Skocz do zawartości
tatojakubaiani

Wymiana wentylatora kabinowego

Rekomendowane odpowiedzi

tatojakubaiani

Witam.

Padł mi wentylator kabinowy - brak nadmuchu w kabinie to na dzisiaj brak jazdy bo wszystko paruje.

W T31 niestety lokalizacja wentylatora jest idiotyczna i mechanicy chcą rozbierać cały kokpit. Widziałem filmiki jak wymieniają dmuchawę bez rozbierania całego kokpitu - czy ktoś zna mechanika który się tego podejmie we Wrocławiu lub okolicach?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

borge

mozesz wkleic link do takiego filmu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tatojakubaiani

Witam.

Chwilę nie zaglądałem. Na youtube jest sporo tego, głównie bawią się w to Rosjanie  :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=GJpnToM_VzQ - dobrze widać jak się do tego zabrać ale potem słabsza jakość

 

https://www.youtube.com/watch?v=clgSbJqNeV4 - to z Qashqai ale w X-Trailu jest identcznie

 

https://www.youtube.com/watch?v=p_5UanPmAG4&t=4s - to z kolei z nissna sentra i znowu tak samo "bezproblemowy" dostęp do wentylatora...

 

Pozdrawiam.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesiek62

Mam t-31 z 2007 i właśnie z tym walczę.

W automacie. Jest to teraz proste. Pierwsze szukanie to rozbebeszyłem wszystko. Wystarczy jednak zdemontować osłonę pod kierownicą, pedały gazu i hamulca, w automacie są zblokowane. Odkręcić śrubkę i po wyciągnięciu wtyczki wyjąć wentylator. Ja z powodu swoich gabarytów wyjmuję jeszcze siedzenie kierowcy. Wyjmuje się go delikatnie do tyłu i później w dół i do tyłu, trochę przeszkadza uchwyt siłownika, ale bez problemu.Potrzeba do tego

- klucz 13 najlepiej sztorcowy i długi - dość dalek śruby mocujące zblokowane pedały wystają,.

- oczkowa 10 tam jest pod sopodem taka blacha,

- wkrętaki płaskie i krzyżakowe, do demontażu plastików, kostek,

- kombinerki do zdjęcia zawleczki siłownika.

Po włożeniu silnika trzeba sprawdzić jak z wtyczką, ja wepchnąłem silnik za głęboko i musiałem go wyciągać. Plastiki na zimnie robią się kruche, lepiej pracować w pomieszczeniu, jak macie możliwość.

Po drugim rozebraniu zajmuje mnie to około 2 - 2,5 godzinki. 

Wymieniłem silnik, ale ktoś kto robił to wcześniej powyłamywał kilka łopatek i nadal idealnie cicho nie pracuje. Jak by ktoś z szanownego Koleżeństwa miał taki plastyk na zbyciu to przytulę.

Co do silnika to wystarczy zamówić kuliste samosmary i już mamy problem z głowy.

U mnie wyrobił się samosmar od strony wentylatora.

Samosmary są tutaj   http://jolube.com.pl/lozysko-slizgowe/7733-pap-0606p10-ks-6x8x6-tuleja-samosmarna.html

Są trochę wyższe ale nie przeszkadza, po delikatnym zeszlifowaniu wskakują na miejsca. i mam silnik jak nowy.

Edytowane przez Wiesiek62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tatojakubaiani

Witam.

Dzięki za instrukcje ale u mnie ani zdolności manualnych ani narzędzi ani garażu...

Znalazłem już mechanika co tak to właśnie zrobi ale się rozchorował i będzie po nowym roku mam nadzieję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosns
Napisano (edytowane)

Wiesiek62 jak wyciągasz wentylator?, ja swojego nie mogę wyciągnąć ?? jest na zatrzaskach czy może trzeba obrócić.

Edytowane przez bosns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×