wymieniać olej w skrzyni biegów, uszczelkę i filtr. Co może być przyczyną?  Większość forumowiczów miała błędy typu P1777 w komplecie. U mnie komputer nic więcej nie zgłasza. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

 

P0325 Possible causes:

- Faulty knock sensor
- Knock sensor circuit poor electrical connection
- Knock sensor harness is open or shorted
- Faulty Engine Control Module (ECM)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kn

Nie wygląda to na problem ze skrzynią biegów, szczególnie to szarpanie przy 3000 rpm. Ta skrzynia nie wrzuca biegów, te D1-D6 to tylo symulacja przełożeń. 

Z kodu błędu wygląda na wadliwy czujnik spalania stukowego. 

Może być że zatankowałeś jakieś trefne paliwo? 

A może przestawiony zapłon? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ferguson

Tak jak wyżej, problem tkwi w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zalin

Dzięki za wskazówki.

Za tydzień mam umówioną wizytę w warsztacie. Dam znać, co znaleźli.


Dzięki za wskazówki.

Za tydzień mam umówioną wizytę w warsztacie. Dam znać, co znaleźli.

Tak więc testy wykazały:

Znowy prawdopodobnie uszkodzony step motor, throttle position sensor, nieprawidłowe ciśnienie oleju wewnątrz skrzyni. Koszt naprawy, wymiany uszczelniaczy, sparciałych przewodów wraz z wyjęciem i ponownym montażem skrzyni biegów, dynamiczną wymianą oleju: od 3500 do 4000 zł. Czas sprzedać pojazd.

Edytowane przez Zalin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NEO NFS

Możesz jeszcze poszukać skrzyni lub zmienić na manual.

 

P.s. Dlatego unikam jak ognia automatów i ON!!

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×