Skocz do zawartości
patrick137

Drgania kierownicy oraz w wewnatrz na wolnych obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

patrick137

Witam wszystkich.Moj problem polega na tym ze jak odpale Niska to na wolnych obrotach udczuwalne sa drgania,wibracje na kierownicy oraz w srodku auta.Zjezdzilem juz roznych fachowcow i kazdy mowi co innego.Ze dwumasa,ze wtryski

ze poduszki.Silnik pracuje rowno,nic nie stuka i nie szarpie oraz nie slychac zadnych dziwnych dzwiekow.Moze ktos mial podobny problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karibox1

napisz coś o przebiegu i wieku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Jak pracuje równo to nie wtryski.

Przysłuchałbym się dźwiękom przy gaszeniu i zapalaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Zweryfikuj stan poduszki olejowej, po prawej stronie na górze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrick137

Wiec tak.Rocznik koncowka 2007,przebieg 160tys.km.Przy odpalaniu i gaszeniu nic nie szarpie anie nie stuka.Patrzylem na ta poduszke i nie czuc zeby przenosila drgania.Troche drzy ta wyzej.Chyba ze od strony skrzyni tez jest olejowa.Ale nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Nie wiem czy mówimy o tej samej. Ja mówiłem o tej z załącznika.

post-87274-0-43652100-1512572512_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrick137

Dzieki za zainteresowanie. Ta poduszka z obrazka nie przenisi drgan, bo jak przyloze reke do karoserki obok tej poduszki to nie drzy.Ta wyzej troche drzy. Bo podobno od strony skrzyni tez sa 2 poduszki ale ich nie sprawdzalem bo nawet nie wiem gdzie. Mam nadzieje ze to nie sa poczatki dwumasy.


Moze ma ktos jakies pomysły gdzie szukac przyczyny. 

post-108992-0-52468300-1512573535_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Ta poduszka, którą wskazałem, bywa zdradliwa. Nawet jeśli nie jest wylana, bardzo często odpowiada za telepanie budą na wolnych obrotach. Sprawdź odległość od pałąka do poduszki właściwej (tak jak na fotce). Jeśli odległość ta jest dużo większa niż 8-10 mm, z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jest przyczyną febry.

post-87274-0-09745800-1512618527_thumb.jpg


Oczywiście stan pozostałych poduszek należy też zweryfikować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrick137

Dzieki za odpowiedz.Dzisiaj popatrze i dam znac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

Ta poduszka, którą wskazałem, bywa zdradliwa. Nawet jeśli nie jest wylana, bardzo często odpowiada za telepanie budą na wolnych obrotach. Sprawdź odległość od pałąka do poduszki właściwej (tak jak na fotce). Jeśli odległość ta jest dużo większa niż 8-10 mm, z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jest przyczyną febry.

attachicon.gifwysokość pod pałąkiem.jpg

Oczywiście stan pozostałych poduszek należy też zweryfikować

To jak to jest rzeczywiście?

Poduszka jest dobra jak odległość w zaznaczonym na zdjeciu miejscu jest powyżej 8-10 mm czy mniejsza??

U mnie jest ok.12 mm w tym miejscu a wg opinii jakie wczesniej słyszałem- jest źle kiedy ta odległość jest minimalna lub nawet zdarzyc może sie ,że  prześwitu nie ma zupelnie i te elementy stykaja sie ze sobą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Już wyjaśniam. Silnik wisi na tej poduszce, ciągnąc ją w dół, oddalając od pałąka, który zamontowany jest na sztywno do karoserii. Sprawność poduszki oceniamy (poza oczywistymi cechami takimi jak wyciek oleju, czy rozwulkanizowanie) na podstawie tej odległości. Im większa, tym poduszka bardziej sklepana/zużyta, a tym samym utraciła własności tłumiące.


Reasumując, im mniejsza ta odległość tym lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

Dzieki.

Moje watpliwości wynikaja z tego ,ze nt temat juz było na forum i jeszcze gdzie indziej czytalem .

Ludzie wymieniali te poduszki kiedy nie było już luzu w tym miejscu i nawet ten pałak opierał sie na drugiej częsci..

U mnie trzepie mocno buda na luzie ,luz w tym miejscu to własnie ~~12 mm ale kiedy silnik pracuje wiele razy sprawdzalem na rózne sposoby ta poduszkę (jak rowniez inne przy wymianie tulei wózka)i nie wyczułem zadnych drgań ,wibracji czy jakiekolwiek innego ruchu tej  poduszki.

A buda telepie sie.

Delikatne tylko podniesienie obrotów do ~~900-1000 trzęsawka ustepuje jak reka odjął..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrick137

Wlasnie sprawdzilem ta poduszke i odleglosc od palaka wynosi ok 8mm.Dotykajac reka poduszki nie odczowam drgan na niej.Chyba ze jest jeszcze jedna poduszka olejowa trzymajaca skrzynie.Juz sam nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

To znaczy, że jest jeszcze sprawna. Musisz szukać gdzie indziej.


Ludzie wymieniali te poduszki kiedy nie było już luzu w tym miejscu i nawet ten pałak opierał sie na drugiej częsci..

Byłoby to bez sensu. Piotrek, spójrz na moje zdjęcie. W sytuacji nieobciążonej, pałąk jest bardzo blisko samej poduszki, bo nic jej nie ciągnie w dół. Dopiero po zawieszeniu na niej silnika, widać, czy nie poddaje się za bardzo i nie idzie w dół. Pałąk zawsze zostaje na swoim miejscu.

Ja mam 9 mm i bardzo delikatne drgania, które można tolerować. Ale ponieważ będę wymieniał obie poduszki (kości) na górze i na dole, postanowiłem i tę wymienić. Jak chcesz mogę Ci wysłać po wymianie swoją i sprawdzisz czy coś się poprawiło. Najwyżej odeślesz.


Kupiłem używaną, w idealnym stanie, po przebiegu ok. 20 kkm. Prześwit na niezamontowanej - 0,00 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

To znaczy, że jest jeszcze sprawna. Musisz szukać gdzie indziej.

Byłoby to bez sensu. Piotrek, spójrz na moje zdjęcie. W sytuacji nieobciążonej, pałąk jest bardzo blisko samej poduszki, bo nic jej nie ciągnie w dół. Dopiero po zawieszeniu na niej silnika, widać, czy nie poddaje się za bardzo i nie idzie w dół. Pałąk zawsze zostaje na swoim miejscu.

Ja mam 9 mm i bardzo delikatne drgania, które można tolerować. Ale ponieważ będę wymieniał obie poduszki (kości) na górze i na dole, postanowiłem i tę wymienić. Jak chcesz mogę Ci wysłać po wymianie swoją i sprawdzisz czy coś się poprawiło. Najwyżej odeślesz.

Kupiłem używaną, w idealnym stanie, po przebiegu ok. 20 kkm. Prześwit na niezamontowanej - 0,00 mm

Dziekuje za wyjaśnienia ,bo z tego co wczesniej słyszałem to niby jest  niedobrze kiedy te elementy stykaja sie ze soba

Cena  nowej poduszki to chyba cos ponad 3tys.zł ,nie wiele dokladajac mozna  kupic silnik używany nawet i z ta poduszką ,wiec niech sobie buda podskakuje na luzie dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

One nie mają szans, żeby się stykać pod obciążeniem. Nasze silniki trochę ważą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrick137

A powiedzcie mi czy te drgania to moze byc poczatek dwumasy? Z tym ze nic nie stuka i nic nie szarpie.

A powiedzcie mi czy te drgania to moze byc poczatek dwumasy? Z tym ze nic nie stuka i nic nie szarpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maver27

Na dwumasę to otwierasz drzwi i gasisz silnik, jak drzwi zatrzęsą się to dwumasa. U mnie nawet nie drgną a problem z telepaniem budą od 1.5 roku. 90% mechaników obstawia układ paliwowy. Postaw kubek z wodą na silniku to zobaczysz jak równo chodzi. Nowy nawet monety postawionej na sztorc nie powinien przewrócić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrick137

Tez obstawialem wtryski.Ale obroty trzyma rowno i pracuje ladnie.Juz zglupialem naprawde. W sobote jeszcze mysle sprawdzic poduszki od strony skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

Na dwumasę to otwierasz drzwi i gasisz silnik, jak drzwi zatrzęsą się to dwumasa. U mnie nawet nie drgną a problem z telepaniem budą od 1.5 roku. 90% mechaników obstawia układ paliwowy. Postaw kubek z wodą na silniku to zobaczysz jak równo chodzi. Nowy nawet monety postawionej na sztorc nie powinien przewrócić.

Z tą monetą to mocno przegialeś..

Moze na silniku elektrycznym to w teorii jest możliwe(aczkolwiek tez wątpie) -ale na pewno nie na zadnym spalinowym- nowym czy starym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Z tą monetą to mocno przegialeś..

Moze na silniku elektrycznym to w teorii jest możliwe(aczkolwiek tez wątpie) -ale na pewno nie na zadnym spalinowym- nowym czy starym.

I na pewno nie na czterocylindrowym dieslu. Może V8 w benzynie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrick137

Ma ktos jeszcze jakies pomysly od czego te drgania?

Witam. Wlasnie wrocilem od mechanika.Sprawdzilismy wszystkie poduszki i mocowania silnika i skrzyni. Wszystko jest ok a drgania nadal przenoszone sa na kabine i do wewnatrz. Czy to jednakmoze byc poczatek dwumasy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotrek3

Doświadczony mechanik nie powinien miec problemu z rozpoznaniem uszkodzenie dwumasy.

Ona jednak daje wiele wyraźnych objawów ,oprocz drgań to sa równiez metaliczne stuki przy zapalaniu i szczególnie przy gaszeniu silnika,problemy z plynnym ruszaniem,szarpanie,itp

U mnie dwumasa na 105% jest dobra ,poduszki wszystkie rowniez sprawdzalem na wszelkie mozliwe sposoby,zadna z nich nie przenosi drgań a pomimo tego czuc silne drgania na biegu jalowym.

Poduszka olejowa u góry ma optycznie ok.12mm odchylenia pałaku od podstawy ,ale gdyby na pewno ona była winna to nawet kladac ręke-powinno wyczuwac sie przenoszenie drgań-a tego nie ma..

Wtryski też mam idealne.

Przyzwyczaiłem sie juz do tego i coraz bardziej sklaniam sie do tezy ,ze '"ten typ po prostu tak ma"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrick137

Identycznie mam ja.Podejzewam ze dwumasa ale ona nie wydaje zadnych metalicznych dzwiekow ani innych objawow uszkodzenia.Tylko drgania odczuwalne wewnatrz.Moze faktycznie ten typ tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berater

Absolutnie nie jest to cecha samochodu. Ja mam rzetelnego przebiegu 245 kk (przy 177 kkm wymieniona dwumasa) i chodzi na wolnych jak zegareczek, bez żadnej febry.

Edytowane przez berater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×