Skocz do zawartości
DiakOn

R51 AT 2,5DcI 171KM - błędy 4WD/ABS/ESP

Rekomendowane odpowiedzi

DiakOn

Witam.

Dzisiejszego zimnego, potwornie zamglonego wieczoru po odpaleniu samochodu pojawiła się kontrolka ABS, oraz ESP/Poślizg/ESP Off,

Ustawiony napęd AUTO - przy próbie ruszania zorientowałem się, że samochód prowadzi się bardzo niebezpiecznie, zupełnie jakby każde z kół chciało inaczej przyspieszać/jechać w inną stronę, samochód 'tańczy' po drodze nawet przy prędkości mniejszej niż 20km/h. Już po kilku metrach pojawił się symbol błędu 4WD. 

Do domu jakoś dotarem - na sztywno na napędzie 2WD. 

 

Po ponownym rozruchu silnika błędy ABS/ESP wracają od razu, a błąd 4WD załącza się mimo że jadę na 2WD.

 

Ponownie zwracam się do doświadczonego grona Kolegów - od czego zacząć, gdzie szukać problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sq9mcs

Coś z skrzynią rozdzielczą. Poszukaj na forum mojego tematu dotyczącego autodiagnostyki tego elementu. Podaj jakie błędy system wskazał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DiakOn

Coś z skrzynią rozdzielczą. Poszukaj na forum mojego tematu dotyczącego autodiagnostyki tego elementu. Podaj jakie błędy system wskazał.

Jutro będę sprawdzał autodiagnoze skrzyni rozdzielacza-podam błędy. 

Dzis podłączyłem komputer i wykazał tylko błąd prawego czujnika ABS. Wciąż mam nadzieję że to tylko problem ABS ...

Edytowane przez DiakOn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

Jest taka opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tony091

U mnie tez paliło sie 4WD jak padł czujnik z przodu. Jeszcze cos o czujniki kąta skrętu kierownicy miałem błąd. Po wymianie czujnika wróciło wszystko do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzemik

Czujnik może być dobry , ale przewody korodują wewnątrz izolacji. Niestety w przewodach jest mało miedzi. To jest jakiś stop,  AL/Cu albo cholera wie czego. Skorodowane nie przewodzą, lutować się nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DiakOn

Czujnik ABS wymieniony, przewody są ok.

Błąd czujnika ABS zniknął-teraz świeci się po prostu błąd ABS .... :(

Zostaje skrzynia rozdzielcza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

Ale jaki błąd?? Konkretne numery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzemik

Po przejechaniu ok 100 m powinna zgasnąć kontrolka ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrisT

skrzynia rozdzielcza nie ma nic do ABS, 

skoro wymieniłeś czujnik trzeba przejechać kilkadziesiąt metrów, jeśli nadal wywala ABS może trzeba odwrotnie wpiąć przewody czujnika.

Chinczyki potrafią zamieniać kabelki stronami we wtyczce.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hanek.marcin

Mialem taki sam problem auto jechalo jakby na ręcznym. U mnie problemem byla wtyczka czujnika abs,po prostu nie łączyla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrisT

ja kilka dni (zanim zdiagnozowałem i kupiłem) jeżdziłem z padniętym przednim czujnikiem ABS, system ABS był wyłączony i ECM sygnalizował też awarię napędów 4x4. 

Dlatego iz abs jest potrzebny do poprawnej pracy czterech łapek naszych aut,  nie wiem czy tylko system wyłączy kontrole trakcji, esp i elektroniczną blokade dyfrów  (tu potrzeba danych z czujników o obrotach kół) pozwalając skrzynce na dołączenie przedniego napędu 4H czy 4Lo.... nie wpadłem na pomysł aby to sprawdzić, ale chyba nie dołączy przedniej osi. A szkoda.... bo czasem lepiej miec "upośledzony" napęd na cztery a nizeli sam tył ktory na śliskim nie da sobie rady. 

 

Wracając do tematu, jeżdząc z uszkodzonym czujnikiem i wyłączonych systemach nie zaobserwowałem żadnej zmiany w prowadzeniu się auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

System odłączy sterowanie skrzyni rozdzielczej która będzie pracować tylko w trybie 2H. Powód: System stwierdza awarię ABSu a przez to nie może w razie potrzeby uruchomić systemu ABLS który jest potrzebny przy trybach Auto, 4H i 4L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DiakOn

Uff. Udało się ustalić numery błędów !
- P1830

- P1831

- P1832

- P1808

Czy coś przychodzi Wam do głowy?
:((

Dziś w trakcie testów doszło jeszcze jedno, co jakiś czas załącza się taki tryb, że czasami po zahamowaniu mimo dodawania gazu, auto nie przyspiesza, lub baaaaardzo powoli się rozpędza, wrastają obroty praktycznie bez zmiany prędkości.

Zdarza się to też czasem od razu po rozruchu, jeśli spróbuję zahamować przed pojawieniem się błędów - ruszam, słuchać cykający/chroboczący ABS,a jak próbuję hamować - hamulce prawie że nie reagują . Dopiero po rozpędzeniu do ok 40km/h wyświetlą się błędy, i wtedy hamulec już poprawnie reaguje.
Jak wyłączę samochód i załączę ponownie - znów jest ok.

Edytowane przez DiakOn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

P1830 - Nieprawidłowy sygnał z sterownika pompy ABS (system ABS) do systemu CAN

P1831 - Nieprawidłowy sygnał z sterownika pompy ABS (system ESP) do systemu CAN

P1832 - Nieprawidłowy sygnał z sterownika pompy ABS (system TCS) do systemu CAN

P1808 - Nieprawidłowy sygnał z sterownika pompy ABS (czujnik prędkości pojazdu) do systemu CAN

 

Pierwsze trzy błędy wskazują na problem z systemem ABSu. Czwarty dotyczy skrzyni automatycznej.

FSM wskazuje na konieczność sprawdzenia całej magistrali systemu ABS a tego nie da się zrobić z byle jakiego komputera diagnostycznego. Jeśli jakiś wysoki model Autela tego nie ogarnie to pozostaje tylko Nissanowski Consult.

 

Co do P1808. Może to być błąd wtórny albo wiązki skrzyni automatycznej. No chyba że czujnik padł. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzemik

Czy czujnik ABS został dobrze wpięty ? Przewody mogą być zamienione we wtyczce. Nie sugeruj się kolorami przewodów. Albo są dwa rodzaje czujników albo małe rączki pakują jak się trafi. :devil: 

Sprawdź to. Ja przy wymianie piasty musiałem zamienić miejscami przewody we wtyczce bo tez ABS głupiał

Edytowane przez dzemik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DiakOn

Koniec. Wreszcie ... sprawcą w/w zamieszania okazał się nowy czujnik ABSu !

Podawał błędne odczyty, np. koła kręciły się z prędkością 5km/h a ten 'nowy' wskazywał raz 5km/h, raz 0km/h, a za chwilę już 80km/h :D

I przez to takie cuda z samochodem się działy.

 

Wszystkim uczestniczącym w dyskusji dziękuję za wsparcie i do następnego. 

 

p.s.

Nissanowski Consult zrobił dobrą robotę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcmc

Mnie także wyswietla 4WD ESP+"glizdy

Błędy C1163 , C1143 z tego co znalazłem dotyczą czujnika kąta skrętu. Może ma ktoś pomysł od czego zacząć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
roguwawa

Ja bym zaczął od usunięcia błędów i przeprowadzenia kalibracji Consultem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Leon 73

Mam podobny problem, bujam się z tym od roku. Padnięty był czujnik ABS z tyłu oraz mechanik wymienił mi całą instalację ABS (poprzedni naprawiciel poszatkował ją szukając przerwy). Teraz niby ok ale ESP jest nadwrażliwe, uruchamia się nie tylko na zakrętach (bez poślizgu) ale nawet przy zmianie biegów. Może być, że przy wtyczce od tylnych czujników zamienione są kabelki (jak pisali koledzy wyżej), Najnowszy news od innego majstra brzmi: błąd zasilania po stacyjce (cokolwiek to znaczy). Jeżeli ktoś z Was ma schemat elektryczny instalacji ABS to proszę o podrzucenie, może udało by się dojść który PIN w kostce odpowiada za to zasilenie po stacyjce ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coyote024

Ja tak miałem ostatnio , widząc zalaną jezdnie nawet nie zwolnilem tylko wpadłem w ta wodę z całą prędkością !! wyglądało to jakby wodowali statek! I po kilku sekundach na desce abs, esp, kontrola i napędy! komputer wykazał tylny prawy czujnik uszkodzony , wymieniłem i nic się nie dzieje .od paru dni bo borykam się z tym też dłuższy czas , zaświeci się wszystko ale po zgaszsniu silnika i ponownym odpaleniu gaśnie do nast razu czyli nast kilka min lub kilka dni różnie !!! po samo diagnostyce zawsze wywala mi 4 błędy 6,17,21,23! "21" - Problem z układem sterowania siłownika reduktora (połączenia elektryczne) i podejrzewam że zalalem gdzieś okolice redaktora , zaznaczę że wszystkie czujniki sprawdzone i kable też! chyba że ma ktoś jakiś inny pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fikolek2

Zbadaj luzy na łożyskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coyote024
Napisano (edytowane)

wszystkie piasty mam wymienione!A jeśli chodzi o reduktor to przy wymianie krzyżakow wszystko sprawdziłem , zero luzu ! gdzieś się dostała woda pod ciśnieniem .....

byłem znowu na kompie bo wymieniłem ten a raczej te tylne czujniki i takie błędy się pojawiły : P1211- ABS /TCS module,C1133-engine signal 4,C1101-rear right speed sensor

Edytowane przez Coyote024

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
roguwawa

może woda w kostkach lub pęknięte kable wiżki ramy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coyote024

Dzisiaj problem rozwiązałem ze swicacym sie ABS,ESP,Kontrolą trakcji i 4WD fakt ze zaswicilo mi sie to po wjechaniu w zalaną jezdnie i dosc szybko(opisywalem wczesniej) sytuacja wygladala nastepujaco bez miernika nic nie zrobisz .Bedac na kompie pokazal mi tylny prawy czujnik walniety a ze mam zapasowy to podmienilem i dalej to samo !Pomierzylem wszytkie kable idace o czujnikow z tylu do kostki za kolem i od kola do pompy ABS(sterownik) wszystkie byly ok poza jednym wychodzacym z tylnego czujnika(kolor zielony).Byl uszkodzony w dwoch miescach ,okolo 50 cm od kostki i przy ramie mniej wiecej w srodku.Problem w tym ze kilka lat temu przerabialem podobna sytuacje i tez byl ten sam kabelek (zielony) niedaleko kostki tylnego czujnika.Powiem szczerze ze ten kabel jest fabrycznie wadliwy na calej dlugosci (chinczyk chyba bylby lepszy) na wiosne wymienie go calego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×